Formaty i rotacje w HearthStone

Formaty i rotacje w HearthStone

Formaty gry na zawsze odmieniły nasze postrzeganie Hearthstone'owej rzeczywistości. Co trzeba o nich wiedzieć? Kiedy następuje zmiana rotacji kart? Jeśli szukasz odpowiedzi - dobrze trafiłeś!

Formaty w grach karcianych to „tryby” gry constructed, w których grają ściśle określone dodatki. Na dzień dzisiejszy w Hearthstone mamy dwa do wyboru:

Standard – główny, rotujący, celowany w nowicjuszy jak i jedyny rozgrywany w oficjalnych turniejach od Blizzarda oraz Wild – format „dziki”, który jest Hearthstonem jakiego znamy od samego początku. Można w nim grać wszystkimi kartami jakie tylko wyszły i jakie wyjdą. Póki co nie jest wspierany turniejowo, jednak tryb rankingowy pozostał bez zmian i dalej jest możliwość wbijania legendy swoimi ulubionymi kartami ze wcześniejszych dodatków.

O ile dzicz nigdy nie sprawiała nikomu problemu, tak standard i rotacje wciąż są dla sporej ilości graczy niejasne.

Przede wszystkim; rotacja następuje z rozpoczęciem się nowego roku w Hearthstone, a ten wypada na premierę pierwszego dodatku w kalendarzowym roku. Wtedy wychodzą z obiegu wszystkie ekspansje z najstarszego roku.

W chwili obecnej standard wygląda następująco:

  • Karty podstawowe (2014)
  • Pakiety Eksperckie (2014)
  • Czarna Góra (2015)
  • Wielki Turniej (2015)
  • Liga Odkrywców (2015)
  • Przedwieczni Bogowie (2016)
  • Pewnej Nocy w Karazhan (2016)
  • Ciemne zaułki Gadżetonu (2016)

W momencie wydania pierwszego dodatku w 2017 z tej puli odejdą wszystkie dodatki z 2015, czyli Czarna Góra, Wielki Turniej oraz Liga Odkrywców.

Karty podstawowe wraz z pakietami eksperckimi nie podlegają rotacji. Blizzard chce by każdy gracz miał możliwość bezbolesnego powrotu do gry po dłuższej nieobecności i nie musiał się uczyć wszystkich kart.

Co się dzieje z kartami po rotacji i czy warto je pyłować?

Kart z "dzikich" dodatków nie warto rozbijać, chyba że potrzebujemy pyłu do złożenia grywalnej talii. Wciąż możemy ich używać na drabince w Dziczy, w Karczemnych Bójkach i co najważniejsze w przygodach.