Zainfekowani powstaną - Stiukow w Nexusie

Zainfekowani powstaną - Stiukow w Nexusie

Aleksiej Stiukow, nowy pomocnik z uniwersum Starcrafta znany jako wiceadmirał i zastępca dowódcy floty ekspedycyjnej DZZ, a po rezurekcji psionik i przywódca Nowego Roju. Rosjanin wkracza do Nexusa by rozsiewać infekcję.

Statystyki bazowe

Patrząc na kartę bazowych statystyk widzimy, że pula zdrowia Admirała jest najmniejszą ze wszystkich pomocników walczących w zwarciu - wynosi tyle samo co u Malfuriona. Z drugiej strony posiada on niesamowicie silny podstawowy atak, wręcz najsilniejszy w porównaniu do reszty bohaterów Nexusa, co może naprawdę zaskoczyć przeciwnika, który nie zna możliwości Stiukowa. Jego DPS znajduje się na 1 miejscu jeśli chodzi o swoją kategorię. Bardzo efektywne jest wykorzystywanie techniki „stutter steppingu” (atak, krok, atak, krok etc.) by wykorzystać czas między atakami np. na unik. Mając Aleksieja przeciwko lepiej nie podchodzić i obijać go z dystansu.

Cecha, podstawowe oraz bohaterskie zdolności

Cecha Stiukowa to Bio-wyłącznik, który detonuje wirusy lecznicze lub spowalniające. Zasięg jest nieograniczony. Użycie na sojusznikach zapewnia sporą porcję zdrowia natomiast skierowane przeciwko wrogom powoduje natychmiastowe spowolnienie na 2 sekundy oraz zadaje niewielkie obrażenia. Infekcje są wywołane umiejętnościami, które prezentują się następująco.

Leczący Patogen pozwala infekować sojuszników wirusem, który uzdrawia przez 4,5 sekundy. By wykorzystać potencjał tej zdolności warto trzymać się w grupie, bowiem może się ona rozprzestrzeniać. Pamiętajmy o Bio-wyłączniku - używa się go, kiedy wirus kończy działanie w celu zmaksymalizowania jego efektu. Na pierwszym poziomie, przy dobrym wyczuciu czasu pierwsza jednostka otrzyma 1000+ punktów życia z powrotem. Czas odnowienia jest długi, dlatego warto po wykorzystaniu grać bardziej defensywnie, dopóki nie będziemy mieć gotowej zdolności i cechy.

Skażony Ropień służy głównie do ograniczenia prędkości poruszania się wrogów, obrażenia tej umiejętności są niewielkie. Celem są jedynie bohaterowie, ale za to wszyscy w prostej linii na drodze “pocisku”. Umiejętność ta powoduje infekcję, w trakcie której przeciwnik zostaje spowolniony, a po upływie czasu działania zadawane są obrażenia. Detonacja wirusów potęguje efekt kontroli tłumu. Dobrze jest wykorzystać cechę wraz z nałożeniem leczenia na sojuszników ze względu na 16 sekundowy czas odnowienia Bio-wyłącznika.



Czyhająca Ręka to podtrzymywana zdolność obszarowa. Przeciwnicy otrzymują obrażenia co 0,25 sekund i są wyciszeni przez cały czas przebywania w promieniu działania. Dobrze jest ją wykorzystać do szturmu na bramy przeciwnika lub w ciasnych miejscach na mapie. Jeśli wirusy są aktywne, możemy użyć cechy bez przerywania Czyhającej Ręki. Każde inne polecenie anuluje jego działanie.

Okrutna Chłosta to pierwsza umiejętność heroiczna, która polega na wykonaniu trzech uderzeń w kształcie półokręgu odrzucających wrogów. Każdy kolejny zamach ma zwiększony zasięg. Zadaje ona niewielkie obrażenia, jednak wydaje się być bardzo dobrą zdolnością by przerwać inicjację, odrzucić od celu mapy (np. Klątwy w Przeklętej Kotlinie) lub od obozowiska bossa. Można się spodziewać, że będzie wykorzystywana podobnie jak Szkwał Falstada.

Potężne Pchnięcie to alternatywny wybór zdolności bohaterskiej. Jej użycie pozwoli odpychać wroga dopóki nie zderzy się z przeszkodą. W tym czasie Stiukow zyskuje 50 punktów pancerza. Czas odnowienia umiejętności jest bardzo krótki - to tylko 20 sekund, w związku z czym można wykorzystać ją do częstego eliminowania z walki drużynowej wrogiego bohatera, zwłaszcza jeśli bijemy się w miejscu bez przeszkód. Inną opcją jest zaskoczenie przeciwnika z tyłu i wepchnięcie go w nasz fort. Ta taktyka jest ryzykowna, gdyż jesteśmy odsłonięci na atak przeciwnika, bowiem jeśli schwytamy wroga w swoją rękę, będziemy przez cały czas widoczni dla drużyny oponentów.



„Wybierz talent”

  • Poziom 1 – Do dyspozycji mamy różne rodzaje talentów, które wpływają na Stiukowa. Pierwszy z nich (Miotacz Kolców) pozwala na atakowanie z dystansu za pomocą podstawowych ataków, które dodatkowo spowalniają wrogów na 1 sekundę. Minusem jest to, że te obrażenia są mniejsze o połowę. Dotyk Zgnilizny da nam możliwość częstszego używania Skażonego Ropnia, jeśli wykonamy dwustopniowe zadanie. Przy 40 trafieniach możemy całkowicie pozbyć się kosztu many. Rozwój infekcji zwiększa obszar działania Czyhającej Ręki, co pomoże w szczególności przy bramach - promień umiejętności będzie wystarczający aby zakryć całą bramę bez pozostawiania luk. Ostatnia opcja, Pękające Ropnie, wymaga od nas wykonania zadania (detonacja wirusów na wrogach 10 razy) bez umierania. Nagrodą będzie obszarowe spowolnienie po użyciu cechy.
  • Poziom 4 – Na tej randze talenty skupiają się na zwiększeniu możliwości Leczącego Patogenu oraz Bio-Wyłącznika. W zależności od sytuacji powinien być dobrany odpowiedni talent. Trzymamy się w grupie niemal cały czas? Dobry Rozsiew pozwoli na zmniejszenie czasu odnowienia i zwróci koszt many, jeśli wirus znajdzie się na 4 sojusznikach. Przeciwnicy skupiają się głównie na podstawowych atakach? Pancerz Biotyczny zagwarantuje ochronę przed atakami fizycznymi dla pierwotnego celu. Potrzebujemy większego natychmiastowego leczenia? Wypełnienie zadania Wychwytu Zwrotnego będzie naszym przyjacielem, bo zwiększy leczenie z Bio-Wyłącznika o 50%, co niezwykle pomoże w szybszym powrocie do walki. Czapka z Głowy wydaje się najsłabszym talentem. Nie działa on, jeśli sojusznik ma 60% zdrowia lub mniej. To dobra opcja jedynie, jeśli mamy w drużynie tanków z dużą pulą życia.
  • Poziom 7 – Zwiększenie zasięgu lub zmniejszenie czasu odnowienia – Talenty związane z Czyhającą Ręką (W Zasięgu Ręki, Łaknienie) nie są na tyle mocne, aby je rozważać. Chirurgiczna Precyzja zdobyła nasze serca. Detonacja jednego Skażonego Ropnia skraca czas odnowienia Bio-Wyłącznika do 5 sekund! To bardzo silny talent ze względu na to, że możemy w tym czasie wykorzystać Leczący Patogen i mieć cechę gotową na następną porcję wirusów. Daleki Zasięg pozwoli na łatwiejsze wykonanie zadania Dotyku Zgnilizny nie narażając się na atak wroga.
  • Poziom 13 – Ulepszenie możliwości Czyhającej Ręki i Skażonego Ropnia – Talent, który najbardziej nas zainteresował to Reakcja Zapalna - po zdetonowaniu Ropnia na obszarze Czyhającej Ręki przeciwnik zostanie unieruchomiony na 2 sekundy. Dzięki czemu pojawia się możliwość wykonania szybkiej kombinacji, która nakłada dodatkowy efekt kontroli tłumu. Reaktywne Zarodniki to nasz drugi wybór. Efekt ten powoduje zresetowanie się Bio-wyłącznika oraz roznoszenie Skażonego Ropnia, kiedy Stiukow otrzyma obrażenia mając mniej niż 50% zdrowia. Czas odnowienia wynosi 10 sekund.



  • Poziom 16 - Wzmocnienie wirusów – Ciężko wybrać tutaj faworyta, bo każdy talent jest grywalny w różnych okolicznościach. Superszczep zapewnia niesamowitą przeżywalność. Wszyscy dobrze wiemy jak to uczucie być pod wpływem ciągnącej się, silnej kontroli tłumu - najczęściej kończy się to eliminacją. Leczący Patogen regeneruje od razu porcję zdrowia za każde ogłuszenie. Uniwersalny Nosiciel (Stiukov może rozsiewać przez siebie wirus w nieskończoność, jednak leczenie jest zmniejszone o 60%) może wyciągnąć naprawdę wysokie cyfry. Ograniczenie leczenia nie wpływa na działanie Bio-Wyłącznika, wciąż leczymy 100% jego wartości. Pokswirusów nie trzeba tłumaczyć - użycie cechy nie usunie działania Leczącego Patogenu, ale za to go odnowi. Dzięki temu można wyleczyć duże pokłady zdrowia w ciągu kilku sekund każdemu z członków drużyny. Infekcja Oczna jest wyśmienita przeciwko bohaterom, którzy skupiają się na atakach podstawowych. Jeśli zdołamy zaaplikować Skażony Ropień i go zdetonować to wróg odniesie większe obrażenia oraz zostanie oślepiony na 3 sekundy.
  • Poziom 20 – „Talenty które zawiodły” – Jesteśmy trochę rozczarowani możliwościami wyboru talentu na ostatniej randze. Chaos Kontrolowany zmienia umiejętność Okrutna Chłosta w uderzającą tylko raz, jednak mogącą zgromadzić 3 ładunki. Użycie jednego ładunku ustawia czas odnowienia na 3 sekundy, nim będziemy mogli użyć kolejnego. Każdy ładunek odnawia się przez 40 sekund. Naszym zdaniem to pogorszenie zdolności, która nadaje się jedynie do przerwania podtrzymywanej zdolności. Potężniejsze Pchnięcie ulepsza Potężne Pchnięcie powodując, że ta umiejętność jest szybsza. Dodatkowo skraca czas odnowienia o 15 sekund, jeśli cel jest pod wpływem jego działania przez co najmniej 1,5 sekundy. Z jednej szybciej wrócimy do walki, ale z drugiej wróg też będzie krócej pod wpływem chwytu Stiukowa. Ostatni talent, Bio-eksplozja, pozwala na zdetonowanie Czyhającej Ręki co doprowadza do nałożenia infekcji i wyciszenia, co również nie jest rewelacyjne. Niestety powyższe talenty nie wnoszą zbyt wiele, a czasami mogą nawet utrudnić rozgrywkę.

Proponowany build z objaśnieniem

Poziom (ranga)

Talenty Stiukowa

1 (1)

Miotacz Kolców

Dotyk Zgnilizny

Rozwój Infekcji

Pękające Ropnie

4 (2)

Dobry Rozsiew

Czapka z Głowy

Pancerz Biotyczny

Wychwyt Zwrotny

7 (3)

Daleki Zasięg

W Zasięgu Ręki

Łaknienie

Chirurgiczna Precyzja

10 (4)

Okrutna Chłosta

Potężne Pchnięcie



13 (5)

Reaktywne Zarodniki

Cios Poniżej Pasa

Przetrwalnikowe Kolce

Reakcja Zapalna

16 (6)

Superszczep

Uniwersalny Nosiciel

Pokswirusy

Infekcja Oczna

20 (7)

Chaos Kontrolowany

Potężniejsze Pchnięcie

Bio-eksplozja



Przedstawiony build skupia się głównie na zapewnieniu jak najbardziej skutecznego leczenia. Oczywiście przedstawiona propozycja jest jedynie naszą sugestią, która pomoże zacząć przygodę ze Stiukowem.

Na samym początku gry, dobrym wyborem jest Dotyk Zgnilizny. Wypełnienie zadań pozwoli na częstsze infekowanie przeciwników w późniejszej fazie rozgrywki. Kolejny talent, który wybraliśmy to Wychwyt Zwrotny. Po zdetonowaniu 50-ciu patogenów dostaniemy świetny bonus do leczenia. Na wyższych poziomach może to być kluczowe i da nam możliwość leczenia ponad 1500 obrażeń u każdego bohatera. 16-sekundowy czas odnowienia jest dość długi, ale na randze 3 pojawia się świetny talent, który skraca go do 5 sekund - Chirurgiczna Precyzja. Należy zdetonować tylko jednego skażonego wroga (bez limitu na leczące patogeny), by otrzymać tą premię. W połączeniu z Dotykiem Zgnilizny, jesteśmy w stanie praktycznie non stop aplikować Skażony Ropień i co 5 sekund używać swojej cechy.



Jako umiejętność bohaterską wybraliśmy Potężne Pchnięcie. Co 20 sekund możemy dosłownie wypchnąć wroga z walki drużynowej. Warto wtedy unikać ciasnych, krętych części map. Najbardziej efektywne jest “wyrzucenie” przeciwnika na prostej alei, co ma potencjał wysłać go nawet do Nexusa. Warto poeksperymentować i sprawdzić, czy to jest skuteczna opcja. Okrutna Chłosta nie odstaje w kwestii użyteczności. To dobre narzędzie do przerwania inicjacji ze strony przeciwników - wybuchający mech D.vy już nie będzie taki straszny. Po osiągnięciu „trzynastki” Reakcja Zapalna zapewni dodatkowy efekt kontroli tłumu. Wykonanie kombinacji Skażony Ropień – Czyhająca Ręka – Bio-wyłącznik unieruchomi trafionych wrogów na 2 sekundy. Na przedostatniej randze Pokswirusy odnowią działanie Leczącego Patogenu po aktywacji Bio-wyłącznika, co jeszcze bardziej zwiększy potencjał umiejętności. Superszczep to dobra alternatywa, jeśli napotkamy drużynę z silną kontrolą tłumu. Zainfekowany sojusznik otrzyma porcję zdrowia za każdym razem, gdy zostanie ogłuszony, co stanowi dobrą kontrę przeciwko kompozycjom typu Anub’arak+Uther. 20 poziom to talenty, które niestety nie wnoszą zbyt wiele do rozgrywki. Grywalne opcje to Potężniejsze Pchnięcie lub Bio-ekspert, jednak ich potencjał nie jest zbyt duży.



Podsumowując

Aleksiej Stiukow, zainfekowany admirał z uniwersum Starcraft to nowy pomocnik z nie lada potencjałem. Jego możliwości leczenia są przeogromne, przede wszystkim jeśli bacznie zwracamy uwagę na wirusy, które rozprzestrzeniamy. Wybranie talentów z zadaniami na początkowych poziomach sprawi, że Stiukow będzie mocno wspierał drużynę w późniejszej fazie meczu. Mechanika bohatera opiera się na współpracy i rozsiewaniu infekcji. Jego skuteczność wzrośnie zdecydowanie na małych mapach typu Grobowiec Pajęczej Królowej. Przy rotacjach z większą liczbą osób Leczący Patogen pozwoli szybko wrócić w wir walki z podreperowaną pulą zdrowia. Nie możemy też zapominać o jego zdolnościach bojowych. Największy bazowy atak w grze może niemiło zaskoczyć przeciwników. Przeciętna pula zdrowia oraz brak mobilności sprawią jednak, że będzie można go zlikwidować skupionym atakiem w miarę sprawnie, jeśli nie ma na sobie wirusa. Na dniach przekonamy się jak wysoko stoi Stiukow i czy będzie gorącym wyborem na HL,TL czy też w profesjonalnych rozgrywkach.

A Wy co sądzicie o Admirale? Czy nada się jako solo pomocnik w meczach? Czy może potrzebuje wsparcia by dobrze wykonać swoją robotę? Według nas ma bardzo duży potencjał i trzeba uważać na rozsiewane infekcje, aby zmaksymalizować jego możliwości. Chcemy usłyszeć Wasze opinie na temat nowego bohatera! Koniecznie napiszcie o tym w komentarzu.

„Da… Kiedy moja ręka rośnie to bardzo boli. Dziękuje, że mi o tym przypominasz. Z drugiej strony ostatnio bardzo dobrze idzie mi w siłowaniu się na rękę.”