Nowe pole bitwy wkracza do Nexusa

Nowe pole bitwy wkracza do Nexusa

Nowa mapa wkracza do Heroes of The Storm. Jest nią, znana z uniwersum Overwatch – Hanamura. Dziś przedstawimy Wam najważniejsze informacje o polu bitwy, tak byście byli gotowi na premierę Heroes 2.0!

Wygląd mapy – Rozmieszczenie celów mapy

Jak widzimy, jest to mapa składająca się z dwóch alei oraz tras przemieszczania się ładunków. Znajdują się na niej trzy obozy najemników po każdej stronie i jeden boss na środku mapy. Bazy są niewrażliwe na ataki, podobne jak w Wieżach Zagłady, tyle że mają po 7 punktów wytrzymałości. Po zniszczeniu fortu i twierdzy przeciwnika pojawiają się saperzy, którzy po dotarciu do bram zadają jeden punkt obrażeń bazie.

Mechanika Ładunków

  • Maksymalnie 2 aktywne ładunki na każdą stronę. Trzeba odczekać 4 minuty jeśli dowieziemy ładunek do celu, by móc go znowu pchnąć do celu.
  • Środkowe ładunki pojawiają się w 2:30, a boczne w 4:30. Odliczanie rozpoczyna się 30 sekund przed ich zjawieniem się.
  • Każdy ładunek zadaje 1 punkt obrażeń bazie, gdy go dostarczymy. Dodatkowe obrażenia możemy uzyskać, kiedy zniszczymy fort wroga. Bonus się resetuje, gdy dostarczymy jeden z ładunków.
  • Eskortowanie go do celu trwa około 50 sekund z jednym bohaterem. Każdy bohater przyspiesza ten proces o 10 sekund. Do maksymalnej prędkości potrzebne są 3 postacie.
  • Gdy zostawimy cel na dłużej niż 10 sekund, ładunek zacznie się powoli cofać. Gdyby przewieźć ładunek do prawie samego końca i go zostawić powrót do pozycji startowej zająłby mu w przybliżeniu 2 minuty oraz 15 sekund
  • Jeśli wdamy się w potyczkę przy ładunku to on przestanie się przemieszczać.

Obozy najemników

Na mapie znajdziemy aż 4 rodzaje obozów!. Żaden z nich nie pojawia się jednak na linii szturmując fort przeciwnika.

Obozy zwiadowcze

  • Po przejęciu dają 345 (+10 za każdą minutę w grze) punktów doświadczenia
  • Znajdują się przy górnej i dolnej alei
  • Pojawiają się w 1 minucie rozgrywki
  • Ich czasy odnowienia wynoszą 2 minuty
  • Nagroda: Żeton smoka – Wysyła smoki, które odkrywają trzech najbliższych wrogich bohaterów na 8 sekund


Obozy Fortyfikacyjne

  • Po przejęciu dają 460 (+10 za każdą minutę w grze) punktów doświadczenia
  • Znajdują się na górze oraz na dole mapy
  • Pojawiają się w 1:30 minucie rozgrywki
  • Ich czasy odnowienia wynoszą 2 minuty i 30 sekund
  • Inżynier leczy swoją wieżyczkę, więc warto go zlikwidować jako pierwszego
  • Nagroda: Wieżyczka, którą można postawić by ostrzeliwała pobliskich wrogów na 45 sekund. Można ją rozstawić na ładunku natomiast przeciwnicy są w stanie ją zniszczyć


Obozy wsparcia

  • Po przejęciu dają 625 (+10 za każdą minutę w grze) punktów doświadczenia
  • Znajdują się zaraz pod bazami
  • Pojawiają się w 2:30 minucie rozgrywki
  • Ich czasy odnowienia wynoszą 3 minuty
  • Wartownik leczy się własną umiejętnością, kiedy z nim walczymy.
  • Nagroda: Uzdrawiający impuls – Przywraca sobie i pobliskim sojusznikom 35% zdrowia i 23% many w ciągu 15 sekund

Obóz bossa


  • W przeciwieństwie od innych obozów, on nie daje doświadczenia
  • Po przejęciu ostrzeliwuje bazę wroga jednym pociskiem
  • Pojawia się w 5 minucie rozgrywki
  • Jego czas odnowienia to 5 minut
  • Umiejętności: Pożera najbliższego bohatera na 5 sekund, zadaje obszarowe obrażenia w kształcie pierścienia.

Podsumowanie

Hanamura jest mapą, która wprowadza unikalną mechanikę do Heroes of the Storm - ładunki. Od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że Niebiescy byli zainteresowani wprowadzeniem takiego pola bitwy. Zdecydowanie wprowadzi ono świeżość w rotacji - od premiery ostatniej nowej mapy mija już 8 miesięcy. Heroes 2.0 nadchodzi wielkimi krokami. Premiera nowości, w tym również Hanamury, będzie miała miejsce na europejskich serwerach już jutro rano.

A Wam jak się podoba nowa mapa? Jest coś czego w niej brakuje? A może jest dla Was idealna? Zdradźcie nam Wasze opinie w komentarzach!