Blizzcon - Jaka jest przyszłość StarCrafta?

Blizzcon - Jaka jest przyszłość StarCrafta?

Emocje po finałach World Championship Series powoli opadają, jednak Blizzcon to nie tylko turnieje, lecz może co ważniejsze, zapowiedzi przyszłych zmian jakie nas czekają w świecie StarCrafta. Teraz właśnie prześledzimy wszystkie informacje jakie zostały podane na konwencie.


Kampania dla jednego gracza.

Blizzard ma bardzo dobre wieści dla fanów najlepszego "Ducha" w uniwersum. Trzeci pakiet misji Novy zostanie udostępniony już 22 listopada. Prócz samych misji zostanie również udostępniony w edytorze cały pakiet zasobów związanych z tym mini dodatkiem. Dodatkowo zostanie opublikowany komiks o tytule "Nova: Twierdza", którego główną bohaterką będzie Nova, a fabuła związana będzie z ostatnim pakietem misji.


Misje w trybie współpracy.

Jak się okazuje na pole bitwy niedługo (na początku przyszłego roku) wkroczy znany z czasów StarCrafta: Brood War, wiceadmirał Alexi Stukov. Będzie kierował dosyć nietypową gromadką. Otóż jako, że sam został zainfekowany przez rasę Zergów, jego wojska stanowić będą mieszankę jednostek terrańskich i zergowskich. Co ciekawe czołgi będą posiadać na swoich wieżach macki, którymi normalnie będzie atakować, zaś po rozstawieniu w tryb oblężniczy za amunicję będą służyć ... zainfekowani terranie. Krążowniki natomiast zyskają umiejętność przejmowania do trzech najbliższych mechanicznych jednostek wroga, a dodatkowo z pokładu tego statku będą się desantować na pole bitwy zainfekowani żołnierze. Poniżej przedstawiamy materiał wideo prezentujący możliwości admirała Stukov`a.


To nie koniec atrakcji, dodatkowo przedstawiono dwie nowe mapy jakie będziemy mogli rozegrać w tym trybie. Pierwsza z nich o nazwie "Ewakuacja górników", polegać będzie na eskortowaniu górników do promów ewakuacyjnych. Zadanie to graczom będzie utrudniać horda zainfekowanych Terran.

Druga mapa to "Noc zainfekowanych trupów" i nawiązuje do popularnego tytułu z Salonu gier: "Lef2Die". Poziom zostanie odświeżony, tak jak w pierwowzorze będzie zaimplementowany system dnia i nocy, zostaną dodani nowi przeciwnicy, którzy przysporzą wielu kłopotów obu armiom graczy.

Prócz tego do tego trybu zostanie dodana tabela wyników. Dzięki tej nowej funkcji będziemy mogli porównać uzyskany wynik z danej mapy z innymi graczami. Prócz samego wyniku gracze będą mogli uzyskać dostęp do wielu dodatkowych statystyk.

Projektanci również zastanawiają się nad ewentualnym podniesieniem poziomu trudności rozgrywki, czy też zwiększeniem limitu punktów mistrzowskich w trybie kooperacji, lecz jak na razie nic konkretnego nie zostało przedstawione.

Gwiezdna Skarbnica.

Zupełną nowością za to jest dodatkowy pakiet jaki będziemy mogli wykupić, a nazywający się: "Gwiezdna Skarbnica". Ów skarbnica to swego rodzaju wirtualna mapa, dzięki której będziemy mogli odblokować skórki dla swoich jednostek, otrzymać dostęp do wirtualnego komiksu. Jak już nabędziemy swoją Skarbnice, nie pozostanie nam nic innego jak tylko ... grać (na ten moment planuje się, iż skarbnica będzie powiązana z trybem wieloosobowym i prawdopodobnie z trybem współpracy). Im więcej gier rozegramy tym więcej nagród utrzymamy na koniec sezonu. Tak, Skarbnica też będzie mieć swój własny system sezonowy (jak na razie zaplanowano dwa sezony rocznie) i będzie powiązany z dużymi wydarzeniami e-sportowymi. Jeśli o e-sporcie mowa, to część z uzyskanych dochodów ze sprzedaży Skarbnicy zostanie przekazana jako wsparcie dla WCS.

Gry rankingowe.

Na panelach dyskusyjnych prócz "luźniejszych" trybów rozgrywki, przedstawiono garść informacji o najbardziej wymagającym trybie w StarCrafcie, a więc trybie rankingowym. Z racji tego, iż dalej trwają testy nowych umiejętności poszczególnych jednostek, które z upływem czasu podlegają pewnym korektom, ich omówieniem zajmiemy się, w momencie którym zostaną przedstawione ostateczne rozwiązania. Póki co zainteresowanych odsyłamy pod ten link, z którego dowiecie się więcej szczegółów.

Warto jednak zaznaczyć, że dla twórców dalej pozostaje aktualna zasada: "Nie więcej niż 15 jednostek", a to oznacza, że przynajmniej przez najbliższy rok nie powinniśmy się spodziewać nowych jednostek w grze.

SI

Najlepsze zostawiliśmy na koniec. Otóż na ceremonii otwarcia ogłoszono, iż Blizzard podjął współpracę z brytyjską firmą, należącą do Google, DeepMind. To ta firma odpowiedzialna jest za zaprojektowanie programu AlphaGo, który był w stanie pokonać najlepszego gracza Go na świecie Le Se-dol, rezultatem 4:1.

Teraz pracownicy Blizzarda i DeepMind wspólnie będą pracować nad doskonaleniem sztucznej inteligencji, w wyniku czego zostanie postawiony kolejny krok w rozwoju tej dziedziny nauki. Już teraz proste gry 2D i 3D służą jako modele do symulowania niektórych sytuacji jakie natrafiamy w realnym życiu. Może więc dzięki temu nasi komputerowi przeciwnicy będą bardziej zaciekli, lub zyskamy dostęp do "elektronicznego trenera" w StarCrafcie. Logiczną konsekwencją będzie mecz człowiek kontra maszyna. Lecz, co ważniejsze, w wyniku tej współpracy będzie można usprawnić działanie takich sektorów jak energetyka, czy ochrona zdrowia.

Jeśli jesteście zainteresowani tematem lub chcielibyście wziąć udział w pracach nad tym projektem zachęcamy do odwiedzin strony Blizzarda oraz bloga firmy DeepMind. Poniżej króciutki filmik przedstawiający w jaki sposób będzie wyglądać interfejs aplikacji.

Komentarze

Obrazek użytkownika Kapu
Kapu 7. Listopad 2016 - 10:23
Bardzo dobry news podsumowujący, dobrze się czytało :)
Szkoda, że w sumie tych zmian jest mało, żadnych rewolucyjnych ogłoszeń jak na Blizzcon przystało.

P.S. DeepMind należy chyba do Google :)
Obrazek użytkownika Mara
Mara 7. Listopad 2016 - 22:49
Dziękujemy :D
Obrazek użytkownika Creator
Creator 7. Listopad 2016 - 13:44
ps nie chyba a na pewno. zresztą prezenter miał stosowną adnotację:)