Sonsiecka Pomoc: Pancerz oraz obrażenia

Sonsiecka Pomoc: Pancerz oraz obrażenia

W Heroes of the Storm mamy różne rodzaje obrażeń. My skupimy się dziś na tych zadawanych przez bohaterów. Każda z postaci może zadawać obrażenia fizyczne oraz magiczne. Obrażenia fizyczne to te zadawane za pośrednictwem ataków, zaś magiczne są wyprowadzane przy pomocy umiejętności. Jakiś czas temu zespół Heroes postanowił implementować pancerz niektórym bohaterom. Zastosowanie to miało ułatwić zrozumienie działania podatności, a także zwiększyć możliwości Pomocników.

Jak działa pancerz w Heroes

Mamy trzy rodzaje pancerza w Heroes: pancerz uniwersalny, pancerz fizyczny, pancerz magiczny. Pancerz uniwersalny broni przed każdą porcją obrażeń, fizyczny przed atakami podstawowymi zaś magiczny przed umiejętnościami. Maksymalna wartość pancerza może wynosić 75%, zaś minimalna -25%. Nazebo jest wyjątkiem (Przy wyborze talentu Zabobony, Szaman może mieć -30% pancerza). Każdy 1% pancerza redukuje obrażenia również o tę wartość.

Co jeszcze warto wiedzieć


Poza obrażeniami fizycznymi i magicznymi, mamy także podział na Burst oraz Sustain. Wyrażenia te odnoszą się również do leczenia. Na chłopski rozum Burst oznacza dużą porcję obrażeń w krótkim czasie (przykładowo Li-Ming oraz jej zdolności lub Pirowybuch Kael'Thasa). Często Burst jest okupiony czasem odnowienia. Nova przy pomocy Pocisków przeciwpancernych może zwiększyć swój Burst. Obrażenia typu Sustain to w Heroes nieco szerszy temat. Sustain w języku Graczy oznacza coś stabilnego, trwałego, bez czasu odnowienia. Właśnie dlatego często Sustain Damage oznacza strzelców. Wyjątkowymi bohaterami są także Lunara oraz Gul'dan. Zadają oni bowiem obrażenia typu DOT (Damage over time czyli obrażenia rozłożone w czasie). Postaci te to mieszanka obrażeń Burst oraz Sustain.

Czy wiesz że...


Rozwałka (Q) Tychusa to obrażenia magiczne, zaś Działko (Cecha) to obrażenia fizyczne. Łączenie ich jest niemożliwe. Warto także pamiętać, że oślepienie działa tylko na Działko, zaś zwykłe ogłuszenie przerywa Rozwałkę. Z pozoru jasne, lecz jest to często spotykany błąd u nowych Graczy.

Podsumowanie

Warto mieszać rodzaje obrażeń. Warto budować drużyny tak, by niczego nam nie brakowało. Samych magów lub też samych strzelców można w prosty sposób skontrować. Właśnie dlatego niektóre postaci się ze sobą gryzą. Warto pamiętać, że strzelcy to często mistrzowie w wykańczaniu wojowników, zaś Magowie to typowa artyleria.

Chciałbym zaprosić także na mojego autorskiego bloga, którego znajdziecie pod adresem: www.bohaterburzy.pl