Balance Test Map - 20 stycznia

Balance Test Map - 20 stycznia

No i stało się… Jak prawi developer kryjącym się pod pseudonimem „Dayvie” (każdy wie o kogo chodzi…), ze względu na obecną sytuacje związaną z Swarm Host’ami otrzymujemy nowy Balance Test Map.

 

David Kim pisze że z związku z tym że nie widzimy wielu turniejów na najwyższym poziomie, to te zmiany zachodzą ze względu na turnieje odbywające się w końcówce tamtego roku. Co więcej, ludzie z Zamieci otrzymują dużo odzewu od bardziej doświadczonej części graczy (Pro’s) odnośnie obecnej sytuacji Terran vs Zerg. Kim pisze że z jednej strony Zergowie mają lekką niekorzyść, lecz z drugiej strony pewni gracze lepiej przystosowali się do przeprowadzania ataków w średniej fazie gier (mid-game) w odpowiednim momencie (timing-attack), i przez to mają przewagę.

 

Developerzy będą utrzymywać te zmiany (o których później) dopóki nie zobaczą dokładnych różnic w tym match-up’ie.

 

Zmiany jakie następują, jak twierdzą sami twórcy, są dosyć znaczące, oraz to że nie lubią aż tak bardzo ingerować w balans ale uważają że w tej sytuacji muszą to zrobić. Zmiany są ponieważ developerzy chcą się zająć turtlowaniem ale również dlatego że spędzili już dużo czasu nad takimi zmianami.

 

 

  • Wszystkie zmiany Sworm Hostów z Void przechodzą do HotS!

                -  Przemiana z jednostki oblężniczej (siege) do jednostki nękającej (harass)

                - Spawnowanie Locustów będzie teraz możliwe kiedy jednostka będzie odkopana (unburrowed), ale w takich sytuacji tworzenie Locustów będzie możliwe tylko ręcznie (manually activated)

                - Szarańcza dostała buffa oraz może być ulepszona na Tier 2 do jednostki latającej żeby atakować z powietrza.

  • Czas trwania terrańskiego Defence Drones został zmniejszony do 20 sekund.

 

 

Blizzard ma jednak kilka poważnych problemów.

 

- Co się stanie z Mechem? Jak developerzy uważają że jednocześnie jest to buff i nerf. Nerf jest tutaj oczywisty, a mając na myśli buffa mamy możliwość atakowania Locustami z powietrza bezpośrednio w linię Siedge Tanków. Jak sami twórcy uważają może to być zabójcze dla Terrana, lecz chcą to dokładnie sprawdzić, czy te zmiany będą dobre czy złe wypuszczają właśnie taką mapę testującą balans.

 

- Co się stanie z Protossem masującym jednostki lotnicze wspierane przez High Templary? Tutaj twórcy mają większą zagwozdkę… Szarańcza w takim przypadku może bardzo łatwo odciąć Wysokich Templariuszy co znacznie osłabia Protossa. Aczkolwiek, Zamieć nie planuje żadnego buffa w tej sytuacji lecz, jak przykład wyżej, będą to dokładnie badać.

 

- A co się stanie z Prosami? W tej sytuacji Blizzard uważa że sytuacja jest mniej poważna jeśli chodzi o wysoki poziom rozgrywek, zwłaszcza w Korei. W tym roku Korea ma wiele znaczących turniejów w tym roku w których takie zmiany mogą przynieść negatywny lub niepotrzebny rezultat. Tutaj tez twórcy musza uważać. 

 

Komentarze

Obrazek użytkownika Eridor
Eridor 22. Styczeń 2015 - 0:11
<p>Łomatko... znowu zergi będą prowadzić w każdym turnieju :D</p>
Obrazek użytkownika Dark1624
Dark1624 22. Styczeń 2015 - 6:48
OMG :D Ale jaja będą:)
Vessago 22. Styczeń 2015 - 8:15
beznadzieja !
Swyty 25. Styczeń 2015 - 12:01
Wszystkie zmiany Sworm Hostów z Void przechodzą do HotS!
- tzn., że postacie będą przeniesione?
TheNaturat 28. Styczeń 2015 - 14:55
<p>To że planowane zmiany z nadchodzącego dodatku do Starcraft 2 -&nbsp;Legacy of the Void będą przeniesione do obecnej wersji SC2 Heart of the Swarm.<br /><br />Pozdrawiam, TheNaturat.</p>
Krall 31. Styczeń 2015 - 12:40
Miło to słyszeć, dobrze, że coś się dzieje.
Obrazek użytkownika Volpin
Volpin 17. luty 2015 - 16:14
<p>I tak nie ma HERC już w LotV.<br />Allelujah!</p>
Mikel Senczyk 19. luty 2015 - 23:58
bedzie ciekawie :3