Sam Didier: Reddit AMA

Sam Didier: Reddit AMA

Kojarzycie tego, włochatego artystę z Blizzarda. Ostatnio odwiedził Warcraftowego Reddita i urządził AMA z okazja wydania własnej, ilustrowanej noweli "The Last Winter". Chcecie zajrzeć na chwilę z kulisy tworzenia grafik dla gier Blizzarda? Może dręczy was pytanie dlaczego wszystkie orki są zgarbione, a Thrall nie ? Mamy coś dla was.


Hail internet!

Nazywam się Samwise Didier! Dołączyłem do Blizzard Entertainment w 1991 i przyłorzyłem rękę do takich produkcji jak: World of Warcraft, StarCraft, Diablo, Hearthstone, oraz mój aktualny projekt, Heroes of the Storm. W ostatnim roku spróbowałem swoich sił w pisaniu i ilostrowaniu własnych opowieści, współpracując z jednym z najlepszych wydawców, Insight Editions. Moja ostatnia nowela, The Last Winter, to przygodowa opowieść fantasy mająca miejsce na wyspie Mistgard. Zjednoczone armie Lodowych i Ognistych Gigantów, prowadzonych przez Lorda Wintyra i Króla Sumyra, maszerują przez zamarznięte morza niosąc zniszczenie i zagładę wyspie i jej mieszkańcom, Pandyr. Gdy lód i ogień spadają z nieba, rozbite plemiona Pandyr muszą odrzucić dawne uprzedzenia i zjednoczyć się by bronić swoich plemion, swojej wyspy i własnego istnienia.

The Last Winter zostatnie wydana 3go październiak i jest dostępna w pre-orderach!
W prządku internetowi przyjaciele, jestem gotowy na pytania.
ASK ME ANYTHING!


Czy mógłbyś się podzielić jakimiś zabawnymi historiami z pracy z Chrisem Metzenem ?

Tworzenie z nim to super zabawa. Jedno z moich najlepszch wspomnień to gdy tworzyliśmy War III. On zawsze tworzył swoich Orków o ludzkich proporcjach, a moi Orkowie byli zawsze bardziej barbarzyńscy. W końcu ustaliliśmy, że inteligentni i bardziej szlachetni Orkowie, jak Thrall, zachowają proporcje Metzena, a prymitywni i dzicy kolesie, jak Samuro czy Hellscream, zachowają mój styl.
Zawsze uwielbiałem twoje prace! Wspomniałeś kiedyś, że Samuro bazowany był na postaci D&D którą nazywałeś Grumok the Wanderer. Czy są inne postacie w Wacrafcie (lub innych grach) wywodzące się z twoich przygód D&D, i kim one są?

Uther był bazowany na ślepym Paladynie, którego artwork tworzyłem. W jednej ręce dzierżył tom Honoru w drugiej Cnoty. Był to szkic który stworzyłem w 1995. Wygląd Illidana był bazowany także na innej postaci którą stworzyłem wcześniej. Historie zostały napisane przez Metzena i zespół War III, ale oryginalne arty były starsze.
Zabawne, że ślepy nie został Uther ale Illidan. Są jeszcze inni, ale to zostawimy na kojene AMA.
Gdy dodatek Mists of Pandaria został ogłoszony po raz pierwszy, reakcje graczy były podzielone. Część była zachwycona, że Pandareni w końcu trafią do WoWa (w tym ja), ale pojawiły się także reakcje negatywne. Jak się czułeś z taką odpowiedzą, jako twórca Pandarenów?

W porządku. Rozumiałem jak ważny jest WoW dla ludzi. WoW jednej osoby jest inny dla drugiej. Niektorzy kochają Warcafta takiego jakim jest i nie chcą nic zmieniać. Inni kochają nieustająco zmieniający się świat. Cieszę się, że w końcu mogłem dodać Pandarenów do świata.
Kiedy kolejna piosenka Elite Tauren Chieftan?

Nie wiem kiedy ale próbowaliśmy power ballady zatytułowanej Krasnoludzka Paladynka ("Female Dwarven Paladin"). Może to będzie następna ?
Jak zapełniasz swój blok artysty? Jakieś ćwiczenia które pomagają wrócić ci z powrotem do rysowania gdy się zablokujesz?

Nigdy nie powinieneś mieć 'bloku artysty'. Gdy masz wolny czas, nie chwytaj telefonu, nie wskakuj do internetu na social media i podobne. Myśl o kolejnym obrazie, następnym projekcie. Odbywam całą masę kreatywnego myślenia gdy jadę samochodem do pracy. Bez muzyki, bez audiobooka. To jest mój cichy czas na myślenie o kolejnym projekcie i kombinowaniu co chcę zrobić. Więc następnym razem gdy usiąde przed moim szkicownikiem jestem już przygotowany.
Moje powiedzenie to ABC. Always Be Creating (Zawsze Twórz). Tym hasłem próbuje żyć każdego dnia. Moja historia, The Last Winter narodziła się z tej ideologi. BOOM, kryptoreklama. :)
Mam 2 pytania, jeśli to w porządku!
Jak wygląda twój proces tworzenia postaci? Czy startujesz z prostym szkicem, który później dopasowujesz by pasował do stylu gry czy od sylwetki ?
Jak powstało ETC? Jakie było twoje najlepsze wspomnienie jako członka?

Niektóre pomysły wychodzą ode mnie i zespołu artystów, inne z konieczności i potrzeb projektu. Gdy tworzyłem własne arty do The Last Winter, nie ograniczało mnie nic poza wizją historii którą chciałem stworzyć. W mojej opinii to jest najlepsza zabawa -- gdy mamy tylko artystę, jego kreatywność i szkicownik lub komputer. Kryptoreklama #2.

ETC powstało gdy zasugerowano mi żebym ze swoją kapelą stworzył piosenkę zainspirowaną Warcraftem do wstawienia w napisy końcowe The Frozen Throne. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu, wieć podmieniliśmy słowa z jednej z naszych piosenek. BOOM - Power of the Horde!.
Jako Art Director jakich cech poszukujesz w arytstach i ekipie? (3D Character/Concept Art)

Dobrego artysty, który potrafi rysować. Kogoś kto zna styl Blizzarda, żebyśmy nie musieli go uczyć. Kogoś kto zna programy takie jak Photoshop lub Maya/Max i Zbrush, ponieważ używamy ich w pracy. Wielkiej pasji do gier Blizzarda i kogoś kto umie pracować w zespole.

Jakie są twoje ulubione kapele których słuchasz w czasie pracy?

Ostatnio słuchałem Alestorm, Dropkick Murphy's i całej masy historii HP Lovecrafta.

Powiedziałeś w jednym z wywiadów ostatnio, że bohaterowie możesz znaleźć w każdym e-mailu. Czy kiedykolwiek odpowiadasz artystom-fanom na zadawane pytania? (Oczywiście nigdy nie chciałbym być namolny i mam nadzieje, że inni myślą podobnie)

Tak! Możecie wysyłać wiadomości i pytania na mój twitter @SamwiseDidier (Sprawdzam je tylko raz w tygodniu więc nie przejmujcie się, jeżeli nie odpowiadam natychmiast)

Czy nadal grasz w D&D?

Tak. Jednak teraz ograniczam sie tylko do weekendowych kampani z kumplami ze szkoły z którymi jeszcze utrzymuję kontakt.
Jaką klasą/rasą grasz w World of Warcraft? Czy jeszcze grasz ?

Oczywiście, gram głównie Alliance i Gnomami.
ZA GNOMEREGAN!
Masz jakieś rady dla kolesia który kocha concept arty i art w grach ogólnie, ale ledwo potrafi narysować patyczaka? Bardzo chciałbym tworzyć pomysły z mojej głowy, ale jakoś nie moge ich przelać na papier.

Praktyka. To jest główna rzech. Jeżeli nie masz własnych pomysłów, podejrzyj innych artystów których lubisz i przerysuj ich prace. Możesz znaleźć tony tutoriali na YouTube, deviantArt i innych stronach, które możesz oglądać, na których się uczyć i się rozwijać.
Cierpliwość. Musisz sobie uzmysłowić, że nie będziesz dobry od początku. Nawet przez dłuższy czas. Miej cierpliwość. Ćwicz. Bądź wytrwały. Musisz cały czas próbować i ćwiczyć swoją sztukę jeżeli chcesz być lepszy. Nie zniechęcaj się. Zawsze ktoś będzie od ciebie lepszy. Zawsze będzie ktoś od ciebie gorszy. Ucz się od pierwszego, pomóż drugiemu.
ABC! Always Be Creating!
Czy Pandyr są w jakiś sposób powiązani z Pandarenami?

Pandyr zostali stworzeni po tym jak zobaczyłem pewną kapelę Black Metalową, grającą w makijązu 'full corpse paint', na śniegu, śpiewając o ciemności i czarnej grozie. Pomyślałem wtedy, że wyglądają troche jak Pandy Vikingowie. I tak narodzili się Pandyr. Są oni mieszkańcami Mistgard, górzystej wyspy, leżącej pomiędzy Icegard, krainą Lodowych Gigantów, oraz Firehome, ziemiami Ognistych Gigantów.. The Last Winter ma miejsce w ostatnich dniach Mistgardu, gdzie oceany zamarzły i Giganci ruszyli.

Dlaczego twoja twarz została wybrana jako igona dla umiejętności bez ikon w WoWie? Był to żart który wyciekł do wersji oficjalnej przez przypadek, czy byłeś po prostu tym szczęśliwcem, którego twarz została w ten sposób uwieczniona?

Byłem odpowiedzialny za stworzenie całej masy ikon dla naszych gier w tamtych czasach. Gry jak Warcraft 1-3, Starcraft 1 a nawet Lost Vikings i Rock'n'Roll Racing. Dlatego gdy wychodził World of Warcraft zostałem poproszony o stworzenie ikon/przycisków. Było ich dosłownie setki jeżeli nie tysiące i ta ikona była umieszczana jako oznaczenia "brakuje artworka". Jeżeli brakowało ikony, mój wizerunek był wyświetlany mówiąc, że mam coś jeszcze do zrobienia.
Przynajmniej tak to pamiętam.
Gdybyś mógł przejść na emeryturę i osiąść gdziś w Azeroth i spędzić tam resztę swoich dni na kawałku ziemi, gdzie by to było i dlaczego?
Czy wolałbyś nieszkać na Pandyr czy Azeroth ?

Miałbym kilka takich miejscówek wakacyjnych. Jedną było by w Dun the Morogh/Kharanos, spędzając czas w Thunderbrew Distillery. Druga byłaby w Barrens. Mówcie co chcecie o Barrens ale jak tylko przekrocze most z Orgrimmaru do Barrens i słyszę tą muzykę, czuję się jak w domu. Zangar Marsh jest kolejną. Jedno z najpiękniejszych miejsc w WoWie. Plus, będąc kolesiem z Louisiany, wszystkie te odjechane żyjątka z bagien zaraz trafiły by do mojego gara i powstało by zabójcze gumbo.
Jeżeli chodzi o życie w Azeroth czy Mistgard, ponieważ tak się nazywa miejsce gdzie żyją Pandyr, żyłem w nich obu przez lata.
Pozwól, że odwróce pytanie do ciebie kiedy już dostaniesz książkę i poczytasz ...
BOOOOOOOM, BEZWSTYDNA REKLAMA FTW!!!
Zanim jeszcze zacząłeś pracować dla Blizzarda, co dawało ci motywację to ćwiczeń? Jakich warunków wymagało, żeby skłonić cię do pracy i jak znajdowałeś czas i energię na to?

Sztuka zawsze przychodziła mi łatwo. Czy było to rysowanie kredkami w przedszkolu, czy używanie nowoczesnych gadżetów dziś dostępnych. Nigdy nie musiałem zmuszać się do niczego. Było to coś co robiłem naturalnie. Czy to zeszyt w linie w szkole, tylna strona rachunku z kina gdzie pracowałem przed Blizzem. Jeżeli musisz zmuszać sie do robienia czegokolwiek, staje się to po prostu pracą. Nigdy nie musiałem zmuszać się do tworzenia, więc sztuka nigdy nie była dla mnie pracą. Nawet teraz, gdy właściwie jest to moja praca, jest także czymś więcej.
Ty i Chris Metzen jesteście moimi bohaterami Artów z długiej historii Blizzarda. Naprawde podoba mi się styl twojej, nowej książki. Mógłbyś podzielić się, co daje ci inspirację ?

Cisza! Inspiracje daje mi cisza. I odosobnienie. Żadnego hałasu, nic rozpraszającego. Mogę myśleć. Mogę pozwolić pomysłom rozwijać się powoli w mojej głowie. Trudno stworzyć coś gdy jesteś rozproszony.
Dziękuję ci! Mam nadzieje że spodoba ci się książka.
Ciekaw jestem jak dużo czasu poświęcałeś ćwiczeniom by dojść do dzisiejszej wprawy. Czy pracujesz nad Artami na codzień czy robisz sobie przerwy? Jakieś rady, jak poprawić własne umiejętności?

Wszystko zależy od osoby. Ja rysowałem i tworzyłem niemal każdego dnia swojego życia, a odkąd dołączyłem do Blizzarda nawet więcej. Jednak jest wielu ludzi któych nawet osobiście znam, którzy nie rysują choćby w przybliżeniu tyle co ja, a radzą sobie o wiele lepiej. Nawet wtedy nie uważam, że robią sobie przerwy. Osobiście nigdy nie odrzucam żadnej okazji do rysowania i tworzenia, to jest coś do czego naturalnie mnie ciągnie i robię to zawsze kiedy nie robie czegoś innego.