Blizzcon 2017 w Nexusie

Blizzcon 2017 w Nexusie

Blizzcon 2017 był niesamowitą gratka dla fanów zmagań w Nexusie. Mogliśmy się przekonać, że "niechciane dziecko Blizzarda", jak niektórzy określają Heroes of the Storm, ma się dobrze i ewoluuje w kierunku, którego nie obrała dotychczas żadna MOBA.

Smoki Nexusa

Podobnie jak rok temu, Niebiescy postanowili zapowiedzieć nowe postaci za pomocą filmu animowanego. W listopadzie 2016 szczęka mi opadła na widok walki Variana z Ragnarosem, tym razem dostaliśmy jeszcze bardziej epicką potyczkę dwóch smoków - Alexstrazy oraz Hanzo. Nowi herosi zawitają do Nexusa w listopadzie i grudniu, czemu towarzyszyć będzie wydarzenie Smoki Nexusa.

Usprawnienia rozgrywki

Blizzconowe panele poświęcone Heroes of the Storm obfitowały w zapowiedzi ulepszeń - zarówno tych oczekiwanych od dawna, jak i kompletnie niespodziewanych. Graczy z całą pewnością ucieszy fakt zaimplementowania do gry czatu głosowego, dzięki któremu komunikacja z drużyną jeszcze bardziej się poprawi. Niebiescy zwrócili uwagę na problem niewidzialnych postaci - są one silne i często wybierane w szybkich meczach, natomiast w rozgrywkach rankingowych, a tym bardziej profesjonalnych praktycznie ich nie spotykamy (wyjątkiem jest Zeratul, na korzyść którego przemawia niesamowicie silna zdolność bohaterska). Niebiescy zapowiedzieli, że modele niewidzialnych postaci będą trochę łatwiejsze do zauważenia, dodali również, że czekają je kolejne zmiany, o których dowiemy się wkrótce.

Bardzo ciekawe modyfikacje zostaną wprowadzone na liniach. Wieże będą posiadały nieskończoną amunicję, kule regeneracji po 4 sekundach będą się stawały uniwersalne tj. przez kolejnych kilka sekund będą je mogły zebrać postacie z obu drużyn natomiast forty mają wykrywać ukryte postaci! Zmiany obejmą również kamerę, która będzie mogła objąć znacznie szerszy obszar, co z pewnością poprawi jakość rozgrywki postaciami posiadającymi bardzo dalekosiężne zdolności np. Chromie czy Zszywańcem z ulepszonym hakiem.

Dalej niż jakakolwiek inna MOBA

Z pewnością najgorętszą dla Nexusa zapowiedzią tegorocznego Blizzconu są zmiany, które czekają system dobierania graczy. Niebiescy ujawnili pojawienie się systemu, który będzie oceniał indywidualne umiejętności w grze konkretną postacią. Podczas panelu poświęconego temu zagadnieniu dowiedzieliśmy się, że dane mające stanowić bazę dla nowego mechanizmu są gromadzone już od roku. Przegrana w meczu, w którym wykazaliśmy się nieprzeciętnymi umiejętnościami ma skutkować utratą mniejszej ilości punktów MMR. Czy to koniec tzw. elo hell? Z pewnością jest to bardzo interesująca zapowiedź i nie możemy się doczekać w jakim kierunku wspomniany system będzie się rozwijał.

Jakie są Wasze opinie na temat tegorocznych Blizzconowych zapowiedzi? Cieszycie się, czy raczej liczyliście na coś więcej? Dajcie znać w komentarzach.