Aktualizacja balansu i poprawki błędów – 8 grudnia

Aktualizacja balansu i poprawki błędów – 8 grudnia

Od czasu wydania aktualizacji 3.8 skupiamy się na testowaniu zmian w balansie gry, zapowiedzianych przez Davida Kima na naszym forum (odnośnik w języku angielskim).

Naszym ostatecznym celem jest uzyskanie stabilnej rozgrywki, pozwalającej graczom na mistrzowskie opanowanie jednostek, buildów, strategii i nie tylko. Po zapoznaniu się z waszymi sugestiami i serią wewnętrznych testów, jesteśmy gotowi na kolejny krok na drodze do zbalansowania StarCrafta II. Poniżej znajdziecie listę zmian.


Aktualizacja balansu

  • Terranie
    • Cyklon
      • Zwiększono zasięg broni przeciwko jednostkom naziemnym z 4 do 6.
      • Zaktualizowano minimalny zasięg skanowania dla broni przeciwko celom naziemnym do wartości 6,5.
      • Usunięto ulepszenie „Wyrzutnie magnetyczne”.
  • Zergi
    • Hydralisk
      • Usunięto ulepszenie „Rowkowane kolce”. Obecnie ulepszenie „Wzmocnienia mięśni” zapewnia +1 do zasięgu.
    • Żmij
      • Skrócono czas działania oślepiającego obłoku z 10 na 6 sek.
  • Protosi
    • Ogólne
      • Zaktualizowano priorytety podgrup dla orkana, nieśmiertelnego i mrocznego templariusza.
    • Nieśmiertelny
      • Bariera jest teraz zdolnością pasywną i skrócono jej czas odnowienia z 43 do 32 sekund.
    • Orkan
      • Usunięto zdolność pocisk destabilizujący.
      • Zwiększono zasięg broni przeciwko jednostkom naziemnym z 8 do 10.
      • Zwiększono obrażenia zadawane przez broń przeciwko jednostkom naziemnym z 35 do 40 pkt. obrażeń.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że w pewnych okolicznościach liberatory automatycznie przełączały się w tryb myśliwca po przejściu w tryb obronny.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że w niektórych miejscach na mapach Świt ER (Daybreak LE – Void), Stacja badawcza Vaani (Vaani Research Station – Void), Posterunek Newkirk ET (Newkirk Precinct TE – Void) i Wir ER (Whirlwind LE – Void) możliwe było całkowite zabudowanie się działami fotonowymi i bunkrami.
  • Zaktualizowano teren w niektórych miejscach na mapach Świt ER (Daybreak LE – Void) i Stacja badawcza Vaani (Vaani Research Station – Void), gdzie liberatory mogły atakować jednostki robotnicze pozostając poza zasięgiem ataku marines.


Jeśli ciekawi was, dlaczego zespół odpowiedzialny za balans w grze StarCraft II zdecydował się na wprowadzenie wymienionych powyżej zmian, zapraszamy do zapoznania się z ostatnimi wpisami na forum (odnośnik w j. angielskim).

Jak zawsze chcemy gorąco podziękować naszej społeczności za wszystkie nadesłane opinie i sugestie, jak również za czas poświęcony na testowanie balansu. Wasz odzew pomógł nam w przygotowaniu tej aktualizacji i liczymy na wasz udział w przyszłych testach. Mamy nadzieję, że będziecie zadowoleni ze zmian. Do następnego razu!