Co wniósł do gry ostatni patch?

Co wniósł do gry ostatni patch?

Pierwsza po BlizzConie aktualizacja Serwera Testowego przynosi dużo dobrego. Nowa mapa, tryby przeznaczone specjalnie dla niej (i nie tylko), wyczekiwana od miesięcy Sombra, poprawki błędów. Przyjrzymy się wspomnianym zmianom oraz sprawdzimy dokładnie umiejętności nowej bohaterki. W bonusie miniporadnik dokładnie wskazujący, co może zostać zhackowane przez meksykankę!

Wprowadzenie nowych trybów gry to coś, na co czekałem najbardziej. Wreszcie otrzymujemy możliwość zagrania w niestandardowy sposób. Jest to świetna okazja do sprawdzenia się, odsapnięcia od standardowych rozgrywek, czas na zabawę. Wcześniej ograniczeni byliśmy do trybu Rywalizacji, gdzie chcąc osiągnąć w miarę dobre wyniki musieliśmy się mocno skupić, Szybkiej Gry, która czasami była niegrywalna ze względu na słabe picki i brak zgrania oraz do Tygodniowych Rozrób, z których nie wszystkie były interesujące. Całe szczęście, Blizzard w końcu odpowiada na reakcje fanów i udostępnia nam:

1vs1
Mystery Duel

"Mystery Duel" polegać będzie na pojedynkach 1 na 1. Jest to najlepsza okazja, by przedstawić innym swoje indywidualne umiejętności. Czegoś takiego brakowało!
Co rundę gra losowo wybiera postać, którą przyjdzie nam grać, tą samą dla obu graczy. Specjalnie dla tego trybu powstała nowa mapa, Antarktyda . Jest mniejsza, idealna dla potyczek dla małej liczby graczy. Poniżej gameplay z tego właśnie trybu.

Animacje przed każdą rundą są fantastyczne!


3vs3
Elimination


W trybie Eliminacja każdy gracz posiada tylko jedno życie na rundę. Wygranie 3 skutkuje zwycięstwem w całym meczu. Strzeżcie życia swego oraz towarzyszy, tym razem nie dostaniecie drugiej szansy!

6vs6
Mystery Heroes


Tryb, który zawitał już kilkukrotnie w grze. Zasady są proste, z każdym odrodzeniem otrzymujemy nowego bohatera, nie mamy żadnego wpływu na to kogo wybierze gra. Była to moja ulubiona rozróba (nie licząc Halloweenowej), więc bardzo się cieszę, że zostanie na dłużej.

6vs6
No Limits


Jest to po prostu aktualnie znana nam Szybka Gra, która wraz z aktualizacją otrzymuje limit jednego bohatera na drużynę. Od teraz w tym miejscu możecie gnębić swoich rywali kombinacjami złożonymi z najbardziej demonicznych (Mei) postaci.

6vs6
All Brawls!


Koniec z monotonią, koniec z powtarzalnymi celami, zasadami, kilkoma postaciami wybieranymi na krzyż. Tryb ten pozwala nam na rozegranie meczu na zasadach opartych na wszystkich dotychczasowych Rozróbach, które pojawiły się w grze (a także kilku wcześniej niespotykanych). Czuję, że często będę tu wpadał!


Co potrafi Sombra?

Wiele miesięcy czekaliśmy na ujawnienie się meksykańskiej hakerki. Przeciągające się ARG już niejednemu działało na nerwy. Mimo wszystko warto było poczekać. Streszczę krótko umiejętności Sombry i przedstawię wyposażenie, którym się posługuje.

SMG – Niezwykle szybkostrzelny pistolet maszynowy, ważny dla twórców element, który koniecznie chcieli dodać. Warto wiedzieć, że w magazynku ma on aż 60 naboi. Efektem są niezbyt wysokie obrażenia na strzał, lecz wysoka szybkostrzelność nadrabia ten brak. Broń ta przez duży rozrzut najskuteczniejsza jest na bliski dystans, przeciwko dużym celom.

Hackowanie – alternatywna umiejętność, uniemożliwia przeciwnikowi korzystanie z umiejętności, daje możliwość przeprogramowania apteczki w taki sposób, by przeciwnik nie mógł z niej skorzystać. Psuje też wieżyczkę Torbjorna, zatrzymuje niektóre umiejętności specjalne. Więcej o tym nieco niżej

Kamuflaż Termiczny – czasowa niewidzialność oraz zwiększona prędkość poruszania się. Po otrzymaniu obrażeń kamuflaż wyłącza się. UWAGA! Niewidzialna Sombra jest niewykrywalna dla wieżyczki Torbjorna!

Translokator – Przenośny czasowy teleport. Po umieszczeniu go w wybranym miejscu mamy 15 sekund na błyskawiczny powrót do lokacji umiejscowienia tegoż. Nie może zostać zniszczony. Przy umiejętnym wykorzystaniu możemy dzięki niemu dostać się w normalnie niedostępne dla nas miejsca.

EMP – Umiejętność specjalna, która wszystkim znajdującym się na wyznaczonym obszarze uniemożliwia używanie umiejętności. Więcej poniżej.

Zmysł łowcy – umiejętność pasywna, dzięki którym widzimy krytycznie rannych wrogów przez ściany.


Skórki, prezentacje zagrania, zwycięskie pozy i resztę zawartości Sombry znajdziesz TUTAJ


Co Sombra zhackować może, a czego nie może?


Dzięki informacjom poniżej dowiesz się, jak działa (z wyszczególnieniem pewnych sytuacji) alternatywna umiejętność Sombry oraz jej umiejętność specjalna. Faktem jest to, że żadna z nich nie uniemożliwia strzelania ani nie blokuje umiejętności pasywnych. Do tego niszczy większość tarcz i barier reszt bohaterów (w tym tarcze które posiadają m.in. Zenyatta, Zaria, Symmetra, ten niebieski pasek życia). Sombra może przejmować punkt kiedy jest niewidzialna. Jeśli przed użyciem kamuflażu otrzyma od Zenyatty kulę rozdarcia, negatywne efekty dalej działają na bohaterkę.

  • Genji
    • Zhackowany w trakcie używania ulti nie może wykonać swift strike'a, samo ulti nie jest jednak przerywane.
  • McCree
    • Działanie umiejętności specjalnej zostaje przerwane po zhackowaniu.
  • Fara
    • Po zhackowaniu dalej może wznosić się w powietrze (domyślnie spacją), gdyż jest to umiejętność pasywna.
    • Działanie umiejętności specjalnej zostaje przerwane po zhackowaniu.
  • Żniwiarz
    • Jest niewrażliwy na hackowanie w trakcie używania formy ducha.
    • Może zostać zhackowany w trakcie teleportacji, zostaje ona wtedy anulowana.
    • Działanie umiejętności specjalnej zostaje przerwane po zhackowaniu.
  • Zenyatta
    • EMP ani hackowanie NIE działają na umiejętność specjalną Zenyatty, nie da się jej w żaden sposób przerwać.
  • Żołnierz-76
    • Nawet jeśli zhackowany, może się leczyć dzięki swojemu wyposażeniu, jeśli oczywiście wykorzysta je przed nałożeniem efektu.
    • EMP ani hackowanie NIE działają na umiejętność specjalną Żołnierza, jeśli oczywiście włączy ją przed nałożeniem efektu.
  • Smuga
    • Mignięcie (Blink) może zostać przerwane w trakcie używania!
    • Bomba pulsacyjna po włączeniu EMP wybucha, lecz nie zadaje obrażeń
  • Bastion
    • Hackowanie przerywa naprawę.
    • Hackowanie powoduje, że Bastion w formie wieżyczki wraca do postaci podstawowej.
    • EMP ani hackowanie NIE działają na umiejętność specjalną Bastiona, jeśli oczywiście włączy ją przed nałożeniem efektu.
  • Mei
    • Sombra przerywa hackowanie, jeśli Mei zacznie ją zamrażać (zadawać obrażenia, dotyczy to wszystkich postaci).
    • Mei jest niewrażliwa na hackowanie, jeśli korzysta z kriostazy.
    • Jeśli przed zhackowaniem Mei postawi ścianę, po zhackowaniu może ją wyłączyć.
  • Torbjorn
    • Jeśli zhackujemy bohatera, jego wieżyczka dalej działa, musimy zhackować ją osobno.
  • Symmetra
    • Jej wieżyczki nie mogą zostać zhackowane, działają nawet jeśli sama Symmetra zostanie zhackowana.
    • Jej teleport nie może zostać zhackowany.
  • Złomiarz
    • Nie może detonować ładunku, jeśli zhackowany.
    • Pułapka działa nawet jeśli Złomiarz jest zhackowany.
    • Pułapka może złapać niewidzialną Sombrę.
    • Mord-opona jest niewrażliwa na zhackowanie, ale sam Złomiarz może zostać zhackowany, nie przerywa to jednak korzystania z umiejętności specjalnej.
  • D.Va
    • Zhackowanie przerywa działanie Matrycy Obronnej
    • Zhackowanie przerywa latanie.
    • Zhackowanie nie przerywa przyzwania mecha, jeśli przycisk został naciśniety przed nałożeniem efektu
    • Sombra nie może przerwać umiejętności specjalnej D.Vy
  • Trupia Wdowa
    • Działanie umiejętności specjalnej nie zostaje przerwane, wszyscy dalej widzą przeciwników
  • Reinhardt
    • Tarcza Reinhardta po zhackowaniu zostaje wyłączona.
    • Zhackowanie w trakcie szarży przerywa ją.
  • Zaria
    • Hackowanie nie zabiera tarcz (niebieskie życie).
    • EMP zabiera wspomniane wyżej tarcze.
    • Jeśli Zaria używa właśnie Bariery Cząsteczkowej, EMP ładuje ją, jednocześnie też nie odbiera wspomnianych tarcz.
  • Winston
    • Osłona Winstona niszczy się pod wpływem EMP, a wszyscy bohaterzy ze wspomnianymi wyżej tarczami tracą je.
  • Wieprzu
    • Zhackowanie nie przerywa przyciągania hakiem.
  • Lucio
    • Po zhackowaniu nie może przełączać się miedzy leczeniem a przyspieszeniem.
    • Zhackowanie nie zabiera bariery dźwiękowej pochodzącej z ulti Lucio
    • EMP użyte po włączeniu ulti Lucio całkowicie je eliminuje.
    • Zhackowanie w trakcie włączania ulti Lucio (kiedy jeszcze jest w powietrzu) anuluje akcję, ale nie zabiera naładowania zdolności specjalnej.
  • Ana
    • EMP ani hackowanie nie wyłączają Nano Boosta nałożonego na sojusznika.

Dzięki powyższym wskazówkom doskonale będziesz wiedział, jak korzystać z umiejętności Sombry oraz jak się przed nimi bronić. Pełne podsumowanie Overwatch na BlizzCon już niedługo!