Podsumowanie sesji Q&A na Reddicie

Podsumowanie sesji Q&A na Reddicie

Kilka dni temu, na Reddicie, odbyła się sesja Q&A, w której użytkownicy mogli uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące gry od osób zajmujących się balansem. Przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie najważniejszych informacji.

Pomocna dłoń dla Pomocników

Jedną z najistotniejszych kwestii, które zostały ujawnione była wypowiedź dotycząca nadchodzącego reworku Uthera. Ma on mieć miejsce, cytuję "wcześniej niż później", myślę więc że to kwestia najbliższych patchy. Twórcy zdradzili również, że nowości w jego mechanice będą związane z kontrowaniem negatywnych efektów, częstszym auto leczeniem (bez konieczności poświęcania umiejętności, którą można by wesprzeć wrogów) oraz zapewnianiem sojusznikom krótkotrwałych, ale potężnych tarcz. Będzie on raczej pomocnikiem chroniącym przed obrażeniami typu burst, niż zapewniającym ciągły, umiarkowany przyrost punktów życia. Twórcy pracują również nad zmianami u innych pomocników - wspomniano Porucznik Morales i, niestety, Tyrande. Ta ostatnia jest moim zdaniem jedną z najlepiej zbalansowanych i uniwersalnych postaci w historii gry, mam więc nadzieję, że Blizzard zbytnio nie namiesza.

Zwróćmy uwagę na pytanie dotyczące oczyszczenia. Jeden z koreańskich graczy zauważył, że często jest to jedyny słuszny wybór w przypadku pomocników, którzy taką możliwość posiadają, co sprawia, że nie ma żadnych sensownych alternatyw na poziomie siódmym (gdzie występuje clense). Odpowiedź sugeruje, że możemy się spodziewać większej ilości oczyszczeń unikatowych dla konkretnych postaci, czego przykładem jest Oczyszczający Dotyk Kharazima (talent poziomu 16 - po użyciu Świetlistego Pędu w celu doskoczenia do sojusznika zapewnia mu Nieustępliwość na 1 sekundę, może posiadać 2 lub 3 ładunki).

Klasy Bohaterów

Jeden z Twórców odpowiedział na pytanie dotyczące klas bohaterów. Jest to kwestia podnoszona przez społeczność od jakiegoś czasu, zwłaszcza w kontekście ostatnich "usprawnień" w zasadach doboru postaci w Szybkich Meczach. Blizzard ma w planach zmiany - wszyscy przecież wiemy jak odmiennymi Pomocnikami są Tassadar i Malfurion oraz czym różni się Wojownik-Tank od Wojownika-Bruisera. Niestety na tym etapie prac Niebiescy nie są w stanie powiedzieć nic więcej - ulepszenia są planowane w przyszłości, ale ani ich data, ani forma nie są jeszcze znane.

Próba Probiusza

Mały Próbnik pojawił się w Nexusie i niestety - jego % zwycięstw nie należy do najwyższych. Gracze zwracają uwagę na Działo Fotonowe, które nie atakuje bohaterów w pierwszej kolejności. Na Reddicie zadano pytanie dlaczego zdecydowano się na taki krok? Niebiescy przyznają, że chcieli uniknąć sytuacji, w której, podczas walk na linii, Probiusz będzie mógł całkowicie odizolować wrogiego bohatera od stronników, za pomocą ofensywnie ulokowanego Działa. Ich zdaniem Próbnik ma być postacią defensywną. Kierujący nim gracz musi zmierzyć się z wyborem - czy użyć Działa do pokonania stronników, czy zdecydować się na ustawienie go na tylnej linii, jako ochrony przed atakiem z flanki. Twórcy bacznie przyglądają się Probiuszowi, zbierają dane na jego temat i zapowiadają, że są gotowi na zmiany, jeśli uznają je za konieczne.

Silni Wojacy

W ostatnim czasie Blizzard poświęcił sporo uwagi Wojownikom. Jak mówią, nie ma to związku z chwilowym pomysłem na zmiany, ale jest częścią większego planu związanego z umożliwieniem graczom większej różnorodności i elastyczności w wyborach bohaterów w przyszłości. Zwrócili uwagę, że gdyby każdy Wojownik był dobry we wszystkim naturalnie wybierano by tego z najwyższym procentem zwycięstw. Zmiana pewnych aspektów np. ukształtowanie Anub'araka na anty-maga ma na celu uczynienie fazy draftu jeszcze bardziej interesującą, ponieważ część Wojowników sprawdzi się tylko w konkretnych sytuacjach.

Pełna lista pytań i odpowiedzi znajduje się tutaj. Czy zmiany u Wojowników oceniacie na plus? A co z małym Probiuszem, jego % zwycięstw jest chyba zbyt niski. Czekacie na nowego Uthera? Koniecznie dajcie nam znać o swoich przemyśleniach!