​Aktualizacja 3.8 – co się zmieniło?

​Aktualizacja 3.8 – co się zmieniło?

Na wszystkich serwerach od pewnego czasu króluje już aktualizacja 3.8. Zmian jest dużo, bardzo dużo i nie wszystkie z nich są równie znane jak blink dla Dark Templarów. Co się zmieniło – zobaczcie sami:

Multiplayer

„Schabowy z ziemniakami” StarCrafta jako najważniejsza część gry został obdarowany największą ilością zmian, tzw. Multiplayer Revamp przybył!

Terranie:

·Ulepszenie szybkości do Banshee nie wymaga już fusion core, ale czas opracowywania tego ulepszenia został znacznie wydłużony (z 93 do 121 sekund)

·Liberator nie zadaje już dodatkowych obrażeń latającym jednostkom

·Wieżyczka automatyczna Ravena zadaje zwiększone obrażenia (16->24), ulepszenie dające umiejętnościom tej jednostki 30% więcej obrażeń zostało zastąpione ulepszeniem, które zwiększa zasięg seeker missle od 50% (i zwiększa jego obrażenia o 30% jak poprzednio)

·Viking otrzymał buffa do swojego trybu naziemnego – zadaje 8 dodatkowych punktów obrażeń jednostkom mechanicznym w tym trybie

·Thor miał nieznacznie zwiększony promień obrażeń obszarowych ataku na jednostki powietrzne (0.5->0.6), a sama jednostka będzie teraz prawidłowo priorytetowo atakować cele powietrzne zamiast celów naziemnych

·Battlecruiser przestał być jednostką używającą energię, obydwie jego umiejętności są teraz ograniczane tylko i wyłącznie przez 71 sekundowy cooldown. Oczywiście wiąże się to z usunięciem ulepszenia ulepszającego jego początkową energię

·Czołgi oblężnicze otrzymały zwiększone hp (160->175), zwiększone obrażenia (30+15 vs opancerzone->40+30 vs opancerzone), jednak aby zrównoważyć te buffy została im odebrana możliwość transportu w trybie oblężniczym przez promy medyczne a prędkość ich ataku została nieznacznie zmniejszona (2->2.14)

·No i Cyklon, jednostka która przeszła zupełną metamorfozę. Pozostawiono jej lock-on jedynie przeciw jednostkom latającym i to ze znacznie zmniejszonym DPS (do ok. 11,5 dmg/s) oraz z usuniętym autocastem. Jego hp zostało zwiększone (120->180) i jednostka zajmuje teraz tylko 3 supply (dawniej 4). Sam cyklon może być teraz produkowany przy pomocy reaktora co zwiększa jego dostępność. Największa zmiana dotyczy jednak jego głównego ataku – jest do bardzo szybko (0.1) atakująca broń zadająca 3 (+2 przeciwko opancerzonym jednostkom) obrażeń, zasięg został zmniejszony do 4 jednostek ale dodano ulepszenie dodające +2 do zasięgu.

Protosi:

·Zasięg widzenia shade Adeptek został znacznie zmniejszony (9->2)

·Carrier stracił umiejętność wypuszczania interceptorów, jednak koszt produkcji interceptorów został zmniejszony (25->5 minerałów) i ich automatyczna konstrukcja jest domyślnie włączona

·Dark Templar otrzymał umiejętność teleportacji na krótki dystans (coś jak blink stalkerów), cooldown tej umiejętności wynosi 21 sekund i wymaga opracowania ulepszenia w dark shrine kosztującego 100/100 i zajmującego 121 sekund

·Tempest zajmuje więcej supply (4->6), jego atak przeciw jednostkom naziemnym został zmieniony – zadaje zwiększone obrażenia (30->35) na znacznie krótszym dystansie (15->8). Tempest otrzymał również nową umiejętność która po 4 sekundach castowania ogłusza wrogie jednostki w obszarze celu na 7 sekund. Umiejętność ta ma zasięg 10, cooldown 43 sekund a obszar w jakim ogłusza jednostki ma promień 1,95

·Void Ray otrzymał buffa do prędkości ruchu (3.15->3.5)

·Warp Prism ma zmniejszoną ilość hp (100->80), wartość tarczy pozostaje bez zmian

·Ulepszenie szarży dla Zelotów zwiększa na stałe prędkość ich ruchu (3.15->4.13)

Zergi:

·Po opracowaniu prędkości dla Banelingów otrzymują one +10 do życia (30->40)

·Zmniejszono nie znacznie zasięg ataku Brood Lorda (11->10)

·Duże zmiany dotyczą Hydralisków: poprzednie ulepszenie dotyczące prędkości ruchu i zasięgu ataku zostało znów rozbite na dwa osobne ulepszenia – Muscular Augments kosztujące 150/150, trwające 71 sekund i zwiększające prędkość Hydralisków o 25% oraz Grooved Spines kosztujące 100/100, trwające 71 sekund, które dodaje Hydraliskom +2 do zasięgu ataku. Również do tego patcha Hydraliski będą otrzymywać bonus do prędkości na creepie identycznie jak inne jednostki

·Infestory mogą używać wszystkich swoich umiejętności będąc zakopanymi ale nawet w będąc zakopanymi mają tzw collision radius – nie mogą przenikać przez inne jednostki jak mogły to robić przez zmianą

·Cena Swarm Hosta została zmniejszona (150/100->100/75), zasięg jaki Locusty pokonują „lądując” został zwiększony (4->6), ale obrażenia przez nie zadawane zostały zmniejszony (12->10)

·Podstawowa wartość pancerza Ultralisków została zwiększona (1->2), jednak ilość pancerza jaki daje Chitinous Plating została zredukowana (4->2)

Singleplayer i Coop

Nie samym ladderem człowiek żyje, czasem trzeba się zrelaksować grając w tryb kampanii lub kooperacji – tutaj też pojawiły się pewne zmiany, może nie aż tak duże jak w multiplayerze.

Wypuszczona została ostatnia, trzecia, paczka misji Novy, w której obiecano nam zakończenie historii obrońców ludzkości w trzech kolejnych misjach. Dodano również nową misję do trybu kooperacji – ewakuacja górników (dokładne informacje można odnaleźć TUTAJ). Coop nie unikną jednak zmian w balansie – skały zostały „znerfione” – usunięto im całkowicie pancerz (3->0) aby ułatwić zajmowanie ekspansji przez graczy. Oczywiście nie mogło też zabraknąć bardzo długiej listy naprawionych błędów i bugów, o których tutaj nie wspomnę.

Zachęcam was do samodzielnego przeczytana całej listy zmian TUTAJ. Jak oceniacie tą zmianę? Dobra czy zła? Co jeszcze chcielibyście żeby zostało zmienione?