Jak grać żeby wygrać - Garden of Terror

Jak grać żeby wygrać - Garden of Terror

Mapa, która sprawia wielu graczom wiele problemów otrzymała parę reworków w ostatnich aktualizacjach. Dlatego też redakcja Blizzone zdecydowała się przygotować dla Was kolejny poradnik właśnie do Garden of Terror.

Przede wszystkim ustawienie

Najbardziej uniwersalne ustawienie to 1-3-1, daje nam to duże pole manewru, gdy dolna bądź górna linia potrzebuje pomocy. Dwoma rotującymi postaciami powinni być bohaterowie z możliwością crowd control.

Najlepszym momentem do przeprowadzania pierwszego ganku jest chwila przed zapadnięciem zmroku na mapie – daje nam to możliwość przejęcia małego wrogiego campu roślin na górnej lub dolnej linii. W tym czasie pozostała dwójka sojuszników, powinna jak najszybciej przejąć nasz mały camp roślin na przeciwnej linii. Daje nam to możliwość zdobycia 100 nasion już podczas pierwszej nocy.

Przyjrzyjmy się campom!

Na mapie znajduje się łącznie 6 campów najemników. Pojawiają się w drugiej minucie gry. Mamy do dyspozycji cztery campy golemów oblężniczych ( po 2 najemników każdy) oraz dwa campy bruiserów ( po 4 najemników każdy ).

Najbardziej opłacalnym momentem na zrobienie campów jest chwila przed zapadnięciem zmroku. Dlatego tak ważne jest zapamiętanie timingu mapy. Istotnym elementem jest wykorzystanie połączenia campów pchających jedną z linii i przejętego Terrora, którym należy iść przeciwną linią. Daje nam to pewną przewagę, gdyż drużyna przeciwna chcąc obronić swoje forty musi się rozdzielić.

Zapada zmrok

Pierwszy zmrok zapada w 90 sekund po rozpoczęciu gry. Każdy kolejny +3:20 min po zabiciu ostatniej roślinki. Każdej nocy na mapie jest do zebrania 180 nasion.

Cztery małe campy roślin dają nam po 15 nasion, a każdy z bossów po 60, które dzielą się na trzydziestkę wypadającą podczas bicia go i drugą po jego śmierci.

Zebranie 100 nasion pozwala nam przejąć kontrolę nad Terrorem.

Pamiętajcie im więcej nasion tym lepiej. Nie przestawajcie zbierać nawet jeśli osiągniecie już niezbędną ilość. Nasiona ponad stan przechodzą na rzecz kolejnego Terrora. Połączone nasiona z dwóch nocy, mogą spowodować, że będziemy mogli przyzwać dwa Koszmary, jeden po drugim. W ten sposób możecie też uniemożliwić przeciwnikom zebranie odpowiedniej liczby.

Ważnym elementem zbierania nasion jest obserwacja liczników znajdujących się pod minimapą. Dzięki nim będziemy wiedzieli czy drużyna przeciwna niszczy bossa, czy zbiera nasiona z nieodsłoniętej przez nas linii. Boss wyrzuca nasionka kilka razy w czasie walki, wobec czego widoczny jest ich przyrost na liczniku. Dzięki obserwacjom wskaźników i wiedzy o ilości nasion na mapie – możemy zdecydować czy dalej walczyć o nasiona czy lepiej skupić się na pchaniu linii, na przykład przez przejęcie campów. Dodatkowym ułatwieniem dla graczy jest symbol nasion, jeśli jest otwarty mamy jeszcze szanse na kolejny terror, gdy pozostaje zamknięty nie ważne co byśmy robili i tak nie uzbieramy już setki nasion.

Zanim roślinki wyjdą spod ziemi bohaterowie mogą zadać im pierwsze obrażenia bez szkody w swoich punktach zdrowia. Dlatego warto być przy nich chwilę przed ich pojawieniem się.

fff

Jak wykorzystać Terrora?

Po zebraniu 100 nasion i przejęciu kontroli nad Terrorem mamy kilka opcji. Pozwolić Terrorowi na samotne pchanie linii, podczas gdy z resztą drużyny pchamy inną. Możemy też wykorzystać Terrora do walki z drużyną przeciwną lub jeśli wiemy, że w związku z dużą ilością nasion, zaraz będziemy mieć drugiego. Jednakże najefektywniejszą taktyką jest pójście razem z Terrorem tą samą linią i osłanianie „doniczki”, która w obecnym patchu osłabia struktury przeciwnika nie zadając im już obrażeń, a ulepszając right click Terrora. Sam Koszmar posiada masowe obrażenia co należy wykorzystać do szybkiego odpushowania linii pchanych przez wroga. Pamiętajcie że Terror jest cały czas widoczny na minimapie więc jeśli chcecie uciec niezauważeni pod koniec jego życia możecie się go sami pozbyć. Terror jest również podatny na wszystkie umiejętności kontroli ruchu.

Terror ma swoje umiejętności:

- Queen's Curse - Rzucamy nasionko na ziemie, gdy przeciwna drużyna wejdzie w obszar jego działania zostanie zmieniona (polimorfia) w kwiatki na 5 sekund.

- Overgrowth - Wyłączamy struktury przeciwnika oraz zwiększamy obrażenia zadawane przez Terror.

- Sprint – zwiększa prędkość ruchu Terroru

- R – opuszczenie Terrora. Warto go użyć gdy kończy nam się czas lub życie, a uciekamy przed przeciwnikami.

Po zakończeniu czasu trwania Terrora lub jego zniszczeniu następuje eksplozja, która odrzuca bohaterów przeciwnego teamu. Możemy to wykorzystać na naszą korzyść odpowiednio się ustawiając.

UWAGA: Jeśli Terror zostanie przejęty przez Czo’Gala, może korzystać z umiejętności Gala.

Wykorzystujcie presję

Zawsze starajcie się grać wokół jednej z linii: górnej lub dolnej. Jeśli tam odpowiednimi rotacjami i gankami zdobędziemy kontrolę pozwoli nam to na przejęcie przeciwnych małych campów z nasionami. Zazwyczaj jest to linia gdzie pojawia się wasz solo laner. Również nie zapominajcie o tym jak ważny jest pierwszy Terror. Oczywiście zmiany, które zaszły na tej mapie osłabiły go, ale nadal potrafi on wywołać mocny snowball.

To jest oczywiście ogólny schemat, który pozwoli Wam na poznanie podstaw gry Garden of Terror. Różnorodność i zmienność Heroes of the Storm zawsze pozwoli na szukanie nowych rozwiązań, ale nie należy zaniedbywać fundamentów, które obowiązują na konkretnych mapach. Mamy nadzieję, że tych parę wskazówek pomoże Wam wygrać jeszcze więcej meczy!