Zapowiedź! - Kostka Kanaiego || Aktualizacja 2.3.0!

Zapowiedź! - Kostka Kanaiego || Aktualizacja 2.3.0!

Nie znam osoby interesującej się serią diablo, która nie pamięta Legendarnej, przez wielkie ''L'' - Kostki Horadrimów. Nie będę się o niej za bardzo rozpisywał, redaktorzy ''Niebieskich'' sprawnie zrobią to za mnie! :c

Poniżej przypomnienie ''starego'' oraz zaprezentowanie czegoś... Świeżego! Nowego! Niesamowitego? Osoby, które miały okazję już wcześniej zapoznać się z zaprezentowaną poniżej Kostką Kanaiego zgodzą się ze mną, że wprowadzenie tego przedmiotu będzie totalna rewolucją w Diablo 3! Możliwości jakie wprowadzi ten przedmiot są niepojęte! Sama nazwa kostki to nie przypadek, o tym jednak później! Zapraszam do lektury! :s

Kostka Horadrimów to jeden z najbardziej kultowych przedmiotów w historii serii Diablo. Został wprowadzony w Diablo II jako nagroda za wykonanie zadania, był ważnym elementem fabuły i udostępniał szereg funkcji zmieniających ekwipunek – od łączenia klejnotów po ulepszanie przedmiotów. Jednak jakie jest pochodzenie Kostki? Horadrimowie unikali precyzyjnej odpowiedzi dotyczącej historii tego potężnego przedmiotu. Dziś ujawniamy jego rodowód jako elementu nadchodzącej aktualizacji 2.3.0. Oto Kostka Kanaiego.

Rys historyczny!

Kostka Kanaiego jest prekursorem dobrze znanej Kostki Horadrimów, potężnym artefaktem o nieograniczonej wręcz mocy transmutacyjnej. Pierwotnie artefakt ten był nazywany po prostu „Kostką”, a horadrimowie stworzyli go jako narzędzie mające im pomóc w trakcie polowania na Trzech. Proces jego powstawania wiązał się jednak z użyciem mrocznych praktyk i miał katastrofalne skutki, więc zakon rychło postanowił, że Kostka jest zbyt niebezpieczna i zakazał jej używania. W jej miejsce stworzono Kostkę Horadrimów, a pierwowzór powierzono tajnemu stowarzyszeniu barbarzyńców z góry Arreat, którzy mieli schować ją przed całym światem, wliczając w to innych członków swego ludu.

Na przestrzeni wieków barbarzyńcy strzegli Kostki, chroniąc ją przed wścibskim wzrokiem postronnych i pragnących wykorzystać jej moce w złych celach. Ostatni ze strażników – Wielki Starszy Kanai – zginął w chwili, kiedy władca demonów Baal zniszczył Seszeron podczas wydarzeń przedstawionych w grze Diablo II: Lord of Destruction. Według wierzeń barbarzyńców, wojownicy po śmierci muszą być pochowani na zboczu góry Arreat, jednak po zniszczeniu Kamienia Świata i góry, w której wnętrzu był ukryty, duch Kanaiego nie mógł udać się na wieczny odpoczynek. Dziś, skazany na wieczne czuwanie nad swoją ojczyzną i największym jej skarbem, duch czeka na potężnego i honorowego bohatera, któremu mógłby powierzyć swoją powinność.

Pewien niestrudzony osobnik po raz kolejny znalazł sposób, żeby znaleźć się wśród żywych (tak jakby) i zapałał żądzą zdobycia artefaktu, który jego zakon tak lekkomyślnie odrzucił. Rzeczony osobnik zna oczywiście tylko jednego bohatera, który może zrobić odpowiednie wrażenie na potężnym Kanaim...

Wróćmy jednak do obiektu naszego zainteresowania - Czego możemy się spodziewać używając tego artefaktu?

Co dokładnie Kostka Kanaiego zapewni waszemu bohaterskiemu nefalemowi? Najprostsza odpowiedź to: wszystko. Jest to niesamowita nowa funkcja, która całkowicie zmieni podejście do przedmiotu po jego wylosowaniu. Pomyślcie, że macie do czynienia z uniwersalnym narzędziem do modyfikacji przedmiotów. Dzięki niemu zyskacie nie tylko nowy poziom mocy bohatera, lecz także nowe podejście do statystyk przedmiotów, czyli jednego z najważniejszych elementów w Diablo III.

Jedną z pierwszych mocy, której zapewne będziecie używać najczęściej, jest możliwość pozyskania legendarnej mocy z przedmiotu. Zostanie ona dodana do kolekcji zawierającej całą listę zgromadzonych mocy. Dzięki temu bohater będzie mógł używać wybranej legendarnej mocy bez konieczności zakładania przedmiotu, a to z kolei umożliwi wam oczyszczenie skrytek ze wszystkich przedmiotów trzymanych „na wszelki wypadek”. Będzie możliwe używanie po jednej mocy z każdej z trzech poniższych kategorii:


  • Broń -Wszystkie przedmioty używane w lewej lub prawej ręce, w tym także tarcze, mojo, kołczany itp.
  • Pancerz - Praktycznie wszystkie pozostałe przedmioty: rękawice, spodnie, buty, napierśniki, pasy, karwasze, naramienniki i hełmy.
  • Biżuteria - Pierścienie i amulety.
Postaci będą mogły używać jedynie mocy przedmiotów dostępnych dla ich klasy. Pozyskane moce będą miały maksymalną możliwą wartość, przez co gracze będą czasem stawać przed trudnym wyborem, czy założyć przedmiot z dobrymi statystykami, czy pozyskać z niego moc o maksymalnej wartości. Moce będzie można pozyskiwać z przedmiotów legendarnych o dowolnym poziomie. Nie przejmujcie się, jeśli jakaś moc wam się znudzi – będziecie mogli dowolnie ją zmienić, zaglądając do Kostki Kanaiego.

Powiedzmy, że znaleźliście niesamowity przedmiot legendarny, który idealnie pasuje do waszej konfiguracji, ale jego statystyki nie są imponujące. Gdyby miał choć jedną lepszą wartość, ocaliłoby go to przed rozbiciem na kowadle Haedriga. A może żałujecie zaklęcia jakiegoś przedmiotu – albo że znaleziony Piec nie jest przedmiotem starożytnym? Przy odrobinie wysiłku, jeśli dopisze wam szczęście, możecie zaradzić takim sytuacjom. Kostka Kanaiego będzie mogła przekuć na nowo przedmiot legendarny, na nowo losując wszystkie jego statystyki – dokładnie tak, jakbyście właśnie go znaleźli. Usunięte w ten sposób zostaną też wszelkie zaklęcia. Będziecie też mieli szansę wylosowania przedmiotu starożytnego, ale pamiętajcie, że jeśli postanowicie przekuć na nowo przedmiot starożytny, może utracić tę moc.


Kostka Kanaiego ma też inne całkowicie zmieniające sytuację funkcje. Może na przykład usuwać z przedmiotu wymagania poziomu, zmieniać typ klejnotu lub materiału rzemieślniczego, a także część danego zestawu na inną. Eksperymentowanie z wszystkimi nowymi funkcjami zostawimy ciekawości graczy!

Wyjaśnienie! - Jak już wcześniej wspominałem, nazwa kostki nie jest przypadkowa. Jest to poniekąd hołd oddany jednemu z pracowników Zamieci. O tym, ''Niebiescy'' :

Kostka Kanaiego to nie tylko legenda i przydatne funkcje. Choć od dawna chcieliśmy wprowadzić do Diablo III przedmiot podobny do Kostki Horadrimów, nie byliśmy w stanie przewidzieć wydarzeń, które doprowadziły do tego, że nazwaliśmy ją właśnie Kostką Kanaiego.
Kevin Kanai Griffith był niezastąpionym członkiem rodziny Blizzarda i wieloletnim fanem Diablo. Dołączył do Blizzarda jako grafik i trafił do zespołu World of Warcraft w 2005 r. Jego prace można zobaczyć w dodatkach The Burning Crusade, Wrath of the Lich King oraz Mists of Pandaria, a także w kolekcjonerskiej grze karcianej World of Warcraft. Kiedy powstał zespół Diablo III, Kevin dołączył do niego i miał znaczący wpływ na pierwotny wygląd gry. Stworzył mnóstwo różnorodnych i nastrojowych grafik otoczenia, które na pewno rozpoznacie.

Kilka prac Kevina, związanych z Diablo 3 :

Kevin tworzył kolejne fantastyczne grafiki otoczenia oraz świąteczne ilustracje w Diablo od dnia premiery, a także po premierze dodatku Reaper of Souls. Być może pamiętacie go z wydarzenia wieńczącego inicjatywę Diabród, kiedy to zgolił brodę podczas transmisji na żywo ze sceny w 2011 r., z prezentacji jego grafik na scenie podczas BlizzConu 2013 albo z naszego drugiego urodzinowego streamu (w j. angielskim). Był aktywnym członkiem naszej społeczności – zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią. Organizował cotygodniowe spotkania rysowników lub zachęcał swoich znajomych do spotkań i wspólnego grania. Kevin był niezwykłym mentorem dla wszystkich wokół niego i wspaniałym współpracownikiem. Kiedy był w pokoju, zarażał wszystkich swoją pasją i nastrajał wszystkich zapałem do pracy.

Cios przyszedł w lutym 2012 r., kiedy u Kevina wykryto bardzo rzadką postać raka nazywaną mięsakiem pęcherzykowatym tkanek miękkich (ang. ASPS – Alveolar Soft Part Sarcoma). Kevin nie tracił ducha przez cały trudny okres walki z chorobą i pracował nad Diablo III tyle, ile tylko mógł. To on zaproponował elementy otoczenia takie jak cykl dnia i nocy, który można zobaczyć w trybie przygodowym. Mimo jego niezłomnej walki, 17 października 2014 r. straciliśmy współpracownika i ukochanego przyjaciela. Jego duch i efekty pracy, które po sobie zostawił, będą żyć wiecznie w wielu grach zawierających jego niezwykłą grafikę, a także w sercach wszystkich, którzy mieli zaszczyt go znać.

Podsumowując!

Kostka Kanaiego to wielka modyfikacja, którą wprowadzimy w aktualizacji 2.3.0. Dzięki niej zmieni się cała dotychczasowa postać gry Diablo III. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy podzielić się z wami historią powstawania tego niesamowitego elementu gry oraz przyczynami, dla których zadedykowaliśmy go człowiekowi będącemu istnym tytanem wśród śmiertelników.
Co najbardziej podoba wam się w Kostce Kanaiego? Jakie moce legendarne najbardziej chcielibyście połączyć? Dajcie nam znać w komentarzach, a jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zajrzyjcie na PST i wypróbujcie tę nową funkcję! Nie możemy się doczekać waszych opinii!

Jeśli mieliście okazję sprawdzić możliwości kostki, dajcie znać w komentarzach jakie są wasze wrażenia!