Zmiany w balansie gry i nowe zasady dobierania graczy w QM

Zmiany w balansie gry i nowe zasady dobierania graczy w QM

Zmiany, zmiany i zmiany czyli coś co lubimy najbardziej. Tym razem Blizzard dobrał się do matchmakingu i dwóch ostatnio modyfikowanych bohaterów Rehgara i Novy.

Najpierw dobieranie graczy w szybkich meczach. Spyrian czyli jeden z managerów Heroes of The Storm poinformował o zmianie reguł występowania poszczególnych bohaterów. Od teraz coraz rzadziej będzie się zdarzać, że w swojej drużynie w szybkim meczu spotkamy więcej niż jedną postać z listy:

  • Abatur
  • Czo'gal
  • Por. Morales
  • Męcik
  • Nova
  • Zaginieni Wikingowie

Oczywiście jest sporo wyjątkowych sytuacji, w których ta reguła nie będzie miała zastosowania. Przede wszystkim dotyczy to drużyn i grup graczy. Jeśli dwóch graczy gra w premade mogą wybrać np. Novę i Męcika. Kolejny wyjątek pojawia się gdy drużyna przeciwna w swoim składzie ma już dwóch powyższych bohaterów, w naszej drużynie też może pojawić się dwójka postaci z tej listy. Ograniczeń nie uwzględnia ( jeszcze) automatyczny wybór bohatera, zostanie to zmienione w kolejnej aktualizacji.


W przyszłym tygodniu oprócz długo oczekiwanego Nekromanty Xula, pojawią się też zmiany w balansie Rehgara i Novy. Blizzard wysłuchał sugestii swoich graczy i zdecydował się na buffa dla Novy oraz nerf dla Rehgara. Zobaczcie co konkretnie się zmieni.

U Novy zmiana dotyczy Strzału Snajperskiego (Q), zwiększono obrażenia z 295 pkt. ( +4% za każdy poziom) do 310 pkt. ( + 4% za każdy poziom). Talent Strzelectwo Wyborowe zostało zmieniona poprzez zwiększenie premii do obrażeń za każdy poziom kumulacji z 12% do 15%, maksymalna kumulacja efektu to wciąż 5 razy.

Nie jest to spektakularna zmiana, widać jednak że Blizz próbuje uczynić Novę bardziej grywalną i częściej wybieraną. Obecnie bardzo rzadko spotyka się ją na mapach, czy zmiana w obrębie Q wystarczy by powróciła do topowych postaci? To się dopiero okaże. Na pewno taki buff jest dobrym początkiem i sprawi, że gra Novą będzie przyjemniejsza.



Rehgar otrzymał porządnego nerfa, wygląda na to, że nie będzie już tak popularnym wyborem w Hero Lidze.

Głównie 'oberwało się' umiejętności Tarcza Błyskawic (W). Talent Ładunek Elektryczny nie będzie już dawał premii do promienia Tarczy 33%, tylko 25%. Kolejny talent Siewca Burzy nie powoduje już wydłużenia czasu działania Tarczy. W talencie Tarcza Ziemi zmniejszono moc osłony z 15% do 12% maksymalnej wartości zdrowia celu.

Zmiany obejmują także ulti Rehgara. Pradawne uzdrowienie (R) czyli chyba najczęściej wybierana umiejętność będzie miała wydłużony czas odnowienia z 80 do 100 sekund. Co ciekawe jest także zmiana na plus i to w obrębie drugiej z umiejętności heroicznych czyli w Żądzy Krwi (R). Zmniejszono koszt many z 125 do 75pkt.

Jak te zmiany sprawdzą się w praktyce, zobaczymy już wkrótce. Patch balansujący powinien wejść do gry już 1 marca 2016.



Komentarze

Ananiasz 25. luty 2016 - 22:41
No to rehgar wylatuje z mety
Obrazek użytkownika itznaix
itznaix 8. Marzec 2016 - 12:11
nie koniecznie :> poprostu nie bedzie OP