Sonsiecka Pomoc: Weterani Pola Bitewnego Wieczności

Sonsiecka Pomoc: Weterani Pola Bitewnego Wieczności

Każda mapa w Heroes ma swoje unikatowe zadania, które mogą przybliżyć nas do zwycięstwa. Ten maleńki szczegół ma często duży wpływ na wybór odpowiedniego bohatera. Dziś poruszymy kwestię Pola Bitewnego Wieczności oraz wyjaśnimy sobie, dlaczego niektórzy bohaterowie są tutaj wyjątkowi.

Istotny szczegół to rodzaj obrażeń. Obrażenia możemy podzielić na magiczne oraz fizyczne. Magiczne obrażenia zadawane są za pomocą umiejętności, fizyczne zaś za pomocą ataków podstawowych. Niektórzy bohaterowie mogą zwiększać obrażenia celom niebohaterskim. W tym wypadku szybciej niszczymy Nieśmiertelnego, przez co zwiększamy szansę na zwycięstwo.

Dodatkowe obrażenia dla celów niebohaterskich


Najlepszym niszczycielem Nieśmiertelnych jest Lunara, która nakłada truciznę na każdy zraniony cel. Gdyby tego było mało - może ona zwiększyć obrażenia od trucizny (za pomocą talentu Ubój Naturalny), przez co budowle zostaną zniszczone w mgnieniu oka, a Nieśmiertelny nie będzie stanowił większego problemu. W chwili wprowadzenia zmian u Artanisa, wojownik ten stał się bardzo mocnym wyborem w obecnej Mecie. Pierwszy Wojownik z uniwersum Starcraft dysponuje talentem Niedoświadczony Przeciwnik, który zwiększa obrażenia celom niebohaterskim. Tak jak w przypadku Lunary, Artanis świetnie radzi sobie z ubijaniem Wielkiego Anioła. Innym, równie dobrym przykładem jest Muradin, który może wzmacniać swój Młot. Uwielbiam połączenie talentów Gwałtowna Burza, Kafar oraz Impet Żelaznej Kuźni, ponieważ w ten sposób możemy zadawać krytyczne obrażenia Nieśmiertelnemu.

Bohaterowie z dużą prędkością ataku

Szarogrzywy, Raynor, Valla, Tychus a nawet Zul'jin to bohaterowie, których mechanika opiera się na atakach podstawowych. Można śmiało powiedzieć, że postaci te to prawdziwi mistrzowie zbijania zdrowia potężnych Nieśmiertelnych. Raynor stanowi świetne źródło obrażeń, a także sowity support dla typowych right-clickerów, ponieważ zwiększa prędkość ataku zarówno sobie, jak i swoim sojusznikom. Szarogrzywy pod postacią Worgena to dosłownie Wielki Zły Wilk. Wraz z Raynorem i Tyrande (która może zwiększyć obrażenia wybranego celu za pomocą Znaku Łowcy), Worgen będzie dosłownie topił wrogiego Nieśmiertelnego.

Inne równie wyjątkowe postaci


Li-Ming, Sylwana, a nawet Gazol to wyjątkowi bohaterowie. Li-Ming jest naprawdę bardzo uniwersalną postacią. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że to najlepsza premiera 2016 roku. Przy doborze odpowiednich talentów, Czarodziejka może mieć spory wpływ na wyścig w niszczeniu Nieśmiertelnego. Sylwanas oraz Arthas to z kolei bohaterowie, którzy mogą wyłączyć struktury na określony czas. Nie ma nic bardziej użytecznego, jak dezaktywacja umocnień przeciwnika podczas oblężenia. Zwłaszcza, gdy tuż pod bramami stoi wielki Nieśmiertelny, który swoim ogromnym mieczem kruszy mury.

Kompozycja

Rzadko to mówię, ale na tej mapie warto wybrać więcej postaci walczących na dystans. Powodów jest wiele. Głównym z nich jest zabezpieczenie defensywy. Jeżeli okaże się, że nasz Pogromca poległ w wyścigu, a my będziemy zmuszeni bronić się, wiele dystansowców ułatwi nam to zadanie. Dodatkowo warto pamiętać o wielu wyciszeniach i ogłuszeniach, które pomagają znacznie w obronie podczas wydarzenia. Warto unikać zestawień złożonych głównie z bohaterów walczących w zwarciu, ponieważ bardzo łatwo wtedy o skontrowanie. Dodatkowo, ciężej jest uchronić się przed wpływem Nieśmiertelnego, który co kilka sekund używa umiejętności ogłuszających.

Unikamy także bohaterów bazujących na rotacjach (o tym jednak powiemy sobie już w następnej Sonsieckiej Pomocy).

Podsumowanie

Odpowiedni wybór postaci ma znaczenie. Jeżeli nauczymy się wybierać postaci w umiejętny sposób, nasze umiejętności szybko wzrosną. Nie wystarczy umieć korzystać z Hotslogs. Czasem trzeba także wiedzieć, w jaki sposób konkretni bohaterowie działają. W niektórych warunkach postać typu Super Tier może się okazać kompletnie bezużytecznym pionkiem, który będzie stanowił tylko kulę u nogi.