Próba Probiusza w Nexusie

Próba Probiusza w Nexusie

Probiusz, próbnik z uniwersum Starcrafta, miał już swoją premierę w Heroes of the Storm. Jak wiemy jego rola to zasięgowy Specjalista. Jednakże czy znajdzie się dla niego miejsce w mecie? Przekonamy się o tym na dniach, kiedy będzie można go sprawdzić w boju. Tymczasem zwróćmy uwagę na jego możliwości

Statystyki Bazowe i umiejętności.

Probiusz posiada dość małą pulę zdrowia. Można ją porównać do zabójców takich jak Chromie czy Lee-Ming. Nie brzmi to optymistycznie zwłaszcza, że może on korzystać jedynie z wbudowanej pasywnie premii do szybkości ruchu. Jego DPS z ataków podstawowych jest najmniejszy w grze. Tak, mniejszy nawet od Abathura. Występuje tutaj mała ciekawostka, ponieważ to druga postać z rzędu, która nie może dosiąść wierzchowca. Za to po aktywacji Akceleracji przyśpiesza ona Probiusza o 60%, co daje nam 170% szybkości ruchu. Będzie to bardzo przydatna umiejętność ucieczkowa a także coś, co zdecydowanie ułatwi nam rotacje. Cechą bohatera jest Przyzwanie Pylonu. Gracze, którzy mieli styczność ze Starcraftem z pewnością znają tą budowlę. Pozwala ona zasilać budynki Protossów. W Heroes of the Storm umożliwia działanie Działa Fotonowego. Jest również podstawowym źródłem do odnowy many dla próbnika. Pierwszą umiejętnością jest Impuls Zakłócający. W prostej linii wysłany zostaje impuls energii, którego działanie wygląda podobnie do zdolności Falstada, Młotorang. Niski czas odnowienia pozwala na sprawne czyszczenie alei. Wraz z prawie nielimitowanym zasobem many pchnięcie linii przeciwko Probiuszowi wydaje się niezwykle trudnym zadaniem. A jeśli tego było mało to dodatkowe obszarowe obrażenia zapewnia Szczelina Przesyłowa. Po jej użyciu tworzy się niestabilne pole, które spowalnia wrogów. Po kontakcie z impulsem Szczelina wybucha zadając obrażenia obszarowe. Działo Fotonowe jest wieżą, która atakuje najbliższy cel znajdujący się w jego promieniu i nie zmienia go dopóki nie zginie. Oznacza to, że nie bierze za priorytet wrogich bohaterów, co jest minusem, zwłaszcza podczas walki na alei z stronnikami.


Pierwszą umiejętnością bohaterską jest Przeciążenie Pylonów. Aktywacja powoduje, że Pylony na 10 sekund zwiększają zasięg działania oraz atakują wrogów. Tutaj, w przeciwieństwie do dział, występuje priorytet celów, który prezentuje się następująco. Zaatakują bohaterów w zasięgu widzenia, jeśli ich nie ma to obiektem zainteresowania staną się fale minionów, a jeżeli i tych nie ma w pobliżu to będą ostrzeliwać budynki przeciwników. Przeciążenie Pylonów posiada również pasywną część, która daje Pylonom osłony o wartości 50% ich maksymalnego zdrowia. Jeśli planujemy używać Pylonów bardziej ofensywnie poprawi się również ich przeżywalność. Alternatywnym wyborem bohaterskiej umiejętności jest Brama Nicości. Tworzy ona barierę, która spowalnia przeciwników oraz zadaje obrażenia. Wydaje się być dobrym wyborem, kiedy nasza drużyna będzie w przewadze i nie chcemy pozwolić nikomu na ucieczkę. Należy jednak wziąć pod uwagę, że zdolność ta ma dość niewielki zasięg. Próba jej użycia podczas walki może sprawić, że Probiusz znajdzie się pod ostrzałem przeciwników.

Najciekawsze Talenty

Na pierwszym poziomie bardzo interesującą opcją jest Echo-Impuls. Powoduje on, że Impuls Zakłócający działa niemal tak samo jak umiejętność Falstada, Młotorang. Zadaje jednak mniejsze obrażenia i nie spowalnia wrogów. Można przyznać, że to dobry talent, by rozpocząć swoją przygodę z Probiuszem. Na kolejnej randze skupiono się na defensywnych możliwościach bohatera. Mamy tutaj do wyboru:

  • Ochrona przed magią, gdy działo fotonowe jest aktywne.
  • Zwiększenie mobilności, gdy jesteśmy w zasięgu Pylonów
  • Otrzymanie osłon, które regenerują się podczas gdy nie otrzymujemy obrażeń.

W zależności czego potrzebujemy, możemy się dostosować do kompozycji przeciwnej drużyny. Po osiągnięciu siódmego poziomu mamy kilka opcji zwiększenia swoich możliwości ofensywnych. Akcelerator Cząstek powoduje, że Impuls Zakłócający zadaje więcej obrażeń za każdego trafionego przeciwnika. Celując we wrogiego bohatera przez stronników może zapewnić premię aż do 40% - to dobre narzędzie do czyszczenia alei i do poke’u. Wybór ten dobrze współgra z talentem Echo-Impuls. Inną opcją, nad którą można się zastanowić jest Porażenie Szczelinowe. Trafienie wybuchem Szczeliny Przemysłowej sprawia, że wrogi bohater jest bardziej podatny na obrażenia zadawane przez Probiusza. Mimo że wrażliwość trwa 10 sekund, to działa jedynie na umiejętności próbnika.


13 poziom oferuje wzmocnienia pola Pylonu, które będą zapewniać premie sojuszniczym bohaterom. Do wyboru są:

  • Ofensywna Matryca - Zwiększenie zadawanych obrażeń z ataków podstawowych
  • Obezwładniająca Moc - Bonus do mocy zaklęć oraz mała regeneracja many.
  • Generator Osłon - Otrzymanie osłon cały czas na sekundę do określonej maksymalnej wartości.

Podsumowując, mamy do wyboru dwie ofensywne opcje oraz jedna wzmacniająca przeżywalność drużyny. Następna ranga talentów oferuje dodatkowe efekty związane ze Szczeliną Przesyłową. Splątanie Kwantowe oraz Studnia Grawitacyjna mają związek ze spowolnieniem jakie gwarantuje Szczelina Przemysłowa. Pierwsza zapewnia ten efekt nawet jeśli wróg opuści to pole, druga zaś powoduje, że im bliżej środka się znajduje przeciwnik tym bardziej jest spowolniony. Efekt Studni Grawitacyjnej da nam więcej czasu na to, by zranić przeciwnika wybuchem. Repulsor może z kolei namieszać z kombinacją, którą chcielibyśmy wykonać ze Szczelinami lub Impulsem Zakłócającym z talentem Echo-Impuls. Odrzut nie jest na tyle dobry, by go wziąć pod uwagę. Za to ostatni talent, Zakłócenia, który zmniejsza moc zaklęć nieprzyjaciół wydaje się dobrą opcją by zredukować DPS. Jak pamiętamy Anub’arak dostał talent, który również polega na zmniejszeniu obrażeń. Jest możliwe,by zrobić śmiertelną kombinację, która zredukuje magię bohaterów o 85%! Na ostatniej randzę warto się przyjrzeć talentowi Więcej Pylonów!, który zwiększa obrażenia oraz ilość Pylonów o 1. Druga opcja, Rozdzielacz Impulsu, sprawia, że gdy trafimy w Szczelinę Przemysłową Impulsem Zakłócającym tworzone są 4 dodatkowe impulsy zadające mniejsze obrażenia. Trzeba pamiętać, że te impulsy nie wykorzystują działania efektów wzmacniających z poprzednich talentów.

Poziom (ranga) Talenty Probiusza
1 (1) Echo-Impuls Rezonans Przesyłowy Gromadzenie Minerałów
4 (2) Bariera Fotonowa Turbodoładowanie Pod Osłoną
7 (3) Akcelerator Cząstek Porażenie Szczelinowe Obrona Wież
10 (4) Przeciążenie Pylonów Brama Nicości
13 (5) Ofensywna Matryca Obezwładniająca Moc Generator Osłon
16 (6) Splątanie Kwantowe Studnia Grawitacyjna Repulsor Zakłócenia
20 (7) Więcej Pylonów! Strażnik Bramy Rozdzielczacz Impulsu Wstęga Probiusza

Czas Próby

Podsumowując, Probiusz jest bardzo dobrą maszyną do pchania alei, jednakże zważywszy na jego niską pulą zdrowia zabójcy tacy jak Illidan, Rzeźnik, Zeratul mogą w mgnieniu oka pozbyć się małego robota. Pozycjonowanie będzie u niego kluczowe z racji na kontrolę tłumu wrogów. Próbnik ma bardzo duże możliwości zadania mnóstwa obrażeń w krótkim odstępie czasu. Trzeba uważać na jego umiejętności i nie lekceważyć go. Obrażenia mogą być porównywalne do niektórych zabójców jeśli wszystkim “trafi”. Czeka go próba i zobaczymy czy jego umiejętności wystarczą, by wejść w metę. Z jednej strony może zastąpić maga, ale też może stanowić wsparcie biorąc pod uwagę aurę z Pylonów. Napewno znajdzie się dużo osób chętnych eksperymentować. Z jakim skutkiem przekonamy się o tym zapewne w niedługim czasie.


A Wam jak się podoba Probiusz? Będzie dobrym wyborem na Ligę Bohaterów? Czy nie jest zbyt słaby pod względem przeżywalności? Będziecie nim grać czy może poczekacie jakiś czas, jak to wyjdzie w praniu? Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach!