Nikt nie powstrzyma śmierci - Maltael w Nexusie

Nikt nie powstrzyma śmierci - Maltael w Nexusie

Maltael, znany jako Anioł Śmierci z Diablo III, trafia w szeregi bohaterów Nexusa. Wielu fanów uniwersum doskonale zna tę postać z rozszerzenia Reaper of Souls. Jako zabójca walczący w zwarciu będzie chciał siać spustoszenie wśród swoich wrogów. Spójrzmy na jego możliwości.


Statystyki Bazowe

Były Archanioł Mądrości posiada pokaźną pulę zdrowia. To jeden z pięciu zabójców (nie licząc Variana), który na pierwszym poziomie przekracza próg 2000 punktów. Zdecydowanie pomoże mu to w samodzielnym utrzymaniu alei. Jego ataki podstawowe nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia, ze względu na niską prędkość ataku, która jest taka sama jak u Thralla (0.91 na sekundę). Jednak prawdziwa groza żniwiarza ukryta jest w jego w umiejętnościach.



Cecha, podstawowe oraz bohaterskie zdolności.

Jego cechą jest Piętno Żniwiarza. Polega ona na zadawaniu procentowych obrażeń rozłożonych w czasie, na podstawie maksymalnej puli zdrowia oznaczonego celu. Cecha ta nie działa na struktury. Mechanika Maltaela opiera się na wykorzystaniu wspomnianej umiejętności pasywnej. Powoduje to, że tanki takie jak Muradin czy Diablo czeka ciężka przeprawa w pojedynkach z Maltaelem. Anioł Śmierci ma niezwykły potencjał solo na alei przeciwko pojedynczemu wojownikowi. Jeden podstawowy atak spowoduje napiętnowanie, które w ciągu 4 sekund zada obrażenia w postaci 10% maksymalnego życia. Czyni ona z omawianego bohatera potencjalny koszmar dla wrogów walczących w zwarciu.

Pierwsza umiejętność, Wydarcie Duszy, to świetne narzędzie do maltretowania przeciwnika. Zadaje obrażenia w okręgu oraz przywraca punkty życia, jeśli trafi cele oznaczone Piętnem Żniwiarza. W przypadku przeciwnych bohaterów, leczenie jest liczone na podstawie ich maksymalnego zdrowia. Czas odnowienia tej umiejętności jak i jej koszt są niesamowicie niskie, bez problemu można więc jej używać do częstego nękania przeciwnika.

Kolejną umiejętnością jest Upiorne Uderzenie. To jedyna umiejętność, która pozwala na jakąkolwiek mobilność tego bohatera. Użycie jej sprawia, że nasz bohater teleportuje się do postaci, która jest pod wpływem cechy i zarazem odświeża działanie Piętna Żniwiarza. Niski czas odnowienia (5 sekund) powoduje, że nasz cel ma małe szanse na ucieczkę.

Całun Śmierci, ostatnia umiejętność Żniwiarza, pomoże objąć przeciwników działaniem umiejętności pasywnej. Ułatwia to czyszczenie alei, regenerację zdrowia z Wydarcia Duszy, oraz możliwość użycia Upiornego Uderzenia aby skrócić dystans.


Przejdźmy teraz do zdolności bohaterskich. Pierwszą z nich są Udręczone Dusze. Po użyciu Maltael otrzymuje 20 punktów pancerza i nakłada Piętno Żniwiarza na wszystkich pobliskich przeciwników. Opcja ta wydaje się potencjalnie mniej przydatna, ponieważ odpowiednie wykorzystanie Całunu Śmierci wydaje się być równie skuteczne. Jednakże w walkach drużynowych na ograniczonej przestrzeni, może okazać się to bardzo cennym źródłem przeżywalności ze względu na Wydarcie Duszy.

Drugą, bardziej kuszącą opcją wydaje się być Ostatnie Namaszczenie. To nadanie wyroku śmierci, który po dwóch sekundach zadaje oznaczonemu celowi obrażenia w postaci 50% brakującego zdrowia. Twórcy po raz pierwszy zaprezentowali umiejętność bohaterską z zadaniem. Każde zabicie za jej pomocą lub w trakcie jego wykonywania da nam skrócenie czasu odnowienia. Niebiescy przygotowali nam wizualną podpowiedź, kiedy możemy dokonać egzekucji. Dwie sekundy to jednak mnóstwo czasu by z powodzeniem skontrować tą umiejętność. Boska Tarcza, Kryształowa Egida, czy talenty powodujące że nasza postać znajdzie się w stanie stazy potrafią kompletnie zniwelować obrażenia. Również solidne uzdrowienie w krótkim odcinku czasu potrafi popsuć nam szyki, więc jeśli w przeciwnym składzie znajdą się dwa supporty to będzie nam niezwykle ciężko wykonać udaną egzekucję. Przed wybraniem Ostatniego Namaszczenia warto więc zastanowić się nad wyborem tej zdolności, jeśli w przeciwnej drużynie znajduje się Uther lub Auriel.


Krótka informacja o talentach

  • Poziom 1 - Rozwijanie mobilności. Do dyspozycji jest zwiększenie szybkości na wierzchowcu lub aktywowane przyspieszenie przez 4 sekundy. Ostatnim, najmniej naszym zdaniem grywalnym talentem jest zwiększenie zasięgu Upiornego Uderzenia.
  • Poziom 4 - Wzmocnienie działań umiejętności lub cechy. Samotna Śmierć wzmocni nasze pojedynki 1 na 1, Nadciągający Cień pozwoli nam wydłużyć Całun Śmierci i skrócić czas odnowienia, jeśli tylko trafimy nim 20 bohaterów.
  • Poziom 7 - Spowolnienie z pierwszej zdolności (Zimny Uścisk), zwiększenie obrażeń od Upiornego Uderzenia (Śmiertelność) lub aktywowana umiejętność, która zmniejsza skuteczność leczenia otrzymywanego przez wrogów na 4 sekundy, którzy są napiętnowani (Dotyk Śmierci).
  • Poziom 13 - Defensywne wybory. Pożeracz Dusz wzmocni skuteczność leczenia, Eteryczny Byt pozwoli Maltaelowi na zyskanie 15 punktów pancerza fizycznego za każdego bohatera (max 45 punktów). Nieubłagany Koniec to świetny wybór na efekty kontroli tłumu. Działa jak znane dotychczas oczyszczenie, ale do zastosowania wyłącznie na sobie. Trzeba dodać, że jako efekt uboczny użycia tej zdolności, wszyscy oznaczeni tracą naznaczenie Piętnem. Całun Mądrości zapewnia pancerz magiczny przez 4 sekundy, co dobrze się sprawdza, jeśli w drużynie przeciwnej jest wielu magów. Należy zwrócić uwagę, że czas aktywacji to 2 sekundy, więc warto pomyśleć wcześniej, kiedy dodatkowa ochrona może być potrzebna.
  • Poziom 16 - Zwiększenie Ofensywy. Kolekcjoner Dusz zdecydowanie sprawia się, gdy obraliśmy ścieżkę talentów związanymi z Wydarciem Duszy. Masakra powoduje, że Upiorne Uderzenie zadaje obrażenia obszarowe i nakłada Piętno Żniwiarza wszystkim wrogom w pobliżu. Podobnie jak poprzedni talent, ten też wykazuje synergię z Śmiertelnością. Memento Mori podwaja skuteczność cechy, jeśli utrzymamy go na wrogu dłużej niż 4 sekundy.
  • Poziom 20 - Rozwijanie bohaterskich umiejętności. Pierwsza z nich wydłuża działanie Udręczonych Dusz za każdym razem, gdy bierze udział w zabiciu bohaterów. Druga pozwala na wykradnięcie punktów życia poprzez Ostatnie Namaszczenie, w zależności od ilości zadanych obrażeń. Dodatkowo premia za wykonanie zadania tej zdolności liczy się podwójnie. Ciekawą opcją jest również Ostatnia Odsłona - po wybraniu tego talentu Całun Śmierci będzie pozostawiał po sobie ślad na 4 sekundy. Każdy, kto wejdzie na jego obszar, będzie objęty działaniem Piętna Źniwiarza. Ostatni talent, który może zmienić losy bitwy to Nikt Nie Powstrzyma Śmierci. Po jej aktywowaniu, Maltael powraca do życia przy Ołtarzu, jednakże jego kolejne odrodzenie będzie trwać 25% dłużej.


Tabela talentów z preferowanym buildem.

Poziom (ranga)

Talenty Maltaela

1 (1)

Długie Ramię Śmierci

Trupio Blady Koń

Ponury Żniwiarz


4 (2)

Samotna Śmierć

Nadciągający Cień

Mroczne Żniwo


7 (3)

Zimny Uścisk

Śmiertelność

Dotyk Śmierci


10 (4)

Udręczone Dusze

Ostatnie Namaszczenie



13 (5)

Pożeracz Dusz

Eteryczny Byt

Nieubłagany Koniec

Całun Mądrości

16 (6)

Kolekcjoner Dusz

Masakra

Memento Mori


20 (7)

Żniwiarz Dusz

Anioł Śmierci

Ostatnia Odsłona

Nikt Nie Powstrzyma Śmierci

Wybór talentów jest ściśle uzależniony od tego jaką ścieżką chcemy poprowadzić naszego Anioła Śmierci. Możemy sprawić, że będzie bardzo niebezpieczny w pojedynkach 1 na 1 lub też wspomóc działanie jego cechy, co stanie się bardzo śmiercionośną bronią przeciwko tankom. Przedstawiony build skupia się na gnębieniu jednego przeciwnika. Oczywiście są inne opcje budowania Maltaela, jednakże nasza propozycja pozwoli Wam zacząć przygodę z tym ciekawym bohaterem i odkryć swój własny styl gry.

Na pierwszym poziomie, talent Ponury Żniwiarz pozwoli na uciekanie od zasadzek z innych alei. Można go również wykorzystać ofensywnie tak, by przenikać przez stronników i być szybszy od wroga. Trupio Blady Koń to alternatywny wybór na dużych mapach, gdy chcemy szybciej dołączyć do drużyny. Osiągając kolejną rangę Samotna Śmierć ułatwi nam starcia sam na sam. Zwiększenie obrażeń Wydarcia Duszy o 75% to całkiem znaczne wzmocnienie, zwłaszcza biorąc pod uwagę krótki czas odnowienia zdolności. Mroczne Żniwo jest dobrym wyborem, ale tylko jeśli chcemy bardziej skupić się w drużynowych walkach i gdy przeciwko są bohaterowie ze znaczną pulą zdrowia. Przed wyborem bohaterskiej zdolności zdecydowaliśmy się na Zimny Uścisk. Sprawia, że przeciwnik jest permanentnie spowolniony jeśli będziemy korzystać z umiejętności połączonej z tym talentem. Szczególnie dobrze sprawdza się to jeśli gramy z postaciami, które na podstawie wyboru talentów, mogą zadawać dodatkowe obrażenia spowolnionym bohaterom (np. Egzekutor u Szarogrzywego, Prawo Wojny u Kasji). Jeśli naprzeciw są bohaterowie którzy leczą lub bardzo dużo korzystają z samoleczenia, Dotyk Śmierci będzie odpowiednim wyborem. Jesteśmy wtedy w stanie skrócić o połowę leczenie wszystkim napiętnowanym wrogom. Dobrze rzucony Całun Śmierci, w połączeniu z aktywowanym talentem, może drastycznie osłabić działanie pomocników.


Wybraliśmy tutaj Ostatnie Namaszczenie jako heroiczną zdolność. Posiada w sobie zadanie, które wykonujemy wykańczając nim przeciwników. Jeśli oznaczona postać zginie przedwcześnie, czas oczekiwania również ulegnie skróceniu. Potencjał tej umiejętności może być łatwo zmniejszony za pomocą mocnego leczenia w krótkim odstępie czasu, niewrażliwości czy efektów stazy. Postacie takie jak Uther, Auriel, Kharazim mają możliwości zablokowania egzekucji w mgnieniu oka. Dlatego czasami warto się zastanowić nad Udręczonymi Duszami, bo może się okazać, że więcej zdziałamy przy pomocy tej pozornie słabszej umiejętności. Na poziomie 13. Nieubłagany Koniec to talent który daje nam własne oczyszczenie na całe 2 sekundy. Sprawdzi się bardzo dobrze przeciwko postaciom używającym kontroli tłumu: zyskujemy nieustępliwość i możemy bez przeszkód wyjść z opresji lub dogonić wroga, nie martwiąc się o ogłuszenia. Jedynym minusem jest fakt, że aktywowanie umiejętności likwiduje wszystkie aktywne Piętna Żniwiarza. Kolekcjoner Dusz wybrany na 16. randze będzie odpowiednim wyborem, biorąc pod uwagę, że build skupia się na starciach 1 na 1. Jak najczęstsze używanie Wydarcia Dusz poprawi znacznie jego przeżywalność oraz jednocześnie zwiększy obrażenia. Gdy wbijemy “dwudziestkę”, bardzo kuszącą opcją jest Nikt Nie Powstrzyma Śmierci. W późnej fazie gry staje się to niezwykle użyteczne, gdyż eliminuje długi czas odrodzenia. Nawet jeśli zostaniemy złapani to możemy szybko naprawić ten błąd naciskając jeden klawisz i pojawić się z powrotem. Odnowienie jest dość długie, więc trzeba być ostrożnym, by nie narażać się zbytnio gdy aktywacja nie jest gotowa.


Suma summarum

Maltael, Anioł Śmierci z uniwersum Diablo z pewnością będzie świetną kontrą na wojowników z dużą pulą zdrowia. Jego mechanika opiera się na zadawaniu procentowych obrażeń. W najbliższym czasie fani Muradina, Diablo czy Johanny czeka ciężki okres. Bardzo prawdopodobne są częste bany w lidze bohaterów. Nie zapominajmy jednak o słabych stronach nowego bohatera. Brak możliwości ucieczki przy pomocy bazowych umiejętności powoduje, że może być łatwym celem, jeśli jest zbytnio wysunięty. W dodatku, jeśli nie zdoła napiętnować Całunem Śmierci przeciwnika atakującego z dystansu to nie ma szans na to by móc się do niego zbliżyć. Zabójcy tacy jak Smuga czy Valla, powinni mieć więc stosunkowo łatwe zadanie. Również Męcik, poprzez swój niewielki pasek zdrowia w znacznym stopniu niweluje obrażenia Piętna Żniwiarza. Były Archanioł Mądrości powinien więc być wyborem sytuacyjnym: jego potencjał jest bardzo duży, lecz sprawdzi się wyłącznie przeciw konkretnym zestawom postaci.

A Wy co sądzicie o Maltaelu? Czy zastąpi Tychusa w roli niszczyciela tanków? Czy jego zastosowanie okaże się być zbyt ograniczone? Naszym zdaniem procentowe obrażenia są niezwykle kuszące, ale chcielibyśmy usłyszeć również Wasze opinie na temat nowego bohatera! Napiszcie o tym koniecznie w komentarzu.

"Mówiłem że nie ma czym oddychać, a nie że czas zdychać. Straszny tu smog"

Komentarze

Obrazek użytkownika Creator
Creator 18. Czerwiec 2017 - 11:12
DH i Wizzard u mnie powstrzymali :)