Mierz dwukrotnie, tnij raz - Genji w Nexusie

Mierz dwukrotnie, tnij raz - Genji w Nexusie

Genji, nowy zabójca z uniwersum Overwatch zaszczycił nas swoją obecnością. Cyber-Ninja walczy z dystansu, jednakże równie dobrze radzi sobie w zwarciu. Przyjrzyjmy się jego możliwościom, by zastanowić się czy stanie się popularny jak Ragnaros.



Statystyki bazowe

Analizując kartę statystyk widzimy, że jego pula zdrowia jest bardzo podobna do Zeratula. Bohater ten ma taki sam zasięg ataków podstawowych co Valla, Falstad czy Lunara. Może czuć się bezpiecznie i obijać swoich wrogów na alei. Wykonywania tej czynności nie da się przerwać, więc możemy swobodnie się ruszyć zaraz po rozpoczęciu animacji. Dotyczy to również sytuacji, w której jesteśmy w bliskim kontakcie z wrogiem. Jego DPS (bez wykorzystania umiejętności) prezentuje się przeciętnie wśród Zabójców. Nie wliczając Magów, którzy bardzo polegają na zdolnościach, plasuje się na jednym z ostatnich miejsc. Jednakże gracze Overwatch dobrze wiedzą, że cybernetyczny ninja to nie tylko rzucanie shurikenów przed siebie a wykorzystanie zdolności. Dlatego przyjrzyjmy się właśnie im.


Cecha, podstawowe oraz bohaterskie zdolności.

Jego cecha to Cyber-zwinność. Dzięki niej możemy skoczyć na wybrany obszar. Daje nam to niesamowitą mobilność na polach bitwy. Jesteśmy w stanie przeskoczyć ściany lub wykaraskać się z niekomfortowej sytuacji. Cyber-zwinność może być porównywalna do umiejętności Zeratula Mignięcie. Ma ten sam czas odnowienia i jest podobna co do efektu, jednakże nie musimy płacić za jej użycie maną.

Pierwsza umiejętność Genji’ego, która opiera się na prostej mechanice, to Shurikeny - Genji wykonuje rzut shurikenami na obszar w kształcie wachlarza. Zatrzymują się przy pierwszym celu. Obrażenia kumulują się, jeśli więcej niż jeden trafi w tego samego przeciwnika. To wynagradza graczy za podejście do oponenta na bliski dystans. Z racji tego, że postać z Overwatch atakuje szybką serią podstawowych ataków, to ta umiejętność potrafi wypełnić przerwy między nimi. Posiada również ładunki, wszystkie odnawiają się po 12 sekundach. Dlatego warto rzucić się w potyczkę zużywając wcześniej jeden ładunek, by podczas walki drużynowej czy potyczki 1 na 1 mieć większy DPS. Nie uwzględniając talentów można w ten sposób użyć 5 razy umiejętności w krótkim przedziale czasowym.


Pod „W” znajduje się Odbicie - Genji blokuje wszystkie obrażenia przez 1.25 sekundy. Za każdym razem gdy je otrzyma rzuca kunai w najbliższego przeciwnika, w pierwszej kolejności w bohaterów. Wspomniana umiejętność niesamowicie kontruje postacie z wysoką prędkością ataku, tak patrzymy na Ciebie Smuga. Trzeba również wziąć pod uwagę umiejętności, które zadają obrażenia w krótkim przedziale czasu. Przykładem może być Kasja i jej zdolność Rozpędzenie. Obszarówki takie jak Lodowa Nawałnica Arthasa również będą blokowane. W trakcie używania Odbicia nie możemy wykonywać podstawowych ataków, a użycie innej umiejętności przerwie jego działanie.

Ostatnią zdolnością podstawową, jaką posługuje się Genji jest Szybkie Cięcie, przeniesione z gry Overwatch. Cyber-ninja pędzi do przodu zadając wszystkim obrażenia w linii, a jeśli cel zostanie zabity w ciągu 2 sekund to czas odnowienia jak i koszt many zostanie zwrócony. To może całkowicie odmienić losy potyczki. Każdy wie co potrafi zrobić Li-Ming, kiedy zresetują się jej czasu odnowienia. W połączeniu ze wzmocnieniami z talentów Szybkie Cięcie może stanowić niesamowitą broń do wykańczania przeciwników o niskim poziomie zdrowia.

Poziom

1

10

20

Punkty zdrowia

1664

2370

3509

Bazowy atak

44

62

92

Shurikeny

68

96

143

Szybkie Cięcie

224

318

471

Smoczy Miecz (cięcie)

---

355

526

Cięcie na Krzyż (max obr.)

---

800

1184

DPS z Bazowych ataków

132

186

276

E – AA – Q - AA

560

978

1452

Tabela przedstawia bazowe statystyki oraz użycie prostej kombinacji umiejętności, gdy każdy z shurikenów trafi w cel. Bez uwzględnienia talentów.

Przechodząc do bohaterskich zdolności, pierwszą z nich jest ikoniczny dla tej postaci – Smoczy Miecz. Podobnie jak w grze Overwatch, można wykonywać Cięcia, które zadają obrażenia. Jeśli w tym czasie wróg zginie w przeciągu 2 sekund od uderzenia, czas odnowienia Szybkiego Cięcia zostanie odnowiony. W trakcie działania Smoczego Miecza nie jest możliwe użycie Shurikenów. Umiejętność tą świetnie uzupełni kontrola tłumu jaką może zapewnić drużyna. Pogo (E.T.C), Uderzenie Grawitonowe (Zaria), czy nawet Pogrzebanie (Leoryk) może dać Genjiemi wystarczająco dużo czasu na zmiecenie przeciwników z powierzchni ziemi. To odpowiedni wybór, gdy chcemy zadawać ciągłe obrażenia zamiast natychmiastowych. Do tego bardziej nada się druga umiejętność heroiczna - Cięcie na Krzyż. Bohater wykonuje dwa cięcia tak, by powstała litera „X”, po chwili to miejsce wybucha zadając dodatkowe obrażenia. Umiejętność ta jest dobrym wyborem, gdy chcemy pozbyć się priorytetowych celów w mgnieniu oka.



Krótka informacja o talentach

Idąc od samego początku talenty przedstawiają się następująco:

  • 1 Poziom: Rozwijamy mobilność. Mamy do dyspozycji szybkość ruchu po cięciach, po skokach przez przeszkody lub zwiększoną długość skoku, gdy jesteśmy na wierzchowcu.
  • 4 Poziom: Zwiększamy możliwości zadawania obrażeń. Dotyczy to Shurikenów, Szybkiego Cięcia oraz zadawania obszarowych obrażeń, gdy zablokujemy odpowiednio dużo ataków.
  • 7 Poziom: Rozszerzanie defensywy. Skracamy czas odnowienia Odbicia lub uzyskujemy osłonę po zakończeniu jego działania. Innymi opcjamisą pancerz magiczny po wykonaniu skoku lub pasywny talent, który pozwala unikać ataków podstawowych.
  • 13 Poziom: Misz-masz. Mamy do dyspozycji zwiększenie obrażeń Shurikenów, gdy wszystkie trafią w cel. Drugi wybór to skrócenie czasu odnowienia Szybkiego Cięcia, gdy trafimy bohaterów. Możemy również zyskać dodatkowy ładunek przy dłuższym czasie odnowienia
  • 16 Poziom: Zwiększa efektywność umiejętności Odbicia lub Szybkiego Cięcia, które pozwoli zadać po chwili dodatkowe obrażenia lub wzmocnić obrażenia za każdego trafionego bohatera.
  • 20 Poziom: Wzmocnienie umiejętności heroicznej, shurikenów lub Odbicia. Oba ulepszenia do naszej zdolności bohaterskiej powodują skracanie czasu jej odnowienia, gdy trafimy wrogich bohaterów. Inne opcje to przebijające Shurikeny lub odbicie obrażeń trafiające wszystkich pobliskich bohaterów.

Tabela talentów z preferowanym buildem.

Poziom (ranga)

Talenty Genji’ego

1 (1)

Szybki jak Wiatr

Gracja Jeźdźca

Słuszna Ścieżka


4 (2)

Wirtuoz Shurikenów

W samo Serce!

Smoczy Pazur


7 (3)

Osłona Wspomagana

Idealna Obrona

Cyber-Obrona

Unik

10 (4)

Smoczy Miecz

Cięcie na Krzyż



13 (5)

Shingan

Niczym Liść na Wietrze

Podwójny Skok


16 (6)

Cięta Riposta

Ostateczny Cios

Wyważony Miecz


20 (7)

Jest we Mnie Smok

Żywa Broń

Naostrzone Shurikeny

Zanshin

Powyższa tabela wyszczególnia ścieżkę, którą proponujemy na sam początek przygody z Ninją.

Słuszna Ścieżka jest talentem, który zapewnia największą szybkość spośród wszystkich talentów. Jeśli przeskoczymy przez przeszkodę to otrzymamy o 25% większą prędkość ruchu na 6 sekund - wybór idealny do gonitw lub ucieczek. Na kolejnym poziomie zwrócmy uwagę na talent Wirtuoz Shurikenów. To zadanie w którym należy rzucać Shurikenami we wrogów. Nagrodami są zwiększone obrażenia oraz odnowienie ładunków przy skoku. Najbardziej stabilny talent jeśli chodzi o efektywność. W Samo Serce! wymusza byśmy zadawali obrażenia z Szybkiego Cięcia jego końcówką, a Smoczy Pazur zależy od tego jak dobrze będziemy blokować obrażenia. Ten ostatni przypomina mocno talent Kasji, konkretnie Rozbłysk. W kolejnej randze faworytem został Unik. Pozwala on na uniknięcie do trzech podstawowych ataków. Bardzo przydatne gdy mamy przeciwko mocno, ale wolno atakujące postaci. Cyber-Osłona może być alternatywą jeśli drużyna przeciwników posiada dużą ilość magów.

Użycie Smoczego PazuraUżycie Smoczego Pazura - talentu z poziomu 4.

Smoczy Miecz to świetny wybór na sam początek, ze względu na to, że ma bardzo duży potencjał “czyszczenia” pola walki z wrogów. Dodatkowa synergia z Szybkim Cięciem powoduje, że Genji może stać się bardzo trudny do złapania. Na poziomie 13 naszym wyborem jest Shingan - zwiększone obrażenia gdy wszystkie shurikeny trafią w cel. Działa również na budowle co przyspieszy push w alei wraz z Wirtuozem Shurikenów. Idąc dalej, przedostatni talent jaki preferujemy to Wyważony Miecz. Zadaje on większe obrażenia w zależności od ilości trafionych bohaterów. Premia ogranicza się do 60%. Jest to duży bonus, który możemy uzyskać w walkach drużynowych, zwłaszcza w ciasnych przestrzeniach. Ostatnia sugestia to wybór na poziomie 20 talentu Naostrzone Shurikeny. Do tego czasu będziemy mieć ostre jak brzytwa Shurikeny, które przebiją się przez wszystkie cele i nie będą się zatrzymywać na pierwszym celu. Inna kusząca opcja to Jest we Mnie Smok, ale czy naprawdę warto wydłużać czas działania heroicznej umiejętności? Naszym zdaniem nie, ze względu na to, że walki drużynowe nie będą na tyle długie by móc uzyskać profity.





Podsumowanie

Genji ma zadatki na bardzo mocnego Zabójcę. Jego umiejętności są dobrym odzwierciedleniem stylu gry Overwatch. Możliwość resetowania czasu odnowienia będzie kluczowa w walkach drużynowych. Zwłaszcza, gdy po drugiej stronie są bardzo kruche postacie takie jak Chronia, Smuga czy Wikingowie. Genji przypomina trochę Zeratula - trzeba będzie go naprawdę dobrze opanować, żeby siać spustoszenie i zostać play-maker’em. Pamiętajcie - pasywna gra Genjim jest wykluczona!

Zapraszam Was do dyskusji na temat Genji’ego. Napiszcie koniecznie w komentarzach co o nim sądzicie. Czy jest w stanie doścignąć w popularności samego Ragnarosa? Jakie według Was są jego mocne i słabe strony? Ja osobiście nie mogę się doczekać jego premiery.

„Przez mój pancerz zielony, zielony… Oszalałem!”