Zmiany w zwierzakach Hunterów: Battle For Azeroth

Zmiany w zwierzakach Hunterów: Battle For Azeroth

Przed kilkoma dniami zaczęły docierać do nas informacje, że coś nowego zaczyna się dziać ze zwierzakami Hunterów w Alfie Battle for Azeroth. Nie musimy jednak wchodzić w spekulacje, ponieważ Solanis (Class Designer) pospieszył już nam z wyjaśnieniami co się dokładnie dzieje i jakie są obecne plany.


Solanis (Class Designer)

Gdy wystartowaliśmy z Alfą Battle for Azeroth, zwróciliśmy uwagę na wiele dyskusji o nowym sposobie działania zwierzaków Hunterów. Mimo, że koncept nie jest w żadnym przypadku ostateczny, dotarliśmy do miejsca w którym chcielibyśmy podzielić się naszymi planami i wyjaśnić co właściwie możecie zobaczyć wkrótce w Alfie.

Nasze główne założenia dotyczące zwierzaków w najbliższej przyszłości:

Porzucić idee zwierzaków w specjalizacjach DPS/Tank
W Battle for Azeroth wszystkie zwierzaki mają taki sam poziom życia i armor, oraz zadają takie same obrażenia. Wszystkie mogą w równym stopniu tankować i DPS'ować. Wybór przełączania zwierzaka w "Specalizację Tank'owania" wydaje się przestarzały, dlatego w przyszłości wszystkie one będą funkcjonować jak gdyby były w obu specjalizacjach, Ferocity i Tenacity (w Legionowym znaczeniu tych nazw). Wszystkie ofensywne i defensywne umiejętności pasywne (jak Blood of the Rhino i Combat Training) zostaną dodane to każdego zwierzaka. Charge zostatnie usunięty, za to wszytkie zwierzaki dostaną Growl oraz Dash/Swoop. Niektóre umiejętności specyficzne dla specjalizacji zostaną rozdane tam gdzie wydaje się to właściwe.
Zachowamy nazwy Ferocity, Tenacity i Cunning jako szerokie grupy, do których wszystkie rodziny zwierzaków zostaną przypisane. Nie będzie można ich zmieniać, ale każda posiadać będzie inną aktywną i pasywną umiejętność przydatną niemal w każdej sytuacji.

Zachować i/lub przywrócić unikalność rodzin zwierzaków
Różnorodność rodzin zwierzaków jest częścią tego, co czyni wybór towarzysza czymś unikatowym i specjalnym, i chcielibyśmy uwypuklić ten aspekt jeszcze bardziej. Każdej rodzinie, która nie posiadała takiej, zostanie dodana specjalna umiejętność. Dodatkowo zwierzaki egzotyczne zachowają swoje unikatowe umiejętności (jak Surface Trot). Czysto kosmetyczne umiejętności, które posiada wiele ze zwierzaków (jak Trick lub Rest) także zostaną niezmienione.

Rozszerzony dostęp do Bloodlust oraz odebranie Battle Res
W Legionie wszyscy Hunterzy posiadają dostęp do Bloodlust'a oraz Battle Ress'a, jednak umiejętności te ograniczone są tylko do niewielu rodzin, co prowadzi do bardzo ograniczonego ich wyboru. Dlatego Bloodlust w przyszłości będzie dostępny dla około jednej trzeciej zamiast tylko dwóch rodzin. W świecie rozrastających się umiejętności dla wielu rodzin, naszym kolejnym pomysłem było dodanie Battle Ress'a do osobnej podgrupy. Jednak oceniając tak kształtujący się obraz Huntera, nie wydawało nam się stosowne by Battle Ress stał się podstawoym elementem jego arsenału. Co więcej, w Battle for Azeroth chcielibyśmy ugruntować Bloodlust oraz Battle Ress jako potężne, współdzielone Cooldown'y grupy - jeden ofensywny, drugi defensywny. W takich okolicznościach nie wydaje się stosowne by Hunter posiadał oba.

Róźnorodność zestawów umiejętności zwierzaków
Istotną sprawą jest by zdać sobię sprawę, że niektórzy z Hunterów chcą maksymalizować efektywność tego jednego posiadanego zwierzaka, w czasie gdy inni są kolekcjonerami i chcieliby najlepszego zwierzaka na każdą sytuację. W grze powinna być przestrzeń, w której przemyślna zmiana jednego zwierzaka na innego przyniesie korzyści. Jednak w tym samym czasie Hunter, który przywiązał się do swojego pająka nazwanego Futrzak, powinien czuć się komfortowo w każdym aspekcie gry. Postaramy się upewnić, by wszystkie zestawy umiejętności zwierzaków był atrakcyjne, z unikalną kombinacją atutów, które przydatne byłyby w szerokiej gamie sytuacji.

Garść szczegółów dotyczących zwierzaków w Battle for Azeroth:

Obecnie istnieje 51 różnych rodzin zwierzaków i każda z nich będzie zakwalifikowana jako Ferocity, Tenacity lub Cunning. Każda będzie miała własną umiejętność aktywną oraz pasywną, gdzie aktywna będzie skillem Huntera, który zmieniać się będzie wraz ze zmianą aktywnego zwierzaka.
  • Ferocity
    • Primal Rage (Aktywna - Bloodlust),
    • Predator's Thirst (Pasywna - 3% Leech dla ciebie i twojego zwierzaka),
  • Tenacity
    • Survival of the Fittest (Aktywna - 20% redukcja obrażeń dla Huntera i zwierzaka na 6 sek z 3 min CD),
    • Endurance Training (Pasywna - 10% max HP dla ciebie i zwierzaka),
  • Ferocity
    • Master's Call (Aktywna - wskazany przyjazny cel oraz twój zwierzak są niewrażliwe na Rooty i efekty ograniczające poruszanie się. Trwa 4 sek z 45 sek CD),
    • Pathfinding (Pasywna - 8% zwiększona prędkość poruszania się dla ciebie i zwierzaka).
Każda rodzina zwierzaków dostanie jedną z sześciu różnych umiejętności zaś każda umiejętność zostanie nazwana zgodnie z motywem rodziny. Umiejętności takie jak Ankle Crack - 50% spowolnienie, Monstrous Bite - Debuff redukujący leczenie, Shell Shield - 50% redukcja otrzymywanych obrażeń, Agile Reflexes - 30% unik oraz Thick Hide - Redukcja otrzymywanych obrażeń przy niskim poziomie życia już istnieją w grze, a rozważamy dodanie do listy czegoś podobnego do Tranquilizing Shot.

Jakkolwiek wydawać się może, że w takim kształcie gra może oferować jedynie garstkę rodzin zwierzaków, których zestaw umiejętności odpowiadałby preferencjom gracza, każda rodzina została zdefiniowana z szeroką różnorodnością zwierzaków. Istnieją stworzenia skrzydlate, drapieżniki, pasterskie i inne reprezentujące tak dużo umiejętności jak jest to możliwe, jednak zachowując tematyczną zgodność.

Dwa szczegółowe przykłady: Spirit Beast'y w Battle for Azeroth zachowały Spirit Mend oraz Spirit Walk, a do tego otrzymały Endurance Training i Survival of the Fittest. Ponadto, mają nową umiejętność Spirit Shock, która usuwa magiczne efekty i uspokaja wrogów pod wpływem Enrage.
Koty za to dostają Catlike Reflexes (30% dodge cooldown) w dodatku do Primal Rage i Predator's Thirst. Oba te zwierzaki zdolne są tak do tankowania i DPS'u w takim samym stopniu.

Na dzień dzisiejszy jedynie około połowa rodzin zwierzaków posiada jakieś użyteczne umiejętności i chcemy to naprawić. W Battle for Azeroth Bloodlust będzie sie o wiele bardziej powszechny, więc Hunterzy nie powinni czuć się ograniczeni jedynie do Core Hound'ów i Nether Ray jako tej najlepszej opcji. Co najważniejsze, wraz ze wszystkimi tymi zmianami mamy nadzieję, że wszystkie zwierzaki będą mogły służyć jako tank lub DPS w takim samym stopniu jak miało to miejsce w Legionie.

Prosimy tylko aby pamiętać, że wszystko powyżej, a szczególnie liczby, mogą się zmienić w trakcie testów Battle for Azeroth.