"Pradawne wrota zostały otwarte..."

"Pradawne wrota zostały otwarte..."

Strażnicy, stańcie do walki, odnajdźcie Ozyrysa i zatrzymajcie inwazję Vexów!

Już jutro (5.12.2017) o godzinie 18:00 odbędzie się premiera pierwszego DLC do Destiny 2. Dodatek nosi nazwę "Klątwa Ozyrysa" i zabierze nas na Merkurego, gdzie stoczymy walkę z wrogimi maszynami planujacymi inwazję na Układ Słoneczny.


Dodatek wprowadzi wiele nowości. Wśród nich są:
- Nowa planeta - Merkury wraz z tajemniczym "Nieskończonym Lasem"
- Nowa przestrzeń społecznościowa - Latarnia
- Nowy maksymalny poziom (25)
- Nowa maksymalna moc (330)
- Nowe misje fabularne i przygody
- Nowe zadania
- Nowe szturmy
- Nowa heroiczna playlista szturmów
- Nowe wyjątkowe bronie, pancerze i sprzęt
- Nowe misje kooperacyjne
- Nowa aktywność na wzór najazdu - Pożeracz Światów

Ponadto, wraz z DLC otrzymamy potężną aktualizację zmieniającą wiele aspektów rozgrywki.
Po pierwsze nastąpi zmiana godziny resetu. Obecnie resety mają miejsce o 10:00, natomiast po update będą odbywały się o 18:00. Bungie tłumaczy tę zmianę chęcią ujednolicenia pory, w której nowa zawartość pojawia się na serwerach.

Teraz pora, aby dokładniej przyjrzeć się zmianą jakie wprowadzi aktualizacja. Na początek warto wspomnieć, że wszystko zostało rozłożone na 2 osobne update'y, pierwszy 5 grudnia, a drugi 12 grudnia.

5 grudnia (Premiera Klątwy Ozyrysa)

- Ornamenty Pancerza - Do gry zostaną dodane Ornamenty zmieniające wygląd pancerza naszej postaci. Każda część zbroi posiada własny Ornament, który odblokujemy poprzez ukończenie określonych zadań. Raz odblokowany Ornament pozostanie odblokowany na zawsze.
Pancerze, dla których pojawią się Ornamenty:
- Straż Przednia (Szurmy)
- Tygiel
- Próby Dziewiątki
- Żelazna Chorągiew
- Martwa Orbita (frakcja)
- Nowa Monarchia (frakcja)
- Kult Przyszłej Wojny (frakcja)
- Pożeracz Światów (aktywność najazdowa)


- Modyfikacje broni i pancerza - Od aktualizacji, za rozłożenie rzadkich modyfikacji dostaniemy Materiały dla Rusznikarza oraz będziemy mieć szansę na drop Legendarnych Komponentów, które wymienimy na Legendarne Modyfikacje.
Gunsmith będzie sprzedawał wybrane mody za Legendarne Odłamki oraz Komponenty. Wybór modów do bezpośredniego kupienia będzie się zmieniał codziennie.


- Master Rahool będzie sprzedawał Legendarne Engramy za Legendarne Odłamki.

12 grudnia

- Masterworks - to nowa odmiana Legendarnych broni, która ma kilka dodatkowych funkcji w porównaniu do podstawowych Legend. Te bronie potrafią:
- Śledzić i wyświetlać ilość zdobytych przez nas killi (można wybrać pomiędzy ilością wszystkich zabójstw lub tylko tych z Tygla)
- Generować orby dla nas i naszych kompanów za multi-kille zrobione daną bronią
- Dodają bonusy do statów (bonusy wybierane są randomowo z małej puli i można je losować od nowa)
Masterworks dropią z dowolnej aktywności dla postaci powyżej 250 punktów Mocy. Niechciane Masterworks mogą być rozłożone na materiały wykorzystywane do zmieniania zwykłej Legendarnej bronii w wersję Masterworks.
Bronie z Najazdu oraz Prób będą mieć bardzo dużą szansę na drop jako Masterworks.



- Frakcyjne pancerze oraz bronie będzie można kupić za Legendarne Odłamki i Frakcyjne Żetony. Wszystkie części pancerza będą zawsze dostępne do kupienia, a oferta broni będzie zmieniać się co tydzień.

- Xûr będzie sprzedawał co tydzień specjalne engramy za Legendarne Odłamki. Z tych engramów będziemy mogli dostać Egzotyki, których nie posiadamy w kolekcji.
Ponadto pojawią się tzw. "Three of Coins". Jest to specjalny buff, który raz aktywowany trwa 4 godziny i w tym czasie zwiększa szansę na drop Egzotyków.


- Naczelnik Zavala i Lord Shaxx będą sprzedawać specjalne przedmioty za Legendarne Odłamki. Owe przedmioty mogą być używane podczas szturmów i meczów Tygla, aby dostać bonusową nagrodę za ukończenie danej aktywności. Raz aktywowane, działają dla wszystkich w aktywności (sojuszników oraz przeciwników) i można z nich dostać wszystko od Żetonów Frakcyjnych po Egzotyki.


- Vendorzy będą teraz podświetlać się na mapie tylko, gdy mamy w ekwipunku wystarczająco dużo żetonów, aby wymienić je na Engram.

To tylko część zmian, nad którymi pracuje Bungie. Kolejna duża aktualizacja planowana jest na styczeń. Wśród usprawnień, na które poczekamy do Nowego Roku znajdują się m.in.:
- Coś co zachęci nas do grania aktywności w trybach Prestiżowych
- Prywatne Mecze Tygla
- Kary za wychodzenie z meczów PVP
- Interfejs pozwalający na zarządzanie wszystkimi czterema slotami na emotki.
Ponadto Bungie obiecuje, że od Nowego Roku bardziej skupi się na rankingowych meczach Tygla.


Warto także wspomnieć, iż wraz z premierą Klątwy Ozyrysa kończy się pierwszy sezon w grze i automatycznie zaczyna się kolejny okres. Podczas pierwszego roku Destiny 2 będą 4 sezony. Każdy z nich będzie wprowadzał wiele zmian i nowości jak np. nowe egzotyczne duszki, statki, emotki czy ścigacze. Każdy egzotyczny przedmiot nie będący częścią uzbrojenia, pozostanie czymś ekskluzywnym dla danego sezonu. Innymi słowy, początek nowego okresu zablokuje możliwość zdobycia "kosmetycznych" egzotyków z poprzedniego sezonu i wprowadzi całkowicie nowe, możliwe do zdobycia tylko w czasie danego okresu.

Początek każdego sezonu wiąże się z dużą aktualizacją całkowicie zmieniającą balans rozgrywki. Wszystkie bronie otrzymają inne perki, a niektóre mogą zostać przeniesione między poszczególnymi slotami (np. rewolwer z Żelaznej Chorągwi obecnie jest bronią kinetyczną, a w sezonie 2 może pojawić się jako w slocie energetycznym z innymi perkami).

Początek danego sezonu to także reset klanowych bannerów. Wszystkie perki na chorągwiach zostaną usunięte i zastąpione nowymi. To dlatego, że każdy sezon skupia się na czymś innym np. sezon 1 to okres Kombinatu, dlatego perki są z nimi związane, natomiast sezon 2 będzie skupiony na czymś innym, a więc perki także muszą zostać zmienione. Klany, które w poprzednim sezonie uzyskały maksymalny poziom w nagrodę dostaną specjalny drzewiec na swoją chorągiew.