Bohaterowie Overwatch

Bohaterowie Overwatch

W Overwatch każdy bohater jest przyporządkowany do wykonywania konkretnych zadań na mapach. Oczywiście nie można na obecnym etapie stwierdzić jaka kompozycja jest najlepsze, tym bardziej biorąc pod uwagę możliwość (a wręcz niekiedy przymus!) dynamicznego rotowania postaciami w czasie rozgrywki.

Warto wspomnieć o obietnicy nowych bohaterów od Blizzarda - będą się pojawiać w grze po premierze, zupełnie za darmo.


Podział postaci

Wszystkich bohaterów można zaklasyfikować do jednej z czterech grup:

  • Atak - postacie ofensywne, specjalizujące się w szturmowaniu przeciwnika
  • Obrona - postacie defensywne, najlepiej sprawdzające się w obrony konkretnego przedpola
  • Tank - postać potrafiąca przyjąć na siebie ogień przeciwnika, odciągnąć go od swoich sojuszników
  • Wsparcie - postać lecząca, wzmacniająca, bądź podtrzymująca inne postacie przy zdrowiu

Oczywiście każdy bohater jest inny i może zawierać elementy pozostałych grup


Spis postaci, wraz z ich poziomem trudności.


Postacie ofensywne



Genji
Trudny


Żołnierz 76
Łatwy


McCree
Średni


Smuga
Średni


Żniwiarz
Łatwy


Fara
Łatwy


Postacie defensywne



Mei
Trudny


Złomiarz
Średni


Trupia Wdowa
Średni


Torbjörn
Średni


Bastion
Łatwy


Hanzo
Trudny


Postacie tankujące



D.Va
Średni


Wieprz
Średni


Zaria
Trudny


Winston
Średni


Reinhardt
Średni


Postacie wsparcia



Lucio
Trudny


Symmetra
Średni


Łaska
Łatwy


Zenyatta
Trudny


Każda postać posiada zdolność walki w zwarciu, zadająca 30 obrażeń.


Krótkie opracowanie każdego bohatera

Postacie łatwe


Żołnierz 76


Życie: 200
Poziom trudności
Łatwy

Wymagany poziom celności gracza
Średni
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy
Leczenie obszarowe

Postać idealna dla graczy nowych graczy, którzy mieli już kontakt z grami typu FPS - najbardziej przypomina standardowy tryb rozgrywki. Wiąże się z tym potrzeba posiadania podstawowych umiejętności celowania karabinem.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Karabin szturmowy (25 nabojów, strzał 10/s, przeładowanie 1s, obrażenia 5-17 - zależne od dystansu)
  • PPM: Rakiety Helix (2s czasu wystrzelenia, 8s czasu odnawiania, obrażenia: bezpośrednie 180, do 80 obszarowe, max 40 okaleczające)
  • Shift: Sprint (bieg kończy się przy wykonaniu innej akcji)
  • E: Pole biotyczne (leczenie obszarowe, 5s czasu trwania, 15s czasu odnawiania, leczenie 35/s)
  • Super zdolność: Wizjer taktyczny (automatyczne namierzanie przeciwników, 6s czasu trwania, skrócony czas przeładowania do 0,5s)
Dobry przeciwko:
  • Fara
  • Tracer
  • Łaska
  • Zenyatta
  • Wieprz
Słaby przeciwko:
  • Bastion
  • Reinhardt
  • Zaria




Żniwiarz


Życie: 250
Poziom trudności
Łatwy

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy
Duża mobilność

Żniwiarz posługuje się shoutgunem. Pozwala to na zabójcze polowanie graczy z bliska, a dodatkowo zdolność teleportacji może dawać zabójcze efekty. Postać niestety zupełnie nie radzi sobie na dłuższe dystanse - w przypadku ataku z odległości pozostaje mu tylko wycofać się przy pomocy swojej zdolności przemiany w widmo.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Shoutgun (8 nabojów, strzał 2/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 2-7 na kulkę (zależne od dystansu), 20 kulek w jednym strzale, maksymalnie 140)
  • Zdolność pasywna: Kule regenerujące zdrowie wypadają po zabiciu przeciwnika (+50 do zdrowia na kulę)
  • Shift: Postać upiora (brak zadawanych obrażeń, przelot przez przeciwników, brak możliwości strzelania. 3s czasu trwania, 8s czasu ładowania)
  • E: Krok w cień (krótkodystansowa teleportacja, 2s czasu trwania, 10s czasu ładowania)
  • Super zdolność: Wirująca śmierć (automatyczne strzelanie we wszystkich przeciwników znajądujących się w odległości 8m, 200 obrażeń/s (max 600), 40 obrażeń pojedynczych)
Dobry przeciwko:
  • Bastion
  • Łaska
  • Złomiarz
  • Wdowa
  • Winston
  • Hanzo
  • Symmetra
  • Mei
Słaby przeciwko:
  • Phara
  • McCree
  • Lucio




Fara


Życie: 200
Poziom trudności
Łatwy

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy
Duża mobilność

Olbrzymią zaletą fary są zadawane przez jej rakiety obrażenia obszarowe. Wraz z jej możliwościami lotu, jest świetnym sposobem na wieżyczki i postacie stacjonarne.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Wyrzutnia rakiet (6 nabojów, strzał 1/s, przeładowanie 1s, obrażenia 120 bezpośrednie, 13-80 obszarowe, max 40 okaleczające)
  • PPM: Plecak odrzutowy (delikatne wznoszenie, wymaga paliwa, które odnawia się przy nie używaniu plecaka)
  • Shift: Skok odrzutowy (wyrzut postaci w powietrze, 10s czasu odnawaniai)
  • E: Przytłaczający atak (odrzucanie graczy z danego terenu, 12s czasu odnawiania, 1 obrażenie)
  • Super zdolność: Salwa (zmasowany atak rakietowy, unieruchamia postać, 3s czasu trwania, 40 obrażeń na rakietę, ~2500 obrażeń w sumie)
Dobry przeciwko:
  • Mei
  • Złomiarz
  • Żniwiarz
  • Winston
  • Lucio
  • Symmetra
  • Zaria
Słaby przeciwko:
  • Wieprz
  • Wdowa
  • Żołnierz
  • McCree
  • Hanzo
  • Bastion
  • Genji
  • D.Va




Bastion


Życie: 300
Poziom trudności
Łatwy

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Średniodystansowy
Mała mobilność
Leczenie osobiste

Przy dobrym rozłożeniu, bastion sieje zniszczenie na polu walki. Idealnie nadaje się do obrony punktu, a przy dobrym tanku - nawet do jechania w trybie oblężniczym na ładunku! Oczywiście wadą jest brak możliwości poruszania po rozłożeniu.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Karabin zwiadowcy (20 nabojów, strzał 8/s, przeładowanie 2s, obrażenia 6-20 - zależne od dystansu)
  • LPM: Karabin wartownika (200 nabojów, strzał 30-40/s, przeładowanie 2s, obrażenia 4-14 - zależne od dystansu)
  • Shift: Zmiana na tryb oblężniczy/zwykły (w trybie oblężniczym, bastion otrzymuje 2x więcej obrażeń od ciosów w plecy, 1s rozstawianie, 0,5s zwijanie)
  • E: Samonaprawa (leczenie obszarowe, 5s czasu trwania, 15s czasu odnawiania, leczenie 35/s)
  • Super zdolność: Czołg (8s czas trwania, nieskończona amunicja, 1 strzał/s, obrażenia bezpośrednie 190, 4m zasięgu obrażeń obszarowych, +150 życia, szybsza prędkość poruszania)
Dobry przeciwko:
  • Żołnierz
  • McCree
  • Łaska
  • Zaria
  • Fara
Słaby przeciwko:
  • Smuga
  • Żniwiarz
  • Symmetra
  • Genji
  • Winston
  • Złomiarz
  • Hanzo
  • Wdowa
  • Mei
  • D.Va
  • Zenyatta




Łaska


Życie: 200
Poziom trudności
Łatwy

Wymagany poziom celności gracza
Brak
Typ postaci


Wsparcie
Typ rozgrywki

Ścisłe wsparcie
Leczenie

Łaska jest postacią wyjątkową - nie może ze swojej głównej broni zadawać jakichkolwiek obrażeń. Gracz powinien się skupić maksymalnie na wspieraniu swoich sojuszników - czy to leczeniem czy zwiększaniem obrażeń.

Charakterystyka postaci:

  • 1 - LPM: Leczenie (50 życia/s, zasięg 15m)
  • 1 - PPM: Zwiększenie obrażeń (+30% obrażeń, zasięg 15m)
  • 2 - LPM: Blaster (20 nabojów, 5 strzałów/s, 20 obrażeń, 1s czasu przeładowania)
  • Shift: Anioł stróż (dolot do wskazanej postaci, zasięg 30m, 1,5s czasu odnawiania, możliwe anulowanie w trakcie lotu)
  • Spacja: Zstąpienie anioła (Łagodne opadanie)
  • Super zdolność: Wskrzerzenie (wskrzeszenie wszystkich przyjaznych postaci, zabitych w odległości 15m)
Dobry przeciwko:
  • Złomiarz
  • Zaria
  • Mei
Słaby przeciwko:
  • Bastion
  • Smuga
  • Żniwiarz
  • Wdowa
  • Wieprz
  • Żołnierz 76
  • genji
  • Winston
  • D.Va
  • hanzo




Postacie średnio-zaawansowane


McCree


Życie: 200
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Wysoki
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy

McCree jest jedną z najlepszych postaci do zadawania obrażeń. Wymaga jednakże bardzo dobrego oka i przy celowania! Jeśli jesteś przyzwyczajony do Deagla z CSa - grając nim poczujesz się jak ryba w wodzie. Dodatkowo, granat błyskowy daje mu olbrzymią przewagę w walce 1na1.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Strzał (6 nabojów, strzał 2/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 35-70 - zależne od dystansu)
  • PPM: Strzały do opróżnienia magazynku (duży odrzut, strzał 6/s)
  • Shift: Przewrót bojowy(8s czasu odnawiania)
  • E: Granat błyskowy (ogłuszenie przeciwników na 0,7s, 25 obrażeń, 10s czasu odnawiania)
  • Super zdolność: Przycelowanie (namierzanie widzianych przeciwników - im dłużej trwa namierzanie danego gracza, tym większe otrzyma obrażenia. 1s namierzania to 100 obrażeń, 10s czas trwania, manualne wyzwolenie, możliwe anulowanie - 50% ładowania superzdolności przepadnie)
Dobry przeciwko:
  • Żniwiarz
  • Reinhardt
  • Fara
  • Winston
Słaby przeciwko:
  • Bastion
  • Genji
  • Wdowa
  • Hanzo
  • Zaria
  • Torbjorn




Smuga


Życie: 150
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Średni
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy
Duża mobilność

Po czym poznać, że w drużynie przeciwnej gra dobry gracz Smugą? Ano po tym, że zaczynasz się zastanawiać ile Smug wybrali przeciwnicy do walki.. Jest to świetna postać do kontroli mapy i zaskakiwania przeciwników. Jest to również najtrudniejsza do trafienia postać w grze, co rekompensowane jest niską ilością życia

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Pistolety pulsacyjne (40 nabojów, strzał 40/s, przeładowanie 1s, obrażenia 1,5-6 - zależne od dystansu)
  • PPM/Shift: Mignięcie (Skok w przestrzeni do przodu, 3 ładunki, 3s czasu odnowienia pojedynczego ładunku)
  • E: Powrót (postać cofa się w czasie o 3s: zostaje przywrócona pozycja, ilość życia, amunicji, 12s czasu odnowienia, 1,25s czasu trwania)
  • Super zdolność: Bomba pulsacyjna (przyczepia bombe do powierzchni bądź przeciwnika, zadaje 400 obrażeń bezpośrednich oraz obrażenia obszarowe, 1s czasu aktywacji)
Dobry przeciwko:
  • Bastion
  • Łaska
  • Wdowa
  • Torbjorn
  • Weinhardt
  • Genji
  • Zenyatta
  • Hanzo
Słaby przeciwko:
  • Mei
  • Żołnierz 76
  • Złomiarz
  • Fara
  • Żniwiarz
  • Wieprz
  • Winston




Złomiarz


Życie: 200
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy

Niesamowicie irytująca drużynę przeciwną postać. Granatnik dzięki zakrzywionej trajektorii lotu pocisków, może zadawać obrażenia postaciom na wysokości, bez zbędnego narażania się na ostrzał. Do tego pułapka unieruchamiająca nadbiegającego oraz i mina detonowana manualnie - to wszystko można sprowadzić do urządzenia jednej wielkiej pułapki. Choć nie można zapomnieć o super zdolności.... hasło "Uwaga leci" skutecznie wywołuje gęsią skórkę u graczy...

Postać można też użytkować samobójczo! Przeciwnicy się okopali? wskocz do nich, niech twa śmierć przyniesie im śmierć!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Granatnik (5 nabojów, strzał 1,5/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 120 bezpośrednie, obszarowe do 80, samookaleczenie do 40)
  • PPM: detonacja miny ogłuszającej (120 obrażeń, brak obrażeń samookaleczających)
  • Shift: Rzucenie miny ogłuszającej (8s czasu ładowania)
  • E: Potrzask (unieruchamia gracza, zadanie 80 obrażeń, ogłusza na 1s, 10s czasu odświeżenia zdolności)
  • Przy śmierci gracza: Totalna masakra (ciało wyrzuca 5 granatów, każdy granat zadaje do 60 obrażeń, mas 300)
  • Super zdolność: Mord-opona (zdalnie sterowana opona, można nią kierować maksymalnie 10s, wybuch zadaje do 600 obrażeń obszarowych, opona ma 100 punktów życia. Przeciwnicy mogą zniszczyć oponę przed jej detonacją. W czasie trwania, Złomiarz może zostać łatwo zabity)
Dobry przeciwko:
  • Bastion
  • Mei
  • Wieprz
  • Smuga
  • Reinhardt
  • Torbjorn
  • Symmetra
  • D.Va
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • Żniwiarz
  • Łaska
  • Żołnierz 76




Trupia Wdowa


Życie: 200
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Wysoki
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Długo-dystansowy
Sniper

Jeśli kochacie strzelać do przeciwników z daleka, przy pomocy potężnej broni sniperskiej - to jest postać dla was! Wdowa może atakować w dwóch trybach - zwykłego karabinu oraz broni sniperskiej pojedynczego strzału z lunetą. Ważny odnotowania jest fakt, że im dłużej używamy lunety, tym większe obrażenia zadamy. Do tego jeszcze hak (do wspinania na wysokie położone tereny), mina i można zabijać!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Karabin snajperski (30 nabojów, strzał 10/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 13)
  • PPM: Luneta karabinu snajperskiego (30 nabojów, zużyte 3 na strzał, strzał 1/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 17-150, zależne od długości przebywania w trybie sniperskim - max po 1s)
  • Shift: Kotwiczka (Przyciągnięcie wdowy do namierzonej lokacji, 12s czasu odnawiania)
  • E: Jadowita mina (Wybucha gdy przeciwnik znajdzie się w zasięgu, 75 obrażeń, 5s trwania, 15s czasu odnawiania)
  • Super zdolność: Infrawizja (przez 15,5s cała drużyna widzi lokalizację graczy drużyny przeciwnej)
Dobry przeciwko:
  • Zenyatta
  • Fara
  • Hanzo
  • McCree
  • Łaska
  • Złomiarz
  • bastion
  • Mei
  • Zaria
Słaby przeciwko:
  • Smuga
  • Żniwiarz
  • Genji
  • Winston




Torbjörn


Życie: 200
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Krótko/Średnio-dystansowy
Konstruktor
Mała mobilność

Mechanik z prawdziwego zdarzenia! Jego ukochanym dzieckiem jest działko strażnicze, które może ulepszać i naprawiać młotem kowalskim (naprawa ma zawsze priorytet przed ulepszeniem). Swoje dzieło wspiera osobiście, szyjąc do wroga z nitownicy - pojedynczymi nitami na większą odległość, bądź całą garścią na bliską.

Charakterystyka postaci:

  • 1 - LPM: Nitownica (18 nabojów, strzał 1,6/s, przeładowanie 2s, obrażenia 68)
  • 1 - PPM: Nitownica-shotgun (18 nabojów, wykorzystywane 3 w jednym strzale, strzał 1,33/s, przeładowanie 2s, obrażenia 60-150 - zależne od odległości)
  • 2 - LPM: Młot kowalski (75 obrażeń wręcz, +50 życia dla wieżyczki za jednym zamachnięciem, 1/6 ulepszenia wieżyczki za zamachnięciem)
  • Pasywna: Zbieranie złomu (każdy zabity przeciwnik i sojusznik wyrzuca 20 złomu, maksymalnie można uzbierać 200, wykorzystywany jest wyłącznie do tworzenia pancerza)
  • Shift: Budowa wieżyczki (wieżyczka nie ma limitu amunicji, parametry zależą od poziomu, karabin zadaje 14 obrażeń na strzał, rakieta 35 na strzał przy czym na raz są odpalane 4 rakiety. Poziom 3 aktywowany jest wyłącznie, gdy wieżyczka ma 2 poziom oraz uruchomiona zostanie super zdolność)
Poziom Życie Atak Wyposażenie Prędkość strzału
(karabin)

Prędkość strzału
(rakiety)
1 150 28 1 karabin 2/s - brak -
2 300 57 2 karabiny 4/s - brak -
3 800 181 2 karabiny + rakietnica 6,25/s 0,67/s
  • E: Wykucie pancerza (wyrzucana paczka na ziemię. kosztuje 50 złomu, a po zebraniu postać sojusznicza zyskuje 75 dodatkowego pancerza)
  • Super zdolność: Przegrzanie (aktywuje na 20s bonusy: +100% szybkości naprawy/budowy, +50% szybkości strzału, +300 dodatkowej zbroi (max 500), możliwośc uruchomienia 3 pziomu wieżyczki)
Dobry przeciwko:
  • McCree
  • Wieprz
  • genji
  • Zenyatta
  • Symmetra
Słaby przeciwko:
  • Żniwiarz
  • Smuga
  • D.Va
  • Hanzo
  • Złomiarz
  • Winston
  • Reinhardt




D.Va


Życie: 500 / 150
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Tank
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy

D.Va jest dość mocno specyficznym tankiem, potrafiącym jednocześnie zadać największe obrażenia z wszystkich postaci w grze. Rozpoczyna grę w trybie mecha (o nazwie Titanfall), w którym posiada karabiny maszynowe nie potrzebujące przeładowania. Najważniejsze jest tutaj jednak jej ulti - samozniszczenie, generujące olbrzymi wybuch. Po zniszczeniu kostiumu, D.Va porusza się po mapie na nogach tak długo, aż uzbiera na drugie ulti, które przyzwie nowy kostium.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Działko fuzyjne (brak limitu nabojów, strzał 7/s, obrażenia 0,5-3 na kulę, max 24 w jednym strzale - zależne od dystansu)
  • LPM: Pistolet świetlny (20 nabojów, strzał 6,66/s, obrażenia 14)
  • Shift: Dopalacze(2s szybkiego lotu mecha, 25 obrażeń dla potrąconych, 5s czasu ładowania)
  • E: Matryca obronna (Blokowanie wszystkich pocisków z danego kierunku, 3s czasu trwania, 6s czasu odnawiania)
  • Super zdolność: Samozniszczenie (Mech zamienia się w tykającą bombę, 4s czasu opóźnienia wybuchu, 1000 obrażeń w epicentrum, samookaleczenie możliwe. Uniknięcie obrażeń poprzez schowanie się za ścianę)
  • Super zdolność: Wezwanie mecha (2s czas rzucania, 50 obrażeń dla przeciwników w pobliżu)
Dobry przeciwko:
  • Wdowa
  • Bastion
  • Torbjorn
  • Genji
  • Łaska
  • Fara
Słaby przeciwko:
  • Zenyatta
  • Mei
  • Zaria
  • Wieprz
  • Złomiarz




Wieprz


Życie: 600
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Tank
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy
Leczenie osobiste

Postać z największa ilością bazowego życia, nie posiada żadnej tarczy, rekompensując to zdolnością regenerującą 300 zdrowia. Jego cechą specjalną, jest wyciąganie przeciwników z ich pozycji oraz wykańczanie ich shotgunem.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Szmelcownica (4 nabojów, strzał 1/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 4-9 na kulkę, 25 kulek w jednym strzale, max 225 obrażeń - zależne od dystansu)
  • PPM: Szmelcownica kartaczowa (4 nabojów, strzał 1,3/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia kuli przed detonacją: 50, obrażenia 4-9 na kulkę, 25 kulek w jednym strzale, max 225 obrażeń - zależne od dystansu)
  • Shift: Hak na łańcuchu (Przyciąganie przeciwników, czas rzutu 4s, obrażenia - 30, 0,15s ogłuszenia po trafieniu, 6s czasu odnawiania)
  • E: Odsapnij (leczenie osobiste, 1s czasu trwania, 8s czasu ładowania, przywraca 300 życia)
  • Super zdolność: Świniak (szybki tryb automatyczny strzelby, 6s czasu trwania, w sumie ponad 2500 możliwych obrażeń)
Dobry przeciwko:
  • Fara
  • Smuga
  • D.Va
  • Łaska
Słaby przeciwko:
  • Zenyatta
  • Hanzo
  • Torbjorn
  • Lucio
  • Złomiarz
  • Żołnierz 76
  • Mei




Winston


Życie: 500
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Tank
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy
Duża mobilność

Niektórzy określają Winstona jako postać najłatwiejsza do grania w Overwatch, przez bardzo duże pole rażenia jego działki tesli - oczywiście dużą wadą jest tutaj jej bardzo ograniczony zasięg. Można to rekompensować jego plecakiem odrzutowym oraz szaloną super zdolnością. Ośmielę się jednak stwierdzić, że to emiter osłony daje mu największe pole do popisu - bańka mocy może mocno skomplikować życie drużynie przeciwnej!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Działo tesli (100 ładunków, strzał 20/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 60-65 )
  • Shift: Plecak odrzutowy (skok w wybranym kierunku, do 50 obrażeń przy lądowaniu, 6s czasu odświeżenia, 2s czasu odświeżenia podczas trwania super zdolności)
  • E: Emiter osłony (bańka zatrzymująca ostrzał, wytrzymuje 600 obrażeń, trwa 6s, 13s czasu odświeżania)
  • Super zdolność: Pierwotny szał (życie zwiększone do 1000, 40 obrażeń wręcz (obszarowe), 10s czasu trwania, większa szybkość postaci)
Dobry przeciwko:
  • Symmetra
  • Genji
  • Wdowa
  • Łaska
  • Bastion
  • Torbjorn
  • Smuga
Słaby przeciwko:
  • McCree
  • Fara
  • Żniwiarz
  • Lucio
  • Zenyatta
  • Mei
  • Reinhardt
  • Zaria




Reinhardt


Życie: 500
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Tank
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy

Tank w pełnym tego słowa znaczeniu! Korzystając ze swojej zbroi i olbrzymiego młota, Reinhardt może utworzyć zakrzywioną prostokątną tarczę mocy - przepuszcza przyjazne pociski, zatrzymując wrogie. Daje to możliwość zniszczenia osadzonego gniazda przez przeciwników. Inną ciekawą taktyka jest osłanianie siedzącego na ładunku Bastiona - często nie do zatrzymania!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Młot rakietowy (atak w zwarciu, 75 obrażeń, 1 zamach na sekundę)
  • PPM: Pole osłonowe (2000 punktów życia tarczy, odnawianie 225/s przy nie używaniu, czas regeneracji po zniszczeniu: 5s)
  • Shift: Szarża (bieg i przygwożdżenie trafionej postaci, 50 obrażeń za trafienie, 300 za przybicie do ściany, 10s czasu odnowienia)
  • E: Ogniste uderzenie (Pocisk energetyczny, 100 obrażeń dla każdego przeciwnika na drodze ładunku, 0,25s czasu rzucania, 6s czasu odświeżenia)
  • Super zdolność: Zdruzgotanie (zbiorowe ogłuszenie, 50 obrażeń, 2,5s czasu ogłuszenia, 0,5s czasu rzucania)
Dobry przeciwko:
  • Żołnierz 76
  • Hanzo
  • Torbjorn
  • Winston
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • McCree
  • Złomiarz
  • Zenyatta
  • Symmetra
  • Tracer




Symmetra


Życie: 200
Poziom trudności
Średni

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Wsparcie
Typ rozgrywki

Krótko-dystansowy
Konstruktor

Wieżyczki strażnicze są prawdziwą zmorą dla przeciwników! ich duży zasięg oraz możliwość umieszczenia... wszędzie, zabiły już tysiące nieświadomych bohaterów. Ważnym punktem jest teleport - niesłychanie przydatny na dłuższych mapach, szczególnie dla drużyny broniącej punktu.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Projektor fotonowy (100 nabojów, strzał8/s, przeładowanie 1s, zasięg 5m, obrażenia zależą od długości ataku postaci przeciwnika: 1s - 30obr, 2s - 60obr, 3s i więcej - 120 obr, auto namierzanie, ignoruje tarcze)
  • PPM: Projektor fotonowy - kula (100 nabojów, używa 20 nabojów, obrażenia 25-125, maksymalny czas ładowania 2s, przeładowanie 1s)
  • Shift: Wieżyczka strażnicza (maksymalnie 6 rozstawionych, 3 ładunki wieżyczek, odnowienie wieżyczka/10s, obrażenia 25(6 na raz daje 150), zasięg 10m, życie 1)
  • E: Tarcza fotonowa (Bańka energetyczna dla danej postaci, dodaje 25 życia, 1s czasu odnowienia, zasięg 20m)
  • Super zdolność: Teleport (stawia wyjście z teleportu - wejście znajduje się na punkcie respawn, 200 życia, 2s czasu rozstawiania, maksymalnie 6 graczy przeteleportowanych)
Dobry przeciwko:
  • Bastion
  • Reinhardt
  • Genji
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • Złomiarz
  • Żniwiarz
  • Winston
  • Zaria
  • Wieprz
  • Torbjorn




Postacie trudne


Genji


Życie: 200
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Wysoki
Typ postaci


Atak
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy
Duża mobilność

Chyba najtrudniejsza postać w grze do opanowania w stopniu mistrzowskim. Genji świetnie nadaje się do 'kąsania' drużyny przeciwnej z każdej strony - pomaga mu w tym umiejętność wspinania się po ścianach. Same Shurikeny wymagają bardzo dużej precyzji od strzelającego. natomiast odbicie pocisków... pułapka dla nowych graczy, nieobeznanych ze zdolnościami!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Shruiken w linii (24 nabojów, 3 strzały 0,97/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia na jedną gwiazdkę: 24, 56 (w głowę), 24 (pancerz), 52 (pancerz, w głowę))
  • PPM: Shruiken rozrzut(3 gwiazdki wystrzeliwane jednocześnie, w 3 różnych kierunkach, strzał 0,73s)
  • Umiejętność pasywna: Wspinanie po ścianach i podwójny skok
  • Shift: Odbicie (przez 2s nadlatujące pociski są odbijane w ich nadawców, 8s czasu ładowania)
  • E: Szybkie cięcie (doskok w przód z zamachem mieczem, 50 obrażeń, 45 obrażeń przeciwko opancerzonym, 8s czasu odświeżenia, w przypadku zabicia przeciwnika, zdolność od razu się odświeża)
  • Super zdolność: Smoczy miecz (atak mieczem, 8s czasu trwania, 2 zamachy na 1,83s, 120 obrażeń na zamach, maksymalnie 9 zamachów)
Dobry przeciwko:
  • Wdowa
  • Bastion
  • McCree
  • Łaska
  • Hanzo
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • Symmetra
  • Mei
  • Smuga
  • Zaria
  • Lucio
  • Winston
  • D.Va
  • Torbjorn




Mei


Życie: 250
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Średni
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Krótko/Średnio-dystansowy

Głównym zadaniem Mei jest kontrola mapy ścianą z lodu, oraz zamrażanie przeciwników - ich wykończaniem powinni zając się w tym czasie jej sojusznicy, choć sama również potrafi mocno uderzyć z pocisku lodowego. Ukłonem w kierunku graczy WoWa jest zamrażanie i uniknięcie w ten sposób obrażeń.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Miotacz Endotermiczny (200 nabojów, strzał 20/s, zamrożenie całkowite wymaga 1,5s ataku - w tym czasie postacie są spowalniane stopniowo, zamrożenie znika po 2s braku ataku. 45 obrażeń na sekundę)
  • PPM: Pocisk lodowy (200 nabojów, 25 użytych nabojów na strzał, obrażenia 22-75 zależne od odległości, strzał na 0,52s)
  • Shift: Kriostaza (Zamiana w kostkę lodu, trwa 4s, leczy 150życia, 12s czasu odnowienia, PPM przerywa zamrożenie)
  • E: Ściana lodu (Stawia w wybranym miejscu potężną cztero-segmentową ścianę lodu, 500 życia na segment, czas trwania 4,5s, 1-s czasu odświeżenia)
  • Super zdolność: Zamieć (automatyczne namierzanie przeciwników, 6s czasu trwania, skrócony czas przeładowania do 0,5s)
Dobry przeciwko:
  • Genji
  • Smuga
  • D.Va
  • Winston
  • Bastion
  • Wieprz
Słaby przeciwko:
  • Żniwiarz
  • Złomiarz
  • Fara
  • Zaria
  • Wdowa
  • Łaska
  • Lucio




Hanzo


Życie: 200
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Wysoki
Typ postaci


Obrona
Typ rozgrywki

Długo-dystansowy
Sniper

Sniper szyjący z łuku, bardziej ofensywny od Wdowy. Ciekawie zbudowane jest samo strzelanie - gracz sam decyduje o tym jak mocno naciągnie łuk, daje to duże możliwości operowania trajektorią lotu strzały.Bieganie po ścianach pozwala mu znaleźć doskonałe pozycje do strzału, a rozpryskowe strzały niosą śmierć w ciasnych pomieszczeniach. Prawdziwe spustoszenie generuje jednak super-zdolność - mało ci potrafi przeżyć smoczy strzał!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Łuk burzy (brak limitu strzał, prędkość strzelania zależy od gracza, max 1s naciągania łuku, obrażenia 29-125, PPM anuluje strzał)
  • Shift: Strzała soniczna (Odkrywa na 10s pozycje przeciwników w danym obszarze, 29-120 obrażeń, 20s czasu odświeżenia)
  • E: Strzała rozpryskowa (Strzała rozpada się na 5 mniejszych, odbijających się od ścian. 75 obrażeń na strzałę, 375 jeśli strzały się nie rozlecą)
  • Super zdolność: Smoczy strzał (Przyzwanie ducha smoka, poruszającego się w danym kierunku i zadającego obrażenia, 1,5s czasu rzucania, więcej niż 200 obrażeń, 4m średnicy ataku)
Dobry przeciwko:
  • Bastion
  • Fara
  • Zenyatta
  • Łaska
  • Torbjorn
  • Wieprz
Słaby przeciwko:
  • Żniwiarz
  • Reinhardt
  • Genji
  • Smuga
  • Wdowa




Zaria


Życie: 400
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Niski
Typ postaci


Tank
Typ rozgrywki

Krótko/Średnio-dystansowy

Najbardziej papierowy tank z całej gromadki - praktycznie niezbędna jest jej pomoc na przykład Łaski. Może za to zadawać bardzo duże obrażenia, tworzyć bariery ochronne na postaciach oraz zbierać wszystkich przeciwników w jedno miejsce super zdolnością. Wystarczy potem tylko dodać Mordoponę, albo Samozniszczenie Mecha!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Działo cząsteczkowe (100 nabojów, strzał 20/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 50-150 - zależne od tego ile Zaria przyjmie obrażeń na swoją tarczę cząsteczkową, zasięg 15m)
    • Siła działa może mieć od 0 do 100%
    • Za zabranie 5 życia tarczy, zyskuje 3% obrażeń
    • Traci 2% obrażeń na sekundę
  • PPM: Działo cząsteczkowe - kula (100 nabojów, używa 25 nabojów, strzał 1/s, przeładowanie 1,5s, obrażenia 46-95 - zależne od naładowania, samookaleczenie do 50, 2m zasięgu przy wybuchu)
  • Shift: Bariera cząsteczkowa (działanie na sobie, zatrzymuje 200 obrażeń, 2s czasu trwania, 10s czasu odświeżania)
  • E: Bariera projekcyjna (działanie na przyjaznej postaci, zatrzymuje 400 obrażeń, 2s czasu trwania, zasięg 30m, 8s czasu odświeżenia)
  • Super zdolność: Uderzenie grawitonowe (przyciąga przeciwników w jeden punkt, 8m zasięgu, 4s czasu trwania, 22 obrażenia)
Dobry przeciwko:
  • Winston
  • Genji
  • Mei
  • Lucio
  • Zenyatta
  • Żołnierz 76
  • D.Va
  • Symmetra
  • McCree
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • Wdowa
  • Bastion
  • Łaska




Lucio


Życie: 200
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Średni
Typ postaci


Wsparcie
Typ rozgrywki

Krótko/Średnio-dystansowy
Duża mobilność
Leczenie

Bardzo wszechstronna postać. Leczy, przyśpiesza, zadaje niezłe obrażenia, odrzuca wroga, daje ochronę przed obrażeniami... no i biega po mapie jak szalona! Minusem jest niestety brak pojedynczego leczenia, w czym może go wyręczać Łaska. Z kolei bariera dźwiękowa jest fantastyczną kontrą na wszelkie super-zdolności innych postaci!

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Wzmacniacz (20 nabojów, strzał 4/s, przeładowanie 1,25s, obrażenia 16)
  • PPM: Odrzucenie falą dźwiękową (20 nabojów, używa 4 naboje na strzał, przeładowanie 1,25s, obrażenia 25, 4s czasu odświeżenia)
  • Umiejętność pasywna: jazda po ścianie na rolkach
  • Shift: Zmiana trybu: Leczenie/Przyspieszenie(Leczenie: 12/s, przyśpieszenie zwiększa prędkość, zasięg 30m)
  • E: Potencjometr (Zwiększenie mocy leczenia/przyśpieszenia, leczenie 40/s, czas trwania 3s, 12 czasu odświeżania)
  • Super zdolność: Bariera dźwiękowa (Wszyscy pobliscy sojusznicy otrzymują 500 tarczy, która traci na mocy o 100okt na sekundę, do 100 punktów tarczy, czas trwania 6s)
Dobry przeciwko:
  • Żniwiarz
  • Winston
  • Genji
  • Mei
  • Wieprz
Słaby przeciwko:
  • Fara
  • Zaria




Zenyatta


Życie: 150
Poziom trudności
Trudny

Wymagany poziom celności gracza
Średni
Typ postaci


Wsparcie
Typ rozgrywki

Średnio-dystansowy
Leczenie

Gra Zenyattą opiera się na wystrzeliwaniu różnego rodzaju kul w kierunku sojuszników i przeciwników - może jedną postać leczyć kulą harmonii, drugą postać sprawić bardziej wrażliwą na ataki kulą rozdarcia. Mała mobilność postaci oraz ilość życia sprawiają, że staje się mocno papierowa w starciu.

Charakterystyka postaci:

  • LPM: Kula zniszczenia (20 nabojów, strzał 3/s, przeładowanie 2s, obrażenia 45)
  • LPM: Seria kul zniszczenia (20 nabojów, używa do 5 nabojów na strzał, 2-2,5s ładowania, obrażenia 35 na kulę (max 175 wszystkie), przeładowanie 2s)
  • Shift: Kula harmonii (Na raz można używać tylko na jednej postaci, przywraca 30 życia/s, zasięg 40m, czas trwania aż do śmierci lub oddalenia się od postaci)
  • E: Kula rozdarcia (Na raz można używać tylko na jednej postaci, zwiększa odbierane obrażenia o 50% przeciwnikowi, zasięg 40m, czas trwania aż do śmierci lub oddalenia się od postaci)
  • Super zdolność: Transcendencja (Nieśmiertelność postaci oraz obszarowe leczenie sojuszników, leczy 100 życia/s bohaterów w odległości 10m przez 6s)
Dobry przeciwko:
  • Wieprz
  • D.Va
  • Reinhardt
  • Winston
Słaby przeciwko:
  • Wdowa
  • Hanzo
  • Zaria
  • Torbjorn
  • Smuga
  • Żołnierz 76




Komentarze

Kamena 1. Czerwiec 2016 - 23:03
Bardzo użyteczne zestawienie. Ja dopiero zaczynam przygodę z tą grą, więc jest dla mnie tym bardziej przydatne.


http://gamera.pl