Jakie możliwości daje nam Kasja?

Jakie możliwości daje nam Kasja?

Kasja, nowa bohaterka z uniwersum Diablo wkroczyła do Nexusa. Amazonka jest zabójczynią walczącą z dystansu. Przyjrzyjmy się jej statystykom, umiejętnościom oraz talentom by móc ocenić jak będzie sobie dawać radę w Heroes of the Storm.

Statystyki bazowe

Pod względem maksymalnych punktów życia wśród zabójców, którzy skupiają się na zadawaniu obrażeń z ataków podstawowych, na dystans zajmuje 3 miejsce. Dwa pierwsze zajmują kolejno Tychus oraz Zul’jin. Jednakże jej zasięg jest mniejszy nawet od Tychusa, co może być sporym minusem. Duże obrażenia i nienaganna prędkość ataków wskazują, że idealnie nadaje się do stutter-stepu (czyli: „Uderz, rusz się, uderz…” i tak w kółko). Dodatkowo to jest związane z jej umiejętnościami, do których właśnie przejdziemy.

Cecha, zdolności.

Jej cechą jest Omijanie, które polega na tym że, podczas ruchu Kasja zyskuje 65 punktów pancerza fizycznego. Oznacza to, że będzie otrzymywać 65 % mniej obrażeń od ataków podstawowych. Bardzo ważny jest wcześniej wspomniany stutter-step, ponieważ wykonany prawidłowo spowoduje, że nie będziemy tracić tej bonusowej premii. To ma kluczowe znaczenie w wykorzystaniu jej mechaniki, którą warto przepracować w trybie próbnym. Jeśli opanujemy to doskonale w trakcie meczu zachowamy dużo większą pulę zdrowia.


Przechodząc do jej umiejętności - pierwszą z nich jest Furia Błyskawic. Działanie jest bardzo proste, rzucamy oszczepem błyskawicy, który po trafieniu rozszczepia się na boki zadając te same obrażenia, ale przechodząc przez wszystkie cele. Jest to dobre narzędzie do nękania przeciwników, ale też budowli. Uderzenie tą zdolnością w bramę spowoduje również uszkodzenia wież. Zasięg rozchodzących się błyskawic jest zawsze taki sam. Nieważne z jakiej odległości wykonamy ten atak. Kolejna umiejętność to Oślepiające Światło. Oślepia na dwie sekundy na danym obszarze. Posiada pasywną część, która powoduje, że Kasja zadaje zwiększone obrażenia oślepionym wrogom. Działa to na zdolności, ale także na podstawowe ataki. Ta słaba kontrola tłumu nie musi być wywołana przez amazonkę. Efekty umiejętności Johanny, Lili, Artanisa (za pomocą Impulsu Zaporowego) czy też Auriel (z talentem Oślepiający Błysk) pomogą nowej bohaterce w walce. Rozpędzenie jest formą zbliżenia się do przeciwnika, po czym zadawać będzie obszarowe obrażenia w stożku. Pierwszą opcją na 10 poziomie jest Piorun Kulisty, który przeskakuje pomiędzy przeciwnikami zadając obrażenia. Jeśli nie ma celu to kula odbije się od Kasji nie przerywając umiejętności. Bardzo mocna zdolność czy do pojedynków 1 na 1 lub drużynowych w ciasnych alejkach. Druga, Walkiria świetnie sprawia się do atakowania celów, które trzymają się na tyłach. Dzięki niej można dosłownie wyciągnąć kluczowego zawodnika z drużyny przeciwnej. Obie opcje są w porządku i można dostosować wybór w każdym meczu.

Interesujące talenty

Na sam początek, ciekawymi talentami według nas są Prawdziwy Wzrok oraz Elektryczne Ciosy. Pierwszy z wymienionych służy do wydłużenia oślepienia o 1 sekundę. Zadanie tam przydzielone jest dość proste do wykonania ze względu na to, że Rozpędzenie potrafi dać wiele stacków w krótkim odstępie czasu. Już we wczesnej fazie gry można to zadanie w miarę sprawnie wykonać. Druga opcja Elektryczne Ciosy (Aktywacja, zwiększa obrażenia podstawowych ataków o 25% i przeskakują na pobliskich wrogich bohaterów) świetnie się sprawdza, gdy chcemy ukarać przeciwników w grupie. Działa również to na klony, ale nie działa na stronników. Nie będzie trzeba się zastanawiać, który klon jest prawdziwy, a tylko atakować najbliższą postać. To dobra alternatywa, gdy nie chcemy utylizować oślepienia tylko skupić się na mocnych, obszarowych podstawowych atakach. Przy osiągnięciu 4 poziomu mamy do dyspozycji możliwości obronne. Każda z nich wydaje się przyzwoita, jednakże zapewne najczęściej będziemy widywać Pierścień Pijawki, która daje nam 25% kradzieży życia w starciu z oślepionymi przeciwnikami. Działa także na umiejętności. Idąc dalej napotykamy na interesujący talent, Rozbłysk. Umożliwia aktywację Omijania i zadawanie nim obrażeń. Potencjał jest w tym przeogromny, zwłaszcza że gdy utrzymamy działanie cechy to jesteśmy w stanie użyć tej umiejętności 3-4 razy. Co daje nam w sumie liczbę 987-1316 (skalujących się) możliwych obszarowych uszkodzeń wokół Kasji. Postacie walczące w zwarciu mogą mieć wielkie problemy z Amazonką. Zdolności przeciwnika również wpływają na możliwość aktywacji, jedyny warunek jest taki, byśmy się poruszali w trakcie ataków. Nabijanie wydaje się dobrą opcją dla początkujących zważywszy, że zwiększa skuteczność Rozpędzenia przy osłabionych wrogach.


Na poziomie 13 uwagę przykuwa Pieśń Serafina, która wydaje się niezwykle skuteczna przy częstym nadawaniu oślepienia. Skraca czas odnowienia za każdy podstawowy atak w oślepionego przeciwnika. Świetna synergia z talentem Elektryczne Ciosy. Pozwoli w mgnieniu oka odświeżyć umiejętność Oślepiające Światło, gdy jesteśmy w walce przeciwko zwartej grupie. Na 20 poziomie możemy mieć dylemat, co będzie dobre dla drużyny. Mimo, że są tylko 2 talenty do wyboru to każda z nich wydaje się interesującym wyborem. Rozszalałe Pioruny są rozwinięciem Pioruna Kulistego. Powoduje, że umiejętność trwa dopóki nie będzie celów w pobliżu. Bardzo ważna notka, czas odnowienia się zmniejsza wraz z każdym odbiciem. Daje to niesamowity potencjał w pojedynkach 1 na 1, gdy będziemy mogli dotrzymać kroku przeciwnika. Pętająca Światłość może być totalną katastrofą dla drużyny przeciwnej. Łącząc to z heroiczną umiejętnością Diablo Apokalipsa, może wywołać niesamowitą destrukcję w walkach drużynowych. Unieruchomienie na 3 sekundy? To wystarczająco by kupić czas, gdy wyciągniemy kogoś z tyłu - możemy szybko go zlikwidować. Ostatnia opcja, która jest zawsze dostępna to Zemsta Tytana. Ataki podstawowe Kasji zyskują na zasięgu oraz ignorują pancerz. Mocny wybór przeciwko postaciom, którzy mają naturalnie pancerz lub z umiejętności. Sprawia to, że Amazonka jest skuteczna na przeciw Arthasowi czy E.T.C., który w ostatnich zmianach otrzymał możliwość użycia dodatkowego pancerza.

Poziom (ranga) Talenty Kasji
1 (1) Uderzenie gromu Prawdziwy Wzrok Elektryczne Ciosy
4 (2) Wewnętrzne Światło Pierścień Pijawki Zbroja Wieloryba
7 (3) Nabijanie Piechurka Rozbłysk
10 (4) Piorun Kulisty Walkiria
13 (5) Uziemienie Wigor Boga Piorunów Pieśń Serafina Nagła Szarża
16 (6) Przebijanie Penetracja Prawo Wojny
20 (7) Rozszalałe Pioruny Pętająca Światłość Zemsta Tytana

Zaznaczone talenty są naszą propozycją dla graczy, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z Amazonką.

Konkluzja

Kasja to postać, która bardzo dużo zyskuje z stutter-step’u. To pierwsza rzecz, którą powinniśmy ją opanować, by móc wycisnąć z niej co najlepsze. Jak można się domyśleć unieruchomienie czy ogłuszenie to śmiercionośne narzędzie przeciwko Amazonce - jej cecha nie działa i traci bardzo wiele na przeżywalności. Krótki zasięg powoduje, że ma wielkie problemy z postaciami, które mogą z większego dystansu uderzać Kasję. Trzeba być ostrożnym, podczas ataku, ze względu na to, że nowa bohaterka nie ma mobilnej umiejętności, która pozwoliłaby na łatwą ucieczkę. Z drugiej strony może wykręcić naprawdę spory DPS z odpowiednim wykorzystaniem umiejętności pomiędzy podstawowymi atakami. Im więcej w drużynie postaci nakładających Oślepienie, tym bardziej skuteczniejsza będzie Kasja. Jednakże trzeba być ostrożnym by nie wpaść w pułapkę. Jeśli przeciwnik będzie miał mnóstwo magów to skuteczność oślepienia będzie zdecydowanie mniejsza. Walkiria może odmienić losy gier. Przy odpowiednim wykorzystaniu sprawi, że drużyna przeciwna będzie w osłabieniu już na samym początku walki drużynowej. Jeżeli chodzi o talenty to są bardzo różnorodne. Możemy budować ją pod Furię Błyskawic, lepszego działania przeciwko oślepionym wrogom, Rozpędzenie czy jeśli czujemy się bardzo pewni pod Pasywną cechę – Omijanie. Jest dużo możliwości a na pewno każdy będzie eksperymentował na wiele sposobów.

Zapraszam Was do dyskusji na temat Kasji. Napiszcie koniecznie w komentarzach co o niej myślicie, jakie są Wasze pierwsze wrażenia. Jaki build polecacie? Jakie mocne i słabe strony zwróciły Waszą uwagę?