Sonsiecka Pomoc: Wielkość modeli bohaterów

Sonsiecka Pomoc: Wielkość modeli bohaterów

Każdy bohater w Heroes of the Storm ma swój rozmiar. Mówiąc to nie mam na myśli rozmiarówki ubrań, lecz wielkość modelu. Co oznacza ten termin i dlaczego jest on taki ważny w Nexusie? Wielu Graczy tak naprawdę nie zwraca na to uwagi, tymczasem jest to bardzo ważny aspekt w Nexusie...

Co to takiego ta wielkość modelu?

Wielkość modelu to rozmiar naszego bohatera w stosunku do innych postaci. Przykładowo Li-Ming będzie mniejsza od Arthasa, zaś Czempion Plagi mniejszy od Azmodana. Wiadomo - im większy model, tym trudniej zrobić unik, tym łatwiej robić bodyblocking. Niestety wielkość modelu może się okazać bardzo uciążliwa, ponieważ łatwiej się wtedy zaklinować.

Rozmiar naszego bohatera określany jest okręgiem pod modelem postaci. Każda postać ma swoją wielkość. Nie oznacza to jednak, że rozmiar ten jest unikatowy oraz niepowtarzalny. Może być wiele postaci o tym samym rozmiarze.

Bodyblock - o co chodzi?

Bodyblock to forma kontroli tłumu. Przy pomocy modelu możemy utrudniać ucieczkę naszym przeciwnikom. Gdy Gracz A porusza się w konkretnym kierunku, Gracz B może bez problemu stanąć mu na drodze. W efekcie Gracz A będzie musiał ominąć Gracza B. W tym samym czasie Gracz B może stale utrudniać ominięcie, przez co Gracz A stale usiłuje wyminąć przeszkodę. To właśnie jest bodyblock. Im większy model, tym trudniej wyminąć konkretnego bohatera. W Heroes wszystko ma swoją wielkość modelu - Budowle, Bohaterowie, a nawet Najemnicy.

Większy model - trudniej czy łatwiej?

Większy model umożliwia lepszy bodyblocking, ale może być także naszym przekleństwem. Jeżeli Tassadar z przeciwnej (lub naszej) drużyny ustawi Mur, to mały bohater być może będzie w stanie przemknąć się przez szczelinę, tymczasem duże postaci będą miały już problem. Dodatkowo im większy cel, tym większa szansa, że zostanie on trafiony. Nawet pociski mają wielkość. Im większy pocisk, tym większa szansa, że trafi on wielkiego Azmodana czy też Czo'Galla! Dlatego duży model pomaga, ale i utrudnia sprawę.

Jak jeszcze można wykorzystać wielkości modeli



Najemnicy nie mogą przenikać samych siebie, dlatego mogą się nawzajem blokować.
Można to wykorzystać by zminimalizować utratę zdrowia podczas walki z obozowiskiem. Oto omówienie sposobu: Atakując obóz, ustaw się w polu wyznaczonym czerwonym kształtem. Najemnicy skupią na Tobie swoją agresję. Ponieważ trzech najemników z obozu walczy wręcz, będą oni musieli podejść. Trick polega na tym, by chodzić wokół najemników i atakować ich. W rezultacie nasz model postaci będzie się znajdować w zasięgu dwóch stworzeń, zamiast czterech. Biegając dokoła zmuszamy najemników by biegali za nami, w skutek czego po przejęciu obozu nie musimy cofać się do bazy.

Podsumowanie

Wykorzystanie modelu jest naprawdę bardzo przydatne i skuteczne. Każdy Gracz, który lubi daną postać, powinien poznać możliwości konkretnego bohatera. Wiele osób nie korzysta z bodyblocków podczas gry wojownikami. Tymczasem jest to bardzo irytujące, skuteczne i przede wszystkim zaawansowane zagranie. Korzystając z bodyblocków przedstawiamy się przeciwnikom z jak najlepszej strony. Kiedy rywalowi coś nie wychodzi i w efekcie umiera - szuka winy wśród sprzymierzeńców. Wtedy nie jest istotne to, jak brawurowo zagrywamy. Na niższym poziomie wykorzystanie modelu nie jest zauważalne, zaś na wysokim wręcz normalne. Podsumowując krótko - nikt nas za to nie pochwali, ale warto o tym wiedzieć.