Diabelski BlizzCon '16 - podsumowanie

Diabelski BlizzCon '16 - podsumowanie

Wyobraźcie sobie taką scenę: znajomy zaprasza was na urodziny. Spodziewacie się wystawnej imprezy, tony pizzy, jakiś frykasów, a otrzymujecie schabowego z ziemniakami. W sumie - dobry schabowy nie jest zły, ale nie jest to, na co tak mocno liczyliście.

To chyba najbardziej obrazowy przykład odczuć społeczności Diablo po BlizzConie. Balon oczekiwań został strasznie napompowany, pękając rozsadził nam bębenki. Ale skończmy z tymi przenośniami i przejdźmy do meritum, czyli co nowego?


Okolicznościowe wydarzenie: Ciemność nad Tristram

W styczniu (co roku!) w Starym Tristram pojawi się tajemniczy portal, prowadzący do krainy, którą znamy z gry, która została wydana 20 lat temu. Dostaniemy możliwość zagrania w Diablo 1 na silniku Diablo 3.



Jak całe wydarzenie będzie wyglądać następująco:

  • Dostaniemy 16 poziomów podziemi
  • Czekać na nas będzie 4 bossów, w skórkach nawiązujących do pierwszej części Diablo
    • Butcher (Rzeźnik)

  • The Skeleton King (Król Szkieletów, Leoryk)
  • Lazarus
  • Diablo
  • Dostęp do specjalnych podziemi będzie wskazany pentagramem na mapie

    • Rozgrywka zostanie ozdobiona muzyką z oryginalnej odsłony gry oraz specjalnym filtrem obrazu, który rozpikseluje i postarzy nam obraz
    • Poruszać się będziemy tylko w 8 kierunkach - na wzór Diablo 1!
    • Klasyczny interfejs

    • Nagroda za ukończenie podziemi to legendarny gem, który pasuje do hełmów... Kamień duszy Diablo. No, kto będzie odważny?!

    • Dodatkowe nagrody: dwie ramki portretowe, baner, znak, zwierzak (Rzexnik), transmogii i kolejna noga Wirta


    Nowa postać: Nekromanta


    Postać zostanie udostępniona w wersji męskiej oraz żeńskiej w paczce "Rise of the Necromancer" (płatne DLC, kwoty jeszcze nie znamy). Paczka będzie zawierać:

    • odblokowanie postaci nekromanty
    • zwierzak
    • 2 sloty na nowe postacie
    • 2 zakładki w skrzynce
    • ramka portretu, banner, znak

    Premiera: druga połowa 2017 roku

    Parę faktów o postaci:

    • nekromanta z trójki będzie mocno nawiązywać do tego znanego z drugiej odsłony Diablo
    • główny zasób: esencja, dodatkowo wykorzystuje zwłoki poległych przeciwników



    • postać będzie używać jednoręcznego noża rytualnego i ewentualnie dodatkowego offhanda
    • po ukazaniu się nekromanty otrzyma 4 zestawy uzbrojenia
    • główna statystyka: inteligencja

    Szczegóły można znaleźć w blogu na battle.net: http://eu.battle.net/d3/pl/blog/20324407


    Szczeliny - wyzwania

    • Nowy typ głębszych szczelin - każdy gra tą samą postacią oraz tą samą strukturą szczeliny (niezależnie od postaci, którą uruchomimy szczelinę)
    • Schemat będzie odświeżany co 3-10 dni
    • Dostaniemy miejsce do przetrenowania obecnej w rotacji postaci
    • Otrzymamy ranking szczelin-wyzwań
    • Multiplayer: wszyscy otrzymują tą samą postać
    • Premiera: 2017


    Zbrojownia

    • Zapisywanie stanu ubranych przedmiotów, wybranych zdolności aktywnych, pasywnych, kostki - max 5 takich wariacji
    • Brak zapisu rozdanych punktów paragonowych
    • Zapisane przedmioty musza znajdować się w ekwipunku lub skrzynce
    • Wczytanie zapisanego stanu, uzbraja przedmioty w klejnoty najlepszego typu (z dowolnego przedmiotu zapisanego)
    • Kasowanie klejnotów staje się darmowe



    Przedmioty rzemieślnicze oraz barwniki - wylatują z ekwipunku

    • Otrzymujemy specjalny panel do materiałów rzemieslniczych i barwników
    • Podnoszenie nadal wymaga kliknięcia
    • Kostka dostaje przycisk do automatycznego wypełnienia na daną recepture


    Zmiany na głębszych szczelinach

    • Ukończenie szczeliny bez śmierci nagradza dodatkowym ulepszeniem legendarnego klejnotu
    • Nowy algorytm dla rozstawiania przeciwników - koniec białych plam na mapie!
    • Każdy potwór może się pojawić na każdym typie mapy
    • Tereny przy wejściu będą czyste od potworów
    • Zmiany wejdą w aktualizacji 2.4.3


    Nowe strefy i przeciwnicy

    "The Shrouded Moors"

    • deszczowe i wietrzne pola. Ludzie próbowali się tu osiedlić, ale bez powodzenia
    • lokalizacja: Akt 2

    "The Temple of the Firstborn"

    • Starożytne pieczary i budowle, miejsce gdzie Inarius i Lilith stworzyli pierwszego Nefalema (sam akt zapewne nie zostanie otworzony, PEGI 16!)
    • lokalizacja: Akt 2, pod "The Shrouded Moors"

    "The Realms of Fate"

    • Nowy typ strefy, gdzie w eterycznej otoczce przenikać będą się wszystkie dostępne typy stref w grze

    Nowe strefy dołączą do gry w 2017 roku


    Inne zmiany

    • Sezony wkraczają na konsole w swojej pełnej glorii!
    • Potwory będzie można zabić, gdy sa w powietrzu
    • Potwory niewidzialne.zakopane, zmaterializują się szybciej
    • Nowy afix dla elitarnych przeciwników: Jagernauta - drastycznie zwiększa ochronę przed crowd-controlem


    Podsumowując

    Otrzymujemy solidną porcję nowości i dodatków do Diablo 3. Coś, czego na pewno się spodziewaliśmy po zwykłym BlizzConie.

    Z tym że to nie był zwykły BlizzCon, a świętowanie 20 lat walki w Sankturaium! jak dla mnie brakowało tu uderzenia, i to mocnego! Dodatku do Diablo 3 albo zapowiedzi dużej aktualizacji do Diablo 2.

    Ale tak jak pisałem - wymagania społeczności narosły duże, nawet za duże (jak nie realne Diablo 4). Zobaczymy, może za rok coś się pojawi większego?