Eksplozje! Wszedzie eksplozje! - Złomiarz w Nexusie

Eksplozje! Wszedzie eksplozje! - Złomiarz w Nexusie

Jamison Fawkes, znany jako Złomiarz z uniwersum Overwatch, trafia do Nexusa. Specjalista od demolki, anarchista zasili grupę zabójców dystansowych. Będzie mógł, za pomocą swoich materiałów wybuchowych, siać chaos i zniszczenie w Heroes of the Storm.

Statystyki bazowe i cecha.

W porównaniu do innych zabójców, Złomiarz posiada zdecydowanie mniej zdrowia. Plasuje się poniżej przeciętnej. Jego liczba jest identyczna jak u Valii (1273). Ataki podstawowe zadają obrażenia obszarowe, więc nawet jeśli nie wyrządzi szkód pojedynczemu celowi (110), to może wywołać chaos przeciwko zwartej grupie. DPS może wzrosnąć kilkukrotnie i ma potencjał dorównać (a nawet osiągnąć większe liczby) Smudze, Tychusowi czy Szarogrzywemu w formie Worgena. Złomiarz wykonuje 1 atak podstawowy na sekundę, dlatego technika „stutter-step’u” sprawdzi się wyśmienicie. Brak paska many sprawia, że może bez problemów używać swoich umiejętności i ograniczany jest tylko przez czas odnowienia. Cecha Totalna Masakra to odzwierciedlenie mechaniki z Overwatcha - w chwili śmierci Złomiarz upuszcza granaty, które powodują duże obrażenia. Wybuch następuje z małym opóźnieniem, dlatego wrogowie mogą odejść z miejsca eksplozji. Cecha służy także do detonacji Miny ogłuszającej.

Podstawowe oraz bohaterskie umiejętności

Pierwszą zdolnością Złomiarza jest Granatnik - bohater wystrzeliwuje granat, który eksploduje po zderzeniu się z przeciwnikiem. Pocisk może odbić się od przeszkód, ale wcześniej musi się zderzyć z ziemią przynajmniej raz. W przeciwnym wypadku po prostu wybuchnie w ścianie. Dystans, który może przebyć jest bardzo długi, dlatego Anarchista może czuć się bardzo bezpieczny obijając wrogów z dystansu. Użycie tej umiejętności nie przerywa komendy ruchu to znaczy, że postać nie będzie się zatrzymywać jeśli użyjemy Granatnika. Możemy używać go w połączeniu z podstawowym atakiem, co dwukrotnie zwiększy efektywność obszarowych obrażeń (wpierw atak podstawowy a potem Granatnik). Budowle otrzymują zmniejszone obrażenia o 50%. Granatnik posiada ładunki, które wszystkie odnawiają się po 12 sekundach.

Mina Ogłuszająca działa na podobnej zasadzie jak w Overwatch. Pozostawiona na ziemi może być zdetonowana za pomocą cechy (domyślnie „D”). Powoduje ona, że Złomiarz i przeciwnicy zostają odrzuceni od miejsca wybuchu. Jest to jedyny sposób na uzyskanie mobilności. Dzięki Minie możemy przeskakiwać przez ściany, uciec z niekomfortowych sytuacji lub odrzucić przeciwnika od celu. Jeśli znajdziemy się na krańcu miejsca eksplozji, zostaniemy odrzuceni dalej, niż gdybyśmy byli stojąc w jego środku. W przeciwieństwie do Overwatch, Mina Ogłuszająca nie posiada ładunków i możemy mieć tylko jedną na raz. W trakcie lotu wywoływanego przez tą umiejętność nie możemy używać zdolności ani ataków podstawowych.

Jako ostatnia zdolność podstawowa, Potrzask, świetnie prezentuje się jako pułapka schowana w zaroślach. Czy to obok celu mapy, czy przy opóźnieniu rotacji przeciwnikom. Wtargnięcie na rozstawiony Potrzask unieruchamia na 2 sekundy i zadaje obrażenia. Należy pamiętać, że Potrzask potrzebuje czasu na rozstawienie się. Dobrym miejscem na wcześniejsze rozstawienie pułapki są krzaki lub ciasne labirynty pomiędzy alejami. Czas unieruchomienia jest na tyle długi by mocno obić (lub nawet zabić) przeciwnika, jeśli znajdziemy się opodal.

Pierwsza heroiczna zdolność to Mord-Opona. Po jej aktywacji Złomiarz pozostaje w bezruchu i wypuszcza morderczą oponę, która ma własną pulę zdrowia i jest sterowalna przez 15 sekund. Możemy nią przeskakiwać przez przeszkody, jednak przez cały czas jesteśmy łatwym celem dla wroga. Jeśli ktoś zabije nas w trakcie jej działania Mord-Opona natychmiast wybucha. Obrażenia różnią się w zależności od odległości od eksplozji. Im bliżej tym więkcej. Trzeba zapamiętać, że skoncentrowany ogień na Mord-Oponie, może ją z łatwością zlikwidować. Dlatego warto jej używać wtedy, gdy wrogowie są zajęci czymś innym, np. walką drużynową. Również przeciwnicy nie będą mieli czasu na reakcję, gdy wyskoczymy przez przeszkodę lub wyjdziemy zza rogu alejki. Używanie tej umiejętności na linii zdecydowanie nie ma takiego potencjału - zaplanowanie trasy będzie jak najbardziej wskazane.

Rakietowiec to alternatywa, jeśli chodzi o bohaterską zdolność. Po krótkim upływie czasu Złomiarz wyskakuje wysoko w powietrze przez ten czas może zmieniać miejsce lądowania. Po wylądowaniu Jamison ginie aktywując Totalną Masakrę, ale przeciwnicy nie otrzymują doświadczenia. Po udanym „skoku” bohater odradza się w ciągu 5 sekund otrzymując pokaźną premię do szybkości ruchu (150%) aż do czasu opuszczenia wierzchowca. Pozwoli nam to szybko powrócić do drużyny. Ta umiejętność ma dwie strony medalu. Po jej użyciu przez kilka lub kilkanaście sekund nasza drużyna będzie w osłabieniu. Z drugiej strony możemy pozbyć się osłabionych wrogów. Warto zauważyć, że bardzo słabo działa ona na bohaterów, którzy są mobilni lub mogą narzucić na siebie efekt stazy lub redukcji obrażeń od magii. Cały ten proces trwa niecałe 5 sekund, więc wróg ma wystarczająco czasu by przygotować się na „zrzut”. Umiejętność ta przydaje się do ucieczek przed flankiem. Jeśli wiemy, że nie damy rady uciec za pomocą podstawowych zdolności, możemy użyć Rakietowca nie narażając się na długi czas oczekiwania przy Ołtarzu oraz nie oddając cennego doświadczenia.


Wybierz talent

·Poziom 1 – Ulepszenie granatnika – Do dyspozycji mamy 3 różne talenty, które wzmacniają możliwości umiejętności Granatnik. Pierwsza z nich to Podkręcony Pocisk, który zwiększy długość podróży pocisku. Polecany przez nas na sam początek, ze względu na to, że będzie się można czuć jeszcze bezpieczniej. Opóźniony Zapłon powoduje, że granaty wystrzelone z Granatnika będą się utrzymywać dłużej. Użyteczność tego talentu jest dyskusyjna. My chcemy trafiać granatnikami w przeciwników. Pozostawione przez 2 sekundy granaty nie sprawią problemu uważnym graczom. Bryku Bryk (Rykoszet zwiększa obrażenia pocisków Granatnika) - potencjał tego talentu jest niesamowity, jednakże wykorzystanie go skutecznie będzie trudne. To talent dla zaawansowanych graczy, którzy są zapoznani z mechaniką odbicia pocisków.

·Poziom 4 – Wybierz Zadanie – Apetyt na Wybuchy - celem tego talentu jest trafianie bohaterów Granatnikiem. Za każdym razem dostajemy mały bonus do obrażeń aż do maksymalnej wartości 150. Wartość ta nie resetuje się po śmierci. By wykonać Odlotowe Trafienia należy trafić wrogów Miną Ogłuszającą 12 razy. Nagrodą są większe obrażenia oraz odrzut przeciwko bohaterom. Jest to z pewnością talent sytuacyjny. Zazwyczaj minę chcemy pozostawić dla siebie niżeli dla wrogów, by pomóc sobie uciec. Złap Ich Wszystkich! to najtrudniejsze do zrobienia zadanie, w porównaniu do Apetytu na Wybuchy i Odlotowych Trafień. Należy trafić 8 bohaterów Potrzaskiem, co może być niezwykle trudne. Jeśli wrogowie zobaczą, że wybraliśmy ten talent, będą niezwykle ostrożni wkraczając w krzaki. Obstawiamy, że będzie najmniej używanym talentem. Nagrodą jest zmniejszenie czasu odnowienia Potrzasku oraz dodanie ładunków - będziemy mogli mieć 3 pułapki na raz.

·Poziom 7 – Tylko Zwinne Ręce – Jak sama nazwa wskazuje, znajduje się tu jeden talent, który jest grywalny. Przyspiesza on naszą postać po zużyciu ładunków Granatnika. Będzie bardzo często wykorzystywany, sprawi bowiem, że dogonienie Złomiarza stanie się dużo trudniejsze. Wielgachny Potrzask zwiększy promień działania Potrzasku kosztem jego widoczności. Niezła Wtopa kompletnie niweluje możliwość unieruchomienia, co jest zdecydowanie lepszą opcją kontroli tłumu niż spowolnienie na sekundę dłużej.



·Poziom 13 – Mina i Potrzask – Wybuchowy Odrzut jeszcze bardziej poprawi naszą mobilność, nie dość, że będziemy odrzuceni dalej to jeśli wykorzystamy go tylko na sobie to czas odnowienia będzie skrócony aż o 12 sekund! Jest to świetne narzędzie do poruszania przez ściany. Po jego skutecznym użyciu kolejną minę będziemy mieli gotową w parę sekund, co może zaskoczyć przeciwnika, który zbiera sam doświadczenie. Grzęsowisko – to dobry talent, jeśli mamy problem z zabójcami, którzy siedzą na nas non stop. Po trafieniu Miną Ogłuszającą bohaterowie będą spowolnieni. Zębata Paszczęka sprawi, że nasz Potrzask zyska mobilność i będzie gonić najbliższych wrogów. To może być lepsza opcja do ochrony przed zabójcami - wystarczy postawić sobie Potrzask pod nogi. Na poziomie 13 mamy dobry wachlarz talentów, w zależności od stylu gry, kompozycji, każda z tych opcji znajdzie zastosowanie. Chcemy mieć niesamowitą mobilność - Wybuchowy Odrzut. Dużo osób skupia się na Tobie - Grzęsawisko. Jest ta jedna osoba, która atakuje od razu gdy Cię zobaczy - Zębata Paszczęka.

·Poziom 16 – Granaty, wszędzie granaty – Kolejna ranga, w której nacisk położono, na granaty. Ogień Seryjny powoduje, że pociski z Granatnikach są wystrzelone pojedynczą serią. Czas odnowienia jest skrócony o połowę, ale kosztem jednego granatu mniej. To dobra opcja do skupienia ognia w unieruchomionego przeciwnika. Wszędzie Granaty! skraca czas odnowienia za każdego przeciwnika trafionego Granatem. Efekt działa na kilku bohaterów, więc jeśli trafimy 4 razy dwóch bohaterów to mamy natychmiastowo odświeżone ładunki. Jest to zdecydowanie przydatny talent, zwłaszcza w ciasnych korytarzach. Rozproszona Salwa jest w stanie potroić DPS z Granatnika. Aktywna umiejętność sprawia, że Granatnik wystrzeliwuje pociski (3) na obszarze w kształcie wachlarza. To niebezpieczne narzędzie do likwidowania postaci walczących na krótki dystans. Jesteśmy w stanie wystrzelić wszystkie 3 granaty w jedną postać. Co zużywając 4 ładunki daje nam 12 granatów! (2628 obrażeń na 16 w ciągu paru sekund!). Jesteśmy to w stanie wykonać bez problemów, jeśli na wroga będzie nałożone unieruchomienie lub ogłuszenie na nieco ponad 2 sekundy.

·Poziom 20 – Ostateczny wybór – Rozpierducha Musi Być to ulepszenie Mord-Opony, które skupia się na skracaniu czasu odnowienia za każdego bohatera trafionego oraz zwiększa odległość odrzucenia. Trafienie czterech bohaterów wystarczy by odświeżyć bohaterską zdolność i użyć jej raz jeszcze. To bardzo dobra opcja przeciwko kompozycji skupiającej się na byciu blisko siebie. Uroczy Hultaj powoduje, że Rakietowiec będzie skrócony do 30 sekund. Jeśli lubicie samobójcze misje, to ten talent jest dla Was! Na Bombę! sprawia, że nasze granaty (Czy to z ataków podstawowych czy z Granatnika)przeradzają się w kule armatnie. Powoduje to, że pole rażenia jest większe i będzie jeszcze bardziej dewastujące. PIERDUT jest przydatne jeśli używamy miny na przeciwnikach, jednak nie chcemy się skupiać na tym. Skraca jedynie czas odnowienia, w związku z czym inne opcje są bardziej atrakcyjne.

Tabela z preferowanym buildem

Poziom (ranga)

Talenty Złomiarza

1 (1)

Podkręcony Pocisk

Opóźniony Zapłon

Bryku Bryk


4 (2)

Apetyt na Wybuchy

Odlotowe Trafienia

Złap Ich Wszystkich!


7 (3)

Zwinne Ręce

Wielgachny Potrzask

Niezła Wtopa


10 (4)

Mord-Opona

Rakietowiec



13 (5)

Wybuchowy Odrzut

Grzęsawisko

Zębata Paszczęka


16 (6)

Ogień Seryjny

Wszędzie Granaty!

Rozproszona Salwa


20 (7)

Rozpierducha Musi Być

Uroczy Hultaj

Na Bombę!

PIERDUT


Proponowany przez nas build skupia się na zmaksymalizowaniu efektywności Granatnika. Na każdej randze, jeśli to tylko możliwe, zawsze bierzemy wzmocnienie granatów. Podkręcony Pocisk zwiększy ich zasięg. Apetyt na Wybuchy sprawi, że pociski będą bardziej skuteczne z każdym trafieniem w wroga. Zwinne Ręce poprawią naszą mobilność po zużyciu wszystkich ładunków. Mord-Opona będzie trzymać wrogów w napięciu. Na randze 5 mamy dwa dobre wybory. Jeśli preferujemy mobilność i ucieczkę przed nadchodzącą zasadzką to ładnie będzie się sprawować Wybuchowy Odrzut. Zębata Paszczęka to również bardziej defensywny wybór, który zapewni nam unieruchomienie jednego przeciwnika, jeśli postawimy Potrzask pod siebie. Rozproszona Salwa na kolejnym poziomie jest zabójczym narzędziem przeciwko bohaterom walczącym w zwarciu. Potrafi wyciągnąć niesamowite liczby przy trafieniu. Ostatnim wyborem jest Na Bombę! Zwiększenie pola rażenia jest niezwykle kuszące, zwłaszcza, że ten build skupia się na użyciu Granatnika.

Podsumowanie

Złomiarz, Szalony Piroman wkracza do Nexusa jako zabójca. Walczy z dystansu i potrafi uprzykrzyć życie przeciwnikom za pomocą swoich granatów. Jest dość łatwym celem do szybkiego zlikwidowania ze względu na niską pulę zdrowia, ale posiada mobilność co sprawia, że nie jest łatwym kąskiem. Obrażenia obszarowe są niebezpieczne, a w późniejszej fazie gry stanowią spore zagrożenie dla bohaterów walczących w zwarciu, ze względu na potencjał talentu Rozproszona Salwa. W alei Złomiarz będzie się czuł świetnie. Obszarowe podstawowe ataki z połączeniu z pociskami Granatnika szybko i sprawnie przeczyszczą aleje. W sytuacji zagrożenia może szybko i sprawnie uciec za pomocą Miny Ogłuszającej. Tą postać będzie bardzo ciężko przepchnąć. Nawet specjaliści będą mieć nie lada wyzwanie. Grając przeciwko niemu raczej chcemy pozostać nieco rozproszeni. Złomiarz uwielbia ciasne walki drużynowe, w których będzie mógł bez problemu posyłać swoje wybuchowe kule wprost na przeciwników. Piekielne Kapliczki to mapa gdzie będzie się czuł najlepiej, ze względu na jego mechanikę. Będzie mógł szybko i sprawnie pozbyć się pojawiających się przy kapliczkach stronników. Wieże Zagłady czy Przeklęta Kotlina to miejsca, w których będzie mógł opóźniać wrogów przy celach mapy, ze względu na jego zasięg. Myślimy, że Złomiarz znajdzie się w mecie, chociaż nie jest to postać uniwersalna. Po paru tygodniach zobaczymy, czy Jamison potrzebuje delikatnych zmian czy nie. Potrafi być mocny w odpowiednich rękach, ale czas pokaże gdzie wyląduje.

A Wy co sądzicie o nowym nabytku Nexusa? Będzie grany w obecnej mecie? Jest zbyt mocny, czy może za słaby? Kupicie go w dniu premiery? Czy może odczekacie na rozwój wydarzeń? Koniecznie napiszcie o tym w Komentarzu! Nie możemy się doczekać Waszej opinii.

„Szlag… Ma ktoś zapasową oponę? Moja się zMORDowała na tych dziurawych drogach! Haahahahaha! Raaany… ale jestem zabawny!”