BlizzCon 2017 - końcowa ocena

BlizzCon 2017 - końcowa ocena

Zakończyliśmy XI Blizzcon - wydarzenie, na którym spoczywała olbrzymia ilość oczekiwań ze strony społeczności. Czy niebieskim udało się im sprostać? Po raz kolejny przeprowadziliśmy na naszym facebooku ankiety, które mogą rzucić na to trochę światła.

Zaczynając od sprawy najbardziej widocznej: BlizzCon 2017 został przez Was oceniony o 2% gorzej od swojego poprzednika. Jak wypadły poszczególne gry? Na uwagę zasługuje niezmieniona kolejność w rankingu gier!

Overwatch (-4%) - ponownie najlepiej oceniana gra BlizzConowa. I choć nieznacznie gorzej w tym roku, to i tak Ov trzyma się prawie 90% progu. Najwidoczniej ubiegłoroczna Sombra bardziej nas zachwyciła, niż Moira.

World of WarCraft ( -5%) - spadek odrobinę większy niż Ov, lecz podobnie z solidnym wynikiem 87%. Skąd taki wynik? Może to wynikać z faktu, iż na konwencie dostaliśmy praktycznie same ogólne informacje. Vanilla, Dodatek, Wyspy - świetnie, ale szkoda że niuanse jak stat/ilev squish musiały się dopiero pojawić w wywiadach. Dodatkowo powiązanie nowego dodatku z fabułą gry - dopóki nie poznamy historii, dopóty będziemy zaniepokojeni pewnymi działaniami pewnych postaci.

Heroes of the Storm ( -9%) - ubiegłoroczny Varian i Ragnaros niestety pobili tegoroczne dwa smoki. Aczkolwiek ten wynik związany jest bardziej z wprowadzonymi zmianami w gameplay-u (niewidzialność postaci).

HearthStone ( -3%) - nieznaczny spadek, czyżby Kobolty były gorsze od mieszkańców Gadgetzanu? A może to niepokój z pojawianie się nowych, bardziej skomplikowanych mechanik, które zwiększą trudność gry?

StarCraft ( +7%) - wreszcie gra która została oceniona lepiej niż przed rokiem! Ostatecznie wtedy dostaliśmy tylko mapę i dowódcę, wraz z informacją o współpracy z DeepMind. A teraz - o prosze, bomba w postaci F2P! Lecz do pełni szczęścia zabrakło jednego: kolejnej paczki misji.

Diablo ( +1%) - pomimo braku nowości, podobnie oceniane niż przed rokiem.. lecz czy na pewno? Ile z ocen było wstawionych sarkastycznie - tego się nigdy nie dowiemy. Ale fakt pozostaje faktem: z Diablo dzieje się źle i społeczność oczekuje ruchów! Czy te ruchy sa zwiastowane przez praktycznie 2 lata ciszy ze strony deweloperów? Miejmy nadzieję!


Na koniec jeszcze jedno spostrzeżenie - wszystkie gry (poza Diablo) bardzo mocno zrównały się ze sobą. To dobry znak świadczący o tym, że Blizz stara się pokładać nacisk na każdą swoją produkcję. A jakie wyniki uzyskamy za rok? Miejmy nadzieję że będą one wszystkie równiutkie! W górnych granicach oczywiście.

Ocena BlizzConu 2017



Przypomnijmy sobie jeszcze wyniki z poprzedniego razu

Ocena BlizzConu 2016