Poradnik do Reinhardta – Młotem w nich! // Seria bohatera #2

Poradnik do Reinhardta – Młotem w nich! // Seria bohatera #2

Reinhardt dość często jest w stanie uratować nam skórę. Jego tarcza skutecznie pochłania ataki przeciwnej drużyny. Jak grać rycerzem lepiej? Na to pytanie odpowie nam Nicholas "Skipjack" Rosada. Na podstawie jego doświadczeń pisany jest ten poradnik.

Kiedy wybrać Reinhardta, a nie innego Tanka?

Wysoka wartość tego bohatera w obronie jest oczywista. W sposób nadzwyczaj skuteczny pożera ataki DPSów walczących z dystansu. Jednakże nawet dobry Reinhardt niewiele może wskórać przeciwko kompozycjom zawierającym sporo postaci flankujące lub mogących w łatwy sposób dostać się za tarczę. Wtedy trzeba się dostosować. Taktyki związane z szybkim atakiem z jego udziałem kategorycznie odpadają. Jest on skuteczny w stabilnych, nieprędkich atakach z drużyną przystosowaną do powolnego zdobywania terenu.

Reinhadta używamy na obszarach trudnych do zdobycia i obrony, w punktach newralgicznych i mapach pełnych korytarzy.

Bohatera nie warto używać przeciwko kompozycjom przystosowanym do szybkiego flankowania, w których mogłaby się znajdować Zaria z tarczą chroniącą Genji'ego, Winston lub Smuga. Jego ociężałość po prostu nie pozwoli na sprawne dostosowanie się do sytuacji.

Mapy dla Reinhardta

Rycerz za wyjątkiem map typu King of the Hill spokojnie może być grany w obu drużynach, na dowolnym punkcie oraz na dowolnej mapie. Ważnym jest, by drużyna mądrze korzystała z osłony i zdawała sobie sprawę z jej wytrzymałości

Mapą, na której bohater ten jest niemalże obowiązkowym wyborem, jest King's Row. Jest to długi korytarz z paroma ścieżkami pobocznymi, które nie dają dużego pola do popisu dla flankerów. Reinhardt jest bardzo przydatny w trakcie przechodzenia przez wszystkie zaułki i wąskie przejścia. Może skutecznie ratować drużynę przed postaciami takimi jak Złomiarz. Zawsze powinien być częścią powolnego i zaplanowanego ataku.

Kontrowanie

Reinhardt w bezpośredni sposób nikogo nie kontruje. Sprawdza się dobrze jako obrońca wąskich powierzchn, i uniemożliwia ogłuszenie swojej drużyny przez jego złego brata bliźniaka w zespole oponentów. Jest też w stanie obronić swoich towarzyszy częściowo przed salwą Fary czy oponą Złomiarza, dobrze sobie radzi podczas ulubionej godziny McCree.

Rycerz nie jest bezpośrednio kontrowany przez postaci takie jak Genji, Tracer (mają za mało życia, by dłużej przetrwać w zwarciu na bliski dystans) czy Winston (zbyt niskie obrażenia), jednak utrudniają mu oni zdecydowanie obronę reszty zespołu.

Reinhardtowi idzie najgorzej, gdy nie ma wokół niego towarzyszy lub na bliskim dystansie odwiedzi go Wieprzu albo Żniwiarz. Obaj mogą długo utrzymywać się przy życiu oraz zadają wystarczająco wysokie obrażenia. Biedak musi wtedy liczyć na wsparcie dobrej duszy z drużyny. Pozostali bohaterowie, tacy jak McCree, są mniej problematyczni dla Reinhardta, gdyż ich seryjne obrażenia nie są wystarczające by całkowicie pozbawić go życia przed utratą własnego.

W momencie zmasowanego ataku na małej powierzchni trzeba zaangażować całą drużynę i zminimalizować czas w którym kompani mogą otrzymywać obrażenia. Kluczem do obrony przed zmasowanym atakiem jest kooperacja, szybkie działanie i sprawienie, by drużyna nie otrzymała zbyt wiele obrażeń przed startem właściwej walki.

Kombinacje

Wartość tarczy dla drużyny jest nieoceniona. Dobrze komponuje się z ultem McCree. Dzięki niej kowboj może uniknąć obrażeń i zaczekać na dogodną sytuację do strzału. Działa to też w drużynie przeciwnej, ich tank może skutecznie użyć tarczy i całkowicie zneutralizować ultimate łowcy nagród. W takiej sytuacji naszym zadaniem jest zaszarżowanie na niego, aby nie był w stanie jej użyć.

McCree również może wspomóc Reinhardta. Może on rzucić granat ponad tarczę przeciwnika i ogłuszyć go, co umożliwi przyjaznemu Reinhardtowi obalenie wrogiej drużyny.

Zarya może podarować tarczę Reinhardtowi. Gdy już ją ma, może on szarżować w drużynę przeciwnika. Zabieg ten ma obustronną korzyść. Zwiększa on szanse rycerza na przeżycie podczas agresywnego ataku, jednocześnie maksymalnie ładując osłony Zarii.

Reinhardt vs Reinhardt

W trakcie team fightów i chwilę przed nimi bardzo często między oboma Reinhardtami dochodzi do próby nerwów. Obaj zwracają uwagę na każdy ruch oponenta wskazujący choć w minimalnym stopniu o gotowości do uruchomienia zdruzgotania. Ta umiejętność jest w stanie obrócić akcję o 180 stopni.

Najważniejsza jest próba ustalenia, czy przeciwny Reinhardt ma naładowaną umiejętność specjalną. By się o tym dowiedzieć, trzeba mniej więcej określić jego stopień udziału w ostatnich potyczkach. Czujność całej drużyny jest niewątpliwie istotnym aspektem.

Kolejnym ważnym elementem jest tarcza. Jeżeli twoja obrona zostanie unicestwiona, cała drużyna narażona jest na atak opozycyjnego Reinhardta. Zadaniem twojej drużyny jest zniszczenie wrogiej osłony. Twoją rolą zaś jest kontrolowanie, by nie przyjmować niepotrzebnych obrażeń. Pamiętaj, że tarcza może przydać się później. Gra w okolicach zakrętów i zaułków jest dobrym sposobem na znalezienie sobie schronienia i regenerację tarczy. Pamiętaj, by regenerować ją w czasie, gdy przeciwnicy nie atakują. Stanie z włączoną osłoną w jednym miejscu przez całą grę też nie jest najlepszym pomysłem.

Reinhardt powinien informować drużynę o złym stanie swego opancerzenia, a ona powinna dawać mu znać, kiedy ich umiejętności będą gotowe do użycia. Ważna jest również komunikacja w kwestii zgonów, by rycerz wiedział, kiedy zdruzgotania użyć, a kiedy zostawić go sobie na lepszą okazję i się wycofać.

Ważnym ogniwem komunikacji jest zawiadamianie o własnych oraz nadchodzących Ognistych Uderzeniach. Zespół powinien być świadom w którym momencie tarcza zniknie oraz kiedy nastąpi atak wroga. Dzięki widokowi z trzeciej osoby, widzimy więcej niż reszta i powinniśmy to wykorzystywać. Ogniste Uderzenie doskonale sprawdza się, gdy w miarę bezpieczny sposób chcemy ładować sobie umiejętność specjalną. Celujmy w duże skupiska przeciwników, wtedy Zdruzgotanie otrzymamy bardzo szybko. Jeszcze raz, pamiętajmy, by informować drużynę, gdy zdejmujemy tarczę!

Początek walki to moment w którym Reinhardty najczęściej szarżują na siebie, czasami w tym samym czasie. W tej chwili najważniejsze jest to, który rycerz zginie pierwszy lub podniesie tarczę, aby bronić swoich sojuszników tak długo, jak to możliwe. Ogółem, bohater jest najbardziej efektywny wtedy, gdy broni swoich sojuszników, niż w sytuacji w której walczy gdzieś na uboczu lub ginie.

Jeśli chcesz zaszarżować wrogiego Reinhardta, upewnij się, że jesteś wystarczająco blisko. Wtedy nie dasz przeciwnikowi okazji do reakcji i ogłuszenia twojej drużyny. Na bardzo bliskim dystansie możesz wykorzystać moment, w którym przeciwnik korzysta z ognistego uderzenia, aby powalić wszystkich wrogów. Z drugiej strony warto pamiętać też, by w zależności od odległości nie ściągać tarczy i nie pozwolić wrogowi na obalenie ciebie i reszty zespołu. Jeśli masz już trochę wprawy, możesz podpuszczać przeciwnika i zdejmować na krótki moment tarczę. Istnieje spora szansa, że zużyje on swoje ulti i twoja drużyna zyska przewagę. Należy z tym jednak bardzo uważać!

Kiedy szarżować i na kim się skupić?

Jeżeli zdecydujesz się na bardziej agresywną grę, pomocna będzie osłona Zarii. Gdy takiej nie ma pod ręką, warto sprawdzić czy w szarży nie przeszkodzi nam Lucio, flash McCree czy inny bohater.

Szarża najskuteczniejsza jest w ulubionych fragmentach map Reinhardta, czyli w wąskich przejściach, w których przeciwnik nie ma szans uciec. Rycerzowi wypada się skupić na oponentach gotowych do użycia umiejętności specjalnej, która może sporo namieszać w grze (wskrzeszenia Łaski, zdruzgotanie itd.). Atakowanie przeciwników, którzy zdążyli już tę umiejętność wykorzystać, powinno zejść na dalszy plan.

Najlepszą okazją do zadania maksymalnych obrażeń będzie bez wątpienia użycie zdruzgotania na skupionych w jednym miejscu przeciwnikach. Podczas gdy są ogłuszeni, powinien on wykorzystać ogniste uderzenie, machnąć młotem dokładnie raz i na deser zaszarżować w najbardziej niepożądanego przeciwnika. Dzięki takiej kombinacji zadamy maksymalne możliwe obrażenia.

Pamiętajmy, że zadaniem Reinhardta nie jest zadawanie obrażeń, a uniemożliwienie ultowania przeciwnikom. Dobry Reinhardt potrafi przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę i sprawić, że będziemy ginąć znacznie rzadziej.

Poradnik stworzony przez Nicholasa "SkipJacka" Rosade, nieco edytowany.