Przyszłość gry StarCraft II w 2018

Przyszłość gry StarCraft II w 2018

Dziś na BlizzConie Day[9] usiadł z członkami zespołu pracującego nad grą StarCraft II, aby porozmawiać o jej przyszłości. Pojawi się w niej sporo ekscytujących zmian, w tym nowa treść do trybu współpracy, zmiany w filozofii gier wieloosobowych, nowe elementy Łupu Wojennego oraz przejście do modelu bezpłatnego dostępu – Free to Play. Czytajcie dalej, aby poznać szczegóły.

Darmowy dostęp

Nowi gracze nieraz czują się nieco zagubieni w grze StarCraft II. Istnieje wiele wersji gry – starter, Legacy of the Void czy Kompletna Kolekcja – więc nawet nabycie gry nie było sprawą łatwą. Dlatego właśnie zmieniamy nazwę gry ze StarCraft II: Legacy of the Void na StarCraft II. Wraz z tą zmianą wprowadzamy również zawartość z bezpłatnym dostępem do każdego trybu gry. Możecie dowiedzieć się, jakie elementy będą dostępne w bezpłatnym dostępie do każdego z trybów dzięki artykułowi poświęconemu modelowi bezpłatnego dostępu.

Nowa zawartość do trybu współpracy

Przygotujcie się na podwójną dawkę zamieszania dzięki nowemu dowódcy: Han i Hornerowi. Tak, zgadza się – będziemy mieli dowódcę z dwójką bohaterów. Matt Horner to spokojny i taktycznie myślący admirał floty Dominium, a jego druga połówka, Mira Han, dowodzi swoimi porywczymi i lekkomyślnymi najemnikami.

Oprócz tego z przyjemnością prezentujemy nową misję do współpracy – Złomuj i rządź, która wygrała nasz konkurs na mapy społeczności Rock the Cabinet 2017. W czasie misji będziecie zbierać części potrzebne do naprawienia tajnej broni, zwanej Baliusem, a następnie walczyć z jej pomocą z nowymi potwornymi hybrydami. Mapa trafi w tym miesiącu do oficjalnego zestawu map i będzie zawierać nową mechanikę, nową grafikę, a także komentarz autorstwa generał Davis.

Zmiany w filozofii trybu wieloosobowego

Przez ostatnich kilka miesięcy ciężko pracowaliśmy, gruntownie poprawiając balans jednostek. Nasze cele względem tego trybu wyglądają następująco:

  • Ograniczyć nagłe momenty kończące grę.
  • Zwiększyć skuteczność mniejszych grup jednostek wsparcia.
  • Zwiększyć kontrolę graczy nad przebiegiem gry.
  • Zapewnić jednostkom niepowtarzalną rolę.

Jeśli śledzicie informacje, wiele z tych elementów będzie wam już znanych. Poniżej znajdziecie parę konkretnych zmian, ale nie jest to wyczerpująca lista:

Protosi

Rdzeń statku-matki został usunięty i zastąpiony przez Generator osłon, który pomoże protosom bronić się we wczesnych fazach gry.

Terranie

Kruk otrzyma nowe zdolności. Dron naprawczy automatycznie naprawia pobliskie jednostki mechaniczne, a pociski przeciwpancerne zadają obrażenia rozpryskowe i ograniczają pancerz trafionych jednostek. Kruk będzie również wyposażony w matrycę zakłócającą, która uniemożliwia wrogim jednostkom atakowanie i używanie zdolności.

Zergi

Wprowadzonych zostanie kilka zmian do zdolności infektora. Przyrost grzybni nie zatrzymuje już jednostek, a zamiast tego mocno je spowalnia, co pozwoli wrogowi zachować odrobinę kontroli.

Wszystkie zmiany trybu wieloosobowego zostaną wprowadzone wraz z następną dużą aktualizacją, która pojawi się po BlizzConie. Trzymajcie rękę na pulsie!

Łupy Wojenne II

Z przyjemnością ogłaszamy zawartość naszej drugiej skrzyni z Łupami Wojennymi. Można wśród niej znaleźć trzy nowe skórki armii: protoskich czyścicieli, pierwotnych zergów i terrańskich Maruderów Miry. Nie możemy ich jeszcze pokazać, ale więcej informacji pojawi się już wkrótce.

Łupy Wojenne II będą zawierać również trzy części komiksu Wojny Cieni, w których poznamy dalsze dzieje Elms, Uruna i Niadry. Komiks jest teraz rysowany przez Miguela Sepulvedę. Każda z części ma osiem stron i będzie mieć ogromne konsekwencje dla tego sektora! Oto wczesny rzut okiem na okładkę, którą ujawniliśmy dziś na BlizzConie:

Darmowy dostęp, nowa zawartość do trybu współpracy, zmiany filozofii trybu wieloosobowego i więcej Łupów Wojennych... zbliża się wiele ekscytujących zmian dla gry StarCraft II! Dajcie nam znać w komentarzach, z czego cieszycie się najbardziej. Możecie zobaczyć powtórkę całego panelu oraz odblokować łupy w grze dzięki wirtualnemu biletowi.