Podsumowanie Gamescom 2015

Podsumowanie Gamescom 2015

Na tegorocznym Gamescomie, który odbył się w tym tygodniu w Niemczech, nie zabrakło też nowości z naszej ulubionej karcianki- Hearthstone: Heroes of Warcraft. Zostaliśmy dosłownie zasypani kolejnymi informacjami o Wielkim Turnieju w postaci nowych kart, mechanik czy zmianach w nagrodach zdobywanych za zajęte miejsce w grze rankingowej.

Wielki Turniej


Blizzard odkrył kolejne 25 kart z nadchodzącego dodatku
oraz opowiedział o nowej mechanice – Joust. Potyczki polegają na tym, że po zagraniu karty zawierającą w opisie wspomnianą mechanikę, obaj gracze odsłaniają losowego stronnika, którego posiadają w swoim decku. Gracz, którego stwór kosztuje więcej many wygrywa i dostaje dzięki temu bonusy np. dociągnięcie karty, boską tarczę lub szarżę. Ma to pomóc w walce z aggro - deckami zbudowanych na dużej ilości dość tanich potworków. Idea została zaczerpnięta z potyczek rycerzy, która ma być odpowiedzią na problemy z obecnym metagame.

[spoiler]

[/spoiler]

Zmiany w nagrodach za zajęte miejsce w grze rankingowej pod koniec koniec sezonu

Nasze modły zostały wysłuchane. Mianowicie od bieżącego sezonu zostaną wprowadzone nagrody za osiągniętą rangę powyżej dwudziestej. W nasze ręce oprócz rewersu zostaną oddane złote karty oraz pył. Co najlepsze, nagrody przyznawane będą nie na podstawie rangi, z którą zakończyliśmy poprzedni sezon, a najwyższej rangi zdobytej podczas jego trwania. Zatem jeśli macie zły dzień i np. spadniecie z 5 na 10, dalej dostaniecie nagrody za 5 rangę, jako najwyższą w danym sezonie :) Dzięki temu będziecie mogli ladderować bez obaw pogorszenia sobie statystyk!

gamescom_HS_lightbox_questlog_CK_500x140.png

gamescom_HS_lightbox_highestEarned_CK_500x313.jpg

Wywiady

No i na koniec wywiad z Senior Designerem – Mikiem Donaisem,w którym ujawnił, że tryb turniejowy faktycznie miał trafić do Hearthstone, jednak uznano, że bójki będą się cieszyć większym zainteresowaniem.

Quote from Mike Donais


  • Tournament Mode was going to come before Tavern Brawl, but they decided Brawls would be enjoyed more.
  • TGT was a way to provide us with tools to answer our complaints with the current meta game.
  • Joust isn't a keyword because it ended up still needing other words on the card. "It didn't make sense".
  • There are no immediate plans for spectator mode improvements.
  • The Adventure then Expansion model we've seen isn't set in stone. We could easily see two adventures or expansions in a row.
  • They're still looking at the new player experience. Making sure newbies fight other newbies, and releasing powerful common cards helps.
  • No work is being done on an option to disable animations.