By gra była lepsza – propozycje zmian

By gra była lepsza – propozycje zmian

Czwarty sezon Rywalizacji zbliża się wielkimi krokami. Z tego powodu postanowiliśmy przejrzeć propozycje społeczności dotyczące rozwoju gry. Blizzard, w przeciwieństwie do wielu innych dużych firm, słucha graczy, którzy chętnie korzystają z tego przywileju. W internecie pojawiło się mnóstwo pomysłów. My wybraliśmy najciekawsze i dorzuciliśmy kilka własnych.


BALANS POSTACI

Sombra to bohaterka, która nie zdobyła szczególnego miejsca w sercach graczy. Do Overwatch wskoczyła w spektakularny sposób, jednakże jej czas na scenie, przynajmniej na razie, minął. Jest kilku graczy, którzy potrafią nią zrobić przewagę, jednak to zdecydowana mniejszość. Co zrobić, by polepszyć sytuację meksykanki, by stała się bardziej użyteczna? Jeden z graczy już jakiś czas temu przedstawił kilka niezłych propozycji.

Ikonka zhakowanej apteczki widoczna dla wszystkich sojuszników przez ściany

Zastanawiam się, dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł. Często zdarzało się, że nie wiedziałem o apteczce, którą przejęła Sombra, a wiedza ta mogła niejednokrotnie uratować mi życie. Dzięki znacznikowi widocznemu dla wszystkich sojuszników będziemy mogli lepiej planować swoje ataki bądź umacniać obronę. Ikona ta powinna też zmieniać swoją wielkość w zależności, czy gracz jest blisko, czy daleko. Dzięki temu otrzymamy ważną informację, która nie będzie nam przeszkadzała. Dla przypadków specjalnych może powstać także opcja wyłączenia tego znacznika, chociaż wątpię, by ktoś pokusił się o jej wyłączenie.

Dzięki tej czaszce cała drużyna będzie zdecydowanie częściej korzystać z umiejętności Sombry.


Niby zmiana mała, a jakże przydatna! Ten sam wybitny człowiek przedstawił też kilka innych propozycji, dzięki którym Sombra stałaby się trochę bardziej użyteczna:

  • Umożliwienie zniszczenia Translokatora poprzez przytrzymanie przycisku.
  • Zwiększenie prędkości lotu Translokatora, aktualnie jest zbyt wolny.
  • Usunięcie blokady działań Sombry przy wychodzeniu z niewidzialności. Meksykanka w trakcie wyłączania kamuflażu może wyłącznie biegać. Taka kara jest zrozumiała przy wchodzeniu w niewidzialność, ale przy wychodzeniu jest niepotrzebna. Dzięki temu gracz mógłby sprawniej przeprowadzić akcję.
  • Wprowadzenie automatycznego hackowania czegokolwiek, co jest przed nami, jeśli przytrzymamy przycisk. Aktualnie działa to tak, że po przerwaniu hackowania musimy ponownie kliknąć przycisk, by rozpocząć akcję, co jest delikatnie frustrujące. Znacznie lepiej byłoby, gdyby akcja aktywowała się od razu na najbliższym celu.

Pytanie do publiczności. Co sądzicie o aktualnym stanie McCree i Wieprza? Kowboj trzyma się nieźle, chociaż ostatnio pojawiają się głosy, by zwiększyć jego obrażenia na dalekim dystansie. Już kiedyś takie coś miało miejsce i się nie sprawdziło, więc moim zdaniem jest to zły pomysł. Alternatywny tryb strzału? Fan the Hammer było na początku gry bardzo mocne i później słusznie je osłabiono. Teraz rzadko się z niego korzysta i bardzo dobrze! Dobra gra tym Bohaterem wymaga dzięki temu większych umiejętności.
Wieprzu? Z hakiem jest już trochę lepiej, więc na razie zostawmy tę sprawę. Co powiecie na przerywanie leczenia podczas ostrzału? Z jednej strony mniejsza przeżywalność delikwenta, z drugiej strony podczas popijania jest on tak łatwy do trafienia, że staje się maszynką do nabijania umiejętności specjalnej. Co Wy o nim myślicie?

oryginalny post

ULEPSZENIA W SYSTEMIE RANKINGOWYM

Problem poszkodowania healerów przy awansowaniu

Zauważyliście, że healerzy otrzymują trochę mniej punktów rankingowych niż reszta? Mój przyjaciel mainuje kilkoro healerów i gra nimi świetnie, bardzo często robi różnicę. Mimo to gra tego nie zauważa i niemalże zawsze dostaje on kilka-kilkanaście punktów mniej od reszty. Wy też to zauważyliście? Może to jest jedynie wyjątek? W każdym razie takie coś nigdy nie powinno mieć miejsca, healerzy ratują nam życie, są fundamentem, bez którego żadna drużyna nie stanie na szczycie!

Niezależność rangi względem poprzedniego sezonu

Warto się zastanowić nad tym problemem. Wielu twierdzi, że wyniki z poprzedniego sezonu powinny być czynnikiem decydującym przy ustalaniu rangi gracza w następnym sezonie, a placementy trzeba rozegrać tylko dla zasady. Ma to swoje uzasadnienie, gdyż dzięki temu znacznie lepsi gracze automatycznie plasowani są wysoko. Przypadkowy gracz ze srebra nie trafi na Seagulla i nie załamie się po jednostronnym meczu. Mamy też poczucie, że w ogólnym rozrachunku każdy mecz jest ważny i możemy kontynuować naszą wędrówkę na szczyty.

Jakie są argumenty przeciw? Gracze, którzy z jakiegoś powodu otrzymali niższą rangę, zostają w niej niemalże uwięzieni. Przykład z podwórka. Mam kolegę, który gra nie najgorzej, jest to poziom przynajmniej niskiej platyny. Na początku sezonu umieszczony został w srebrze. Udało mu się doczołgać do złota, ale po tym pojawił się ogromny problem, by awansować dalej. Zazwyczaj gramy drużyną, gdzie większość z nas uplasowana jest w diamencie i radzi sobie w nim nieźle. We wcześniejszych sezonach zagrał kilka nietrafionych meczów i ciągnie się to za nim aż do teraz. Działa to też w drugą stronę. Komuś się poszczęściło, kumple powygrywali mu masę meczów i taki delikwent siedzi sobie gdzieś wysoko i zgarnia wszystkie nagrody grając tylko od czasu do czasu.

Kilka dni temu na naszym profilu na Facebooku zamieściliśmy ankietę, w której zapytaliśmy się Was, jaka z wymienionych metod bardziej Wam odpowiada. Wcześniej przepytałem kilku znajomych i wszyscy opowiedzieli się za braniem pod uwagę wyników z poprzedniego sezonu. Z tego powodu wyniki ankiety nieco mnie zaskoczyły.


Okazuje się, że różnica wyniosła tylko 10% na korzyść decyzji znajomych. Przyznam szczerze, że spodziewałem się znacznie większej rozbieżności. Jak Waszym zdaniem powinno to wyglądać?

Jak naprawić tę sytuację, by wszyscy byli zadowoleni? Moim zdaniem ranga z poprzedniego sezonu powinna być brana pod uwagę, ale tylko przez 3 sezony z rzędu. W czwartym każdy zaczynałby od zera. Wtedy okazałoby się, ile nasze umiejętności są tak naprawdę warte. Co sądzicie o tym pomyśle?

Kolejne rozwiązanie zaczerpnięte jest z systemu rankingowego CS:GO. Każdy ma znajomego, który uplasowany jest 1000 punktów niżej niż Wy, przez co, z oczywistych względów, nie możecie z nim pograć w Rywalizacji. Co Wy na to, by po zebraniu szóstki graczy usunąć ten limit i traktować tego gracza na równi z resztą? Z jednej strony mogłoby to być chamskie boostowanie delikwenta. Z drugiej daje to możliwość zagrania znajomych ze sobą, ale z ryzykiem, że nieraz byłyby to starcia 5 vs 6. Słuszne czy kontrowersyjne?

INNE

Przenoszenie kar za nagminne opuszczanie meczów rankingowych na następny sezon

Pod koniec sezonu niektórym ludziom nie zależy na randze, bo wbili taką, jaką chcieli. Przez to niektórym wyłącza się mózg i postanawiają wyjść kilka razy z meczów Rywalizacji. Kary powinny być surowsze, dla takiego zachowania nie ma litości. Jak bardzo? Przede wszystkim powinny być przenoszone na kolejny sezon. Wtedy delikwenci najpierw się zastanowią, czy warto psuć innym grę. Wyszedłeś dwudziesty raz z gry w ciągu ostatniego tygodnia sezonu? Może kolejny spędzisz na ławce rezerwowych?

Przedłużenie kary na następny sezon? Stanowcze tak!


Wprowadzenie nagród za Szybkie Gry

Chętnie zobaczyłbym coś podobnego do złotych broni za punkty Rywalizacji, tylko że w Szybkiej Grze. Może to być wyjątkowa skórka, może złota część ubrania, jak chociażby złoty kapelusz McCree. Za każdy tryb otrzymujemy wynagrodzenie. W Salonie Gier są to dodatkowe paczki, w Rywalizacji złote bronie, czemu nie wprowadzić tego do Szybkich Gier? Łączymy przyjemne z pożytecznym, czujemy, że nie gramy o pietruszkę, tylko o unikalne nagrody.
Ten pomysł może mieć swoich przeciwników. Dla wielu Szybka Gra może być ucieczką od pełnych skupienia meczów rankingowych do swobodnej, niezobowiązującej rozgrywki. Pytanie, wprowadzenie takich nagród spowodowałaby u Was zwiększenie napięcia, chęć wygranej za wszelką cenę? Może rozwiązaniem byłoby nagradzanie dwoma/trzema punktami za wygraną, jednym za przegraną? Dzięki temu zniknie presja, ponieważ prędzej czy później i tak dostaniemy co chcemy. Ile trzeba zebrać? Może 500 punktów?

Wprowadzenie oznaczeń klanowych

Miłym dodatkiem, który w dodatku jeszcze bardziej wzmocniłby więzi między graczami, byłoby dodanie opcji stworzenia klanu. Jego nazwa bądź skrót wyświetlałyby się obok nicków członków. Mielibyśmy możliwość wybrania unikalnego koloru, który zmieniałby nie tylko wygląd nazwy, ale być może też nicku. Grał ktoś z Was w Call of Duty 2 na multiplayerze? Tam, dzięki odpowiednim komendom, można było to zrobić, przez co tabela wyglądała niesamowicie interesująco i od razu było wiadomo, kto znajduje się na jej czele.

Ciekawe byłoby również stworzenie własnego logo na podstawie udostępnionych narzędzi i użycie go jako ikony gracza. Pytanie, jak zahamować nieprzyzwoitą bądź wulgarną kreatywność niektórych domorosłych artystów? Może wprowadzić to jako opcję płatną? Nie bijcie :c

Wprowadzenie większej ilości statystyk

Na koniec coś dla wielbicieli liczb. Kiedyś w grze mogłaby pojawić się zakładka, w której oprócz podstawowych statystyk moglibyśmy prześledzić nasze poczynania od początku sezonu. Widzielibyśmy każdą mapę na której zagraliśmy, bohatera, którym na niej kierowaliśmy, wynik meczu i zmiany w rankingu, które nas dotknęły. Takie masteroverwatch na sterydach.


Gdy kończę pisać ten tekst, w internecie i w grze pojawia się coraz więcej śladów sugerujących, że w niedalekiej przyszłości ujrzymy nowego bohatera. Sposób, w jaki Blizz rozszerza uniwersum, jest bardzo fajny. Dzięki niemu możemy jeszcze bardziej utożsamiać się z ulubionymi herosami. Czego oczekujecie po nowej postaci? Jaką lukę powinien zapełnić? Czy będzie stanowił ważny element układanki? Tego dowiemy się już niebawem!

źródła grafik:
reddit
skulzgamingtipz
playstationlifestyle
Kamil Nowak