Wieżyczki, wszędzie wieżyczki!

Wieżyczki, wszędzie wieżyczki!

Symmetra i Torbjörn to od niedawna bardzo mocne połączenie w Overwatch. Razem mogą o wiele zwiększyć szansę na wygraną swojej drużyny, szczególnie w obronie. Dlaczego są takim cennym wyborem dla teamu i jak to się dzieje, że są tacy silni?




Symmetra posiada kilka defensywnych umiejętności przydatnych dla każdego członka drużyny.

Wieżyczki strażnicze

Na polu bitwy jednocześnie może ich być 6. Sprytnie ukryte w przejściu mogą bardzo szybko unicestwić nieostrożnego przeciwnika. Można je rozstawić również wokół wieżyczki Torbjorna, rozstawionego Bastiona lub jako ochrona teleportu czy generatora osłon.


Bariera fotonowa

Bariera ta porusza się do przodu, osłaniając każdego za nią. Może ochronić drużynę przed ulti D.Vy lub Zdruzgotaniem Reinhardta, ciągłymi obrażeniami od Bastiona, wieżyczki Torbjörna i snajperów. Bardzo przydaje się kiedy Reinhardt z naszej drużyny musi zregenerować tarczę.


Generator osłon

Jedno z dwóch możliwych ulti Symmetry. Daje każdemu z drużyny 75 punktów osłon. Działa dopóki przeciwnicy go nie odnajdą i nie zniszczą. Jego zasięg jest bardzo duży!


Teleporter

Symmetra tworzy w danym miejscu teleporter, aby pokonani gracze szybko mogli wrócić do walki. Działa on dopóki się nie zużyje lub nie zostanie zniszczony. Warto, podobnie jak generator osłon, ustawić go w miejscu niedostępnym dla wrogów.



Również podstawowa broń Symmetry jest bardzo potężna. Projektor fotonowy działa na dwa sposoby. Może emitować wiązkę krótkiego zasięgu lub tworzyć kule naładowanej energii .

Wiązka namierza przeciwnika i zadaje ciągłe obrażenia, których wartość wzrasta wraz z czasem.

  • 1 sekunda 7,5 DMG x 4 HITS = 30 DPS
  • 2 sekunda 15 DMG x 4 HITS = 60 DPS
  • 3 i kolejne sekundy 30 DMG x 4 HITS = 120 DPS

Aby wiązka mogła namierzyć przeciwnika, dystans nie może być większy niż 7 metrów. Żeby się od niej uwolnić, należy zwiększyć odległość do 10 metrów. Mogą to zrobić tylko postaci, które dostaną ochronę od Zarii, mają umiejętności przyspieszające przemieszczanie się lub takie, które mogą ogłuszyć Symmetrę. Reszta jest zazwyczaj bezbronna, ponieważ obrażenia zadawane przez wiązkę bardzo szybko doprowadzają do śmierci. Kule energii, które można ładować i wypuszczać z Projektora fotonowego lecą powoli w wybranym kierunku. Ich obrażenia zależą od długości ładowania.




Torbjörn w odpowiedniej konfiguracji drużyny jest bardzo dla niej przydatny. Posiada umiejętności, które szybko powalają przeciwników jak i doskonale chronią sojuszników.

    Budowa wieżyczki

    Torbjorn może postawić wieżyczkę, która ma trzy poziomy ulepszenia. Podstawowy zadaje 28 punktów obrażeń na serię, drugi 56 punktów a trzeci 126. Do drugiego poziomu można ulepszyć ją za pomocą młota kowalskiego, który jest wyposażeniem krasnoluda. Trzeci poziom można osiągnąć tylko dzięki uaktywnieniu ulti. Wieżyczki na poszczególnych poziomach ulepszeń mają kolejno 150, 300 i 800 punktów życia. Maksymalny zasięg ich działania to 40 metrów. Ważną zaletą jest to, że wieżyczka sama wyszukuje przeciwników. Pomaga to często zlokalizować próbującego się przedostać na plecy Genji'ego lub Smugę.


    Wykucie pancerza

    Podczas walki Torbjörn może zbierać złom, który wypada z pokonanych bohaterów oraz od jakiegoś czasu generuje się też automatycznie, dzięki czemu jeszcze szybciej możemy otrzymać sensowne wsparcie od krasnoluda. Pozwala on na wykucie ulepszeń pancerzy, które dodają 75 punktów do paska życia. Krasnal rzuca je na ziemię, skąd każdy sojusznik może je podnieść.