Duchu smoka prowadź mnie - Hanzo w Nexusie

Duchu smoka prowadź mnie - Hanzo w Nexusie

Kolejna postać z uniwersum Overwatcha trafia do puli bohaterów Heroes of the Storm - Hanzo Shimada to mistrz łucznictwa i niezwykle utalentowany zabójca. Brat Genji’ego chce udowodnić, że nie ma sobie równych w Nexusie.

Bazowe statystyki i cecha

W porównaniu do innych zabójców Hanzo jest mało wytrzymałym bohaterem ze względu na pulę zdrowia, która jest identyczna jak u Chromie (1376 na 1 poziomie). Jego atutem może być duży zasięg ataku (7,5) oraz pokaźne obrażenia od pojedynczego strzału (166 na 1 poziomie) co wyróżnia go spośród innych zabójców. Niestety ze względu na powolnei ataki (0,67 na sekundę) nie zapewni nam dobrego DPS’a. Niebiescy przygotowali małą podpowiedź przy portrecie, kiedy Hanzo będzie mógł wykonać kolejny podstawowy atak. Technika „stutter-stepu” jest tutaj jak najbardziej zalecana - przerwy warto wykorzystać na użycie umiejętności. Cecha łucznika to Wrodzona Zwinność. Trzeba wybrać przeszkodę, by nasz bohater mógł ją przeskoczyć. Warto zaznaczyć, że zasięg jest ograniczony, dlatego komenda może nie być spełniona, jeśli ściana jest za gruba.

Podstawowe oraz heroiczne umiejętności

Pierwsza podstawowa umiejętność Shimady to Łuk Burzy. Aktywacja powoduje napięcie łuku oraz ładowanie strzały, która zadaje obrażenia pierwszemu trafionemu przeciwnikowi. Zasięg jest uzależniony od tego, jak długo podtrzymamy zdolność. W trakcie tego przygotowania możemy się swobodnie poruszać. Jeśli nie korzystamy z ustawień szybkich użyć to Łuk Burzy wypuści strzałę. W przeciwnym wypadku umiejętność zostanie aktywowana, jak tylko puścimy klawisz.

Użycie Strzały Rozpryskowej powoduje rykoszet i rozszczep na 5 strzał, jeśli tylko trafi na przeszkodę typu ściany lub budowle. Strzały mogą odbić się 4 razy, mają ograniczony zasięg (nie mogą wędrować bez końca) oraz zatrzymują się na pierwszym trafionym przeciwniku. Bardzo przypomina umiejętność z Overwatch poza tym, że nie możemy jej rozszczepić na podłożu. Jeśli trafimy wroga bezpośrednio Strzałą Rozpryskową nie odbije się i zada małe obrażenia. Dlatego warto celować w elementy otoczenia. Polecamy wypróbować tę umiejętność w trybie treningu nim zagramy przeciwko innym graczom.

Strzała Soniczna jest swojego rodzaju totemem wizji. Wystrzeliwana w górę przeleci przez każdą przeszkodę. Po wylądowaniu zapewnia pole widzenia na 8 sekund. Bardzo trudno trafić nią przeciwnika ze względu na czas trwania lotu. Jeśli jednak nam się uda to zada ona obrażenia i podąży za wrogiem.

Smoczy Strzał powoduje przywołanie dwóch Duchów Smoków, które pędzą przed siebie zadając obrażenia, co ćwierć sekundy. Wrogowie będący w środku działania tej bohaterskiej zdolności otrzymują dodatkowe obrażenia. Od razu przychodzi na myśl synergia z Uderzeniem Grawitonowym (Zaria), Pogrzebaniem (Leoryk), czy znane wszystkim Pogo (E.T.C.). Wrogowie będący pod wpływem mocnej kontroli tłumu są skazani na wizytę przy ołtarzu. Smoczy strzał zapewnia bardzo duże obrażenia obszarowe. To dobre narzędzie do odpędzenia przeciwników z celu mapy czy do walki w ciasnych alejkach, skąd nie ma szybkiej ucieczki przed Duchami.

Alternatywą jest Smocza Furia. Hanzo wystrzeliwuje strzałę o globalnym zasięgu, która przy zderzeniu się z wrogiem powoduje obszarowe obrażenia oraz ogłuszenie. Ilość szkód oraz czas tej kontroli tłumu jest uzależniony od przemierzonej odległości. Doskonale nadaje się do inicjacji walki zza frontowej linii. Jednak jego przeciętna prędkość pozwala na odsunięcie się z pola rażenia. To bardzo dobre narzędzie przeciwko postaciom, które potrzebują czasu by użyć umiejętności np.Chronia (Piaskowy Podmuch). Wykorzystanie takich momentów będzie miało kluczowe znaczenie.

Talenty

· Poziom 1Wybierz zadanie - Do wyboru mamy 3 talenty, które wzmacniają odpowiednio jedną umiejętność lub szybkość ataku. By wykonać Cel Ćwiczebny, należy trafić każdego bohatera z Łuku Burzy trzy razy. Nagroda po zrobieniu pierwszego stopnia zadania to zwiększony zasięg Łuku Burzy o 30%, drugi stopień daje nam dodatkowe obrażenia (100). Wybranie tej ścieżki oznacza, że będziemy musieli bardzo dużo krążyć po mapie i trafiać wrogów z Łuku Burzy. Kąt Padania zwiększy ilość Strzał Rozpryskowych, jeśli będziemy trafiać bohaterów dodatkowymi strzałami. Ostatni talent w tej randze (Odkupienie) polega na zebraniu 12 ładunków. Nagrodą jest premia do szybkości ataku. Co drugi atak podstawowy, wymierzony w tego samego bohatera, zapewni nam ładunek Odkupienia. Jeśli zginiemy stracimy część progresu. Ważna informacja - jeśli wykonamy zadanie, to wciąż możemy stracić nagrodę.

· Poziom 4Narzędzia przeciwko stronnikom i najemnikomWybuchające Strzały sprawią, że wrogi stronnik trafiony z Łuku Burzy, zada obszarowe obrażenia wszystkim pobliskim przeciwnikom. Ząbkowane Strzały (zwiększona obrażenia Strzały Rozpryskowej o 150%) przydadzą się do szybszego czyszczenia obozów najemników, ale też alei. Za pomocą talentu Pełne Skupienie jesteśmy w stanie zabić stronnika za pomocą jednego ataku podstawowego. Przy tym dostajemy mały bonus w postaci zwiększonego zasięgu na 3 sekundy.

· Poziom 7 Zwiększenie możliwości ofensywnychDziurawiące Strzały są kontrą na postacie używające osłon. Ataki podstawowe oraz Łuk Burzy zadają dodatkowe obrażenia przeciwko tarczom. Smoczy Głód polega na zapewnieniu sobie premii do mocy zaklęć na krótką chwilę za pomocą Łuku Burzy. Trzeba trafiać tylko i wyłącznie wrogich bohaterów. Niezrównany Łucznik sprawia, że ataki podstawowe skracają czas odnowienia Strzały Rozpryskowej o 4 sekundy a koszt many jest zredukowany do 20. Talent ten jest naszym faworytem ze względu na to jak często będzie można używać tej zdolności.

· Poziom 13Poprawa mobilnościŁuk Burzy zwiększa szybkość ruchu, jeśli będziemy trafiać wrogich bohaterów (Bystry Bieg). Zabójca Ninja będzie skracać czas odnowienia Wrodzonej Zwinności z naładowanej strzały. Ponadto cecha Hanzo będzie zresetowana, jeśli weźmiemy udział w zabójstwie przeciwnika. Łucznictwo Konne zwiększy szybkość ruchu podczas jazdy, jeżeli użyjemy Wrodzonej Zwinności natychmiastowo znajdziemy się na wierzchowcu.

· Poziom 16PasywniePerfekcyjna Technika sprawi, że Łuk Burzy i ataki podstawowe będą się wzajemnie wzmacniać. Przebijające Strzały spowodują, że podstawowe zdolności będą trafiać dodatkowego przeciwnika. Pogromca Olbrzymów służy do zadawania procentowych obrażeń bazujących na ich maksymalnym zdrowiu. Dotyczy to zarówno ataków podstawowych, jak i Strzały Rozpryskowej.

· Poziom 20Ostatnia prostaPrzebudzenie Smoka będzie skracać czas odnowienia Smoczego Strzału o 5 sekund, za każdym razem jeśli trafimy wrogiego bohatera strzałą z Łuku Burzy, Strzałą Rozpryskową lub atakiem podstawowym. Najlepsze Zagranie dodaje do heroicznej zdolności dodatkowy efekt. Podczas lotu pocisku lub po trafieniu w cel, możemy aktywować ponownie umiejętność, co spowoduje teleportację bohatera i odskok do tyłu. Jeśli trafiliśmy kogoś, to strzała zada dodatkowe obrażenia wszystkim zranionym. Hanzo w tym czasie zyskuje nieustępliwość. Zaostrzone Groty to talent, który poważnie zagrozi postaciom bazującym na pancerzu. Trafienie ze Strzały Rozpryskowej spowoduje, że maksymalna wartość pancerza trafionych celów zostanie zredukowana do 0 przez 5 sekund. Strzał w Dziesiątkę jest zdecydowanie najsłabszym ogniwem spośród innych wyborów. Powoduje, że Strzała Soniczna jest szybsza oraz promień centrum efektu jest zwiększony o 100%. Jeśli trafimy we wroga tą strzałą zostaje on ogłuszony na sekundę. Miły dodatek, ale to wciąż za mało.

Preferowany build z tabelą

Poziom (ranga)

Talenty Hanzo

1 (1)

Cel Ćwiczebny

Kąt Padania

Odkupienie


4 (2)

Wybuchające Strzały

Ząbkowane Strzały

Pełne Skupienie


7 (3)

Dziurawiące Strzały

Smoczy Głód

Niezrównany Łucznik


10 (4)

Smoczy Strzał

Smocza Furia



13 (5)

Bystry Bieg

Zabójca Ninja

Łucznictwo Konne


16 (6)

Perfekcyjna Technika

Przebijające Strzały

Pogromca Olbrzymów


20 (7)

Przebudzenie Smoka

Najlepsze Zagranie

Zaostrzone Groty

Strzał w Dziesiątkę


Przedstawiony przez nas build skupia się na zmaksymalizowaniu możliwości Strzały Rozpryskowej. Większość talentów (na poziomie 1,4,7,16 i alternatywnie 20) wzmacnia wcześniej wspomnianą umiejętność. Wykorzystanie elementów otoczenia, jak i budowli będzie bardzo kluczowe, dlatego warto wypróbować Hanzo w bezstresowym otoczeniu (Tryb Próby lub Przeciw SI). Kąt Padania da nam dodatkowe strzały do zdolności, po tym jak wykonamy zadanie. Ząbkowe Strzały sprawią, że efektywniej będziemy czyścić zarówno aleje, jak i obozy. Niezrównany Łucznik da nam możliwość szybkiego skrócenia czasu odnowienia Strzały Rozpryskowej. Wystarczy atakować najbliższy cel podstawowymi atakami, nie narażając się zbytnio na niebezpieczeństwo (mogą to być nawet wrodzy stronnicy), dzięki czemu zdolność będzie dostępna co ok. 2.5 sekundy. Jako heroika wybraliśmy Smoczą Furię. Jest to dobre narzędzie do inicjacji z dalszej odległości, czy nawet znajdując się w wirze walki. Wystrzelona z dużej odległości będzie efektywniejsza 4-krotnie. Warto przypomnieć, że nie tylko trafiony cel odczuje efekty Smoczej Furii, ale także pobliscy przeciwnicy. Łucznictwo Konne da nam możliwość ucieczki z niekomfortowej sytuacji. Nie dość, że wsiądziemy na wierzchowca to dodatkowo otrzymamy premię do szybkości ruchu. Na przedostatnim poziomie mamy wybór. Jeśli kompozycja drużyny składa się z wojowników to Pogromca Olbrzymów świetnie się nada. Ataki podstawowe jak i Strzała Rozpryskowa będą zadawać dodatkowe, procentowe obrażenia w postaci maksymalnego zdrowia. Jeśli nie ma takiej frontowej linii po drugiej stronie Przebijające Strzały sprawdzą się doskonale. Wybór ten zwiększa prawdopodobieństwo trafienia większej ilości celów. Przy dobrym wykorzystaniu ścian, przejęcie obozów będzie szybsze. Na ostatniej randze mamy do wyboru albo ulepszenie zdolności bohaterskiej, albo dalsze rozwijanie Strzały Rozpryskowej. Najlepsze Zagranie spowoduje, że będziemy mogli ponownie aktywować Smoczą Furię, by przeteleportować się i odskoczyć do tyłu w miejsce, gdzie wyląduje strzała. Dodatkowo, jeżeli zrobimy to zaraz po trafieniu w cel to wszyscy objęci tą umiejętnością otrzymają dodatkowe obrażenia. Alternatywna opcja to Zaostrzone Groty, które są wyśmienite przeciwko wszelakim pancerzom. Każdy trafiony cel ograniczy maksymalną wartość pancerza do 0 na 5 sekund. Tanki muszą się mieć na baczności, jeśli Hanzo wybierze ten talent.

Podsumowanie

Hanzo jest zabójcą, którego ciężko ocenić grając tylko na serwerach testowych. Według nas jest on bardzo zależny jest od wykorzystania umiejętności Strzały Rozpryskowej, która ma potencjał zadać niesamowite obrażenia. Dlatego świetnie się czuje w ciasnych korytarzach, gdzie szansa trafienia będzie duża. Osobiście jako graczowi nie przypadł mi do gustu nowy bohater. Mechanika wykorzystania ścian jest ciekawa, jednak nie mogłem się do tego przekonać. Z pewnością ta postać nie należy do najłatwiejszych. Mamy małe obawy, że brat Genji’ego nie znajdzie swojego miejsca w mecie. Zdecydowanie będzie miał problem, gdy naprzeciw staną postacie, mogące zadać duże obrażenia w krótkim czasie, zwłaszcza mając tylko jedną formę ucieczki, działającą tylko wtedy, gdy jesteśmy blisko elementów otoczenia. Mechanika Hanzo opiera się na osłabieniu przeciwnika za pomocą dalekosiężnych umiejętności i ataków podstawowych, więc musi się on trzymać frontowej linii lub pomocników. Według nas sprawdzi się w kompozycji 2 wojowników, 2 zabójców oraz 1 pomocnik. Jednak czas pokaże, czy znajdzie się wśród czołowych bohaterów, czy uplasuje na końcu stawki, będąc tylko sytuacyjnym wyborem.

A Wy co sądzicie o nowym nabytku Nexusa? Czy mechanika, którą wniesie Hanzo pasuje do Heroes of the Storm? My osobiście mamy mieszane uczucia. Wydaje nam się, że może mieć zdecydowane problemy z wejściem w metę. Koniecznie podzielcie się własnymi spostrzeżeniami w komentarzu. Chcemy usłyszeć Wasze opinie!

„sin(x) = cos(π) podzielone przez 2 minus x. Więc jak widać kąt padania równa się kątowi odbicia”