Q&A z Michaelem Chu

Q&A z Michaelem Chu

Jeden z użytkowników serwisu internetowego reddit.com uzyskał odpowiedzi na kilka interesujących pytań zadanych Michaelowi Chu, który jest jednym z twórców historii Overwatch. Odpowiedzialny jest za tworzenie większości dialogów jak również pracował nad produkcją krótkich filmów animowanych.

Co wywołało u ciebie zainteresowanie pisaniem?

Praktycznie całe moje życie interesowało mnie opowiadanie historii. Dorastałem z książką przyklejoną do ręki (moja mama zawsze krzyczała na mnie, żebym poszedł spać, kiedy próbowałem czytać o późnej godzinie). Uwielbiałem grać w planszówki RPG’s jak Dungeons & Dragons i ktokolwiek, kto grał ze mną wcześniej w grę planszową (patrz: Geoff Goodman), może wam powiedzieć, że zwykle bardziej zależy mi na odegraniu mojej roli, niż na zwycięstwie. Jeśli weźmiemy tylko pod uwagę pisanie do gier, to moim pierwszym doświadczeniem była praca z Chrisem Metzenem przy zadaniach w World of Warcraft. Zakochałem się w tym! Parę lat później dostałem okazję by popisać dla Star Wars: Knights of the Old Republic II z innym Chrisem (Avellone!) i to naprawdę umocniło moje zainteresowania tym tematem.

Jak zacząłeś pracę w Blizzard?

Najpierw chciałbym zaznaczyć: nie rekomenduję traktowania moich doświadczeń zawodowych jako przewodnika do tego co wy powinniście robić. Okej, to już załatwione: kiedy dorastałem, nie miałem tak naprawdę pojęcia jak ludzie dostają pracę w przemyśle gier. (Dygresja: Pierwotnie chciałem zostać kompozytorem jak mój bohater Nobuo Uematsu.) Więc nie mając konkretnego planu, zamiast tego poszedłem na studia. Po około roku, postanowiłem zrezygnować z kontynuacji zdobywania mojego stopnia naukowego z informatyki by podjąć pracę jako tymczasowy tester gier (analityk od zapewniania jakości) w Blizzardzie. Pierwszą grą, nad którą pracowałem, było Diablo II. Natychmiast zakochałem się w pracy z grami i wiedziałem, że jestem tam, gdzie zawsze chciałem być.

Jakie są twoje najbardziej i najmniej lubiane części historii Overwatcha?

Wow! Co tu wybrać? Moją ulubioną częścią historii Overwatcha jest możliwość odkrywania głębi postaci. Jedną z rzeczy nad którą lubię pracować najbardziej są filmy na temat pochodzenia i początków, które tworzymy dla nowych postaci. Próbujemy odnaleźć nowe sposoby odkrywania przeszłości bohaterów, a przyglądanie się im jak ożywają artystycznie i wokalnie jest magiczne.

Nad jakimi innymi projektami pracowałeś?

W Blizzardzie byłem pierwszym projektantem zadań w World of Warcraft (wraz z Jeff'em i niesławnym Patem Nagle, z którym pracowałem nad praktycznie każdym projektem w całej mojej karierze w Blizzardzie). Po WoWie pracowałem w ekipie Diablo przez wiele lat, pisząc (Stworzyłem mnicha, Chytrego Shena i wiele innych postaci, oraz krótką opowieść o czarodzieju nazwanym "Świetlik"), jak również tworząc zadania dla D3 oraz Reaper of Souls. Pomogłem także stworzyć sezonowe wydarzenia dla WoWa oraz system garnizonów w Warlords of Draenor. Poza Blizzardem byłem jednym z projektantów/pisarzy dla Star Wars: Knights of the Old Republic II.

Który bohater/postać w Overwatchu była twoją ulubioną i dlaczego?

Nie sądzę, że mogę mieć ulubionego! Jeśli zobaczysz ile czasu grałem, Reinhardt jest w tej chwili postacią, którą gram najczęściej. Naprawdę uwielbiam jego historię, jak i samą postać. (A kiedy jestem sfrustrowany wyładowywuję się na Bastionie... co nie pomaga przez większość czasu.) Tak jak mogłeś usłyszeć ode mnie wcześniej, identyfikuję się najbardziej jako kombinacja Winstona, Mei oraz Sombry.

Który komiks jest twoim ulubionym i dlaczego?

Znowu nie jestem pewien, czy powinienem mówić o moich ulubionych rzeczach. Naprawdę uwielbiam "Magię Świąt", ponieważ jestem beznadziejnym romantykiem uwielbiającym komedie romantyczne (oraz oczywiście “To właśnie miłość”), i miałem świetną zabawę stawiając czoło stworzeniu świątecznej historii dla Overwatch oraz przedstawieniu historyjek o naszych bohaterach poza polem walki. Mógłbym pisać historie Smugi cały dzień!

Który bohater był najcięższy do stworzenia pod kątem fabuły?

Dwie bohaterki, które były najtrudniejsze do doszlifowania pod kątem fabuły, były Mei oraz Orisa, z podobnych względów. Kiedy tworzymy historię dla nowych bohaterów Overwatch to staramy się, aby rzeczy były tak proste jak to tylko możliwe. Mieliśmy wiele pomysłów dla Mei (była łowcą głów, ekologicznym wojownikiem walczącym przeciwko złym zatruwającym środowisko przedsiębiorstwom, sławną alpinistką oraz podróżniczką, itp.) to była kwestia znalezienia tego jedynego rozwiązania, które wydawało się nam najlepsze. W tym przypadku wybraliśmy (duża zasługa tego, jakie ma teraz umiejętności) historię o tym, że była zamrożona kriogenicznie.

Czy sądziłeś, że Overwatch stanie się tak popularny, jakim jest teraz?

Wcale! To był niesamowity zaszczyt dla nas. Uwielbiamy Overwatch i kochamy naszych bohaterów, mieliśmy również nadzieję, że ludzie też ich pokochają. Niesamowitym doświadczeniem jest widzieć ich zachwyt. #wdzięczny

Jak często przeglądasz Reddita oraz forum Battle.netu?

Zazwyczaj staram się sprawdzać kilka razy w ciągu dnia.

W którą grę, oprócz Overwatcha, grywasz najczęściej?

Gram dużo w różnych gier, szczególnie fabularnych. W tej chwili, gram w Personę 5 (jestem wielkim fanem serii) oraz Breath of the Wild, jak większość drużyny deweloperskiej. Niektóre z moich ulubionych gier to: Final Fantasy VI, Chrono Trigger, EarthBound (lubię JRPGi), Grim Fandago, BioShock (oraz wiele innych).


Cieszymy się, że Michael Chu odpowiada na pytania fanów gry i dzieli się swoimi przemyśleniami. Na pewno fakt, że utrzymuje kontakt z graczami, ułatwia mu pracę nad postaciami, bo dzięki temu lepiej rozumie ich odbiorców. A wy gdybyście mieli możliwość zadania Michaelowi Chu jakichś pytań, to czego chcielibyście się dowiedzieć? Dajcie nam znać na naszej grupie :)