Analiza aktualizacji 27 Stycznia 2017

Analiza aktualizacji 27 Stycznia 2017

Najnowsza aktualizacja właśnie trafiła do Nexusa. Twórcy wprowadzają liczne zmiany balansujące - kilka wzmocnień oraz osłabień. Przyjrzyjmy się im z bliska

Ragnaros

Ragnaros

Władca Ognia zostaje lekko osłabiony. Jego maksymalny poziom zdrowia oraz bazową regenerację zmniejszono, dodatkowo osłabiono talenty wzmacniające Sulfurasa:

Statystyki
  • Zmniejszono wyjściową wartość maksymalnego zdrowia z 2 100 do 2 000 pkt.
  • Zmniejszono podstawową regenerację zdrowia z 4,4 do 4,2 pkt. na sekundę.
Talenty
  • Poziom 1
    • Głód Sulfurasa (Q)
      • Zmniejszono premię do obrażeń za ukończenie zadania ze 120 do 100 pkt.
  • Poziom 4
    • Igranie z Ogniem (Aktywowany)
      • Zmniejszono premię do regeneracji zdrowia z 2 sek. do 1,5 sek. za każdą zebraną Kulę Regeneracji.
  • Poziom 13
    • Przypalenie Ran (Q)
      • Zmniejszono premię do skuteczności leczenia z równowartości 60% do 50% zadanych obrażeń.

Na czwartym poziomie talent Igranie z Ogniem dominował. Talenty Przypalanie Ran oraz Głód Sulfurasa zapewniały Ragnarosowi niewyobrażalnie wielką zdolność do czyszczenia alejek oraz przyzwoitą przeżywalność. Osłabienie to było zatem konieczne. Do niedawna bohater ten stanowił poważne wyzwanie, co w meczu z Dignitas udowodnił zespół Misfits.

Thrall

Zdolności
  • Trzęsienie Ziemi (R)
    • Zmniejszono skuteczność efektu spowolnienia z 70% do 50%.
  • Rozdarcie (R)
    • Skrócono czas odnowienia z 80 do 60 sek.

Odkąd wprowadzono zmianę w Trzęsieniu Ziemi (teraz każdy wstrząs zadaje obrażenia), umiejętność ta stała się grywalniejsza. Dzieje się tak, ponieważ każdy wstrząs generuje teraz ładunki Mroźnych Wilków, zapewniając częstszą aktywację cechy. Dość wysoka wartość spowolnienia idealnie komponowała się z umiejętnościami takimi jak Pierścień Mrozu Jainy czy Apokalipsa Diablo, przez co Rozdarcie zeszło na drugi plan. W tej aktualizacji zredukowano czas odnowienia Rozdarcia, a także zmniejszono wartość spowolnienia Trzęsienia Ziemi, dzięki czemu wybór pomiędzy zdolnościami bohaterskimi będzie zdecydowanie większy. Gracze częściej będą sięgać po Rozdarcie, które może się okazać naprawdę niebezpiecznym narzędziem w konkretnych sytuacjach. To jednak nie koniec ciekawostek:

Komentarz twórców: Zmiany mają na celu wyrównanie poziomu skuteczności obu zdolności bohaterskich Thralla. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że nie stanowią one jedynego czynnika wpływającego na niższą częstotliwość wybierania Thralla do meczów, i już wkrótce zamierzamy przyjrzeć się dokładniej jego postaci.

Twórcy już podczas Blizzconu zapowiadali liczne reworki, w tym rework Tassadara, Rexxara, Thralla, Męcika. Ponieważ do Nexusa stale przybywają nowe postaci, a dodatkowo zmienił się Reżyser Gry, możemy spodziewać się prawdziwych rewolucji.

Zul'Jin


Zdolności
  • Podwójne Rozpłatanie (W)
    • Zmniejszono koszt many z 60 do 50 pkt.
  • Gilotyna (R)
    • Skrócono czas odnowienia z 45 do 30 sek.
Talenty
  • Poziom 1
    • Kościosiekacz (Q)
      • Zwiększono premię do obrażeń z 15% do 20%.
    • Arkanitowe Topory (W)
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia za każdego trafionego bohatera z 0,5 do 0,75 sek.
    • Chceta Toporem? (Pasywny)
      • Zmniejszono premię do obrażeń za każdy poziom kumulacji z 1,5 do 1,25 pkt.
  • Poziom 4
    • Niech Zacznie się Rzeź (Pasywny)
      • Skrócono czas działania wzmocnienia z 15 do 12 sek.
  • Poziom 7
    • Pechowiec (W)
      • Zwiększono obrażenia ze 140 do 150 pkt.
  • Poziom 13
    • Oczyszczające Voodoo (Aktywowany)
      • Skrócono czas odnowienia z 45 do 30 sek.
  • Poziom 16
    • Zajadłość (Cecha)
      • Zmniejszono premię do szybkości ataku z 40% do 35%.

Zmiany w talentach Zul'Jina z pewnością zachęcają do częstszego wzmacniania Podwójnego Rozpłatania, niemniej jednak problem tej umiejętności tkwi w samej mechanice. Nie możemy manipulować odległością za pomocą wskaźnika. W efekcie zdolność ta jest zależna mocno od położenia nas względem przeciwników. Bardziej pomocna byłaby tu możliwość kontrolowania zasięgu, na jaki chcemy wyrzucić toporki oraz większy promień kolizji pocisków z celem. Jak mawia jeden NPC z Diablo: Za dużo bólu, za mało zysku.

Zagara

Zdolności
  • Tumor Biomasy (Cecha)
    • Zwiększono premię do szybkości ruchu z 15% do 20%.
    • Skrócono czas odnowienia z 20 do 18 sek.
  • Łowca (W)
    • Zwiększono podstawowe obrażenia z 62 do 65 pkt.
    • Zwiększono skalowanie obrażeń z 3,5% do 4%.
Talenty
  • Poziom 20
    • Bezkresna Biomasa (Cecha)
      • Zmniejszono premię do szybkości ruchu z 15% do 10%.

Zagara do niedawna była królową solo-alejek, ale liczne osłabienia oraz premiery innych bohaterów sprawiły, że wypadła ona z Mety. Zmiana ta może pomóc Matce Szczepu powrócić do łask i ponownie zaistnieć w profesjonalnych rozgrywkach. Zmiana ta dowodzi, że Blizzard nie boi się cofać wcześniej podjętych decyzji w sprawie poszczególnych postaci.

Uther

Statystyki
  • Posiada teraz 10 pkt. pancerza.

Zmiana ta sprawi, że Uther będzie bardziej wytrzymały. Twórcy już wcześniej informowali o swoich planach. Według zespołu Heroes, Paladyn powinien być bohaterem, który nie boi się walki na froncie. Na chwilę obecną Uther nie tylko kiepsko sprawdza się w roli solo-pomocnika, lecz również nie jest zbyt wytrzymały. Można powiedzieć, że miejsce Światłodzierżcy zastąpił Kharazim. Zmiana ta ma na celu pomóc Paladynowi. W ramach przypomnienia: dziesięć punktów pancerza redukuje otrzymywane obrażenia fizyczne i magiczne o 10%. Ciekawym rozwiązaniem byłoby zapewnienie Utherowi aury, która zapewnia 10 punktów pancerza wszystkim pobliskim sojusznikom. Zrekompensowałoby to w pewien sposób i tak już wysokie koszty many. Bohater ten sam w sobie nie jest w stanie konkurować z innymi pomocnikami. Poza Boską Tarczą nie zapewnia wiele. Zwłaszcza po reworku, który nie został przyjęty zbyt pozytywnie.

Artanis


Talenty
  • Poziom 4
    • Wzmocnienie Osłony (Cecha)
      • Zmniejszono premię do mocy osłony z 80% do 75%.
  • Poziom 7
    • Zagięcie Czasoprzestrzeni (Q)
      • Wydłużono czas działania premii do szybkości ataku z 4 do 5 sek.
  • Poziom 13
    • Zapał Templariusza (Q)
      • Zwiększono tempo upływania czasu odnowienia ze 100% do 150%.
    • Wir Grawitonowy (E)
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 6 do 5 sek.
  • Poziom 16
    • Zabójca Tytanów (W)
      • Zmniejszono obrażenia z równowartości 2,5% do 2% maksymalnego zdrowia wrogiego bohatera.
    • Spalanie Plazmy (Cecha)
      • Zwiększono obrażenia z 50 do 55 pkt.

Artanis od czasu premiery mocno ewoluował. Wprowadzono szarżę do Bliźniaczych Ostrzy oraz umożliwiono korzystanie z Pryzmatu podczas Świstu Ostrzy. Wprawdzie te zmiany kompletnie wystarczyły, by uczynić Hierarchę grywalnym bohaterem, ale Twórcy poszli za ciosem i zgotowali nam całkowity rework talentów. Obecne zmiany mają na celu jedynie zbalansować drzewko Artanisa i jednocześnie zapewnić więcej możliwości.

Diablo

Zdolności
  • Zionięcie Błyskawicami (R)
    • Zwiększono szybkość obrotu o 25%.
    • Zmniejszono obrażenia ze 100 do 50 pkt.
    • Zwiększono skuteczność efektu obrażeń z upływem czasu z 2 do 4 pkt. na sekundę.
Talenty
  • Poziom 4
    • Spośród Cieni (Q)
      • Nie zapewnia już dodatkowego czasu trwania efektu ogłuszenia.
      • Zwiększono premię do zasięgu z 33% do 40%.
  • Poziom 13
    • Ognisty Diabeł (W)
      • Zmniejszono premię do obrażeń od ataku z 25% do 20%.
    • Piekielny Ogień (W)
      • Zwiększono premię do obrażeń za trafianie bohaterów z 10% do 12%.
      • Zwiększono maksymalną wartość obrażeń ze 100% do 120%.
  • Poziom 16
    • Dominacja (E)
      • Nie zapewnia już redukcji czasu odnowienia Obezwładnienia.
  • Poziom 20
    • Bramy Piekieł (Aktywowany)
      • Wydłużono czas odnowienia z 90 do 120 sek.

Jak mawia zainfekowany Tychus: No... Najwyższy czas... Zmiany Zionięcia Błyskawicami były konieczne. Zdolność ta będzie teraz całkiem solidną alternatywą dla Apokalipsy. Warto zaznaczyć, że podczas Zionięcia Błyskawicami Diablo otrzymuje nieustępliwość. Będzie to niewątpliwie doskonała kontra przeciw drużynom z inicjacją. Talent Spośród Cieni pozwalał Władcy Grozy zanurkować, przerzucić ofiarę przy pomocy Obezwładnienia, następnie użyć Szarży Cienia ponownie (Opcja dostępna dopiero od szesnastego poziomu). Stwarza to mnóstwo okazji do przechylenia szali na naszą stronę. Osłabienie Ognistego Diabła oraz wzmocnienie Piekielnego Ognia jest zrozumiałe. Ognista aura oraz silniejsze ataki podstawowe były zdecydowanie lepszym wyborem. Zwłaszcza, że nasze płomyki nie musiały wcześniej nikogo trafiać. Warto jednak zauważyć, że na trzynastym poziomie jest jeszcze talent wzmacniający Szarżę cienia. Wraz ze zmianami talentu Spośród Cieni, wybór procentowych obrażeń przy kolizji będzie niezwykle interesujący, o ile nie obowiązkowy.

Sonia

Zdolności
  • Tornado (W)
    • Zwiększono obrażenia z 339 do 441 pkt. w ciągu 3 sek.
    • Zwiększono skuteczność leczenia z równowartości 20% do 25% zadanych obrażeń (potrójna skuteczność w przypadku bohaterów).
Talenty
  • Poziom 7
    • Zatruta Włócznia (Q)
      • Zwiększono obrażenia z równowartości 100% do 150% obrażeń Starożytnej Włóczni.
      • Wydłużono czas działania z 4 do 6 sek.
  • Poziom 13
    • Życiodajny Wir (E)
      • Zwiększono skuteczność leczenia z 30% do 35%, aby dopasować je do pozostałych zmian wprowadzonych dla Tornada.

To doskonałe wieści. Zmiana ta prawdopodobnie zwiększy użyteczność Sonii. Ostatecznie wzmocnienie to należy przetestować w boju, jednak warto zauważyć, że talenty pod Tornado będą teraz skuteczniejsze. Może się okazać, że Sonia okaże się genialna na mapie Piekielne Kapliczki czy nawet Placówka na Braxis. Niewykluczone, że nasza bohaterka wróci do Mety z wielkim hukiem.

Zszywaniec

Statystyki
  • Zwiększono zdrowie z 2738 do 2900 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 5,7 do 6 pkt. na sekundę.

Bardzo dobra zmiana, która sprawi, że kupa mięsa będzie mieć jeszcze więcej mięsa. Zszywa potrzebował odrobiny miłości - być może to pierwszy krok ku lepszemu.

Komentarz twórców: Zszywa wraca do zabawy! Zszywa wielki straszny stwór, nie potrzebuje pancerza. Po co Zszywie pancerz, jak Zszywa taki zdrowy?

Nie inaczej!

Zaria

Statystyki
  • Zmniejszono obrażenia ataku podstawowego z 21 do 20 pkt.
Zdolności
  • Granat Cząsteczkowy (Q)
    • Zmniejszono obrażenia z 74 do 71 pkt.
Talenty
  • Poziom 1
    • Maksymalne Naładowanie (Cecha)
      • Zmniejszono przyrost energii za zbieranie Kul Regeneracji z 20 do 15 pkt.

Zaria była w dość solidnym miejscu. Nie sprawdzi się w roli solo-wojownika. Zadaje odpowiednio duże obrażenia i stanowi fajne dopełnienie dla wielu drużyn. Moim skromnym zdaniem osłabianie zbalansowanej postaci nie jest zbyt dobrym posunięciem. Zwłaszcza, że popularność tej muskularnej kobiety nie jest aż tak wielka. Bohaterka ta ma swoich fanów, którzy grywają nią ponieważ odpowiada im jej mechanika. Nie jest to jednak powód do osłabiania Rosjanki. Zmiana ta mocno zaskakuje.

Komentarz twórców: Jesteśmy zadowoleni z tego, jak Zaria radzi sobie w grze i częstotliwości jej pojawiania się w meczach. Jednocześnie uważamy, że nie zaszkodzi jej nieznaczne zmniejszenie zadawanych przez nią obrażeń, aby nie odbiegała zbytnio od innych bohaterów.

Nie będę skrywał zaskoczenia. Do niedawna uważałem, że Zaria jest odpowiednio zbalansowana.

Drogą podsumowania...

Uważam te zmiany za odpowiednie. Najbardziej przypadły mi do gustu poprawki u Diablo, Zszywańca oraz w szczególności Sonii. Jestem przekonany, że Zszywa doczeka się jeszcze kilku poprawek, niemniej jednak na to będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Ostatecznie aktualizacja ta należy do bardzo udanych. Liczyłem na delikatne osłabienie ogłuszenia Valeery. Tym bardziej, że 1.75 ogłuszenia to stanowczo za długo, zwłaszcza dla Nukera, jakim jest Łotrzyca.

A jakie są wasze wrażenia związane z tą aktualizacją? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!

Komentarze

Obrazek użytkownika Creator
Creator 29. Styczeń 2017 - 13:53
Ave!
Trzęsienie ziemi mogło pozostać bez zmian, ale przyzwyczaiłem się do tego co tam wyprawiają.
Dark_Raphael 1. luty 2017 - 18:57
co do zmian tornada u soni to zdaje mi się że wracają do wartości z przed jej nerfa