Dzieci, bawcie się grzecznie - Ana w Nexusie

Dzieci, bawcie się grzecznie - Ana w Nexusie

Ana Amari, była członkini-założycielka Overwatch, teraz łowczyni nagród, trafia do Nexusa jako walczący z dystansu pomocnik. To szósta postać z tego uniwersum, która wkracza do Heroes of the Storm. Przekonajmy się, jakie ma możliwości.

Statystyki bazowe i Cecha

W porównaniu do innych bohaterów wsparcia, Ana cechuje się przeciętną pulą zdrowia (bazowo 1682). Jej podstawowe ataki są bardzo słabe. Powód to Dzierzba (Cecha), która zadaje dodatkowe obrażenia z upływem czasu. Można ją kumulować do 5 razy, co efektywnie podwoi DPS snajpera z Overwatch. Zasięg ma taki sam jak Nova, dlatego może czuć się w miarę bezpiecznie obijając przeciwników walczących w zwarciu.

Poziom 1 10 20
Pula zdrowia 1749 2490 3685
Atak podstawowy 31 44 66
Dzierzba - 1 Dawka (suma) 4 (46) 6 (65) 9 (96)
Dzierzba - 5 Dawek (suma) 21 (229) 30 (326) 44 (482)
DPS (bez Dzierzby) 41,6 59,21 87,64
DPS (z 5 Dawkami Dzierzby) 83,2 118,42 175,28

Podstawowe oraz bohaterskie umiejętności

Strzałka Lecząca ma potencjał by szybko wyleczyć sojuszników. Charakteryzuje się natychmiastowym odnowieniem życia (bazowo 250) z niskim czasem odnowienia (2s), małym kosztem many (15) oraz sporym zasięgiem. Należy jednak zwrócić uwagę, że jest to umiejętność mierzona. Ana wystrzeliwuje w linii strzałkę, która zatrzymuje się na pierwszym sojuszniczym bohaterze. Łatwo będzie trafić w mało mobilny cel, ale np. skaczący po przeciwnikach Illidan będzie sporym wyzwaniem dla medyka.

Granat Biotyczny działa tak, jak w Overwatch. Sojusznicy otrzymują zdrowie i wzmocnione efekty leczące. Postacie, które posiadają obszarowe leczenie (np. Lucio, Auriel) będą jeszcze bardziej efektywne. Granat użyty na przeciwnikach kompletnie neguje efekty leczące. Wykorzystany w dobrym momencie, Uther będzie musiał zaczekać z leczeniem przez dwie sekundy, co może być kluczowe w walkach drużynowych. Nie zapominajmy również o zdolności bohaterskiej Rehgara.

Strzałka usypiająca wykorzystuje nowy element kontroli tłumu – usypianie. W trakcie jego trwania uśpiona postać nie może wykonać żadnego ruchu ani polecenia. Jednakże, jeśli bohater zostanie uderzony w trakcie snu, ocknie się (przy czym działająca trucizna nie obudzi go). Zdolność ta potrafi przytrzymać wystawionego wroga na 3 sekundy i dać sojusznikom możliwość zajęcia odpowiednich pozycji do wyeliminowania oponenta. Wystrzelona strzałka nie leci błyskawicznie, dlatego trzeba wziąć pod uwagę ruch przeciwnika.


Nanowzmocnienie to pierwsza bohaterska umiejętność, która wzmacnia sojusznika przywracając mu porcję many. Przez kolejne 8 sekund bohater objęty tą zdolnością będzie zadawać więcej obrażeń od zaklęć natomiast zdolności będą się odnawiać o 150% szybciej. Pomyślmy o wzmocnieniu Zeratula, który będzie w stanie doścignąć każdego przeciwnika czy o magach będących w stanie użyć swoich zdolności znacznie częściej.

Oko Horusa pomoże w podtrzymywaniu sojuszników przy życiu. Działa podobnie jak strzałka lecząca jednakże z mocniejszym efektem, nieograniczonym zasięgiem, ponadto może być użyta na wrogów by ich uszkodzić. W trakcie jego użycia jesteśmy stacjonarni, więc warto być gdzieś daleko w tyle. Do wykorzystania mamy 8 ładunków, czym bazowo możemy wyleczyć do 3552 punktów życia na 10 poziomie. Można więc pomóc sojusznikowi, który jest na drugim końcu mapy i ma problemy z wrogiem.

„Wybierz talent”

·Poziom 1 – „Wybierz zadanie” – do dyspozycji mamy 3 talenty i każde z nich to zadanie. Kalibracja Granatu wzmocni Granat Biotyczny, jeśli będziemy trafiać nim we wrogów. Po ukończeniu wyzwania zwiększą się obrażenia w zależności od ilości bohaterów w polu rażenia. Dodatkowo efekt wzmocnionego leczenia będzie utrzymywać się przez 12 sekund natomiast promień rażenia zwiększy się dwukrotnie. Po wykonaniu Przeszywających Strzałek Leczące oraz Usypiające Strzałki będą trafiać dwóch bohaterów. Dodatkowo ich zasięg zostanie zwiększony o 50%. Wymienny Magazynek wzmocni Dawki oraz odblokuje się zdolność Dynamiczne Przeładowanie, która pozwoli jednorazowo (raz na 45s) uzyskać 3 ładunki Strzałek Liczących. By wykonać to zadanie należy nakładać 5 Dawek na wrogiego bohatera.

·Poziom 4Atak z Powietrza skróci czas odnowienia Granatu Biotycznego, przy tym można (ale nie trzeba) cisnąć z dużej odległości granat, który leci 4 sekundy. Przedawkowanie pomoże wypełnić zadanie Wymienny Magazynek, nakładając 2 Dawki na trafionych wrogów. Celownik Optyczny zmienia Dzierzbę w aktywowaną cechę, dzięki czemu zwiększy się zasięg podstawowych ataków oraz pole widzenia, ale zmniejszy prędkość poruszania się.

·Poziom 7 – Osłabienie wrogów – Tymczasowe Oślepienie pozwoli na oślepienie wrogów po tym jak zostaną obudzeni lub skończy się uśpienie. Środek Otumaniający zredukuje moc zaklęć w zależności od ilości Dawek - to całkiem niezła synergia z Przedawkowaniem. Osłabiająca Strzałka jest kolejna aktywowaną zdolnością za pomocą, której możemy zredukować zadawane przez wroga obrażenia o 50% na 4 sekundy.

·Poziom 13 – Wzmocnienie Strzałek leczących – Serum Przyspieszenia zwiększy mobilność celów, Oczyszczająca Strzałka usunie efekty spowolnienia i unieruchomienia, przy czym jeśli sojusznik był pod ich działaniem leczenie jest wzmocnione o dodatkowe 20%. Arthas, który ma aurę spowalniającą spowoduje, że Ana będzie lepiej uzdrawiać. Sole Trzeźwiące to kontra na ogłuszenia. Oczyszcza cel z wymienionej kontroli tłumu i dodatkowo zapewnia 50 punktów pancerza na 2 sekundy.

·Poziom 16 - Jeszcze więcej leczenia – Strzelec Wyborowy wzmacnia Strzałki Leczące, jeśli trafiamy za każdym razem aż do 50%. Skoncentrowana Dawka wzmacnia leczenie z „Q” w zależności od Dawek zaaplikowanych wrogom. Leczenie Kontaktowe pozwoli na jeszcze większe leczenie z Granatu Biotycznego im więcej celów jest objętych jego działaniem (w tym przeciwników).

·Poziom 20 – Ostatni wybór – Nanonasycenie da celowi przeżywalność, jeśli będzie zadawać obrażenia od zaklęć to odzyska zdrowie w trakcie Nanowzmocnienia. Przewaga Balistyczna sprawia, że nasze pociski wybuchają w kontakcie uzdrawiając sojuszników lub raniąc przeciwników. Dawka Usypiająca pozwoli na uśpienie wroga jeśli będziemy w stanie nałożyć maksymalną ilość Dawki. Strzelanie Dynamiczne zwiększa prędkość ataków podstawowych, gdy je wykonujemy aż do 100%. Ustawienia Niestandardowe dodatkowo zwiększą możliwość Celownika Optycznego.

Tabela z preferowanym buildem

Poziom (ranga)

Talenty Anny

1 (1)

Kalibracja Granatu

Przeszywające Strzałki

Wymienny Magazynek


4 (2)

Atak z Powietrza

Przedawkowanie

Celownik Optyczny


7 (3)

Tymczasowe Oślepienie

Środek Otumaniający

Osłabiająca Strzałka


10 (4)

Nanowzmocnienie

Oko Horusa



13 (5)

Serum Przyspieszające

Oczyszczająca Strzałka

Sole Trzeźwiące


16 (6)

Strzelec Wyborowy

Skoncentrowana Dawka

Leczenie Kontaktowe


20 (7)

Nanonasycenie

Przewaga Balistyczna

Dawka Usypiająca

Strzelanie Dynamiczne

Wiemy, że w drzewku znajduje się jeszcze talent Ustawienia Niestandardowe, jednakże jest on według nas jest całkowicie niegrywalny w porównaniu do innych.

Proponowany przez nas build skupia się na zwiększeniu efektywności Granatów Biotycznych. Granat będzie bardzo dobry w osłabianiu przeciwnych jednostek wsparcia a w dodatku poprawi nasze zdolności lecznicze. Jak można zauważyć zaznaczyliśmy kilka talentów na randze 4,5 i 7, ze względu na to, że trzeba dopasować się do istniejącej kompozycji. Nanowzmocnienie oraz jego ulepszenie wybierzemy, jeśli mamy w drużynie postać, która bardzo polega na zdolnościach podstawowych. Oko horusa i jego wzmocnienie - jeśli chcemy zagrać rolę globalnego supporta. Przewaga Balistyczna pomoże natomiast w ciasnych walkach drużynowych.

Podsumowanie

Ana, Strzelec Wyborowy zasila klasę wsparcia. Walczy z dystansu i potrafi bardzo szybko wyleczyć ze względu na niski czas odnowienia, nie posiada jednak żadnych możliwości dobrego samo-leczenia. Brak mobilności sprawia, że jest łatwym kąskiem dla zabójców takich jak Zeratul, Smuga lub wojowników z możliwością doskoku lub przyciągnięcia (Garosz, Zszywaniec, Artanis), dlatego musi ona zawsze zajmować pozycję za linią frontową. Granat Biotyczny potrafi całkowicie zanegować działanie mocnych efektów leczących. Rehgar i jego Pradawne Uzdrowienie może okazać się bezużyteczne. Sądzimy, że Ana będzie dobrze się czuć w obecności drugiej jednostki wsparcia. Na dniach przekonamy się gdzie jest jej miejsce w mecie. Oczekujemy, że w pierwszych dniach jej procent wygranych będzie wynosić około 45%, ale powinien się on zwiększać z każdym tygodniem.

A Wy co sądzicie o Anie? Będzie dobrym wsparciem dla drużyny? Czy może jednak jej mechanika się nie przyda się w dzisiejszej mecie? Zdecydowanie to jest jedna z trudniejszych postaci do opanowania, ale tkwi w jej potencjał. Chcemy poznać Wasze opinie na temat nowego bohatera! Napiszcie koniecznie w komentarzu.

„Zostań na chwilę i posłuchaj”