Beta LotV: turnieje zautomatyzowane

Beta LotV: turnieje zautomatyzowane

Trochę czasu minęło od zapowiedzi automatycznych turniejów na Blizzconie - wreszcie będziemy mogli je po testować w becie. Ale najpierw poczytajmy, o co w tym wszystkim będzie chodzić:

Dostęp do panelu turniejowego będziemy mieli z poziomu menu głównego

Pierwsza sprawa - dwa formaty turniejów (zależne od dnia tygodnia)

3 rundy:



  • Terminarz: od poniedziałku do czwartku;
  • Czas trwania: około 60-90 minut;
  • Format: system pucharowy.
6 rund:



  • Terminarz: od piątku do niedzieli;
  • Czas trwania: około 3-4 godzin;
  • Format: faza grupowa -> system pucharowy.

Ruch na plus - na pewno więcej czasu gracze mają w weekendy niż w środku tygodnia, a dodatkowo zróżnicuje samą grę.

Teraz czas na sam turniej:

Po wybraniu i zapisaniu się do turnieju, należy zaczekać na jego rozpoczęcie. Jednocześnie można brać udział tylko w jednym turnieju i gdy już się on rozpocznie, będziecie do niego przypisani, nawet jeśli się wylogujecie lub zamkniecie klienta; wszystkie mecze, których nie rozegracie, uznane zostaną za poddane.

Dodatkowo - podobnie jak na normalnych turniejach będzie dostępne wetowanie map

Gdy turniej się rozpocznie, otrzymacie powiadomienie (nawet, kiedy będziecie w grze), które pozwoli wam przygotować się do pierwszego meczu. Będziecie mogli zawetować maksymalnie do trzech map w każdej z rund, co pozwoli wam dostosować wybrane mapy do kolejnych przeciwników. Wasz rywal będzie mógł robić to samo, ale nie będzie wiedział, jakie mapy zawetowaliście. Będziecie też mogli podejrzeć wyniki przeciwnika na danej mapie, co pomoże wam w podjęciu decyzji o zawetowaniu jej.

Czas na najważniejszą część turnieju - trochę się zastanawialiśmy jakim torem pójdzie Blizzard, by nie mieć problemów z opóźnieniami ze strony graczy - ostatecznie często przesunięcia mogą wynieść więcej niż godzinę. Rozwiązanie jest... ciekawe

Czas trwania każdego meczu w turnieju jest obecnie ograniczony do 25 minut. Przekłada się to na 35 minut gry w Heart of the Swarm z powodu zmian zegara czasu gry w Legacy of the Void. Po upływie 25 minut, zwycięża ten gracz, który zdobył najwięcej punktów doświadczenia. Doświadczenie gromadzi się podczas całej gry m.in. poprzez zdobywanie surowców, tworzenie i niszczenie jednostek.

Jak to wpłynie na rozgrywkę? Czy bardziej będzie opłacało się szybko zmiażdżyć przeciwnika, czy też może budować silną ekonomię, nadgryzając bazy oponenta? Wygląda na to, że nic to nie zmieni, poza usunięciem rozgrywek które trwały aż za długo (gonienie się po mapie ostatnimi budynkami). Reszta powinna pozostać bez zmian, choć przekonamy się o tym w samych testach.

Zakończenie meczu oznacza automatyczną gotowość do rozpoczęcia kolejnej rundy, która zacznie się, gdy gotowi będą wszyscy gracze. Jeśli oznaczycie się jako „Nie gotowi”, będziecie musieli zaczekać do rozpoczęcia kolejnej rundy z ogłoszeniem gotowości.

Nie wiem jak będzie wyglądało takie oczekiwanie na gotowego - w drabince przeciwnik czekającego straci 25min czasu, a co dalej? Kiedy zostanie przyznany walkower? Jaki wpływ będą miały takie przesunięcia na kolejne fazy? Zobaczymy :)

W zautomatyzowanych turniejach wprowadziliśmy meczowy system dobierania graczy, aby gra była fair dla graczy na wszystkich poziomach umiejętności. Prosimy pamiętać, że dobieranie może nie działać optymalnie z uwagi na niewielką ilość graczy w wersji beta.

Jak można zaobserwować w screenach - przykładem jest turniej rozgrywany w platynie. Czyli (dzięki Bogu!) eliminujemy możliwość wpadnięcia na grand mastera przez brąza.

Planujmy wprowadzić opcję automatycznego dołączania do prywatnego kanału czatu dla graczy biorących udział w turnieju. Planujemy również dodać nagrody, które będą widoczne w grze StarCraft II również poza zautomatyzowani turniejami.

Czat dobra rzecz, aczkolwiek kto wie co tam będzie się działo, gdy nie będzie admina-nadzorcy :)

Nagrody - nikt chyba nie chciałby grać o marchewkę? osiągnięcia to podstawa! A Liczymy również na jakieś ładne portrety i inne bajery

I na koniec apel o dobre przetestowanie i wytarmoszenie nowego systemu w becie :)

Ze względu na charakter tej funkcji, w porównaniu z innymi obszarami gry znacznie trudniej jest przeprowadzić kompleksowe testy wewnętrzne zautomatyzowanych turniejów. Prosimy was, abyście postarali się wypróbować jak najwięcej opcji i kombinacji, i koniecznie dajcie nam znać, jeśli znajdziecie jakieś błędy! Zautomatyzowane turnieje powinny zapewnić wciągającą rozrywkę tym, którzy cenią wysoki poziom rozgrywek. Jeśli więc lubicie rywalizować w grze StarCraft II, to mamy nadzieję, że czekacie na wypróbowanie naszego nowego trybu gry z równie wielką ekscytacją, co my czekamy na wasz odzew. Dziękujemy wam bardzo za pomoc, pamiętajcie o przesyłaniu opinii oraz komentarzy i do zobaczenia w finałach!

Co sądzicie o tym nowym trybie? Bo nas boli tylko to, że nie można zrobić manualnie turnieju wewnątrz gry, za pomocą takiego systemu :)

Komentarze

Obrazek użytkownika Kashim
Kashim 20. Sierpień 2015 - 9:18
Zapowiada się ciekawie.
Obrazek użytkownika Creator
Creator 20. Sierpień 2015 - 9:23
<p>wc3 ;)</p>
Obrazek użytkownika aLo
aLo 20. Sierpień 2015 - 13:43
<p>upgrade z Battle.net 0.2 do 1.0 ^^</p>