Aktualizacja 2.4.3 już dostępna

Aktualizacja 2.4.3 już dostępna

W Amerykach dostępna jest już aktualizacja 2.4.3 dla Diablo III w wersji PC, PlayStation 4 oraz Xbox One! Poniżej publikujemy pełne informacje o aktualizacji na PC, które zawierają kompletną listę zmian i poprawek. Zachęcamy również do zapoznania się z listą zmian w wersji konsolowej.

Ważne! Zwracamy uwagę, że możliwość pobrania aktualizacji 2.4.3 pojawi się dopiero po jej udostępnieniu w regionie gracza. Gracz logujący się za pomocą klienta europejskiego lub azjatyckiego musi poczekać na wydanie aktualizacji w danym regionie, zanim będzie w stanie ją zainstalować. Oprócz tego, jeśli domyślnym regionem gracza są Ameryki, niemożliwe będzie korzystanie z rozgrywki globalnej w Europie i Azji aż do momentu udostępnienia aktualizacji 2.4.3 w tych regionach.

Diablo III – AKTUALIZACJA 2.4.3 w.2.4.3.42336

Na naszym forum zgłaszania błędów znajdziecie listę znanych problemów.

Jeśli pojawiły się problemy techniczne związane z procesem aktualizacji, łączeniem z Battle.netem po instalacji aktualizacji lub też błędy podczas rozgrywki we właśnie zaktualizowaną grę, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony pomocy lub napisania na forum pomocy technicznej, aby uzyskać wsparcie.

Spis treści:

OGÓLNE

  • Nowa funkcja: Wydarzenie z okazji 20-lecia serii
    • Tajemnicza grupa kultystów próbuje mocno namieszać! Wytropcie ją w trybie przygodowym, by odnaleźć wskazówki, które pomogą wam otworzyć portal do przeszłości Tristram i odkryć źródło przerażającej ciemności, która spowiła miasteczko wiele lat temu...
    • Wydarzenie będzie dostępne jedynie w styczniu.
      • Zwracamy uwagę, że w ramach wydarzenia z okazji 20-lecia serii odbędzie się również wydarzenie zwiastujące.

  • Wsparcie sprzętowe
    • Dodano wsparcie dla silnika Corsair Utility Engine (CUE) SDK i sprzętu Razer.
      • Obsługiwane podświetlane klawiatury będą reagować na określone sytuacje w grze, na przykład wypadanie przedmiotów legendarnych czy elementów zestawów, awans postaci i wiele innych.
      • Żeby móc korzystać z tej funkcji, należy zaktualizować oprogramowanie sprzętowe obsługiwanych urządzeń.
    • Dodano klienta 64-bitowego jako domyślną opcję w przypadku 64-bitowych systemów operacyjnych Windows.
      • Takie rozwiązanie powinno zwiększyć wydajność systemu i skrócić czas wczytywania.
      • Wykorzystuje ono natywnie DirectX 11, co wiąże się z poprawą teksturowania, efektów świetlnych i bardziej rozbudowanymi opcjami antyaliasingu.
      • Klient 32-bitowy wciąż jest dostępny w opcjach programu startowego Battle.netu.
    • Dodano opcję pixel shader dla okluzji otoczenia w obszarze ekranu (SSAO).
    • Dodano opcję wyboru dużego kursora.
    • Lepsza obsługa monitorów z odświeżaniem 60 Hz i większym.
  • Poprawki błędów
    • Naprawiono błąd, który w pewnych sytuacjach mógł powodować zawieszanie się gry.

Powrót na górę

KLASY

  • Barbarzyńca
    • Przytłaczający Atak
      • Posiada obecnie 3 ładunki.
      • Czas odnowienia to nadal 12 sekund na każdy ładunek, ale może zostać nieco skrócony przez trafienia krytyczne.
  • Poprawki błędów
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami Fala Światła nie zadawała obrażeń, kiedy gracze znajdowali się pod wpływem Objawienia.
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał pojawienie się Hydry, kiedy dwa Lustrzane Odbicia próbowały przywołać Hydrę w tym samym czasie.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że premie do obrażeń zadawanych przez Mistycznego Sojusznika i ataków na sekundę nie obejmowały trybu aktywnego Ziemskiego Sojusznika i Ognistego Sojusznika.
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Teleportacji pod postacią Archonta poprawne wliczanie liczby ataków na sekundę wykonywanych przez gracza.

Powrót na górę

PRZEDMIOTY

  • Przedmioty legendarne
    • Czerwony Odłamek Duszy
      • Nowy klejnot legendarny
        • Okresowo próbuje wyrwać się spod kontroli wyzwalając pierścień ognia, który zadaje 12 500% obrażeń od broni przeciwnikom, przez których przejdzie.
          • Dzięki powyższej zmianie główny efekt wywoływany przez ten klejnot zadaje wyjściowo znacznie większe obrażenia, ale będą się one skalować wolniej na wyższych poziomach.
        • Po awansie na kolejny poziom, przez 30 sek. koszt zasobów zostaje usunięty, a czas odnowienia umiejętności zostaje skrócony o 75%. (wymaga rangi 25).
  • Przedmioty klasowe

    • Do gry dodano nowe przedmioty.
      • Krzyżowiec
        • Pancerz Akkhana
          • Talizman Akkhana (amulet)
            • Dodano jako 7. element Pancerza Akkhana.
            • Obecne premie i moce zestawu pozostają bez zmian.
          • Amulet zapewnia szansę na zadanie trafienia krytycznego, a także posiada 3 inne losowe afiksy.
    • Kilka istniejących klasowych przedmiotów legendarnych otrzymało unikalne legendarne moce.

      • Uwaga: istniejące przedmioty nie zostaną objęte opisanymi zmianami; tylko nowe wersje tych przedmiotów otrzymają dodatkową moc legendarną.
      • Wraz z poniższymi zmianami dostosowano minimalne poziomy wymagane do używania tych przedmiotów, by odpowiadały poziomom, na których odblokowują się stosowne umiejętności.
      • Barbarzyńca
        • Szafranowy Pas
          • Obrażenia zadane przez następny Przytłaczający Atak zwiększą się o 40-50% za każdego trafionego przeciwnika (do maks. 20 przeciwników).
      • Krzyżowiec
        • Zerwikaptur
          • Każdy przeciwnik trafiony Opadającym Mieczem zwiększa na 10 sek. obrażenia zadawane przez Błogosławiony Młot o 50-60%. Efekt kumuluje się maksymalnie 10 razy.
      • Łowczyni demonów
        • Pas z Piekielnego Kota
          • Granaty mają szansę odbić się 3-5 razy, zadając dodatkowe 50% obrażeń przy każdym odbiciu.
          • Premia ta zwiększa się do 800% przy ostatnim odbiciu.
          • Moc ta ma wpływ na następujące umiejętności:
            • Strzała Odłamkowa – Oślepiająca strzała, Bomby Odłamkowe, Na Grubego Zwierza i bez runy
            • Deszcz Zemsty – Siła Nieczysta
            • Ostrzał – Demolka
            • Huragan Ognia – Bombardowanie
      • Mnich
        • Wściekłe Uderzenie
          • Umiejętności wykorzystujące siłę duchową, które teleportują postać podczas działania Objawienia, robią to samo za darmo z odległym celem.
      • Szaman
        • Golibroda
          • Duchowa Nawałnica nie zadaje już obrażeń bezpośrednich, lecz zamiast tego kumuluje się na celu.
          • Po zakończeniu rzucania zaklęcia następuje wybuch zadający skumulowane obrażenia wszystkim wrogom w promieniu 15 metrów.
      • Czarownica
        • Uzdrowienie Manalda
          • Wrogowie ogłuszeni Paraliżem otrzymują dodatkowe obrażenia od błyskawic równe 13 000-14 000% obrażeń od broni.
    • Zmieniono działanie niektórych przedmiotów.
      • Krzyżowiec
        • Obrońca Zachodniej Marchii
          • Nie można już przywołać wilka częściej niż raz na sekundę.
          • Obrażenia zadawane przez wilka zwiększają się wraz z każdym blokiem podczas okresu przejściowego.
      • Szaman
        • Karwasze Jerama
          • Zmniejszono minimalny poziom wymagany do otrzymania tego przedmiotu z 12 do 31, żeby pokrywał się z poziomem, na którym odblokowuje się Ściana Śmierci.
    • Następujące moce zestawów klasowych zostały zmienione:
      • Barbarzyńca
        • Furia Pustkowi
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Tornado zyskuje efekty runy Zawierucha, a jego obrażenia zostają zwiększone o 800%.
            • Zwiększono obrażenia od Zawieruchy o 180%.
              • Uwaga: te zmiany nie będą odzwierciedlone w opisie przedmiotu.
      • Krzyżowiec
        • Dziedzictwo Rolanda
          • Premia za 4 elementy zestawu
            • Zwiększa obrażenia zadawane przez Pchnięcie Tarczą oraz Zamaszysty Atak o 1250%.
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Każde trafienie we wrogów za pomocą Pchnięcia Tarczą lub Zamaszystego Ataku zwiększa na 8 sekund twoją szybkość ataku o 50% oraz redukcję obrażeń o 15%. Efekt kumuluje się maksymalnie 5 razy.
      • Łowczyni demonów
        • Wcielenie Marudera
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Podstawowe umiejętności, Strzała Żywiołów, Czakram, Przebicie, Wielostrzał, Strzała Odłamkowa, Kompan oraz Zemsta zadają obrażenia zwiększone o 1200% za każdego aktywnego Wartownika.
      • Mnich
        • Mantra Iny
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Przez cały czas towarzyszą ci Mistyczni Sojusznicy dysponujący efektami wszystkich pięciu run. Za każdego aktywnego Mistycznego Sojusznika zadawane przez ciebie obrażenia zostają zwiększone o 100%.
      • Szaman
        • Duch Arachyra
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Zwiększa o 2400% obrażenia zadawane przez umiejętności przyzywające stworzenia: Trupie Pająki, Plagę Ropuch, Ogniste Nietoperze, Rój Szarańczy, Klątwę oraz Piranie.
      • Czarownica
        • Opus Magnum Delsere
          • Premia za 6 elementów zestawu
            • Przeciwnicy znajdujący się pod wpływem efektów Spowolnienia Czasu otrzymują zwiększone o 2800% obrażenia od Tajemnej Kuli, Tornada Energii, Eksplozji Energii, Magicznego Pocisku, Porażającego Impulsu, Widmowych Ostrzy i Fali Mocy.
    • Poprawki błędów

      • Amulet Piekielnego Ognia
        • Naprawiono błąd, który sprawiał, że fetysze generowane przez ten przedmiot za pośrednictwem umiejętności pasywnej Mali Pochlebcy nie skracały prawidłowo czasu odnowienia Wściekłego Voodoo, jeśli na wyposażeniu znajdowało się Meteorytowe Kukri.
      • Iluzoryczne Buty
        • Pozwolą Krzyżowcom używającym Konnej Szarży przechodzić przez ściany.
      • Duma Pinto
        • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne obliczenie premii do obrażeń Fali Światła zapewnianej przez ten przedmiot.
      • Korbacz Wyniosłego
        • Zadając obrażenia, uwzględnia obecnie premie do Pchnięcia Tarczą wynikające z afiksu.
        • Poziomy kumulacji obrażeń nie będą znikać po zmianie sprzętu lub przy podnoszeniu przedmiotów.
      • Zerwikaptur
        • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Zerwikapturowi prawidłowe wzmacnianie obrażeń zadawanych przez niektóre runy Błogosławionego Młota.
      • Naprawiono błąd, który czasem powodował niezamierzone odprawianie ozdobnych zwierzaków, zmuszając graczy do ponownego przywołania ich za pośrednictwem interfejsu kolekcji.
      • Naprawiono błąd, który czasem powodował, że opcje transmogryfikacji nie odblokowywały się prawidłowo przy pierwszym pozyskaniu przedmiotu dającego kilka możliwości transmogryfikacji.
      • Naprawiono błąd, który powodował wygasanie wzmocnienia pochodzącego od Ahavarionu, Włóczni Likandry przy przechodzeniu między poziomami Głębokiej Szczeliny.
      • Naprawiono błąd, który powodował, że Szkieletor wydawał niewłaściwe dźwięki, kiedy gracz używał niektórych elementów interfejsu użytkownika.
      • Naprawiono błąd, który powodował, że premie do obrażeń od żywiołów wynikające z broni unieważniały premię do obrażeń przyznawaną przez Zbawienie Skulara Starożytnej Włóczni i jej typowi żywiołu.
      • Naprawiono błąd, który pozwalał niektórym przeciwnikom odbijać w szamana obrażenia od martwicy pochodzące z Uprzęży Piekielnego Kła przy pomocy pocisków takich jak np. Zatruta Strzałka.

    Powrót na górę

    SEZONY

    • Postępy sezonowe
      • Zdobycie tytułów Niszczyciela i Strażnika w postępach sezonowych nie będzie już wymagało ulepszenia starożytnego przedmiotu legendarnego o legendarny klejnot odpowiednio co najmniej 30 i 40 poziomu.
      • Z kolei żeby zdobyć tytuł Zdobywcy, należy obecnie ulepszyć jeden starożytny przedmiot legendarny o legendarny klejnot poziomu 50 lub wyższego.
      • Od sezonu 9 gracze będą mogli ukończyć zadanie Wykonawca zleceń podczas wielu różnych rozgrywek w ramach postępów sezonowych.

    Powrót na górę

    TRYB PRZYGODOWY

    • Zlecenia
      • Zmniejszono liczbę przeciwników, których trzeba zabić, w celu wykonania następujących zleceń:
        • Zabij Aloysiusa,
        • Zabij Truposza,
        • Zabij Bolena,
        • Zabij kapitana Donna Adamsa,
        • Zabij Miażdżyciela.
    • Szczeliny
      • Dostosowano mapę Rynsztoków.
        • Zmniejszono zagęszczenie przeciwników na mapie oraz jej rozmiar.
        • Obszar ten może teraz pojawić się jako loch początkowy w Szczelinach i Głębokich Szczelinach.
    • Głębokie Szczeliny

      • Dokonaliśmy szeregu zmian, by poprawić wrażenia z rozgrywki w Głębokich Szczelinach.
        • Pasek postępu Głębokiej Szczeliny pokazuje teraz procentową wartość postępów pod sam koniec, kiedy jest już prawie pełny.
        • Potwory powinny być teraz bardziej równomiernie rozmieszczone na każdym poziomie Głębokich Szczelin.
          • Zwiększono ponadto ilość zdobywanego doświadczenia oraz wartość postępów w Głębokiej Szczelinie przyznawanych za pokonywanie wielu mniejszych potworów.
        • Rozmiary każdego z poziomów Głębokiej Szczeliny są teraz zbliżone.
          • Średnio przejście szczeliny powinno teraz obejmować dwa do czterech poziomów.
        • Szansa na wygenerowanie tego samego typu mapy podczas schodzenia na kolejny poziom Głębokiej Szczeliny jest teraz znacznie mniejsza.
        • Przy wejściu do każdego poziomu znajduje się teraz obszar bez potworów.
          • Wielkość tego obszaru pozwala na swobodne manewrowanie postaciom strzelającym.
        • Kilka dodatkowych typów potworów może teraz pojawić się w charakterze czempionów i potworów elitarnych.
        • Teraz w Głębokich Szczelinach będą się pojawiały piekłoskóre wstrząsacze, ekshumowane kolosy, mieszkańcy piasków i olbrzymie golgory wraz z innymi potworami w nieco większych grupach.
        • Teraz w Głębokich Szczelinach, na poziomach z piaskowymi osami i żołdakami upadłych, będzie się ich pojawiało nieco mniej.
      • Poziomy kumulacji następujących przedmiotów/umiejętności są obecnie zerowane po wejściu do Głębokiej Szczeliny:
        • Przedmiotów Wachlarz Lorda Greenstone, Balista Fortecy i Korbacz Wyniosłego;
        • Umiejętności Tajemny Generator i Mityczny Rytm.
      • Zwiększono wartość nagrody w złocie oraz koszt wzmocnienia Głębokiej Szczeliny poziomu 25 i wyższych.
        • Proporcje między nagrodą w złocie a kosztem wzmocnienia pozostają w zasadzie bez zmian.
      • Gracze otrzymają teraz dodatkową szansę na ulepszenie swoich legendarnych klejnotów, jeśli nie zginą w Głębokiej Szczelinie.
    • Kraina Chciwości
      • Portal do Krainy Chciwości zamyka się obecnie po 60 sek. od otwarcia skrzyni Chciwości.
      • Gracze mogą teraz otworzyć wiele portali do tej krainy w ciągu jednej rozgrywki.
    • Strefy
      • Punkt nawigacyjny na 2 poziomie Fortecy Pandemonium w trybie przygodowym został przesunięty z okolic wejścia do środkowej części poziomu, żeby przyspieszyć realizację niektórych zleceń.
        • W konsekwencji tej zmiany, jeśli zlecenia wymagają zabicia unikatowych przeciwników, pojawią się oni w pierwszej połowie lochu, a wszystkie potwory na mapie będą zaliczać się do postępów realizacji zlecenia.
    • Poprawki błędów
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że nie pojawiała się scena zlecenia Problemy badawcze.
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że w niektórych pomieszczeniach Głębokich Szczelin powstawały duże obszary pozbawione potworów, co zdarzało się szczególnie często w okolicach wejść do niektórych poziomów.

    Powrót na górę

    POTWORY

    • Wrogowie
      • Wprowadzono udoskonalenia wrogów ułatwiające rozgrywkę.
        • Niektórych przeciwników skaczących na graczy, m.in. skrzydlatych zabójców, pogromców czy łowczynie lacuni można teraz zabić, gdy znajdują się w powietrzu.
        • Niektórzy przeciwnicy, którzy mogą stać się niemożliwi do zaatakowania, na przykład rekiny wydmowe, wężowi czarodzieje czy skalne czerwie, będą teraz dłużej wrażliwi. Kiedy zakopią się albo użyją kamuflażu, nie będą mogli pozostać w tym stanie dłużej niż przez 3 sekundy.
        • Ponadto tuż przed wyłonieniem się na powierzchnię skalnych czerwi, na ziemi pojawiają się spękania, dzięki czemu uważni gracze mogą uniknąć pierwszego ataku.
        • Zmniejszono obrażenia od krwawej gwiazdy sukkuba o 15% i odległość, na którą leci pocisk.
        • Zmniejszono obrażenia od włóczni kazrów o 15%.
        • Zmniejszono obrażenia od sopli lodowych kolcownic o 15%.
    • Afiksy przeciwników

      • Osłona
        • Będzie obecnie automatycznie anulowana, jeśli osłaniający się potwór będzie ostatnim z grupy.
      • Odbicie obrażeń
        • Wystrzeliwuje teraz pocisk zamiast natychmiast zadawać obrażenia graczowi.
        • Skrócono czas działania ostrzeżenia tego afiksu z 2 do 1 sekundy, a jego aktywne działanie z 6 do 4 sekund.
      • Elektryczność
        • Pełzająca błyskawica generowana przez ten afiks ma teraz działanie przebijające, co powala jej na zadanie obrażeń kilku celom po kolei.
        • W wyniku tej zmiany obrażenia zadawane przez ten afiks zostały zmniejszone o około 35%.
      • Moloch
        • Nowy afiks przeciwników
          • Potwory z mocą Molocha są trwale odporne na efekty ograniczające kontrolę, ale poruszają się wolniej niż zwykłe potwory.
          • Wraz z tą zmianą przeciwnicy z tym afiksem będą otrzymywać o 30% więcej obrażeń ze wszystkich źródeł.
          • Moc Molocha mogą mieć tylko rzadcy przeciwnicy elitarni.
      • Poprawki błędów
        • Naprawiono błąd, który sprawiał, że podczas skoku skrzydlaci zabójcy poruszali się czasem po ziemi zamiast w powietrzu.
        • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Strażnikom Głębokich Szczelin teleportację do graczy, jeśli pojawili się kilka ekranów dalej.
        • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami Strażnicy Szczelin pojawiali się w miejscach, gdzie nie mogli być atakowani.

    Powrót na górę

    BOSSOWIE

    • Belial
      • Przemiana z formy normalnej w większą przebiega teraz płynniej.

    Powrót na górę

    OSIĄGNIĘCIA

    • Poprawki błędów
      • Poprawiono tekst osiągnięcia „Gniazdo dla mnie”, by doprecyzować, że wystarczy umieścić jeden klejnot.

    Powrót na górę

    ZMIANY UŁATWIAJĄCE ROZGRYWKĘ

    • Barwniki
      • Teraz można uzyskać do nich dostęp za pomocą nowej zakładki u Wieszczki.
        • Dotyczy to także barwników z edycji kolekcjonerskiej.
      • Po tej zmianie barwniki nie będą już dostępne u sprzedawców.
    • Poprawki błędów
      • Naprawiono kilka błędów graficznych i tekstowych w przypadku niektórych umiejętności i przedmiotów.
      • Naprawiono błąd, który powodował problemy ze skrótami klawiszowymi przy ukrytym interfejsie użytkownika.
      • Naprawiono błąd, który czasem powodował bezczynność towarzyszy podczas walki.
      • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał odprawienie towarzyszy, kiedy zostali unieszkodliwieni w walce.
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zwierzaki i towarzysze mogli być atakowani natychmiast po wyjściu z portalu.

    Powrót na górę