Największe zmiany w umiejętnościach od fazy Alfa

Największe zmiany w umiejętnościach od fazy Alfa

Wielu z nas pamięta zmiany, które zostały wprowadzone po premierze gry, lecz tylko nieliczni mieli dostęp do gry w wersjach alfa i beta. Wtedy to odbywały się oczywiście różnorakie testy, dzięki którym mogliśmy wypróbować umiejętności, których dzisiaj w grze nie doświadczymy.

Prawdopodobnie niewielu z was wie o Farze, której Przytłaczający Strzał (E) zadawał niesamowite obrażenia, a czasem nawet niszczył tarcze. Miało to miejsce jeszcze w fazie Alfa dostępnej dla tak zwanej grupy Przyjaciół i rodziny Blizzarda. Teraz umiejętność ta tylko odrzuca, ale kiedyś była też w stanie zadawać obrażenia tarczy Reinhardta czy Winstona. Nie dotyczyło to oczywiście tarcz, które traktowane są jako życie bohatera, jak w przypadku Zenyatty, za to "bąbelek" Zarii znikał od razu.

Mało kto pamięta już o zmianach jakich doznał Bastion. Jeżeli w tej chwili uważacie, że jest on za mocny, to co powiecie na Bastiona z tarczą? Po przejściu w tryb wartownika, przed Bastionem pojawiała się osłona mająca 1000 wytrzymałości i możliwość regeneracji po upływie kilku sekund. Tarcza ta co prawda ograniczała jego możliwości obrotu do 180 stopni wertykalnie i horyzontalnie, ale rozstawiony w narożniku potrafił siać spustoszenie. Powodowało to wiele problemów z balansem, więc w ostatecznej wersji osłona zniknęła, jego obrażenia odrobinę zmniejszono, ale za to otrzymał nieco więcej pancerza i możliwość pełnego obrotu.

Kontrowanie Bastiona z tarczą już nie byłoby takie proste. Koszmar, szczególnie dla świeżych graczy.


To nie jedyna zmiana, której doświadczył nasz sympatyczny robocik. Może słyszeliście o tym, że we wczesnych wersjach gry jego umiejętnością specjalną nie była zmiana w czołg, lecz coś zupełnie innego. Wypuszczał on zdalnie sterowany samochodzik, który w wybranym miejscu zamieniał się w minę przeciwpiechotną. Próbkę działania możecie zobaczyć poniżej (dokładnie od 0:29)

Wolicie stare ulti, czy nowe? Osobiście preferuję czołg (broń boże nie gram Bastionem!), chociaż taka mina mogłaby pojawić się w przyszłości u innego bohatera.


Następnym bohaterem, który doczekał się zmian jeszcze przed oficjalną premierą gry jest Genji. Jak wiemy, jego umiejętność Szybkie Cięcie, zadaje obrażenia w momencie przecięcia przeciwnika. Natomiast kiedyś nakładany był efekt krwawienia. Na papierze pierwsza wersja była mocniejsza, jednak w praktyce obrażenia rozłożone w czasie nie były tak skuteczne jak aktualne Szybkie Cięcie.

Torbjörn również doczekał się delikatnej zmiany w działaniu swojej umiejętności specjalnej. Kiedyś "Przegrzanie" trwało 20 sekund. W tym czasie mogliśmy ulepszyć ręcznie wieżyczkę do 3 poziomu (tak jak robimy to przy przejściu z poziomu 1 na 2), nie działo się to automatycznie. W zamian mogła ona pozostać w najmocniejszej wersji do czasu, aż ktoś jej nie zniszczy. W teorii cały mecz. Genji RIP.

Cześciej używalibyście Torbjörna, gdyby jego wieżyczka mogła zostać dłużej na trzecim poziomie?


Kolejne zmiany, których doczekali się bohaterowie Overwatch, miały już miejsce po premierze gry. Pierwszą z nich jest D.Va i jej Matryca obronna, która pochłania nadchodzące ataki z broni palnej. W chwili obecnej umiejętność ta znajduje się pod prawym przyciskiem myszy i ma limitowany ładunek, który zużyty na raz trwa 4 sekundy. Matrycy można używać co sekundę, jeśli jest w jakimś stopniu naładowana. Kiedyś był to skill znajdujący się pod E i trwał tyle samo co obecnie, a użyć można go było tylko raz na 8 sekund. Sprawiało to, że złe użycie (nie w porę, zwykły missclick itp.) zostawiało nas bez żadnej defensywnej umiejętności. Postać była wtedy niemal bezużyteczna. Teraz często znajduje się w mecie. Zmiana mocno na plus.

Ostatnio zmian doczekała się również Symmetra. Ponieważ nie była ona zbytnio używana, Blizzard postanowił coś zmienić. Symmetra jaką mamy obecnie pod przyciskiem E wystrzeliwuje Barierę fotonową lecącą w linii prostej. Wcześniej pod tym klawiszem, można było założyć Tarczę Fotonową dającą dodatkowe, samoregenerujące się 25 punktów życia dla każdego z sojuszników. Osłona ta regenerowała się tak długo, jak żył bohater, na którego była ona nałożona. Umiejętność ta nie zniknęła z gry całkowicie, jest ona teraz częścią jednego z dwóch ulti Symmetry.

Myślicie, że te zmiany wyszły na dobre? Może zmienilibyście coś w obecnych mechanikach bohaterów? A może zapomnieliśmy o jakiejś poważnej przeróbce? Dajcie znać co o tym sądzicie w komentarzach i dołączcie do dyskusji na naszej grupie na Facebooku poświęconej Overwatch oraz na grupie całego portalu Bizony Blizzone. Zapraszamy!

Komentarze

mechaevolve 30. Grudzień 2016 - 17:38
elegancki i przejrzysty artykuł, aż przyjemnie czytało się ta małą lekture. :)