Gram żeby wygrać - D.Va w Nexusie

Gram żeby wygrać - D.Va w Nexusie

D.Va (znana też jako Hana Song), nowa wojowniczka z uniwersum Overwatch trafia w szeregi bohaterów burzy. Podobnie jak w oryginalnej grze posiada mecha i jeśli go zniszczymy, Koreanka wyskakuje ze swojego pojazdu. Staje się bardziej zabójcza jeżeli chodzi o zadawanie obrażeń z podstawowych ataków, ale także podatna na obrażenia.



Statystyki bazowe

W porównaniu do pozostałych bohaterów posiada dwie pule zdrowia - w trybie mecha oraz w trybie pilota. Jak można się domyślić, pojazd ma zdecydowanie większą wytrzymałość. Po zsumowaniu obu trybów D.va dysponuje pokaźną pulą zdrowia (3295). Ta wartość jest największa spośród wszystkich innych wojowników na początkowych poziomach. Jedyna postać, która ją wyprzedza to Czo'Gal ze względu na większe procentowe skalowanie. Będąc w mechu, Koreanka prezentuje przeciętną regenerację zdrowia oraz DPS porównywalny do innych bohaterów tej samej klasy. Ataki podstawowe są wykonywane podobnie jak u Zarii, 4 na sekundę oraz we wszystkie cele znajdujące się przed D.vą. Prędkość poruszania się członkini oddziału MEKA jest mniejsza o 15%, ale może poruszać się w trakcie wykonywaniu ataku jak Smuga i Lucio. Po przejściu do trybu pilota, z wojowniczki robi się całkiem mocny zabójca. Wiecie sami jaki DPS wykręca Smuga z podstawowych ataków - z D.Vą jest bardzo podobnie. Wysoka prędkość ataku pozwala na wyrządzenie wielkich szkód wrogom. Jednak brak umiejętności (chyba że weźmiemy odpowiednie talenty) powoduje, że staje się bardzo łatwym celem dla Zabójców takich jak Zeratul, Nova czy Valeera. Zanim przejdziemy do rozwoju postaci za pomocą talentów, przyjrzyjmy się umiejętnościom.



Cecha, zdolności podstawowe i bohaterskie

W zależności od tego czy jesteśmy w pojeździe czy nie, D.Va ma dwie cechy, które prezentują się następująco:

  • Tryb Mecha - Kiedy mech ulega zniszczeniu, D.Va katapultuje się po upływie 0.75 sekund; przeciwnicy dostają 50% punktów doświadczenia za zabicie bohatera.
  • Tryb Pilota - Ataki bazowe skracają Wezwanie Mecha o 0.5 sekundy; wrogowie otrzymują 50% punktów doświadczenia za jej zabicie.

Podstawowe umiejętności są odzwierciedleniem tego, co potrafi robić w Overwatch. Dopalacz, który jest głównym źródłem mobilności gracza Starcrafta zapewnia zwiększenie szybkości ruchu do 225% przez 2 sekundy. Kolizja z przeciwnikami zadaje obrażenia. Jest to świetna umiejętność do inicjacji lub do ucieczek z niekomfortowej sytuacji. Możemy wyłączyć dopalacz w każdej chwili, nawet gdy użyjemy Samozniszczenia, co pozwoli nam na dobre pozycjonowanie "bomby".



Kolejna zdolność pozwala na zniwelowanie ataków przeciwnika. Matryca obronna służy do zmniejszania zadawanych obrażeń przez wrogów o 75% przez 3 sekundy. Jedyne co musimy zrobić to przytrzymać na nich Matrycę Obronną. Jej kształt przypomina trapez równoramienny. Podobnie jak dopalacz możemy ją wyłączyć w każdej chwili. Kontrola tłumu taka jak ogłuszenie lub wyciszenie przerwie działanie wspomnianej osłony.

Ostatnia umiejętność podstawowa to Samozniszczenie, którego działanie przypomina superumiejętność z Overwatch. Po aktywacji mech przechodzi w samodestrukcję. Im bliżej miejsca wybuchu tym większe szkody wyrządzi w szeregach wrogów. Ładowanie tej umiejętności działa na podobnej zasadzie co w rodzimej grze, z której pochodzi - otrzymywanie oraz zadawanie obrażeń powoduje odnawianie się tej zdolności. Jest to świetne narzędzie do kombinacji drużynowej z np. Więzieniem Otchłani Zeratula czy Pogo E.T.C. Nie jest to jedyne zastosowanie Samozniszczenia - jest ono w stanie kompletnie zniwelować falę zergów na mapie Braxis. Natomiast w połączeniu z talentem na 7 poziomie (Opcja nuklearna), może utrzymać wrogów z dala od celów mapy np. Kapliczki. Ma niesamowity potencjał do odwrócenia walki. Warto wspomnieć, że gdy jesteśmy poza mechem to umiejętność Samozniszczenie zostaje zastąpiona przez Wezwanie Mecha z czasem odnowienia 45 sekund.



Przechodząc do Bohaterskich zdolności pierwszą z nich jest Naskocz Mi. Trwa ona 4 sekundy, a w jej trakcie D.Va uzyskuje nieustępliwość. Co pół sekundy zadaje obszarowe obrażenia, które spowalniają wszystkich wrogów. To bardzo dobre narzędzie, jeśli chcemy się skupić na inicjacji lub złapać uciekającego wroga. Ta umiejętność działa tylko w trybie mecha.

Druga umiejętność, którą możemy wybrać po zdobyciu poziomu 10 to Niezła Giwera. Bardzo mocne narzędzie do obijania przeciwników o bardzo niskim czasie odnowienia (bo tylko 4 sekundy!). Mechanika jest banalna - polega na oddaniu strzału w prostej linii, który zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom na drodze. W dodatku otrzymujemy bonus, ponieważ za każdym razem, gdy trafimy wrogiego bohatera to czas odnowienia Wezwania Mecha skraca się o 8 sekund. Spodziewamy się, że będzie to talent najczęściej wybierany w Nexusie.

Poziom

1

10

20

Mech Pilot Mech Pilot Mech Pilot

Punkty zdrowia

2142

1153

3049

1642

4514

2430

Bazowy atak

23

57

33

81

49

121

DPS

93,60

228,80

133,22

325,65

197,20

482,05

Regeneracja Zdrowia

5,05 2,67

7,18

3,80

10,63

5,62

Dopalacze

140

---

200

---

296

---

Samozniszczenie

1248

---

1776

---

2629

---

Naskocz Mi [skok(max)]

---

---

89(711)

---

131(1052)

---

Niezła Giwera

---

---

---

370

---

548

Krótki opis interesujących talentów

  • Poziom 1 - Rozwijanie mobilności poprzez dopalacz lub pasywnie. Najbardziej grywalne talenty D.Va Tu, D.Va Tam lub Nitro.
  • Poziom 4 - Wzmocnienie Matrycy Obronnej lub szybkości ładowania Samozniszczenia; Damy Radę! jest solidną opcją.
  • Poziom 7 - Wspomaganie trzech podstawowych umiejętności - wzmocnienie odrzucenia przez Dopalacze, spowalnianie przez Matrycę Obronną lub zwiększenie zadawanych przez Samozniszczenie obrażeń kosztem dłuższego czasu ładowania. Strefa Spowolnienia, Matryca Ofensywna oraz Opcja Nuklearna to wybory, nad którymi można się zastanowić.
  • Poziom 13 - Zwiększenie przeżywalności Mecha. Kosztowne Poszycie da nam więcej zdrowia a Pancerz Ablacyjny zmniejszy obrażenia o połowę, jeśli będą one mniejsze niż 5% maksymalnej puli zdrowia.
  • Poziom 16 - Wzmocnienie Trybu Pilota - przeżywalność lub większe obrażenia. Jak Torpeda! daje nam możliwość ucieczki przed zabójcami, zaś GG,WP spowoduje że będziemy wykręcać DPS niczym Rzeźnik.
  • Poziom 20 - Tak jak przy innych bohaterach możemy rozwinąć Bohaterskie umiejętności, ale niestety nie są tak bardzo użyteczne jak pozostałe dwa wybory. Powalający Impuls da nam możliwość utrzymania wrogów na dystans, a Mekazrzut pozwoli wsiąść do Mecha zsyłając go na niewielką odległość, czym możemy pokonać np. ściany.



Tabela talentów z preferowanym buildem.

Poziom (ranga)

Talenty D.Vy

1 (1)

D.Va Tu, D.Va Tam

Nitro

Kurs Kolizyjny

Ruchy Zawodowca

4 (2)

Przekierowanie mocy

Damy Radę!

Generator Fuzyjny

No Dawaj!

7 (3)

Strefa Spowolnienia

Matryca Ofensywna

Opcja Nuklearna

Zróbcie Miejsce!

10 (4)

Naskocz Mi

Niezła Giwera



13 (5)

Kosztowne Poszycie

Osłona Awaryjna

Pancerz Ablacyjny


16 (6)

Jak Torpeda!

GG, WP

Strój z Nanowłókna

Ogień Zaporowy

20 (7)

Stoję, bo Strzelam

Pif-paf!

Powalający Impuls

MEKA-zrzut


Nitro jest talentem, który zapewni w walce większe obrażenia i będzie sporym zagrożeniem dla drużyny przeciwnej. Jednakże na większych mapach warto pomyśleć o D.Va Tu, D.Va Tam. Skrócenie czasu odnowienia Dopalacza o połowę może być kluczowe podczas rotacji na niektórych mapach takich jak Poligon Nuklearny. Trzeba pamiętać że D.Va jest w stanie używać wierzchowca tylko w trybie pilota. Na kolejnej randze Damy Radę! to najodpowiedniejsza opcja ze względu na to że Matryca Obronna zostaje wydłużona do 6 sekund - to najbardziej odpowiedni talent na sam początek. Generator Fuzyjny (Za każdym razem, gdy wrogi bohater zadaje obrażenia w obrębie Matrycy obronnej wskaźnik naładowania Samozniszczenia D.Vy wzrasta o 1%) z kolei może dobrze działać przeciwko postaciom zadającym obrażenia w czasie lub z dużą prędkością ataku. Ostatni talent przed wyborem heroicznej umiejętności, który proponujemy to Strefa Spowolnienia, stanowiąca dodatek do zmniejszenia obrażeń, który zdecydowanie osłabi mobilność przeciwników. Alternatywą byłaby Opcja Nuklearna, czyli świetne narzędzie do wykurzenia przeciwników z miejsca, gdzie bijemy się z bossem lub walczymy z Nieśmiertelnym (pamiętajcie by przypomnieć Tyrande o użyciu Znaku Łowcy). Ma potencjał kompletnie wyłączyć fale zergów na placówce w Braxis.



Na 10 poziomie wygrywa Niezła Giwera - narzędzie do skrócenia czasu odnowienia mecha aż o 8 sekund za każdego trafionego bohatera! 4 sekundy - tyle trwa czas odnowienia, ale tylko w Trybie Pilota, w ten sposób niewinny wojownik może się stać śmiertelnym zabójcą. Wkraczając na kolejną rangę talentów możemy zdecydować się na jeden z dwóch talentów. Kosztowne Poszycie, zwiększające ilość punktów życia mecha, będzie świetne przeciwko magom czy zabójcom, którzy zadają obrażenia typu burst. Pancerz Ablacyjny, zmniejszający obrażenia, jest wyśmienity przeciwko Smudze, Tychusowi, Zarii, Lunarze czy wszystkim tym, którzy mają rozłożone ataki w czasie. Przedostatni talent GG,WP ma niesamowity potencjał na przeobrażenie D.Vy w Zabójcę. Jej DPS niesamowicie rośnie po wzięciu tego talentu - zmieniamy małą dziewczynę w Rzeźnika z zasięgiem. Jeśli jednak nie będziemy mieli okazji wykorzystać tego potencjału, Jak Torpeda! pozwoli nam na wychodzenie z niekomfortowych sytuacji. Po osiągnięciu 20 poziomu Powalający Impuls jest w stanie zapewnić nam utrzymanie wrogów na dystans. Dzięki niemu możemy nawet odpychać przeciwników w stronę Samozniszczenia. Warto spróbować, bo zdecydowanie można wiele zyskać, a przy tym można się chronić. MEKA-zrzut jest także godną uwagi alternatywą. Pozwoli nam zrzucić mecha za ścianę i uciec lub wykorzystać go ofensywnie.



Podsumowanie

Wojowniczka z uniwersum Overwatch, może i ma przypisaną klasę, ale w rzeczywistości jest bardziej efektywna jako zasięgowy zabójca. Nie jest to dobry bruiser czy tank, wykręca naprawdę niezwykłe obrażenia, jeśli zagramy z Niezłą Giwerą oraz GG,WP. Jej eksplozja jest najbardziej efektywna przeciwko celom mapy - bossom, zergom etc. Na sto procent nie powinniśmy wybierać D.vy, jeśli to ma być jedyny wojownik w drużynie. Musimy pamiętać, że zniszczenie mecha powoduje, że przeciwnik dostanie doświadczenie, 50% ale zawsze coś. Trzeba podkreślić, że Koreanka jest wojowniczką, która nie ma tarcz, regeneracji, pancerza ani leczenia, dlatego możemy ją brać pod uwagę tylko na niektórych mapach, sytuacyjnie jako drugiego lub nawet trzeciego wojownika. Zapraszam Was do dyskusji na temat nowej postaci, D.Vy. Napiszcie co o niej sądzicie? Gdzie się sprawdzi, do jakich kompozycji według Was jest najlepsza? Przede wszystkim, czy będzie grywalna?

"Pytanie z czatu: Skąd się biorą te wszystkie mechy, które co chwila wybuchają? Jak to skąd? Z północy! Jak powszechnie wiadomo mech zawsze rośnie od północy! Badumtss"