​Format WCS na rok 2017 zapowiedziany

​Format WCS na rok 2017 zapowiedziany

Blizzard właśnie ogłosił jak będzie wyglądać WCS w roku 2017, co się zmieniło a co zostało po staremu w porównaniu z poprzednim rokiem?

Region lock

Po pierwsze, kto gdzie może grać – wymagania dotyczące obywatelstwa pozostają takie same jak w poprzednim roku. Oznacza to, że aby zagrać w WCS Circut należy posiadać obywatelstwo lub dowód stałego pobytu (np odpowiednia visa) w danym kraju, WCS Korea dalej pozostaje otwarta dla wszystkich którzy chcą tam zagrać. Powracają również wymagania dotyczące rozegrania odpowiedniej ilości gier na swoim „rodzinnym” serwerze. Dokładne warunki zostaną przedstawione w późniejszym terminie

Pieniądze, dużo pieniędzy

Zapowiadana pula nagród w WCS według podanych wiadomości wynosi ponad 2 miliony $ - tyle samo co w zeszłym roku. Blizzcon utrzymał swoją pulę nagród wynoszącą 500 tysięcy $.

Global Events

Global Events były najbardziej oczekiwanym elementem w zeszłym roku, kto nie chciałby zobaczyć graczy z Korei stających do walki z reprezentantami pozostałych regionów. Wyszło jak wyszło, taki event był właściwie jeden (no dwa, jeśli licząc blizzcon). Tutaj zapowiedziano więcej – poza obowiązkowym Blizzconem i turniejem GSL vs The World nasz własny IEM Katowice otrzymał miano Global Event i pulę nagród w wysokości 250 k$ (połowa puli Blizzconu!). Co więcej, zwycięzca z Katowic wygra dla siebie miejsce na Blizzconie.

Korea

Tutaj widać duże zmiany. Po pierwsze brak SSL czy Proligi – te turnieje zostały zakończone i nie pojawią się w 2017 roku. Za to Afreeca i prowadzony przez nich GSL przeżywa pewien rozkwit – powracają oni do 3 sezonów w ciągu roku. Dodatkowo zostały zapowiedziane 3 turnieje weekendowe – odbywający się niedługo IEM Gyeonggi oraz dwa tzw. AfreecaTV Super Tournaments. Szczegóły tych turniejów powinniśmy poznać niedługo. Powinno to zapewnić nam ciągły strumień koreańskiego StarCrafta przez cały rok.

Co więcej zmienia się godzina, o której rozgrywany będzie GSL. Środowe gry rozgrywki będą zaczynały się o starej godzinie – 18:30 czasu koreańskiego (10:30 czasu polskiego), jednak piątki zostały przesunięte wcześniej aby umożliwić fanom z obydwu Ameryk oglądanie koreańskiego StarCrafta o ludzkich porach – rozpoczną się o 13:00 czasu koreańskiego (5:00 czasu polskiego). Jak widać, niestety odbyło się to kosztem Europy i większość z nas będzie zmuszona oglądać powtórki z tych gier.

Co z resztą świata?

Liczba WCS Circuit Events została zwiększona z 3 do 4, wszystkie będą miały pulę nagród wynoszącą 100k $ i odbędą się podczas DreamHack-ów w Austin, Summer, Valencia, i Montrealu. Zajęcie pierwszego miejsca da graczowi zagwarantowane miejsce na Blizzconie.

Powraca również Ladder Challenger – turniej dający gwarantowane wejście na WCS Circuit Events. Same Challengery będą stosunkowo małymi turniejami, w których zagra top X graczy z danego serwera. Wśród nich zostanie rozdzielone 10k $, co nie jest małą sumą za „weekendowy” turniej online.

A co przyniesie przyszłość?

Tego dokładnie nikt nie wie, ale Blizzard zapowiedział, że w 2018 WCS będzie wspierany i prowadzony w ten sam sposób jak w 2017 roku. Oznacza to, że wsparcie dla SC planowane jest jeszcze na kolejne lata, a jak będzie dalej zobaczymy. Cały post ze wszystkimi zmianami można przeczytać w języku angielskim TUTAJ.

Za parę dni rozpoczyna się IEM Gyeonggi, później pojawi się pierwszy sezon GSL i Esport StarCraftowy , po staremu, zacznie znów nabierać rozpędu na następny rok. W przyszłość!