Sonsiecka Pomoc: Ogrodowy koszmar oraz smoczy rycerz

Sonsiecka Pomoc: Ogrodowy koszmar oraz smoczy rycerz

Korzystanie z ogrodowego koszmaru oraz smoczego rycerza sprawia graczom wiele trudności. Zwłaszcza po zmianach, jakie Blizzard wprowadził na mapie Ogród Grozy.

Ogrodowy Koszmar


W aktualizacji z dnia 30 marca 2016 roku wprowadzono kluczowe zmiany dla ogrodowych koszmarów. Dotychczas sadzonka zadawała obrażenia budowlom. W rezultacie mogliśmy rzucić roślinkę i uciekać. W efekcie roślinka zadawała obrażenia strukturom, zaś my ulatnialiśmy się, by nie tracić punktów życia. Pod ostrzałem ogrodowy koszmar uległby natychmiastowemu zniszczeniu. Twórcy postanowili wprowadzić kilka poprawek, które zmusiłyby nas do agresywniejszej gry. Było to spowodowane zbyt długimi meczami na mapie Ogród Grozy (gry potrafiły przeciągać się w nieskończoność). Obecnie oplątanie koszmaru nie zadaje obrażeń strukturom. Zamiast tego, ogrodowy koszmar demoluje oplątane forty skuteczniej. Oto lista wybranych zmian, które zostały wprowadzone na przestrzeni ostatnich miesięcy:

  • 30 Marca, 2016
    • Obrażenia ogrodowego koszmaru zmniejszono o 15%.
    • Ogrodowy koszmar zadaje obrażenia zwiększone o 100% strukturom objętym działaniem Rozrostu.
    • Czas trwania wydłużony z 15 do 25 sekund.
    • Czas odnowienia wydłużony z 15 do 25 sekund.
    • Rozrost nie zadaje dłużej obrażeń oplątanym roślinom.
  • 13 Lipiec, 2016
    • Ataki ogrodowego koszmaru zadają obrażenia zwiększone o 200% (Wcześniej 100%) strukturom objętym działaniem Rozrostu
  • 16 Listopada, 2016
    • Ogrodowy koszmar skraca czas trwania oślepień o 50%.

Jak zwiększyć użyteczność Rozrostu


Ogrodowy koszmar nacierający wrogie fortyfikacje


Rzucając Rozrost za bramą, uniemożliwiamy sobie tym samym obronę naszej sadzonki. Utrata roślinki sprawia, że ogrodowy koszmar jest kompletnie bezużyteczny. Jeżeli jednak użyjemy Rozrostuprzed bramą, wrogi zespół nie będzie w stanie szybko zniszczyć kwiatka.


ozrost wyłącza dwie wieże, a także stoi w bezpiecznej odległości od rywali. Tymczasem Klątwa Królowej Zarodników ogranicza dostęp do Sadzonki


Wykorzystując Koszmar w taki sposób, jesteśmy w stanie użyć Rozrostu dwukrotnie. Jeżeli jednak na którejś z alejek zniszczyliśmy już bramę oraz wieże, za pomocą koszmaru możemy zaatakować bezpośrednio jeden z zamków przeciwnika, zapewniając sobie duże pokłady doświadczenia.


Ogrodowy koszmar zadaje wysokie obrażenia wrogim bohaterom


Kiedy użyjemy umiejętności Rozrost, naszym ogrodowym koszmarem możemy odpędzać przeciwników od sadzonki. Nasza drużyna w tym samym czasie skupi swe ataki na niszczeniu fortu. W ten sposób zmaksymalizujemy użyteczność wydarzenia.


Smoczy Rycerz


Smocze Włości to miejsce, gdzie bardzo często czekamy naprawdę długo by przejąć kontrolę nad Smokiem. Dochodzi do wielokrotnych starć oraz drużynowych walk. Wielu graczy nie ma pojęcia jak korzystać z wydarzenia na tej mapie, dlatego przybliżymy sobie kilka ciekawych porad, które być może pozwolą zwiększyć skuteczność naszej drużyny.

NAJWAŻNIEJSZA ZASADA - wystrzegajmy się walki na Moście. Dostęp do górnego fortu jest utrudniony, ponieważ musimy przedostać się do niego za pośrednictwem kładki. Czemu unikanie walki w tym miejscu jest takie ważne? Ponieważ to tutaj najczęściej dochodzi do śmiercionośnych pułapek. Łatwiej trafić zdolnościami typu AOE, zdecydowanie prościej złapać wszystkich w śmiercionośne Pogo. Dodatkowo trudno wycofać się gdy pomiędzy drużynami się zakotłuje.

Powinniśmy zatem unikać prób przepchnięcia górnej alejki. Atak przypuszczamy na środkową lub dolną aleję. Zwiększy to naszą kontrolę nad wszystkimi obozami najemników. Warto rozwalić górny Fort w pierwszej linii pionowej, ponieważ w ten sposób będziemy mieli większe wpływy. Wystarczy spojrzeć na mapę - dostęp do dwóch obozów mocarnych najemników jest utrudniony. Jeżeli rozbijemy fort na środku, będziemy mieli co najmniej dwie możliwe drogi ucieczki. Poza tym łatwiej jest zniszczyć Fort, gdyż dokoła niego jest mnóstwa pola do manewru.

Fort to również łatwy kąsek. Niszcząc te dwie ważne struktury, będziemy mieli dostęp do obozów oblężniczych oraz wojowników znajdujących się na samym dole mapy.

Paradoksalnie łatwiej jest zniszczyć górny fort od środkowej alei, aniżeli pchać się bezmyślnie mostem. Są to główne powody, dla których powinniśmy unikać presji na górze. Smok ma potężną wartość podczas przepychania, dlatego warto skupić siłę oblężniczą na środkowej oraz dolnej alejce, które otwierają nam drogę ku wielu możliwościom.

Podsumowując...

Te dwie sztuczki pozwolą zwiększyć naszą skuteczność na dwóch konkretnych mapach. Większość graczy kompletnie to bagatelizuje i tak naprawdę nie korzysta z tych dwóch ciekawych wskazówek. Tymczasem jest to niezwykle skuteczne, zwłaszcza na niskich poziomach gier, gdzie mecze zależą głównie od tego, jak dobrze główkujemy, aniżeli od tego jak dobrze gramy.