Optymalizacja Overwatch

Optymalizacja Overwatch


Płynna rozgrywka w Overwatch? Taką na pewno chciałby sobie zapewnić każdy z Nas. Życie gracza niestety pokazuje inaczej. Nie każdy z Nas ma wypasioną machinę a jeżeli nawet posiadamy takową to nie zawsze wszystko idzie po Naszej myśli. Masz problemy ze skaczącym FPS a tym samym Twoja rozgrywka jest nieprzyjemna? Spróbujemy pomóc Ci w tym krótkim artykule wyjaśniając parę różnych aspektów pomagających w zoptymalizowaniu gry Overwatch.


Posiadacze słabszych komputerów

Często możecie zauważyć duże wahania klatek/sekundę. Jeżeli widzimy spadki w granicach 20-40 FPS jest to odczuwalne dosyć mocno i przeszkadza w komfortowej rozgrywce. W takim wypadku należy ograniczyć ilość klatek do konsolowej wartości 30 FPS. Taka wartość to połowa wielkości odświeżania standardowego monitora 60Hz. Dzięki takiemu zabiegowi ograniczymy ilość klatek do stabilnej wartości a do tego zmniejszymy jakiekolwiek wahania powodujące szarpanie obrazu. Utrzymanie stałej wartości klatek/sekundę ma niebywałą zaletę - odczucia płynniejszej rozgrywki. Teraz nasuwa się pytanie jak ograniczyć ilość klatek do stałej wartości 30 klatek. Do tego typu działań służy np program RIVA TUNER instalowanym wraz z MSI Afterburner. Poniżej zrzut ekranu z zaznaczeniem co trzeba zaznaczyć. Na obrazku z RIVA TUNER w Waszym przypadku zamiast wartości 60 zmniejszamy do 30 FPS - jest to maksymalna ilość klatek wyświetlanych.


Posiadacze mocniejszych komputerów

Sytuacja z mocnymi jednostkami tez nie jest do końca komfortowa jak by się mogło wydawać. Dlaczego? Już wyjaśniam. Przy standardowych ustawieniach na karcie graficznej wyższego pokroju <150 FPS okazuje się że procesor ma niezły orzech do zgryzienia, przetwarzając taką ilość klatek. Trzeba podkreślić że taka sytuacja zdarza się na standardowych monitorach 60-75Hz, przy monitorach 144Hz nie powinno być takich sytuacji. Dla przykładu posłuży procesor Intel i7 7700K oraz układ graficzny NVIDIA GF 1080GTX. Jak widać sprzęt z najwyższej półki a jednak problemy są. Prezentacja użycia procesora powyżej wartości 150 FPS.:


Jak widać w czasie gry użycie procesora sięga grubo 80-90% a w momencie jak ktoś jeszcze streamuje Overwatch wartość osiąga stałe 100%. Taka sytuacja powoduje ścinki pomimo tak wielkiej wartości FPS. Procesor się męczy mimo tak potężnej wydajności. Przypuszczam że problem może być z optymalizacją gry, która po ostatnim patchu no cóż chodzi gorzej. Przedstawię 2 krótkie rozwiązania. Tym razem nie potrzebujemy żadnego programu dodatkowego do optymalizacji FPS.

Pierwsze rozwiązanie do włączenie w opcjach synchronizacji pionowej tzw V-SYNCA. Opcja taka ograniczy wyświetlanie fps do Naszego monitora i utrzyma stałą wartość 60 lub 75 kl/s. Opcja ciekawa ale pojawia się jeden problem w czasie rozgrywki można zauważyć tzw IMPUT LAG, który jest odczuwalny jako opóźnienie w czasie strzelania.

Drugie rozwiązanie, które osobiście polecam. Wchodząc do opcji grafiki w Overwatch zaznaczamy w: OGRANICZENIA KL/S => WYŚWIETLACZ. Tym łatwym sposobem ograniczymy wyświetlanie FPS do 60,75 w zależności od monitora.



Po wprowadzeniu zmian sytuacja wygląda następująco:



W ten sposób otrzymujemy stabilne 60 klatek. Od teraz obraz jest płynny ze względu na mniejsze użycie zasobów procesora, które spada znacznie bo do 30% a przy streamowaniu 50-60%.

Mam nadzieje, że te porady przyczynia się do lepszej rozgrywki i będziecie jeszcze bardziej cieszyć się z gry w swojego ulubionego Overwatcha.


Komentarze

Obrazek użytkownika Kapu
Kapu 9. Maj 2017 - 9:20
Hejty na użytkowników konsol za 3... 2... 1... :D