Wojownicze zmiany w Nexusie

Wojownicze zmiany w Nexusie

Do Heroes of The Storm trafi niedługo spora łatka, która przyniesie zmiany Czo’Gala, Gazola oraz wojowników. Szczególne modyfikacje dotkną w następnym patchu Arthasa i Anub’araka. Niebiescy chcą się skupić na modernizacji Tanków i Bruiserów. Ich celem jest lepsze rozgraniczenie tego jaka postać nadaje się do zadawania obrażeń, a jaka do ich przyjmowania i aplikowania kontroli tłumu. Zwrócimy teraz uwagę na większe poprawki z nadchodzącego patcha, a zaczniemy od…


Anub’arak

Bohater, dobrze znany starym wyjadaczom, pochodzący z uniwersum Warcrafta. Na początku roku, Blizzard wprowadził dodatkową bazową statystykę - pancerz, który ma za zadanie zmniejszenie otrzymanych obrażeń. Anub’arak otrzymał 25 punktów pancerza magicznego, co kwalifikuje się jako zmniejszenie efektywności zdolności wrogów o 25%. Ten atrybut został zmniejszony o 5 punktów, jednakże deweloperzy chcą utrzymać tą postać jako typową kontrę na magów. Zmiany w talentach powodują, że bardziej wygląda na Tanka niżeli Bruisera, co już można zauważyć już przy pierwszym wyborze. Znikają talenty Wydłużone Kolce oraz Skarabeusz Szturmowy, które bazowały na zwiększeniu obrażeń zdolności Przebicia i Żuka. Nerubiański Pancerz jest zmianą Stłumienia Magii, który daje mniej pancerza magicznego. Ta zmiana spowoduje, że Nerubian będzie podatniejszy na umiejętności przeciwników we wcześniejszej fazie rozgrywki. Nowy talent, Wytrzymałe Skarabeusze, pozwoli na to, by nasze Żuki lepiej sobie radziły z magią przeciwnika. Ten wybór wydaje się najmniej rozsądny. Idąc dalej w drzewku rozwoju bohatera zauważamy pewne roszady. Na poziom 4. przeniesione zostały talenty z poziomu 7 i 13. Chodzi tutaj konkretnie o Wylinkę oraz Cierniste Krzewy. Usunięto talent Chitynowe Igły, który był najrzadziej używanym w trakcie wybierania ścieżki rozwoju postaci. Podziemna Osłona to nowość, która pojawia się podczas wbicia “siódemki”. Bohater otrzymuje osłonę na 5 sekund, po użyciu Podziemnej szarży. To długi okres czasu, ale nie znając dokładnych liczb nie jesteśmy w stanie określić, czy tarcza ta będzie użyteczna. Talent Żarłoczne Skarabeusze dostał wzmocnienie w formie zwiększonych o 20% obrażeń Żuków, by zrekompensować stratę Skarabeusza Szturmowego.


Bardzo istotne zmiany zaszły na poziomach 16 i 20, gdzie dodane zostały nowe elementy. Pierwszym z nich jest Pozbawienie Sił. Powoduje ono, że moc zaklęć wrogich bohaterów, którzy zostali trafieni Podziemną Szarżą spada o 50%! Wygląda na bardzo silny element w późniejszej fazie gry, gdzie Anub’arak może doprowadzić do zmniejszenia obrażeń wrogiego maga aż o połowę na 4 sekundy. Zdecydowanie będzie trzeba się mieć na baczności i uważać, by nie zostać przez niego schwytanym. Ostatnią, dość istotną, zmianą jest usunięcie talentu Wzmocniona Osłona, na rzecz Osłony Nicości. Nie otrzymamy ochrony przed wszystkimi rodzajami obrażeń, a tylko przed umiejętnościami. Tutaj drużyna Blizzarda chce podkreślić jego rolę “anty-maga”. Podsumowując, Anub’arak będzie jeszcze mocniejszy przeciwko postaciom, których mechanika opiera się na rzucaniu zaklęć. Połączenie odporności, jaką może osiągnąć oraz osłabienia, które może narzucić wydaje się naprawdę wspaniałym wyborem. Więc warto mieć na niego oko.

Poziom (ranga) Talenty Anub'araka
1 (1) Wytrzymałe Skarabeusze Nerubiański Pancerz Mistrz Regeneracji
4 (2) Cierniste Krzewy Wylinka Władca Podziemi Legion Żuków
7 (3) Powłoka Chitynowa Podziemna Osłona Żarłoczne Skarabeusze
10 (4) Rój Szarańczy Kokon
13 (5) Płonąca Furia Parzące Grzbiety Kwasowe Żuwaczki
16 (6) Epicentrum Pozbawienie Sił Krwiożerczy Żuk
20 (7) Władca Nekrofauny Tkacz z Krypty Osłona Nicości Redukcja



Arthas

Król Licz to kolejny bohater, który został poddany renowacji. Zwiększono delikatnie jego zdrowie wraz z jego regeneracją. Obrażenia ataków podstawowych zostały zmniejszone, ale cecha Głód Ostrza Mrozu posiada własną ich wartość. Jego leczenie z Spirali Śmierci będzie skuteczniejsze. Bardzo istotna zmiana zaszła w Lodowej Nawałnicy. Mimo, że dokonuje mniej szkód, to posiada dodatkowy efekt. Zmniejsza szybkość ruchu i ataku wrogów o 10% na sekundę, maksymalnie do 40%. Brzmi znajomo? Powinno, ponieważ to jest talent Lodowaty Wicher z 13 poziomu, który został na stałe zaimplementowany w zdolności. Arthas będzie śmiertelnie niebezpieczny dla przeciwników, którzy walczą w zwarciu. W ciągu 4 sekund, DPS zabójcy, który specjalizuje się w zadawaniu obrażeń wręcz spadnie o 40%! Umiejętność Bohaterska Armia Umarłych doczekała się małych wzmocnień. Zmniejszenie czasu odnowienia, kosztu many oraz zwiększenie zasięgu ataku i zdrowia Ghuli zdecydowanie poprawią jej użyteczność.




Analizując modyfikacje, które zaszły w drzewku talentów możemy zauważyć zmianę Bloku na Szron. Działanie jest praktycznie takie samo, zmienia się jednak jego redukcja oraz ilość ładunków. Arthas będzie miał do dyspozycji 3 (zwiększono z 2) ładunki, z których każdy redukuje obrażenia od ataku podstawowego o 60% (zmniejszono z 75%). Mroźna Obecność doczekała się scalenia się z talentem poziomu 13 - Szlak Lodu, ale w dalszym wiąże się z zadaniem, w którym używamy Zamrażającego Podmuchu. Zmieniona została część Wiecznego Głodu. Oprócz regeneracji many, za każdym razem, kiedy użyjemy cechy na przeciwniku stale zwiększamy premię do obrażeń o 4. Bardzo ważna notka: na ten ostatni bonus nie ma limitu! Można więc poeksperymentować Arthasem zbudowanym pod Głód Ostrza Mrozu. Na następnym stopniu dodano bardzo ciekawy talent. Lodowe szpony zwiększają szybkość ataku Arthasa aż do 60%, podczas gdy wrogi bohater jest pod wpływem Lodowej Nawałnicy. Sprawia to, że przeciwnicy tacy jak Illidan, Samuro będą mieli bardzo ciężkie zadanie, by powalić Króla Licza.




Pan Śmierci to dobry defensywny wybór, który został dodatkowo wzmocniony. Premia do zasięgu jest większa, ale co najważniejsze redukcja została powiększona do 3 sekund. Jeśli chcemy, by nasza przeżywalność była jeszcze lepsza, możemy się zastanowić nad Nieśmiertelną Powłoką z kolejnej rangi. Będzie powodować, że jeśli użyjemy Spirali Śmierci na sobie to wzmocnimy efekt leczenia o 50%. W dalszym ciągu będziemy mogli zregenerować punkty życia, gdy użyjemy jej na przeciwniku, ale nie będzie to taka sama wartość. To wszystko zależy od sytuacji, w jakiej się znajdziemy. Przechodząc do dalszego etapu gry, będziemy mieć szansę zwiększenia możliwości bojowych. Mamy do dyspozycji zmniejszenie Pancerza wrogom o 15 pkt, zwiększone z czasem obrażenia Lodowej Nawałnicy lub delikatne wzmocnienie Cechy za pomocą Uderzenia Mrozu. Na poziomie 16 Objęcia Śmierci również wpływają na skuteczność leczenia. Jeśli więc jesteśmy w opałach i potrzebujemy nadzwyczajnej przeżywalności ten talent będzie doskonałym wyborem. Patrząc na całokształt “nowego” Arthasa, ma on ogromny potencjał by być koszmarem dla bohaterów walczących w zwarciu. Jego możliwości jako Bruisera nie są złe. Ma sposobność zadawania kolosalnych obrażeń, dzięki możliwości stackowania. Potrzeba jednak do tego sporo czasu. Najbezpieczniejszą ścieżką, będzie skupienie się na tym, by utrzymywać swoich nieprzyjaciół w Lodowej Nawałnicy. Dzięki niej ograniczymy możliwości bojowe przeciwnika oraz sprawimy, że ciężko będzie mu uciec z więzów Króla.

Poziom (ranga) Talenty Arthasa
1 (1) Wieczny Głód Mroźna Obecność Szron
4 (2) Zamarznięte Pustkowia Lodowe Szpony Pan Śmierci
7 (3) Runiczna Moc Nieśmiertelna Powłoka Lodowa Wytrwałość
10 (4) Armia Umarłych Przyzwanie Sindragosy
13 (5) Strzaskany Pancerz Uderzenie Mrozu Kąsające Zimno
16 (6) Bezlitosna Zima Pokarm Ostrza MrozuObjęcia Śmierci
20 (7) Legion Północnej Grani Zero Absolutne Pochód Śmierci Powłoka Antymagiczna

Końcowe wnioski

Widzimy, że Niebiescy chcą pokazać w jakim miejscu powinni się pojawić Arthas i Anub’arak. Król Licz będzie się teraz świetnie sprawował przeciwko wrogom walczącym w zwarciu nie dając im dużych szans na to, że wygrają pojedynek 1 na 1. Z drugiej strony Nerubianin pokazuje się jako tank, który bardzo dobrze radzi sobie z magami. Jego talenty znacząco wpływają na odporność na magię a także redukcję mocy zaklęć przeciwników. Może on sprawić, że Lee-Ming czy Jaina polegające na wykorzystaniu swoich umiejętności, zostaną wykluczone z walki drużynowej. Osobiście nie mogę się doczekać tych zmian. Bardzo podoba mi się to, że wojownicy zaczynają mieć swoją konkretną rolę w drużynie.

To nie jedyne zmiany, które zobaczymy wkrótce na serwerach. Niebiescy wprowadzają również spore modyfikacje u Czo’Gal’a oraz Gazola. Zachęcamy do zapoznania się także z nimi. Link do zmian. A Wy co sądzicie o naszych wojownikach? Czy to wszystko zmierza w dobrym kierunku? Koniecznie napiszcie w komentarzach co sądzicie!