System progresji Overwatch

System progresji Overwatch

Czasy grania dla samej gry bezpowrotnie przepadły! Nowoczesne gry muszą w jakiś sposób nagradzać wysiłki graczy - nie inaczej jest w Overwatch. Progresja jest tutaj wyrażona przez kilka systemów: poziom konta gracza, elementy dekoracyjne postaci oraz ramki portretowe. Warto znać działanie tych systemów, by wiedzieć kiedy w grze natrafiamy na kogoś zaawansowanego.


Spis treści

  1. Punkty doświadczenia oraz poziomy postaci
  2. Ramki portretowe
  3. Skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi
  4. Waluta: kredyty


1. Punkty doświadczenia oraz poziomy postaci

W Overwatch, gracze mogą zdobywać punkty doświadczenia, które następnie są zamieniane na poziomy konta. Warto tutaj wspomnieć, że nie istnieje tutaj poziomowanie każdej postaci (jak w HotSie) z racji możliwej rotacji postaci w grze.

Doświadczenie zdobywać można poprzez rozgrywanie gier w trybie: rankingowym, szybkim, przeciwko SI oraz tygodniowej bójki. Po rozegraniu meczu punkty zostają zsumowane punkty zdobyte w paru kategoriach, a następnie przemnożone przez mnożnik.


Możliwe źródła zdobycia Punktów Doświadczenia

a) Czas rozegranego meczu - niezależnie od wyniku spotkania, jest to gwarantowana ilość doświadczenia.

  • 3,4 PD za 1s szybkiego meczu
  • 2 PD za 1s meczu vs SI
b) Rozegranie meczu do końca - bez opuszczenia gry, niezależnie od wyniku spotkania

  • 250 PD
  • 150 PD - vs SI
b) Bonus za wygranie meczu

  • 500 PD
  • 300 PD - vs SI
c) Bonus za najlepszy zdobyty medal - w przypadku zdobycia dwóch medali, otrzymujemy tylko jedną bonifikatę, najwyższą.


  • 150 PD - złoty medal (90 PD vs SI)
  • 100 PD - srebrny medal (60 PD vs SI)
  • 50 PD - brązowy medal(30 PD vs SI)
d) Rozegranie kolejnego meczu, bez przerywania wyszukiwania po zakończeniu poprzedniego - ot zwykła zachęta by zagrać tej 'jeszcze jeden'.

  • 200 PD - niezależnie od ilości rozegranych meczy
e) Pierwsze zwycięstwo dnia

  • 1500 PD - resetuje się o północy
f) Uzupełnienie składu
  • 400 PD


Mnożniki Punktów Doświadczenia

a) Gra ze znajomymi RealID/BattleTag

  • +20% zdobytego PD - niezależnie od ilości znajomych w zespole

b) Wychodzenie z gry przed zakończeniem meczu (badane ostatnie 20 gier) - kara za nie granie do końca

  • -25% zdobytego PD


Poziomy a doświadczenie

Zebrane punkty doświadczenia są sumowane z punktami zebranymi w poprzednich meczach gracza. W razie uzyskania niezbędnego pułapu na dany poziom, gracz awansuje, a nadwyżka zostaje zaliczona na poczet następnego poziomu. Nagrodą za zdobycie poziomu jest skrzynka, oraz może być nowa ramka.

Ilość potrzebnych punktów doświadczenia rośnie wraz z poziomem aż do 23 poziomu - pozostaje wtedy stała aż do 99.

Po zdobyciu 99 poziomu, gracz zamiast zdobyć 100, zdobywa poziom 1 oraz nowy styl ramki.


Lev PD Lev PD Lev PD Lev PD Lev PD
0 -> 1 1500 5 -> 6 8500 10 -> 11 13500 15 -> 16 18500 20 -> 21 21000
1 -> 2 3000 6 -> 7 9500 11 -> 12 14500 16 -> 17 19000 21 -> 22 21500
2 -> 3 4500 7 -> 8 10500 12 -> 13 15500 17 -> 18 19500 22 -> 23 22000
3 -> 4 6000 8 -> 9 11500 13 -> 14 16500 18 -> 19 20000 ... 22000
4 -> 5 7500 9 -> 10 12500 14 -> 15 17500 19 -> 20 20500 99 -> 0 22000


2. Ramki portretowe

Ramki pozwalają wyrazić zaawansowanie gracza - tym bardziej, że poziom konta ma wartości mniejsze od 100.

Ramki są przyznawane automatycznie co 10 poziomów konta (nie ma możliwości ręcznego nadania danej ramki). Można je podzielić na 3 kolory, 6 typów oraz 10 odmian. O rzeczywistym poziomie konta świadczy kolor oraz typ ramki.

Wersja animowana wszystkich ramek:



Lista wszystkich dostępnych ramek w grze - pod grafikami widnieje poziom konta, po którym ramka zostaje pokazana.

>> Brąz <<


0

10

20

30

40

50

60

70

80

90


100

110

120

130

140

150

160

170

180

190


200

210

220

230

240

250

260

270

280

290


300

310

320

330

340

350

360

370

380

390


400

410

420

430

440

450

460

470

480

490


500

510

520

530

540

550

560

570

580

590


>> Srebro <<


600

610

620

630

640

650

660

670

680

690


700

710

720

730

740

750

760

770

780

790


800

810

820

830

840

850

860

870

880

890


900

910

920

930

940

950

960

970

980

990


1000

1010

1020

1030

1040

1050

1060

1070

1080

1090


1100

1110

1120

1130

1140

1150

1160

1170

1180

1190


>> Złoto <<


1200

1210

1220

1230

1240

1250

1260

1270

1280

1290


1300

1310

1320

1330

1340

1350

1360

1370

1380

1390


1400

1410

1420

1430

1440

1450

1460

1470

1480

1490


1500

1510

1520

1530

1540

1550

1560

1570

1580

1590


1600

1610

1620

1630

1640

1650

1660

1670

1680

1690


1700

1710

1720

1730

1740

1750

1760

1770

1780

1790


3. Skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi

Gracz może otrzymać skrzynkę na dwa sposoby:

  • Zdobycie nowego poziomu
  • Zakupienie skrzynki w sklepie

W środku znajdziemy zawsze 4 przedmioty (portrety, elementy kosmetyczne postaci, kredyty). Mogą mieć 4 poziomy unikalności:

  1. Zwykłe (białe)
  2. Rzadkie (niebieskie)
  3. Epickie (fioletowe)
  4. Legendarne (pomarańczowe)

W każdej skrzyni możemy znaleźć dowolną kombinację rzadkości przedmiotów, choć oczywiście przedmioty zwykłe są najpopularniejsze.

Skrzynki są jedynym źródłem portretów. Przedmioty kosmetyczne można nabywać na kredyty.

W sklepie można kupić wyłącznie predefiniowane ilości skrzynek: 2, 5, 11, 24 i 50. Cena podstawowa to 1€ za skrzynkę.

Ceny na PlayStation Store:

2 skrzynki
10,50zł
5 skrzynek
20,00zł
11 skrzynek
46,00zł
24 skrzynki
89,00zł
50 skrzynek
169,00zł

4. Waluta - kredyty

Kredyty można zdobywać wyłącznie ze skrzynek, ale za to na dwa sposoby:

a) Bezpośrednia nagroda (1 z 4 przedmiotów w skrzynce). Wysokość zależy od jakości nagrody:

  1. Zwykła - brak możliwości otrzymania
  2. Rzadka - 50 kredytów
  3. Epicka -150 kredytów
  4. Legendarna - 500 kredytów

b) Rekompensata za otrzymanie posiadanego przedmiotu(duplikatu)

  1. Zwykła - 5 kredytów
  2. Rzadka - 15 kredytów
  3. Epicka - 50 kredytów
  4. Legendarna - 200 kredytów

Nie ma możliwości sprzedaży posiadanego elementu kosmetycznego.


Kredyty można wykorzystać do zakupu przedmiotów kosmetycznych postaci (skórki, emotki, pozy, kwestie, graffiti, zagrania). Ceny są stałe, zależne od jakości przedmiotu:

  1. Zwykła - 25 kredytów
  2. Rzadka - 75 kredytów
  3. Epicka - 250 kredytów
  4. Legendarna - 1000 kredytów

Nie ma możliwości zakupu portretu.