Analiza zmian balansu – 28 Marca 2017

Analiza zmian balansu – 28 Marca 2017

Do Nexusa trafiła aktualizacja, która wprowadza wzmocnienia, ale też osłabienia bohaterów. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Czo i Gal

Zdolności
  • Cienisty Płomień (Q)
    • Zwiększono obrażenia ze 125 do 135 pkt.
Talenty
  • Poziom 1
    • Przed Siebie! (Z)
      • Zwiększono wartość wydłużenia czasu działania premii do szybkości ruchu z 0,5 do 1 sek.
  • Poziom 4
    • Szybki Powrót (W)
      • Zwiększono premię do obrażeń zadawanych celom niebędącym bohaterami ze 100% do 200%.
  • Poziom 20
    • Psychoza (Pasywny)
      • Umożliwia teraz korzystanie ze zdolności bohaterskich Gala.

Kolejne zmiany u dwugłowego bohatera. Na pierwszy ogień idzie Gal, który otrzymał wzmocnienia zdolności, ale też talentów. Cienisty Płomień zadaje większe obrażenia. Powoduje to poprawę możliwości poke’u oraz sprawniejsze oczyszczanie alei. Przechodząc do jego drzewka rozwoju, Szybki Powrót to będzie bardzo dobry wybór, gdy chcemy wyczyścić linię z stronników, przejąć obóz najemników, czy lepiej radzić sobie z Pogromcami w Piekielnych Kapliczkach oraz z Nieśmiertelnymi z Pól Bitewnych Wieczności. Psychoza dostała świetnego buffa. Jeśli zdarzyło się Wam, że nie było okazji na rzucanie umiejętności heroicznej, ale po śmierci zaistniała taka okazja to teraz będzie to możliwe. Wrogowie mogą być bardzo zaskoczeni, gdy otrzymają Salwę Pocisków Cienia lub zostaną potraktowani z Wypaczonej Otchłani. To jest dobry wybór, jeżeli nie jesteśmy do końca pewni czy przeżyjemy w walce drużynowej. Z pewnością nie raz zdarzyło się tak, że Bohaterska umiejętność była bliska odnowienia, ale ginęliśmy zaraz przed możliwością jej użycia. Dzięki temu talentowi nie musimy się obawiać (nie zachęcamy oczywiście do celowego umierania).

Statystyki
  • Zwiększono obrażenia ataku podstawowego ze 120 do 130 pkt.
  • Ataki podstawowe Czo nakładają teraz i odświeżają efekt Żarłocznej Pożogi.
Zdolności
  • Żarłoczna Pożoga (W)
    • Zwiększono skuteczność leczenia z 30 do 40 pkt.
    • Ponowne nałożenie efektu na bohaterów przez atak podstawowy rozszerza się teraz na wszystkie cele objęte w danym momencie Żarłoczną Pożogą.
  • Wypiętrzenie (R)
    • Zwiększono obrażenia ze 100 do 175 pkt.
Talenty
  • Poziom 1
    • Pożywka dla Ognia (W)
      • Zwiększono wartość nagrody za stronników z równowartości 0,2% do 0,3% wyleczonych obrażeń.
      • Zwiększono wartość nagrody za bohaterów z równowartości 2% do 3% wyleczonych obrażeń.
  • Poziom 13
    • Runiczna Rękawica (Pasywny)
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia zdolności bohaterskich za każdy atak podstawowy z 0,5 do 0,75 sek.

Zmiany Czo zapowiadały się ciekawie, w szczególności interakcja ataków podstawowych z Żarłoczną Pożogą. Jednak te efekty nie działają. Czy umknęło to osobom, które były odpowiedzialne za wprowadzanie zmian? Nie wiadomo. Możliwe że dostaniemy bug-fixa w najbliższym czasie, bo takie wzmocnienie bardzo przyda się to w pojedynkach 1 na 1 lub w grupowych starciach. Nie tylko poprawi obrażenia, ale też przeżywalność z racji tego, że ponowne „odpalenie” Żarłocznej Pożogi leczy Czo’Gala. Zmiany te idą w dobrym kierunku i osobiście mam świetną zabawę gdy gram Czo’Galem ze znajomym. Na pewno poprawią jego grywalność i kto wie, może stanie się naprawdę mocny na niektórych mapach. Czos (literówka zamierzona) pokaże.

Ragnaros

Statystyki
  • Zmniejszono obrażenia ataku podstawowego ze 180 do 171 pkt.
Zdolności
  • Wzmocnienie Sulfurasa (Q)
    • Zmniejszono obrażenia z 201 do 191 pkt.
  • Grzmotnięcie Sulfurasem (R)
    • Wydłużono czas odnowienia z 60 do 80 sek.
Talenty
  • Poziom 13
    • Nieugaszony Płomień (Pasywny)
      • Wydłużono czas odnowienia z 10 do 15 sek.
      • Zmniejszono premię do pancerza z 50 do 40 pkt.

Władca ognia znów doczekał się osłabień. Nie dziwi nas to ze względu na to jak często jest wybierany (85.3% popularności według HOTS Logs) i jak mocna jest jego cecha. Zmniejszenie obrażeń z podstawowych ataków jak i z Wzmocnienia Sulfurasa zdecydowanie osłabi jego przeżywalność, ale też wymianę ciosów z przeciwnikiem. Istotną zmianą jest zwiększenie czasu odnowienia Grzmotnięcia Sulfurasem o 20 sekund. Teraz trzeba być naprawdę ostrożnym z użyciem tej Bohaterskiej Umiejętności, bo chybienie będzie bardziej odczuwalne. Delikatna zmiana talentu Nieugaszony Płomień ma zmniejszyć przeżywalność, gdy Ragnaros zostanie złapany w efekty kontroli tłumu. Czy te zmiany spowodują, że nie będzie nieustraszony w kolejce draftu? Myślimy, że dalej zaszczyci nas swoimi częstymi wizytami w Nexusie - jego cecha, silne zdolności bohaterskie, możliwość poke’u i samoleczenia stanowią o sile Władcy Ognia.

Tychus

Zdolności
  • Działko (D)
    • Zwiększono obrażenia z równowartości 2% do 2,5% maksymalnego zdrowia.
Talenty
  • Poziom 4
    • Większy Nie Znaczy Lepszy... (D)
      • Zmniejszono próg obrażeń z równowartości 40% do 35% maksymalnego zdrowia.

Jak pamiętamy w aktualizacji z 27 lutego Tychus dostał mocne osłabienie, które odbiło się w rozgrywkach rankingowych. Jest rzadziej wybierany a jego procent wygranych spadł diametralnie. Związku z tym Niebiescy zaserwowali nam malutkie wzmocnienia do zdolności Działo oraz talentu Większy Nie Znaczy Lepszy. Zdecydowanie pomoże mu to w roli anty-tanka, który opiera się na zadawaniu dużych obrażeń postaciom, który mają duży zapas zdrowia. To mały krok powrotu Tychusa do mety, jednakże na tą chwilę to jest jeszcze kwestia sporna.

Varian

Statystyki
  • Zwiększono podstawowe zdrowie z 2150 do 2322 pkt.
  • Zwiększono wyjściową regenerację zdrowia z 4,48 do 4,84 pkt. na sek.
Zdolności
  • Prowokacja (R)
    • Zmniejszono premię do zdrowia z 40% do 30%.
Talenty
  • Poziom 4
    • Łamignat (E)
      • Nie zwiększa już skuteczności spowolnienia Szarżą.
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 6 do 8 sek.
  • Poziom 13
    • Taran (E)
      • Zmniejszono obrażenia z równowartości 5% do 4% maksymalnego zdrowia bohatera.

Jedyny wieloklasowiec w Heroes of the Storm znów doczekał się drobnej aktualizacji. Zwiększenie podstawowego zdrowia, powoduje zwiększenie przeżywalności we wcześniejszych fazach gry, ale też możliwość wyboru innych Umiejętności Bohaterskiej niż Prowokacja. W związku z tym, by zachować balans zmniejszono premię do punktów życia. Ostatecznie wychodzi na to, że zdrowie jest na mniej więcej tym samym poziomie, co przed wprowadzeniem łatki. Użytkownik reddit Aphoristic zrobił małą infografikę dotyczącą punktów życia Variana

Talenty też doczekały się delikatnych przeróbek. Na poziomie 4, Łamignat nie zwiększa już skuteczności spowolnienia, ale redukuje jeszcze bardziej czas odnowienia. Szarża co 4 sekundy brzmi ciekawie. Przeciwnicy będą mieli trudne zadanie, by uciec od Króla Przymierza. Z racji na częstotliwość z jaką będzie można używać Szarży, zmniejszono procentową wartość talentu Taran. To dobra zmiana, zwłaszcza, że w tej chwili Varian w ciągu 12 sekund może zaszarżować 3 razy i obrażenia w postaci 15% maksymalnego zdrowia bohatera byłoby troszeczkę za mocne.

Męcik

Talenty
  • Poziom 1
    • Łowca Jaj (D)
      • Skrócono czas odnowienia z 6 do 3 sek.
    • Rybie Oko (D)
      • Zwiększono premię do pola widzenia z 200% do 300%.
  • Poziom 4
    • Zadymka (W)
      • Zwiększono premię do obrażeń z 35% do 50%.
  • Poziom 7
    • Uwaga Ślisko! (E)
      • Zwiększono premię do szybkości ruchu z 40% do 50%.
      • Dodatkowo skraca teraz czas odnowienia Bańki Ochronnej o 2 sek.
  • Poziom 13
    • Twarda Łuska (Pasywny)
      • Wydłużono czas działania pancerza z 2 do 3 sek.
  • Poziom 16
    • Gniew Dorsza (W)
      • Zwiększono obrażenia z równowartości 10% do 15% maksymalnego zdrowia.

Według twórców zmiany w talentach mają zapewnić większą różnorodność. Niektóre z nich dostały naprawdę spore wzmocnienie. Zmniejszenie czasu odnowienia u Łowcy Jaj sprawi, że częściej będziemy widywać ofensywne fałszywe jaja. Te jaja po zniszczeniu wywołują śluz, który pomoże w czyszczeniu i pchaniu alei. To bardzo mocne narzędzie, na które trzeba zwrócić uwagę. Widać, że Niebiescy chcą wyróżnić Rybie Oko jako kontrę na niewidzialnych bohaterów. Premia zwiększona o 100% powoduje, że nie tylko odkrywa większą część mapy, ale pomoże jeszcze skuteczniej chronić tyły przed Zeratulem, Valeerą, czy Novą. Wzmocnienie talentów Zadymka i Gniew Dorsza pomogą w zadawaniu sporych obrażeń w połączeniu z Umiejętnością Bohaterską: Ośmio-chwytem. Mały rybi przyjaciel doczekał się w końcu buff’ów i z pewnością nie jedna osoba będzie chciała go znowu wypróbować w Nexusie.

Probiusz

Zdolności
  • Akceleracja (Z)
    • Skrócono czas odnowienia z 40 do 30 sek.
    • Obecnie aktywuje się automatycznie, gdy Probiusz znajduje się w Dworze Burz.
  • Przyzwanie Pylonu (D)
    • Skrócono czas odnowienia z 14 do 12 sek.
  • Szczelina Przesyłowa (W)
    • Zwiększono zasięg o 15%.
    • Zwiększono skuteczność spowolnienia z 20% do 25%.
  • Działo Fotonowe (E)
    • Zwiększono obrażenia z 95 do 105 pkt.
    • Wydłużono czas działania z 11 do 13 sek.
  • Brama Nicości (R)
    • Zwiększono zasięg o 12%.
    • Skrócono czas odnowienia z 40 do 30 sek.
Talenty
  • Poziom 4
    • Turbodoładowanie (Z)
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 20 do 10 sek.
  • Poziom 13
    • Ofensywna Matryca (D)
      • Zwiększono premię do obrażeń z 20% do 25%.
    • Generator Osłon (D)
      • Zmniejszono moc osłony o 13%.
  • Poziom 16
    • Zakłócenia (W)
      • Wydłużono czas działania z 3 do 5 sek.
    • Splątanie Kwantowe (W)
      • Skrócono czas działania z 3,5 do 3 sek.

Czekaliśmy na zmiany dla małego Próbnika i się doczekaliśmy! Nie dostał może zwiększenia przeżywalności, ale za to otrzymał wzmocnienia umiejętności oraz talentów. Zmniejszenie czasu odnowienia Akceleracji powoduje, że Turbodoładowanie nie jest tak skuteczne i można się zastanowić nad innym wyborem. Częstsze Przyzwanie Pylonu będzie można wykorzystać do bardziej ofensywnych taktyk, a to ze względu na Działo Fotonowe, które otrzymało świetnego buff’a. Wydaje się, że build pod działka będzie jeszcze bardziej efektywny. Widzieliśmy, że z dnia na dzień Probiusz był coraz skuteczniejszy, a ta aktualizacja z pewnością poprawi jego sytuacje w Nexusie.

Tassadar

Zdolności
  • Tarcza Plazmowa (Q)
    • Skrócono czas działania z 8 do 5 sek.
    • Zwiększono skuteczność Wyssania Życia z 20% do 30%.
  • Archont (R)
    • Zmniejszono obrażenia ze 175 do 166 pkt.
    • Zmniejszono obrażenia rozpryskowe z 87,5 do 83 pkt.
Talenty
  • Poziom 1
    • Rezonans Khaydarinowy (Q)
      • Zadanie zebrania 15 Kul Regeneracji.
        • Zwiększono premię do mocy osłony z 15% do 20%.
      • Zadanie zebrania 30 Kul Regeneracji.
        • Nie wydłuża już czasu działania Tarczy Plazmowej.
        • Obecnie skraca czas odnowienia Tarczy Plazmowej o 3 sek.
  • Poziom 4
    • Objęcia Khali (Q)
      • Zwiększono premię do Wyssania Życia z 40% do 50%.
  • Poziom 20
    • Generator Osłon (Aktywowany)
      • Skrócono czas odnowienia z 75 do 60 sek.

Tutaj zdecydowanie najważniejszą zmianą jest skrócenie czasu działania Tarczy Plazmowej. Pozwoli to przeciwnikom mieć 3-sekundowe okno czasowe na zadanie obrażeń, zanim Tassadar będzie mógł rzucić tarcze na swojego sprzymierzeńca. To zdecydowanie może się odbić na przeżywalności i skuteczności pomocnika. Rozwaga i odpowiednie wyczucie czasu stanie się dużo bardziej istotne, aby tarcza nie poszła na marne. Wypełnienie zadania Rezonansu Khaydarinowego zwiększa swoją wartość z racji tego, że może skrócić czas odnowienia Tarczy Plazmowej. Warto mieć to na uwadze.

Arthas

Statystyki
  • Zmniejszono pancerz fizyczny z 15 do 10 pkt.
Talenty
  • Poziom 16
    • Bezlitosna Zima (E)
      • Skrócono czas trwania efektu unieruchomienia z 1,75 sek. do 1,25 sek.

Athas, Król Licz z uniwersum Warcrafta otrzymał reworka, który podniósł jego skuteczność. Jako kontra na zabójców walczących wręcz był bardzo trudny do pokonania 1 na 1. Zmniejszenie pancerza fizycznego to dobry krok, by przynajmniej w małym stopniu umożliwić jakąś szansę w pojedynku. Jednakże jesteśmy zdania, że nadal utrzyma on wysoki poziom wygranej i ta zmiana niezbyt wiele wprowadzi. Zdecydowanie lepiej robić małe kroczki balansujące postać niż narzucać multum osłabień. Bo jak wiemy jego siła tkwi w zdolności Lodowa Nawałnica, która zmniejsza prędkość ataku i ruchu przeciwnika. Jeśli obniżenie pancerza fizycznego nie spowoduje znacznych zmian w Nexusie to możemy oczekiwać, że ta umiejętność zostanie trochę zmodyfikowana.

Leoryk

Statystyki
  • Zwiększono obrażenia ataku podstawowego ze 138 do 150 pkt.
Zdolności
  • Szkieletowy Zamach (Q)
    • Zwiększono obrażenia ze 116 do 125 pkt.
Talenty
  • Poziom 16
    • Ponowny Zamach (Q)
      • Zwiększono premię do obrażeń przy dodatkowym zamachu z 50% do 80%.

Jako ostatni pojawił się na liście aktualizacji Król Szkieletów. Dość ciekawe zmiany, zdecydowanie skierowane by Leoryk był bruiser’em. Zwiększono obrażenia od ataku podstawowego, ze zdolności Szkieletowy Zamach oraz talentu Ponowny Zamach. Ulepszenia sprawią, że będzie on większym zagrożeniem dla drużyny przeciwnej. Z pewnością Ci, którzy grają Królem Szkieletów długo cieszą się z wzmocnienia i nie mogą się doczekać, by wypróbować go w akcji. Jak to twórcy powiedzieli:

Wszyscy będą Cierpieć.

Reasumując

Balans wprowadził zmiany oczekiwane oraz te bardziej zaskakujące. Czo’Gal i Probiusz zdecydowanie potrzebowali lekkich wzmocnień, by móc lepiej funkcjonować. Kilka tygodni temu Tychus, osłabiony dość mocno, teraz otrzymał troszeczkę miłości od twórców. Nerf-hammer najmocniej wbił się w Ragnarosa oraz Tassadara, a Leoryk dostał nieoczekiwanie wzmocnienie. Suma summarum solidne zmiany balansu, które z pewnością poprawią rozgrywki rankingowe. Koniecznie dajcie nam znać co Wy myślicie o tych zmianach? Czy kogoś tutaj zabrakło? Ktoś potrzebuje wzmocnień/osłabień? Napiszcie o tym w komentarzach!