Będzie z Tobą moc życia - Alexstraza w Nexusie

Będzie z Tobą moc życia - Alexstraza w Nexusie

Alexstraza, strażniczka wszelkiego życia w Azeroth z uniwersum Warcraft trafia do Nexusa. Żyjąca na przestrzeni wieków wcieli się w rolę pomocnika w Heroes of the Storm.

Bazowe statystyki i cecha

W porównaniu do innych pomocników, Alexstraza jest w czołówce jeśli chodzi o pulę zdrowia, jednak jej podstawowe ataki w połączeniu z prędkością ataku (1 na sekundę) nie będą zagrożeniem dla przeciwników.

Cecha Alexstrazy to Smocza Królowa. Jej aktywacja powoduje transformację w smoka na 15 sekund. Pomocnik zyskuje małą porcję maksymalnego zdrowia, częściową odporność na kontrolę tłumu oraz odnowione, wzmocnione podstawowe umiejętności. Zdolności nie kosztują nic, podstawowe ataki zadają obrażenia wrogom (0,8 na sekundę) oraz leczą sojuszników na obszarze w kształcie stożka. Cecha nie jest dostępna od początku meczu - musi upłynąć czas odnowienia, który wynosi 150 sekund.

Podczas formy smoka jest najbardziej wytrzymałym pomocnikiem, jak również stanowi zagrożenie dla wrogów, ze względu na potencjał zadawania obrażeń obszarowych.


Poziom

1

10

20

Poziom zdrowia (Smok)

1859 (2379)

2647 (3387)

3919 (5015)

Atak podstawowy (Smok)

76 (149)

108 (212)

160 (314)

DPS (Smok)

76 (119)

108 (169)

160 (251)


Podstawowe oraz heroiczne umiejętności.

Pierwsza podstawowa umiejętność to Dar Życia. Wykorzystuje ona bieżące zdrowie (15%) Alexstrazy by wyleczyć swojego sprzymierzeńca o 150% tej wartości. Do użycia nie potrzeba many, czas odnowienia wynosi 7 sekund. Niebiescy przygotowali miłą graficzną adnotację, która przedstawia ile obrażeń możemy wyleczyć za pomocą tej zdolności. Utrzymywanie wysokiego poziomu witalności jest kluczowe by efektywnie wspomagać drużynę. Po przeistoczeniu się w smoka Dar Życia nie powoduje utraty zdrowia. W porównaniu do ludzkiej postaci zdolność jest dostępna co 3 sekundy oraz leczy 20% bieżącego zdrowia Królowej Smoków.

Obfitość to umiejętność, która daje nam możliwość obszarowego leczenia sojuszników. Minusem jest to, że aktywacja następuje dopiero po 3 sekundach. Wymusza to przemieszczenie się do okręgu lub utrzymanie się w nim przez krótką chwilę. Zdecydowanie warto się o to postarać przywrócone bowiem zostaje 20% maksymalnego zdrowia bohaterów. Czas odnowienia wynosi 16 sekund. Po przemianie w Smoczy Aspekt, Obfitość ma większy promień działania i jest efektywniejsza o 10%.

Uderzenie Płomieni to ofensywna umiejętność z niskim czasem odnowienia (2 sekundy) wykorzystująca manę (50), która zadaje obrażenia rozłożone w czasie. Trafienie drugi raz w cel, który jest objęty płomieniem, zadaje dodatkowe obrażenia oraz spowalnia. Po przeistoczeniu się w smoka Uderzenie Płomieni zamienia się w zupełnie inną umiejętność - Cios Skrzydłem. Po jej użyciu Alexstraza zadaje obrażenia, odpycha oraz spowalnia wszystkich wrogów na obszarze w kształcie stożka.



Życiodajna to pierwsza umiejętność bohaterska. Użycie tej zdolności spowoduje zrównanie poziomu zdrowia z tą postacią, która posiada więcej życia. Efekt przypomina zdolność bohaterską Rehgara (Pradawne Uzdrowienie) ze względu na możliwości lecznicze. Utrzymując Alexstrazę przy pełnych siłach witalnych, będziemy mogli wyleczyć całkowicie tanka takiego jak Diablo. Warto mieć na uwadze Anę. Potrafi całkowicie zanegować tą umiejętność za pomocą swojego Granatu Biotycznego.

Alternatywny wybór to Oczyszczający Ogień. Królowa Smoków po krótkim czasie wzbija się w powietrze zrzucając 5 ognistych kul, które ranią wrogów i leczą sprzymierzeńców. Elastyczność tej umiejętności jest duża - możemy użyć jej defensywnie ale również ofensywnie. Świetnie sprawdzi się w zwartych walkach drużynowych. Po wykorzystaniu wszystkich kul wybieramy miejsce, gdzie Alexstraza ma wylądować, dzięki czemu możemy oddalić się od zagrożenia. Oczyszczający Ogień wydaje się odpowiedni przeciwko kompozycji, która polega na obszarowych obrażeniach.



„Wybierz talent”

Poziom 1 Rozszerzenie podstawowych umiejętności – Do dyspozycji mamy 3 talenty, które wzmacniają odpowiednio jedną zdolność. Żyj i Pozwól Żyć skróci czas odnowienia Daru Życia o 100% tylko wtedy, jeśli Alexstraza będzie miała więcej niż 75% zdrowia. Krąg Życia to zadanie w którym należy zebrać kule regeneracji by wzmocnić Obfitość. Gdy zdobędziemy ich 15 Obfitość uleczy o 5% więcej maksymalnego zdrowia. Po osiągnięciu 25-ciu zdolność dodatkowo pozostawia po sobie Kulę Regeneracji. Z kolei by wykonać Płomienie Furii należy trafić wrogich bohaterów za pomocą Uderzenia Płomieni. Nagrodą jest skrócenie czasu odnowienia cechy za każdym razem, kiedy trafimy płonącego przeciwnika.


Poziom 4Przyspieszenie lub spowolnieniePrzypływ Witalności zwiększa szybkość ruchu tym, którzy są objęci Obfitością. Ukrop spowoduje, że Uderzenie Płomieni będzie skuteczniej nakładać efekt spowolnienia. Na końcu znajduje się Zapał - Alexstraza dostaje małą premię do szybkości ruchu (15%) pod warunkiem, że jej zdrowie będzie utrzymywać się na wysokim poziomie (>75%). Jak to gracze w Nexusie powiadają: „Mobilności nigdy za wiele”


Poziom 7Przeżywalność – W tej randze znajdują się talenty, które wzmocnią głównie efekty samoleczenia. Dar Życia jest ulepszony za pomocą Kwiatu Życia - po jego użyciu, przy celu pojawia się Kwiat Życia. Po wejściu w jego posiadanie następne użycie zdolności nie zużywa zdrowia. Jest to świetna synergia z Żyj i Pozwól Żyć. Bujny Rozkwit poprawi uzdrawianie Alexstrazy z Obfitości oraz Kul Regeneracji. Połączenie talentu z Kręgiem Życia jest zalecane, jeśli pójdziemy w tą ścieżkę rozwoju. Wewnętrzny Ogień będzie przywracać za każdym razem 10% zdrowia, jeśli trafimy płonącego bohatera z Uderzenia Płomieni. Z racji niskiego czasu odnowienia, może być przydatnym narzędziem przeciwko kompozycji typu „dive”.


Poziom 13 Różnorodność – Talent Smocze Łuski da nam pancerz na 2 sekundy po upływie ogłuszenia, unieruchomienia lub wyciszenia. Efekt ten nie może występować częściej niż co 10 sekund. Reszta to aktywowane talenty i ich czas odnowienia może być zredukowany. Wystarczy uleczyć postać, która znajduje się pod wpływem kontroli tłumu. Pacyfikacja zmniejsza obrażenia zadawane przez bohatera i spowalnia go. Można ją wykorzystać ofensywnie podczas inicjacji, ale też defensywnie, gdy jesteśmy pod presją zabójcy lub bruisera. Nieskrępowane Życie da nam dodatkową możliwość uleczenia sojusznika. Bazuje ono na maksymalnym poziomie zdrowia celu. Zadaje również obrażenia pobliskim przeciwnikom.


Poziom 16 - Dodatkowe efektyTrudna Miłość powoduje, że Dar Życia zapewnia pancerz na dwie sekundy. Jedyny warunek, który trzeba spełnić to utrzymanie przez Alexstrazę wysokiego poziomu zdrowia (>75%). Nadopiekuńczość jest niezwykle skuteczna z sojusznikami o dużej puli zdrowia. Dodaje do Obfitości osłonę w postaci 60% wyleczonych obrażeń. Patrząc na poprzednie talenty, stanowi dobrą synergię z talentami Krąg Życia oraz Bujny Rozkwit. Drakońska Dyscyplina wydłuży działanie cechy o 9 sekund. Da nam to więcej czasu na wykorzystanie ulepszonych zdolności.


Poziom 20 Ostateczny rozwójŻyciodajny Rytuał sprawia że Życiodajna aktywuje się 3 razy na tej samej postaci w ciągu 6 sekund. Posiada niesamowity potencjał do utrzymywania bohatera przy życiu. Jeśli Alexstraza ma pełnie zdrowia niemal niemożliwym jest zabić tanka czy bruisera, którego ochrania. W pewnym sensie nadaje ono tarczę nieśmiertelności przez okres trwania umiejętności. Rubinowe Skrzydła to talent ulepszający Oczyszczający Ogień, który nie wywarł na nas wrażenia. Musimy spełnić wymaganie, które przedstawia się następująco: należy uleczyć lub zranić bohaterów co najmniej 8 razy przy każdym użyciu tej zdolności. Nagrodą jest to, że po wylądowaniu będziemy pod postacią smoka przez 15 sekund. Pradawny Płomień powoduje, że ataki podstawowe nakładają efekt Uderzenia Płomieni. Należy zaplanować ten build od samego początku i warto zwrócić uwagę na to, że Alexstraza będzie wtedy pełnić rolę pobocznego pomocnika. Ostatni talent w tej randze to Dar Czerwonych Smoków. Zapewnia sojusznikowi jednorazowo 500 punktów zdrowia do jego puli, aż do śmierci. Ten dar może być utrzymany na wszystkich bohaterach oprócz samej Królowej Smoków.


Tabele z preferowanymi buildami

Poziom (ranga)

Talenty Alexstrazy

1 (1)

Żyj i Pozwól Żyć

Krąg Życia

Płomienie Furii


4 (2)

Przypływ Witalności

Ukrop

Zapał


7 (3)

Kwiat Życia

Bujny Rozkwit

Wewnętrzny Ogień


10 (4)

Życiodajna

Oczyszczający Ogień



13 (5)

Smocze Łuski

Pacyfikacja

Nieskrępowane Życie


16 (6)

Trudna Miłość

Nadopiekuńczość

Drakońska Dyscyplina


20 (7)

Życiodajny Rytuał

Rubinowe Skrzydła

Pradawny Płomień

Dar Czerwonych Smoków


Przedstawiony przez nas build skupia się na zmaksymalizowaniu możliwości leczniczych Alexstrazy na pojedynczy cel. Większość talentów (na poziomie 1,4,7 i 16) zmusza nas do gry defensywnej. Powodem jest to, że działają one tylko wtedy, kiedy utrzymujemy się na wysokim poziomie zdrowia (<75%). Żyj i Pozwól Żyć spowoduje, że czas odnowienia Daru Życia będzie upływać dwa razy szybciej. Zapał zapewni nam dodatkową szybkość ruchu, dzięki czemu sprawniej będziemy mogli unikać umiejętności mierzonych. Na kolejnej randze dostępny jest talent, który po użyciu Daru Życia pozostawia Kwiat Życia. Po jego zebraniu następna umiejętność, nie będzie kosztować zdrowia. Można tak robić w nieskończoność, dopóki utrzymujemy wysoki poziom zdrowia. Jako bohaterską zdolność wybraliśmy Oczyszczający Ogień. To bardzo elastyczna umiejętność, która potrafi obszarowo leczyć oraz zadawać obrażenia. W porównaniu do Życiodajnej, da nam również możliwość ucieczki z niekomfortowej sytuacji. Nieskrępowane Życie odblokuje dodatkową zdolność by uleczyć swoich sojuszników. Czas odnowienia jest długi (90s), ale możemy go bardzo łatwo skrócić - wystarczy leczyć sojuszników, którzy są pod wpływem ogłuszenia, unieruchomienia lub wyciszenia. Trudna Miłość daje dodatkowy bonus do Daru Życia - zapewnia on 20-punktowy pancerz na dwie sekundy. Na ostatniej randze zdecydowaliśmy się na Dar Czerwonych Smoków. Co 40 sekund możemy podarować 500 punktów życia do puli zdrowia. Zwiększy to wytrzymałość sojuszników na obrażenia. Ten efekt trwa do śmierci, ale możemy go nałożyć z powrotem, kiedy się bohaterowie odrodzą.

Poziom (ranga)

Talenty Alexstrazy

1 (1)

Żyj i Pozwól Żyć

Krąg Życia

Płomienie Furii


4 (2)

Przypływ Witalności

Ukrop

Zapał


7 (3)

Kwiat Życia

Bujny Rozkwit

Wewnętrzny Ogień


10 (4)

Życiodajna

Oczyszczający Ogień



13 (5)

Smocze Łuski

Pacyfikacja

Nieskrępowane Życie


16 (6)

Trudna Miłość

Nadopiekuńczość

Drakońska Dyscyplina


20 (7)

Życiodajny Rytuał

Rubinowe Skrzydła

Pradawny Płomień

Dar Czerwonych Smoków


Alternatywny build skupia się na roli ofensywnego pomocnika i częstego wykorzystania przemiany smoka. Tutaj, jak tylko to jest możliwe rozwijane są możliwości cechy oraz Uderzenia Płomieni. To zestawienie celuje w późniejszą fazę rozgrywki, ze względu na talent Pradawny Płomień, który nakłada wszystkie efekty z poprzednich talentów, co powoduje, że ataki podstawowe Alexstrazy zamienią się w obszarowe Uderzenia Płomieni. Płomienie Furii sprawią, że częściej będziemy mogli używać formy Smoczej Królowej. Ukrop spowolni wrogów jeszcze skuteczniej. Wewnętrzny Ogień da nam niesamowitą przeżywalność w walkach drużynowych, a Drakońska Dyscyplina po prostu wydłuży naszą transformację. Wybór talentu z poziomu 13 jest dowolny. Mając 20 poziom zostaje odblokowany pełny potencjał. Z racji tego, że czas odnowienia cechy zaczyna się od naciśnięcia klawisza, to podstawowe ataki smoczycy go redukują. Po powrocie do ludzkiej postaci licznik może być ustalony nawet do 55 sekund. Warto spróbować takiego zestawienia, chociażby na Szybkim Meczu z przyjaciółmi, a być może sprawdzi się też w rozgrywce rankingowej.

Podsumowanie

Alexstraza, Smocza Królowa wkracza do Nexusa jako pomocnik. Walczy z dystansu i wspomaga swoich sprzymierzeńców umiejętnościami leczniczymi. Jej cecha jest niesamowitym narzędziem, które pozwoli zmienić wynik w walce drużynowej. Smoczyca zadaje dużo obrażeń w tej formie, ale jej zdolności przywracania witalności też są niczego sobie. Charakteryzuje się dużą pulą zdrowia, jak na swoją rolę. Warto pamiętać że jedna z umiejętności bazuje na jej aktualnym zdrowiu - zabiera swoje punkty życia by przekazać je rannej postaci. W związku z tym po otrzymaniu dużej liczby obrażeń diametralnie spada jej efektywność leczenia, dlatego potrzebuje dobrej protekcji przed wrogami. Będzie miała trudność w odnalezieniu się w drużynie jako samodzielne wsparcie przy słabej frontowej linii. Brak mobilności może sprawić, że złapana między alejami nie będzie miała możliwości ucieczki, chyba że zdoła użyć Oczyszczającego Ognia. Trzeba pamiętać o jej umiejętnościach ofensywnych. Jako smok zadaje duże obrażenia obszarowe, leczenie ze zdolności jest mocniejsze. Myślimy, że Alexstraza znajdzie swoje miejsce w mecie. Na dniach przekonamy się, czy nasza Królowa Smoków jest odpowiednio zbalansowaną postacią czy jednak potrzebuje zmian.

Chcemy usłyszeć Wasze opinie na temat Alexstrazy. Podoba się Wam nowy pomocnik? Czy potrzebne są jakiekolwiek zmiany? Może więcej leczenia kosztem obrażeń w formie smoka? Podzielcie się uwagami w komentarzu!

„Jak to? Nie mogę powiedzieć: Życie zawsze znajdzie wyjście? Lunara ukradła mi kwestie!”