Matt Place o procesie tworzenia "Ciemnych Zaułków Gadżetonu"

Matt Place o procesie tworzenia "Ciemnych Zaułków Gadżetonu"

"Ciemne zaułki Gadżetonu", czyli najnowszy dodatek w Hearthstone, miały swoją premierę ponad tydzień temu. Skąd jednak w ogóle przyszedł ekipie Blizzarda pomysł na takie, a nie inne rozszerzenie do gry?

Pytanie brzmi: kiedy i jak zrodziły się w głowach twórców tak ciekawe pomysły, jak oparcie dodatku na wojnie gangów, trójklasowych kartach, czy tworzeniu własnych kart za pomocą Kazakusa?

Na BlizzConie redaktorzy z portalu Legend of the Inkeeper mieli okazję przeprowadzić wywiad ze Starszym Designerem Gry - Mattem Placem. Zadali mu kilka ciekawych pytań, na które ten odpowiedział, głównie dotyczyły one nowego dodatku. Cały wywiad znajdziecie tutaj w j. angielskim, my zaś specjalnie dla Was wyłuskaliśmy z niego co ciekawsze fakty! Oto i one!

1. Nazwa dodatku

Dodatek wpierw miał nosić nazwę "Gliny kontra Rabusie", jednak w trakcie obmyślania mechanik Rabusiów pojawił się pomysł, by skupić się właśnie na nich i podzielić ich szeregi na 3 różne gangi. Oczywiście liczba 3 też nie jest tutaj przypadkowa: w Hearthstone posiadamy 9 klas, które można było równomiernie podzielić poprzez 3 gangi.

2. Przyszłość trójklasowych kart

Twórcy gry nie mają w planach ogłaszania trójklasowych kart w najbliższym czasie (np. w najnowszej przygodzie), jednak nie są też przeciwnikami tej opcji.

3. Koncept Kozakusa

Ulubioną kartą Matta jest Kozakus, którego koncept powstał, kiedy jeden z twórców zapytał: "A co, jeżeli gracze mogliby tworzyć swoje własne karty?".

Pieczę nad Kazakusem sprawował Peter Whalen (Senior Game Designer), który dbał o to, żeby Kozakus był rozwijany w dobrą stronę i by był zbalansowany.

4. Naprawa klasy kapłana

Podczas projektowania kart dla Kapłana twórcy skupiali się na tym, aby Kapłan otrzymał karty mocne, jednocześnie dające mu różne możliwości (taką kartą jest np. Drakonid Operatives, która daje nam możliwość zajrzeć w talię przeciwnika i wybrania z niej jednej karty, jeżeli gramy talią opartą na smokach).


A co Wy sądzicie o efektach pracy ekipy Blizzarda? Czy coś ewentualnie byście zmienili?

Piszcie w komentarzach!