Hearthstone: Poradnik cz.3 Podstawy budowania talii

Hearthstone: Poradnik cz.3 Podstawy budowania talii

 

Połowa naszego sukcesu lub porażki w meczu stanowi budowa talii jaką stworzyliśmy. Źle złożona talia będzie zawsze ciągnąć nas ku dołowi i nieważne jak wykwalifikowanymi graczami jesteśmy.
 
Prawdą jest to, że każda klasa w grze funkcjonuje inaczej, ale istnieją pewne uniwersalne podstawy budowy decku, które mają zastosowanie we wszystkich klasach.
 
Krzywa Many
Mana Curve jest zasadą składania talii z zaklęć i stworków z różnymi kosztami ich zagrania. Wybierając zrównoważony asortyment mamy możliwość zagrywania kart we wczesnej grze, w połowie gry jak i na sam koniec. Dobrze wyważona talia posiada elastyczność we wszystkich etapach rozgrywki, co znacznie zwiększa nasze szanse przeżycia oraz użycia many z optymalną wydajnością. 
Źle wyważona talia może kosztować nas przegraną. Pakowanie zbyt wielu tanich zaklęć lub minionów poskutkuje brakiem czegoś mocniejszego, aby zakończyć mecz. Zaś jeśli upchamy zbyt wiele kart z wysokim kosztem to oddamy  bez walki nasze wczesne rundy, gdy nasz przeciwnik już tylko czeka, by wysłać na nas swoją hordę małych stworzeń i wspomaganą do tego czarami.



 
Cel
Podczas budowania talii i wyborze kart do niej, należy zadać sobie pytanie, co próbujemy osiągnąć. Jaka jest nasza wyznaczona droga do zwycięstwa? Musimy zatem być w stanie odpowiedzieć na następujące pytania:


 
1) Jak będziemy bezpośrednio uderzać we wrogiego bohatera?

Poza tym są jeszcze inne opcje. Mamy cały arsenał broni pozwalający atakować naszym herosem oraz szeroki wachlarz zaklęć, zarówno ofensywnych jak i wspomagających w bojach naszą hordę, które pozwolą nam dodatkowo uszczuplić pewną ilość punktów życia naszemu przeciwnikowi

 

2) Jak sobie poradzimy z wrogimi obrońcami?
Stronnicy z tauntem mogą nam przysporzyć zmartwień. Nie dość, że nie możemy atakować bezpośrednio we wroga to jeszcze przy tym tracimy swoich sługusów. Musimy mieć w zanadrzu plan na jak najszybsze się ich pozbycie. 
Czary ofensywne pozwalają bezpośrednio wpływać na obecność stronników na polu bitwy. Możemy też eliminować ich wykorzystując własne jednostki jednak lepiej byśmy mieli możliwość ich uleczenia lub uchronienia się od otrzymanych obrażeń.

 

3) Jak chronić się przed wrogimi murlockami?
Znane powiedzenie, które jest stare jak świat twierdzi, że najlepszą obroną jest atak. To jest w dużym stopniu prawdą w Hearthstone. Jednak wypada co nieco pogłówkować nad sposobami obrony. 
Tak samo jak nasz przeciwnik i my powinniśmy mieć kilku obrońców w rękawie, by postawić  barierę między nim a sobą, zmuszając go do wycofania się. Dzięki temu zyskujemy trochę czasu, a przede wszystkim przewagę,  gdyż nasz przeciwnik musi się teraz skupić na próbie ich zabicia, by znów móc nas bezpośrednio atakować. Stworki z tauntem chronią zarówno nas jak i naszą armię zatem mamy chwilę na przemyślenie naszej strategii i dostosowanie jej do sytuacji panującej na stole.

Czary są istotnym dodatkiem do naszej siły przebicia. Umożliwiają nam bezbolesne zdjęcie wrogich stronników jak i bezpośrednio strzelić petardą w przeciwnika. Dobrze jest mieć kilka czarów obszarowych, by móc efektywnie przeczesać teren po drugiej stronie stołu.

 

4) Jak moi stronnicy uzupełniają się wzajemnie?
Miniony oraz ich bezpłatne umiejętności mogą znacznie bardziej efektywne wpływać na rozkład sił. Sługusy, które zapewniają nam premie bojowe lub zdrowia, leczenia ran oraz zarzucania  tarczy obronnej pozwalają zupełnie zmienić przebieg gry oraz zoptymalizować zużycie zarówno many jak i swoich kart.

 

5) Jak moje czary moje jednostki?
Buffy są integralną częścią wielu strategii kończących grę. Czary leczące pozwalają dłużej utrzymać naszym minionów w formie, gotowych na kolejne starcia. Podczas używania zaklęć na sługusów starajmy się stronić od nieefektywnego wykorzystania kart (dwie karty do jednego efektu), to często może przekreślić nasze szanse na wygraną.

 

6) Jak moja umiejętność bohatera współgra z talią?
Umiejętności bohaterów to wspaniała sprawa. Nie zapominaj o nich. Mają one potężny wpływ na grę bez zużywania karty oraz przy bardzo niskim koszcie many.

 

7) Jak sobie radzić z orężem przeciwnika?
Nie każda klasa dostała możliwość dzierżenia broni lub poradzenia sobie z nią. Warto na taką ewentualność mieć co najmniej kilku obrońców lub czary kontrolne, żeby uchronić się od otrzymania obrażeń na skutek bezpośredniego ataku.

 

8) Czy moje karty są wydajne?
Wydajność kart działa na dwa sposoby: dobierania dodatkowych kart lub usunięcie wielu kart przeciwników za jednym zamachem.  Powinieneś dążyć, by mieć stały dopływ kart, by móc reagować na wrogie zagrania jak i wystawiać własne zagrożenia. Jednakowoż każda karta, która zadaje obrażenia obszarowe jednostkom wroga jest warta rozważenia, w szczególności na sam koniec gry.

 

Podsumowanie
Nie na wszystkie z powyższych pytań można odpowiedzieć pozytywnie w ramach jakiekolwiek talii. Nie ma doskonałego połączenia trzydziestu kart. Powinniśmy się skupiać na wyborze kart rozróżniając ich priorytety oraz sytuacje, w których pomogą nam odnieść upragnione zwycięstwo przy jak mniejszym koszcie zarówno many oraz zdrowia naszej armii jak i nas samych.