Podsumowanie: Blizzcon 2015 - Diablo

Podsumowanie: Blizzcon 2015 - Diablo

Tylko jeden panel został oddany na Diablo w tym roku - może mało, ale tempo mieliśmy na nim iście szalone! Może nie zobaczyliśmy nowego dodatku, ale za to otrzymaliśmy obszerną zapowiedź ogromnego patcha 2.4 - jest zapowiadany jako największy w historii gier Diablo.

Twórcy wzięli sobie do serca to co mówili gracze - większość panelu to było przedstawienie ich akcji na różne komentarze społeczności. Jednakże punktem kulminacyjnym był patch 2.4 oraz sezon 5


>> Podsumowanie całego Blizzconu 2015




W 2.4 mamy dostać 1 całą nową lokację oraz nowe podstrefy


  • Eternal Woods - rozwinięcie Ruin Sescheronu, pokryte śniegiem połacie lasu
  • Royal Quarters - prywatne komnaty króla Leoryka
  • Greyhollow Island - nowa lokacja w akcie V. Zawiera 16 nowych potworów i nowe pułapki (jak gniazdo os!)

Otrzymamy również 175 nowych bountisów w aktach III, IV i V. Będzie to miks starych i nowych typów oraz grupowych. Nowe grupowe bountisy będą dostępne przez małe portale prowadzące do jednego z 6 małych światów - w nich będziemy mieli różne zadania do wykonania, jak na przykład kliknięcie 6 przeklętych kapliczek, czy zabicie Upadłych Szamanów. Sporo eventów będzie nastawionych na wykonanie w określonym czasie.

Nowe systemy w grze

Punkt programu w którym zobaczyliśmy najwięcej odzewu ze strony społeczności. I tak w grze zajdą następujące zmiany:

  • Interfejs pokazujący buffy gracza zostaje przerobiony! Buffy które nie są ważne zostają z niego wyrzucone. Pasywne skille (jak mantry) nie będą się tam pojawiać - będą oznaczane złotą otoczką na pasku zdolności. A ich akcje specjalne będą miały pasek postępu. Dodatkowo - grupowanie zdolności innych postaci w jeden, rozwijany buff.


  • Zrównoważenie gry solo i w zespole - Diablo jest uważany raczej za grę multi, ale nie można zapominać o pojedynczym graczu. Dlatego zostaje zmniejszone życie potworów dla mniejszych drużyn graczy w szczelinach.


  • Zmniejszenie bonusów do doświadczenia z przedmiotów na poziomie 70. By zrównoważyć - więcej doświadczenia dostaniemy za zabicie potworów (+50%), oraz do wersji PC zostanie przeniesiony system Masakry z konsol - za zabicie dużej ilosci przeciwników dostajemy mnożnik do doświadczenia (do x2,5)
  • Sposób na zużycie złota - Wzmocnione większe szczeliny - wymagają dodatkowej dopłaty, ale pozwalają na dodatkowe czwarte ulepszenie klejnotu legendarnego po ich pozytywnym ukończeniu. Ceny będą rosnąć wraz z poziomem Szczeliny (poziom 1 -> 159k, 25 -> 4,6M, 50 -> 49,9M, 75 -> 540M)


  • Nowa receptura w kostce: Ulepszenie Starożytnego przedmiotu przez poświęcenie legendarnego klejnotu i zwykłego klejnotu. Dodaje +5 statystyki odpowiadającej głównej stacie postaci za każdy poziom legendarnego klejnotu (np na barbarzyńcy za 25 poziomowy klejnot dostaniemy +125 do siły).
  • Zmiany w wyświetlaniu ilości zadanych obrażeń - zamiast pełnych liczb, zobaczymy ich skrócone wersje (k, M, B). najwyższe wyniki będa w kolorach pomarańczowych i czerwonych. będą dłużej utrzymywać się na ekranie.
  • Przedmioty będą zawierały informacje o tym, że zostały wzmocnione przez kostkę
  • Oddech Śmierci dostanie unikatowy kolor (turkusowy) i nowy efekt.


  • Porównywanie przedmiotów towarzyszy
  • Nowe przedmioty: pasek mnicha, potężna broń barbarzyńcy, mojo WD i więcej!
  • Zmiany z bonusach zestawowych (Thorns of the Invoker 6p, Shadow's Mantle 6p i Legacy of Nightmares 2p). ten ostatni jest o tyle ciekawy, że działać będzie tylko wtedy, gdy nie ma żadnego innego aktywnego setu


Zestawy za dungeony


Zabawa wygląda następująco: po zebraniu wszystkich 6 części zestawu będziemy otrzymywać notatki z zagadkami, które prowadzić będą do portali. W środku otrzymamy 2 zadania podstawowe oraz zadanie mistrzowskie do wypełnienia w danym czasie. Takich dungów w całej grze będzie 24, każde z unikatowymi zadaniami. Za ukończenie wszystkich zadań dla wszystkich dungów dostępnych dla danej klasy otrzymamy proporzec. Za mistrzowskie ukończenie wszystkich - skrzydła. Celem jest wymuszenie na graczach nauki posługiwania się bonusami zestawowymi. Przykłady:



I nagroda za ukończenie wszystkich w pełnej krasie:


Sezon 5

  • Ciekawa nowość: możliwość grania starą postacią na nowym sezonie. postęp zostanie zapisany,a stare przedmioty przesłane po zakończeniu sezonu.
  • Sezon 4 zakończy się pod koniec grudnia
  • Pojawią się przerwy miedzy sezonowe
  • Sezon 5 będzie trwał 3 miesiące - najkrócej ze wszystkich. Tyle też na daną chwilę mają trwać kolejne
  • Wyzwania sezonowe i progress sezonowy zdał egzamin - będą te elementy pojawiać się w kolejnych odsłonach wraz z nowymi nagrodami jak ramki portretów, zwierzaki, proporce, skrzydła (Andariel!!)
  • Koniec ekskluzywnych legendarek za sezony.
  • Każda klasa otrzyma pełen zestaw za sezon.
  • W 2.4 otrzymamy w sumie 50 nowych legend i 10 odświeżonych zestawów

Skrzynka

Miejsca coraz mniej - ale jest na to rada. Pojemność skrzynki będzie można podwoić. Pierwszą zakładkę będzie można kupić po wyjściu 2.4. Kolejne otrzymamy za ukończenie sezonowych wyzwań. W sumie do zdobycia mamy 10 zakładek skrzynki.

Konsolowcy nie mają sezonów - dostaną po prostu powiększenie z 210 do 350 slotów.


Kiedy testy na PST?



I na koniec - krótkie podsumowanie podsumowania :)




I dodatkowo - mamy już dostępną zapowiedź 2.4.0 na PTR na blogu Battle.net.

Jak podsumować panel? Może nie mamy dodatku, ale i tak szykuje się sporo nowych, pozytywnych zmian w Diablo! powinny one uatrakcyjnić rozgrywkę.